طوفان و وزش باد شدید بعدازظهر امروز تهران را فرا گرفت و باعت خسارات جانی و مالی متعدد به شهروندان پایتخت نشین شد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمد اصغری کارشناس هواشناسی گفت: آسمان پایتخت به دلیل وزش باد در اطراف کلانشهر تهران و همچنین شدت گرفتن وزش باد در غرب کشور به شدت غبارآلود شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: البته بخشی از شرایط آسمان تهران به دلیل افزایش ابر نیز هست.

اصغری گفت: سرعت  وزش باد در فرودگاه امام خمینی 20 متر بر ثانیه و در فرودگاه مهرآباد 30 متر بر ثانیه است.

وی ادامه داد: وزش شدید باد در تهران تا یک ساعت آینده فروکش می کند و با آغاز رگبار و باران از غبارآلودگی این کلانشهر کاسته می‌شود.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: گرد و غبار به پا خاسته ناشی از گرد و غبار در استانهای قم و مرکزی است.

طوفان

وی بیان داشت: امشب و طی چند شب آینده آسمان این کلانشهر شاهد رگبار و رعد و برق خواهد بود به خصوص این شرایط در ساعات بعد از ظهر رخ می‌دهد.

احد وظیفه - مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: پیش‌بینی می‌شود طوفانی که تهرانی‌ها امروز شاهد آن بودند را طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز حوالی بعدازظهر در تهران داشته باشیم.

به گزارش ایسنا در لحظات اولیه گزارش‌های ابتدایی مناطق مختلف شهر از خسارات این طوفان در سطح شهر تهران در قالب شکسته شدن شیشه ساختمان ها و شکستن و سقوط درختان و مسدودیت خیابان‌ها و حتی کنده شدن تابلوها و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی اعلام شده است.



کلیه ایستگاه های آتش نشانی تهران به حالت آماده باش

فتح الله تیموری - معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفتگو با ایسنا، در این باره گفت: از نخستین دقایق وزش شدید باد و گرد و غبار درپایتخت تمامی ایستگاه‌های آتش نشانی تهران به حالت آماده باش در آمده و تیم هایی نیز به منظور گشت زنی سیار در نقاطی که مستعد حادثه بودند اعزام شدند.

طوفان

در حال حاضر چند مورد جزیی از شکستگی شیشه‌ها و شاخ و برگ درختان گزارش شده اما تاکنون خبری از خسارات و تلفات جانی مخابره نشده است.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به پیش‌بینی‌هایی که حاکی از تداوم این وضعیت تا حدود سه ساعت آینده است، گفت: تا پایان امشب تمامی ایستگاه‌ها در آماده‌باش کامل خواهند بود.

امین حسین نقشینه، کارشناس ارشد سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: در حال حاضر با شروع رگبار باران، سرعت وزش باد کاهش یافته و دید بهتری در تهران حاکم خواهد شد؛ در فرودگاه امام خمینی و رباط کریم ورزش باد به 20 نات رسیده بود که وقتی به مهرآباد رسید این وزش باد به 60 نات رسید.

50 حادثه در طوفان پایتخت رخ داد

محمد روشنایی به خبرنگار مهر گفت: طی یک ساعتی که از طوفان شن در پایتخت می گذرد 50 حادثه در شهر تهران گزارش شده است از جمله افتادن چراغ برق و قطع درخت اما تا کنون هیچ گزارشی از فوت و یا مصدومیت شهروندان نداشته ایم.

همچنین سرهنگ تیمور حسینی اظهار داشت: پس از وزش توفان در پایتخت ترافیک در تمامی معابر اصلی سنگین است و حرکت خودروها به کندی انجام می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از معابر به علت شکسته شدن درختان دارای بار ترافیکی سنگین است و تمامی ماموران راهبر در خیابانها حضور داشته و مشغول روان سازی ترافیک هستند.

3 کشته و تصادف 20خودرو در اوتوبان قم

امین صابری‌نیا رییس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ایسنا، افزود: بر اثر وزش طوفان کم‌سابقه بعدازظهر امروز در پایتخت برابر آمار اولیه تا کنون 3 تن از هموطنان بر اثر سقوط درخت در مناطق نارمک و جنت‌آباد جان باختند و 27 نفر نیز مجروح شدند.

طوفان

 وی افزود: 17 نفر از مجروحان در سطح شهر تهران به دلیل وزش باد شدید به دلیل عدم تعادل مجروح شدند و 10 نفر دیگر نیز که مسافر یک دستگاه اتوبوس در مسیر قم بودند با وزش طوفان و از دست رفتن دید راننده در تصادف اتوبوس مذکور مجروح و روانه بیمارستان شدند.

راهنده مسئول اطلاع رسانی اورژانس تهران به تصادفی در اتوبان تهران - قم اشاره و اضافه کرد: بیش از20 خودرو به علت طوفان در منطقه تیر چراغ برق 75 در این اتوبان با هم برخورد کردند که این تصادف 8 مصدوم به جای گذاشته است.

تاخیر احتمالی پروازها درپی طوفان / جایگزینی فرودگاه اصفهان در صورت نیاز

نصرالله منصور شیرازی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اعلام کرد: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی به احتمال قوی بسیاری از پروازها تاخیر دارند و فرودگاه اصفهان به عنوان گزینه جایگزین و آلترناتیو در برنامه ثبت شده که در صورت نیاز، پروازهایی که نتوانند در فرودگاه تهران بنشینند با برنامه‌ریزی قبلی در فرودگاه اصفهان فرود موقت داشته باشند.

طوفان

وی با اعلام اینکه نخستین پرواز ورودی به فرودگاه مهرآباد دقایقی پیش به زمین نشست، اظهار کرد: هواپیمای شرکت هواپیمایی زاگرس پس از طوفان بدون هیچ اشکالی در باند فرودگاه مهرآباد فرود آمد و انتظار داریم پروازهای دیگر نیز با توجه به اینکه شرایط جوی قدری بهتر شده، به تدریج آماده نشستن در فرودگاه باشند.

برای مشاهده گزارش تصویری مرتبط با این طوفان اینجا کلیک کنید


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 149
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • خانم ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    خيلى نادر بود يا الله
  • ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    عجب.... یه دفعه هوا تاریک شد....
  • حسین ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    خدا نکنه تو این شهر به هم ریخته زلزله بیاد که اون وقت باید جلوی عدد کشته‌ها و مجروحین میلیون بذاری کوچکترین قواعد شهر سازی تو این شهر رعایت نشده و نمی‌شه. کلا اقدام عملی‌ برای پیشگیری از این فاجعه از میزگرد و کنفرانس فراتر نرفته...
  • ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    تهرانی های عزیز، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان و .... سالهاست که "انگار قیامت شده بود واقعا وحشتناک بود خدایا خودت به ما رحم کن"
  • رازی ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    با سلام در زمان بروز طوفان از سمت شمال بطرف جنوب نواب در حرکت بودم براحتی نزدیک شدن آن را می دیدم و راه گریزی نبود عابرین هریک بطرفی می دویدن ماشینها باهم برخورد میکردند. ادامه مسیرم تا شهرری دیوارهای زیادی آوار و درختان از جا کنده وانسانهای بسیاری که ازترس به آسمان نگاه می کردند و..... همه اینها در لحظه ای اتفاق افتاد. از این واقعه چه نتیجه ای می توان گرفت ؟
  • ناشناش ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    خدا رو شکر ایشالا بمیرن
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    پس این سازمان هواشناسی باید بره در کوزه آبشو بخوره...طوفان به این شدت رو نتونست پیش بینی کنه وای به حال ما....
  • احمد ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    این یکی روز از طوفان های 120 روزه زابله مردم که فقیر ترین مردم ایران هستند ومظلوم ترین مردم تاریخ ایران ببینید 3ماه از سال رو هر روز طوفان شن تجربه می کنند چقدر به دردشون اهمیت داده میشه؟(بدی نیست یه یادی هم بشه تو این طوفان از مردم مظلوم سیستان)
  • جواد ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    این نشانه قدرت خداست که در یک ثانیه تمام آدم ها رو تحت سلطه خودش در میاره و ترس رو در دل همه میاره بعضی از آدم ها هم میخوان بگن که نترسیدن اما این حرف ها که میگن ، نه بابا چیزی نیست واسه خاطره اینه که وجدانشون رو راحت کنن وگرنه اون از همه آدم ها بیشتر ترسیدن من هر چی فکر میکنم به خودم میگم این هم یک نشانه خدا بود هم یک بلا چون تهران که منطقه طوفان خیز نیست این طوفان بی سابقه بوده انشالله خدا این کشور از بلا حفظ کنه
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    نماز آیات فراموش نشود
    • محسن شیخ الحکما IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
      0 0
      نماز وحشت باید بخوانیم نه نمازایات
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    1 0
    قیامت صغرایی بود واسه خودش... انقدر گناه می کنیم که ...
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    اخطار خدا به ما. واقعا یک لحظه همه در خیابان خشکشون زده بود نمیدونستن با چی مواجه شدن.
  • فاطمه ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    خیلی ترسناک بود :"(
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    برو بمیر بابا
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    تهران بزرگ - تهران بزرگ !!! بیماری استفاده از واژه بزرگ بینی و بزرگ گویی
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    گناه های زیاد انسان ها باعث بلا های طبیعی میشه.. تهرانی ها بی حجابی را کنترل کنند
  • یه بنده خدا ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    حالا میفهمین خوزستانیا چه میکشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • توحید ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    غفلت ، غفلت ، غفلت!!! شاید لحظه ای به خود بیایم که قیامتی هم در پیش داریم... . . اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسابُهُمْ وَ هُمْ في‏ غَفْلَةٍ مُعْرِضُونَ (1) ما يَأْتيهِمْ مِنْ ذِكْرٍ مِنْ رَبِّهِمْ مُحْدَثٍ إِلاَّ اسْتَمَعُوهُ وَ هُمْ يَلْعَبُونَ (2)(سوره مبارکه انبیاء حساب مردم به آنان نزديك شده، در حالى كه در غفلتند و روى گردانند! (1) هيچ يادآورى تازه‏اى از طرف پروردگارشان براى آنها نمى‏آيد، مگر آنكه با بازى (و شوخى) به آن گوش مى‏دهند! (2) و . أَ فَأَمِنَ أَهْلُ الْقُرى‏ أَنْ يَأْتِيَهُمْ بَأْسُنا بَياتاً وَ هُمْ نائِمُونَ (97) أَ وَ أَمِنَ أَهْلُ الْقُرى‏ أَنْ يَأْتِيَهُمْ بَأْسُنا ضُحًى وَ هُمْ يَلْعَبُونَ (98)سوره مبارکه اعراف آيا اهل شهر و ديارها (كه از ياد خدا و طاعت او غافلند) از آن ايمنند كه به روز كه سرگرم بازيچه دنيا هستند عذاب ما آنان را فرا رسد؟ (98) آيا از مكر خدا (يعنى آزمايش و مجازات خدا) غافل و ايمن گرديده‏ اند؟ كه از آن مكر و انتقام البته كسى غافل نشود مگر مردم زيانكار. (99) . . پس چرا به این همه گناه ؟!!
  • fff ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    اينكه ايران از ارژانتين مي بازه تو جم جهاني..
  • علی حقجو ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    اتفاقاً پیش بینی کرده بود
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    خدا منت گذاشت که نجات پیدا کردیم
  • خدايار ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    به نظر من طوفان امروز به اين علت روي داد كه لواط در تهران زياد شده اين خشم خداوند رو برانگيخته دست برداريد از اين لواط كاري
  • ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    ماهوارشون خوابش برده!
  • ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    حواسمون باشه خدا بااون عظمتش بالايه سرمونه به رويه يه چشم به هم زدن زندگي که بهمون بخشيده از مون ميگيره امروز از اون روزايي بود که همه با هم ياد خدا کردن قربونه عظمتت برم خدااااااا
  • امید ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    با سلام باید بدانیم... این یک تلنگر بود که نتیجه عملکرد خود بشر است ... منتظر باشیم که هر خطائی پاداشی دارد ...به وبلاگ زلزله خواهد شد رجوع کنید ...و فکری به حال خطرات در پیش رو....!
  • ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    1 0
    مردم گناه نکنید.... مردم فساد رو از خانه‌یتان بیرون کنید زنان و دختران حجابتان را رعایت کنید آقایان مسئولین کمتر دزدی کنید رشوه نگیرید... تهمت نزنید امر به معروف کنید... نهی از منکر کنید از منکر دفاع نکنید از آمر به معروف دفاع کنید به خدا این فقط عذاب کوچک الهی بود
  • ناشناس ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    من دیروز سفارش مبلمان از تهران دادم و یه هفته پیش هم برای خرید به تهران رفتم به حدی سرم کلاه گذاشتند که دیروز از ته دل نفرین کردم.
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    خوب اومدی
  • شهرستاني ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    بله اين پاسخ طبيعي عملكرد انسان به طبيعت است وقتي قوانين الهي فراموش مي شه البته اين قضيه مختص تهراني ها نيست هرجاي اين مملكت مي تونه تكرار شه ولي بايد حدود الهي را رعايت كنيم اين قضيه نشان داد چقدر تهران والبته ايران اسيب پذير است پس زلزله رو چي بگيم كه..
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    شاید ماهواره شونو پلیسا جمع کردن
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    چشم کسایی که عقده ی تهران تو دلشونه کوررررر
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    خیلی باحالی. اول صبح خنده رو لبام نشوندی
  • ناشناس ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    من دیروز سفارش مبلمان از تهران دادم و یه هفته پیش هم برای خرید به تهران رفتم به حدی سرم کلاه گذاشتند که دیروز از ته دل نفرین کردم.
  • الناز ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    از خدا متشکرم که به ما رحم کرد من که سجده شکر بجا آوردم و طلب آمرزش برای قربانیان حادثه و صبر برای خسارت دیده از خداوند دارم
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    واقعا" جای تاسف داره با این همه بودجه که سازمان هوا شناسی و سازمان حوادث غیرمتقربه دریافت می کنه هیچ گونه هشدار و کمکی به مردم نکردن در همچین وسعتی که طوفان میاد یعنی وای به حال وقتی که زلزله بیاد...
    • نیلوفر IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
      0 0
      اتفاقا هشدار دادن قبلش...
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    خوب شد تا از دل مردم سیستان(زابل) بفهمن
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    باورم نمی شه...
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    باورم نمی شه هنوز ادم هایی هستند که هنوز به خرافات اعتقاد دارند...
  • وحید ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    با سلام به نظرم این یک اتفاق جالب بود، وقتی تمام امکانات تو تهرانه و دیگر شهرهای ایران اینقدر مظلوم واقع شدند. با این اتفاق شاید بزرگای مملکت بترسن و پایتخت رو جابه جاکنن! البته کثافت کاری ها یکی از عوامل این طوفان بود.
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    ایلام و دهلران که هر روز همینن
  • حقوقدان ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    تهرانی هایی که فاسد و علاقه مند به فحشا هستند..... زنان و مردان متاهل اهل فساد ازخدا بترسید که عذاب نزدیک است
  • الهام ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    سلام ...فقط برای تهران و تهرانی ها زرنگن....و انگار ایران فقط تهران...خب به جهنم....مگه خوزستان و ایلام . سیستان .بلوچستان دوازده ماه سال گرد و خاک نیست ؟؟؟؟چرا صدای هیچکس در نمیاد؟؟؟؟؟؟در رابطه با فوت شده ها هم باید عرض کنم، این چند نفر تهران در جا کشته شدند و زحری نکشیدند در صورتیکه در استانهای نام برده مردم با مرگ تدریجی و زجر ناشی از سرطان ایجاد شده توسط گردوخاک کشته میشن....حالا مثلا خیلی مهمه تهران طوفان اومده؟؟؟؟بزار شاید اینطور درک کنن خاک و طوفان و گرد وغبار و مرگ عزیزان یعنی چه؟؟؟چطور آمار سرطانی های ناشی از ریزگردها رو در استانهای غرب و جنوب غرب رو علام نمیکنن هر از گاهی؟؟؟که فقط همش میگن تهران؟؟
  • محمدرضا ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    روایت هست که وقتی با نامحرم در جامعه ای زیاد می شه خدا عذاب نازل می کنه حالا ببینید در نزول این بلا چقدر نقش داشتیم.... توی شرکت ها و اداره ها و بیمارستان ها و....شوخی و راحت بودن با همکار و فامیل بیداد می کنه حالا کاری به بقیه کثافت کاری ها نداریم...
  • شهروند ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    لعنت بر همه زناکاران که موجب عذاب برای همه میشوند
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    بمیر بابا
  • مهدی ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    خداوندا عاقبت همه ما را ختم به خیر کن
  • مهدی شمال ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    این بلای اسمانی نبود بلای اینرنتی بود وقتی سرعت اینرنت رو بایین میارین سرعت باد با 130 کیلومتر در ساعت جبران میکنند .. هنوز اول راهه به خود بیاید و سرعت اینرنت رو بالا ببرید تا شود حکمتی که سرعت باد رو کم و کمتر کند ....
  • ناشناس ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    جان مادرتون ربطندین به دین وقران چه ربطی داره این هم گردش زمینه حوادث طبیعی .حالا یه طوفان اومده همه گناه کارشدن خدایی بس کنید این خرافاتو .من نمیگم دین نیستا میگم ربط ندین
  • بهنام ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    با سلام و تسلیت به خاطر مرگ عزیزانی که به خاطر سهل انگاری افراد غیر متعهد در سازمان هوا شناسی باید به عرض برسانم امروز تو پیک بامدادی دقیقا گزارش دیروز سازمان هواشناسی حدود ظهر پخش شده بود رو پخش کرد و تنها به این جمله بسنده کرده بودند این عزیزان زحمت کش که « هوای تهران در عصر رگبار پراکنده ، رعدو برق و همراه با باد میباشد » . حالا سوال اینه : مرگ این عزیزان که بی دلیل وصرفا به خاطر سهل انگاری چند کارمند یا کارشناس که اصلا اهمیت کارشون رو نه میدونن و نه میتوانند درک کنن اتفاق افتاد. و از این افراد تو اداره جات کما بیش پیدا میشن مٍثلا : آتشنشانی ( فاجعه خیابان جمهوری ) ، سازمان استاندار ( اتوبوسهای اسکانیا ) و ... و در پایان نباید حضور کارشناسانی که خود را وقف کار و کمک به همنوع خود و کشور میکنند را هم انکار کرد خیلی کتابی شد ولی نوع نوشتن مهم نیست اصل موضوع نوشتاره به امید تکرار نشدن این کم کاریها
  • زين الدين ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    يادم مباد كه بچه بودني يه پيرمرد بهمون مي گفت يه موقعي ميشه كه بجايي بارون، سنگ ميباره از آسمون يادش بخير
  • سمیرا ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    انشاالله زود تر حل بشه مشکلاتتون ما توی اهواز سالهاست از این طوفان ها میبینیم خدا رو شکر کنید این طوفانا اونجا نادره ما که دیگه به صدای خس خس ریه هامون عادت کردیم
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    البته این طوفان با شیب ملایم بود..
  • زين الدين ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    تو يه هفته دوتا اتفاق نادر در تهران رخ داد يكي در روز مبعث پيامبر و ديگري هم در روز ولادت قمر بني هاشم
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    ماهوارشون فیلتر شده بود
  • عرفان مرادی ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    خیلی طوفان وحشت ناکی بود
  • بهنام ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    از این اتفاقا در تمام سطح زمین میوفته از قاره آمریکا بگیر تا ... حتی تو خود کشور عربستان که خانه خدا اونجاس هم این اتفاق میوفته پس اونجا چرا نکنه اونجا هم ... پس اگه ایجوری بود چرا قبل از انقلاب که شهر نو بود کلا ایران باید محو میشد پس خواهشن الکی بهم ربط ندین و بجای حل مسئله صورتمسئله رو پاک نکنین
  • بهنام ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    از این اتفاقا در تمام سطح زمین میوفته از قاره آمریکا بگیر تا ... حتی تو خود کشور عربستان که خانه خدا اونجاس هم این اتفاق میوفته پس اونجا چرا نکنه اونجا هم ... پس اگه ایجوری بود چرا قبل از انقلاب که شهر نو بود کلا ایران باید محو میشد پس خواهشن الکی بهم ربط ندین و بجای حل مسئله صورتمسئله رو پاک نکنین
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    خیلی عقده ای هستی
  • بی نام ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    چرا این شهرستانی ها انقدر از تهرانی ها عقده دارن؟؟؟؟!!مگه تهرانی ها از مشکلات شهرستانی ها خوشحال میشن یا مگه تقصیر تهرانی هاست که حالا شهرستانی ها از این اتفاق انقدر خوشحال شدن؟!!!!!
  • فاطمه ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    نماز آیات مستحب است ولی واجب نیست چرا هنوز نمیتوانیم پیش بینی کنیم و به مردم هشدار بدهیم خدایا بیامرز رفتگان این واقعه طوفان را صبر بده به بازماندگانشان .درست زندگی کنیم و درست کار کنیم و به فکر مردم باشیم اتوبوس های اسکانیا که اتش گرفت و سوختن و این اتفاق ها و و و ....تراخدا درست هواشناسی کنید خلاصه به فکر مردم باشید خدایا راضی هستم به رضایت
  • مختار ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    امیدوارم که امروز دیگر اینگونه اتفاقی در تهران که بزرگترین پایتخت جهان اسلام است نیفتدکوتاه فکران تهران آسیب ببیند همه جای ایران دچار ضرر می شود
  • نظری ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    واقعا تعجب میکنم که شما از دلهره مردم ابراز خرسندی میکنین فکر نمیکنین بلاهایی که سرتون میاد به دلیل این همه کینه و قساوتتونه ؟
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    جاهاي ديگه گناه وجود نداره آيا؟
  • احمد زنجان ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    بلایای طبیعی درهرجا بروز وظهور میکنند مسولین با همکاری کارشناسن امورباید تدابیر ایمن سازی ومقابله رااجرا وبه مردم اموزش بدهندوخداوندبه تمامی مخلوقاتش عشق میورزد
  • سهیل ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    کی میگه اینا خرافاته یا بلای طبیعی هس؟اگه بلای طبیعی هس چرا فقط یکی دو سری اتفاق افتاده؟تاکی میخوایید با این حرفا خودتونو گول بزنید؟این بلاس فقط هم به خاطرگناهای زیادی که میشه.فساد زیاد شده.دزدی دروغ زیاد شده.حتما باید خدایی نکرده یه زلزله مث بم بیاد تا به خودمون بیاییم؟اینا همه یه هشداره که هواسمونو جمع کنیم.بیایید ازاین به بعد یه کاری نکنیم که ترو خشک باهم بسوزن.بریم سمت خدا...
  • مهدی ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    خیلی ناجور بود ولی دیشب زیر نویس شبکه خبر نوشته بود 5 کشته و 44 مصدوم!
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    کاش دوباره ازین اتافافات بیافته تا بفما مردم سیستان و غرب کشور چه میکشن.بعدشم شاید اقایان.... به گناهاشون فک کنن
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    چرا چرت و پرت میگین اخه والا کل دنیا بی حجاب و با حجاب داره انقدر هم دارن راحت زندگی میگنن با علمشون بلایای طبیعیم حل و فصل میکنن.عمینه دیگه تا عله هایی امثال بعضیا هست میشینیم کاریم نمیکنیم هر اطفاقیم میذلریم به حساب خرافات.عاقل شید تو رو خدا
  • سرباز گمنام امام زمان ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    امام باقر (ع) : هیچ گرفتاری به انسان نمی رسد مگر به سبب گناه
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    همه چیزو ربط میدین به هم.اگه اینجوریه پس منم میگم فردای تولد امام حسین در میدان امام حسین و توسط چیزایی که بخاطر امام حسین علم شده بود یه نفر کشته شد!خدا میخواست بگه همه شماها در اشتباهین.امام حسین اصلا وجود نداشته!
  • استاد دانشگاه ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    وقتي اهواز طوفان و گرد و خاك شد كسي خبر از خسارت و مصدوميت و كشته شدن نداد.ولي ما اهوازي ها از كشته شدن و مصدوميت شما تهرانيها ناراحت شديم.اهواز خيلي وقته كه درگير اين مساله بوده و كمكاري مسئولان نشاندهنده اين وضع و روز اهواز و خوزستان است.من بسيار ناراحت و اندوهگين شدم بخاطر فوق اون چند نفر در اثر طوفان تهران.خدايش بيامرزد
  • پیمان ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    اینا همه نشونه قدرت خداست ولی هوا شناسی اگه حواسشو جمع میکرد میتونست میزان خسارت رو پایین بیاره
  • گلمحمدی ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    فاطمه جان نماز آیات از نمازهای واجب در هنگام این بلاهاست عزیزم
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    نفرین در حق مسلمون به خودت برمیگرده. بی وجدان.
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    این تازه دمو بود. نسخه اصلی رو کسی ببینه دیگه زنده نمی مونه.
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    این یک نشانه از طرف خدا بود تا مردم به خود بیان و ببینند خشم خدا را که امر خدا را اجابت کنند با حجاب درست و کامل در خیابانها حاظر بشن به خود بیا ای خواهر و مادر من
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    عجب موجوداتی پیدا میشن. ای جیش العدل (القتل) خب اونجا باد میاد تقصیر تهرانی هاست؟ یا ژاپن هی زلزله میاد باید بندازن تقصیر همسایه شون؟
  • میثم خوشراه ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    این بلایای طبیعی که میگین و از دین جداشونمیکنین مگه توقرآن خدا هم نیومده بی دینها این حرفهارو می زنن قوم لوط هم همین حرفها رو زدن و اونجور شد اگه خدا بلا برا هرجا ناظر نمی کنه برا اینه که صلاح میداند عزیزم الله اکبر -الله اعلم-
  • غزال ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    عزیزم همه جای دنیا پایتخت در کانون توجه همه مسوولین و رسانه هاست. مشکلات استانها رو مردم همون استان باید پیگیری و اطلاع رسانی کنن.از لحظه وقوع حادثه دیروز مردم تهران خودشون عکس و فیلم و گزارش تهیه کردن. مردم شهرستان از طوفان ها و مشکلاتشان چی نشون دادن؟ هیچ!
  • ایمان ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    پسر خاله ی من تو این توفاتن قطع نخاع از کمر شد.
  • فامیل دور ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    خیلی ناراحت کننده بود ، امیدوارم شاهد چنین حوادثی در هیچ کجای دنیا خصوصا ایران عزیزمون نباشیم ، من نه اهل تهران م و نه اون روز تو تهران بودم ، اما دلم واسه هموطنام لرزید ..
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    خوبه که یک نفر هم وکیل و وصی خدا در روی زمین پیدا شد. اگه میدونستم اهل کجایی بهت میگفتم فساد شهرتون در چه حد و اندازه ای هست که اینقدر ادعات نشه .
  • ناشناس ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    این طوفان مال سال خرداد 88 هست ن چیزه دیگه
  • شهروند ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    سیاسیش نمیکنم ولی این جواب خدا به حرفهای چند روز پیش بود، امیدوارم گیرندش اون قدر روشن باش ه که بگیره... هر چند که نظر منو حذف میکنید!!!!
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    خوشحال نیستم از این خبر ولی ... ولی ای مردم تهران و مسئولینش حالا بفهمید ما مردم خوزستان 8ماه در سال چی میکشیم...
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    این از روش غلط رسانه ها در انعکاس متوازن اخبار شهرها و مناطق و روستاهای کشوره که هیچ ربطی به تهرانی بودن و یا زابلی و یا بوشهری بودن نداره.اگه رسانه ها توازن را رعایت کنند کمتر با پیام های اینچنینی که واقعا براشون مرگ انسان مهم نیست و می نویسن به جهنم. شما توهین و نفرینت باید به رسانه ها باشه نه مردم ساکن مناطق مختلف کشور.
  • امید ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    بیایید به جای این بحث و جدل ها برای روح در گذشتگان این حادثه طلب آمرزش بنماییم و از خدای بزرگ بخواهیم کاش بجای آنها مسولین بی کفایت هواشناسی را از روی این زمین بر می داشت تا درس عبرتی میشد برای داشتن وجدان کاری برای همگان
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    یک کامنت عاقلانه و منطقی که نشون میده نباید به هم توهین کنیم و از بدبختی کشیدن مردم یک منطقه خاص سناریو ننویسیم و خوشحال نشیم.
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    تو شهرستان ها دزد و کلاهبردار نیست؟ از من دوبار در شهرستان کلاهبرداری شد. باید مردم اون شهذها را نفرین میکردم.شما باید از خدا استغفار کنی و به روانپزشک مراجعه کنی
  • کیمیا ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    با این فسادی که تو این شهر زیاد شده فقط باید دعا کرد عذابی که خدا تو قرآن فرموده وقتی بیاد تروخشک رو باهم میسوزونه سرمون نازل نشه. الهی امین
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    اون موقع که شما زیر بمباران صدام بودی ، این بچه های تهران و سایر مناطق کشور بودن که خوزستان را با نثار خونشان حفظ کردن.از شهدایی که در سراسر کوچه و خیابان ها اسامی شان وجود دارد خجالت بکش.
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    متأسم برات ناشناس.........
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    مثلا مسلمونیما ببین با کیا شدیم هفتاد و پنج میلیون
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    این فقط یه نسیم بهاری بود چرا این قدر شلوغش میکنید
  • مجید ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    کاش خدا خشمشو بیشتر نشون میداد که یکم به خودمون بیایم...این قدر سر گرمه فساد و دزدی و خلاف و زنا نباشیم ... هر کاری می کنیم جز تقوای خدا
  • اهواز ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    ای بابا این بادی که شما بهش میگین طوفان اشتباهی رفته عزیزم بیا اهواز اینجا دلمون برات تنگ شده دو هفته نیستی!!1
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    من تو شهری زندگی میکنم که طوفان گرد غبار وتاریک شدن یه دفعه هوا براش عادیه امیدوارم که با این اتفاق ناگوار در پایتخت به یاد ما شهرستانی ها هم بیفتند
  • رنگین کمان ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    بله دقیقا موافقم باهاتون خدا به خیر کنه ان شاءالله
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    بابا این حرفارو ول کنین،یه چند روز دیگه این حادثه فراموش میشه و همه به کارای هرروزشون ادامه میدن،میدونین چه کارایی رو میگم دیگه!!!
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    برادر اسم این خرافات نیست دیروز دقیقا نشانه ی قیامت بود!!! تا کی غفلت؟؟؟
  • اميرعلى سميع زاده ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    خيلى شديد بود و خونه ها هم و شيشه ى ماشين ها هم شكست. در تهران! يك پسر 25ساله افتاد پايين
  • الناز ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    واقعاااااااااا
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    یه سوال چرا این باد از این همه شهر تو ایران رد شده ولی فقط تو ایران کشته داده ؟؟ تا کی می خواین خودتونو گول بزنید این ایات همه نشانه هاییست تا شاید ایمان بیاورید گفته ی قران
  • بی نام ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    حالا ببینید که ما خوزستانی ها چی میکشیم
  • مشهد ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    پرچم مشهد تکون خورد و تهران طوفان شد
  • قاسم کپر ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    از مهران مزاهم میشم....خخخخ 80کیلومتری ایلام 10 کیلومتری عراق....ماهر روز طوفان 60 کیلومتری داریم .....................
  • masud ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    من تازه خدا رو میشناسم وای خیلی ترسناک بود
  • elnaz ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    like خیلی بزرگ
  • النا ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    حقیقت تلخ است
  • امینه ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    طبیعت با ماقهر کرده ما که هر روز بیشتر و بیشتر بهش پشت می کنیم .
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    فعلا که تهرانتون داغون تو خودش (بزارین در کوزه آبشو بخورین)
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    عجب طوفانی بود من که نزدیک بود توبه کنم
  • بهنام ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    خدا یا خشمتو کم کن فکر کردم قیامت والا
  • arman ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    نشانه ی قدرت خداست
  • Reza ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    اینا همه نشون قدرت خداست یعنی قدر نعمت ها رو بدونیم و شکر کنیم گناه نکنیم و ...
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    واقعا که ! .............................................
  • هانا ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    بهتره هر کی کلاه خودشو بچسبه
  • امیر ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    ینی ایران سر فراز:))
  • معین ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    واقعا من داشتم از ترس سکته میکردم
  • امیر ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    همه چیز دست خداست دمت گرم خدا
  • بی ادعا ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    ناشناس ناسپاس حق نداری به قرآن توهین کنی عذاب انسانها چیزی نیست که خرافات باشه و بی پایه و اساس . کمی مطالعه لطفا قران فقط برا وقت مردن نیست
  • شناس ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    من دانشجوی دکترای زمین شناسی هستم وقوع طوفانی حتی با نصف سرعت دیروز در منطقه ای مثل تهران جز محالات و میشه گفت معجزه است پس لطفا کمی به دین و آیات قرآنی رجوع کنید میبینید ربط داره چرا فکر میکنید ربط نداره حتما باید خود خدا به حرف بیاد؟از نشانه ها عبرت بگیریم
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    میتونی بری عربستان اگه ناراحتی
  • اطسه ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    سرما خوردگي همينه ديگه يهو اطسم گرفت اينجوري شد اخه نميشه جلوشو گرفت ميشه جا داره از همه همه.. همه... اطسههههههههههه هههههه واااي خدا بهتو ن رحم كنه امشب اين قوي تر بود
  • رامسر ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    این چه حرفیه مگه آدم واسه هم نوعش همچین چیزیو میخواد. خدارو شکر که اتفاقات بدتری نیفتاد.
  • آشنا ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    فعلا تهران نابود است انشا الاه اصفهان پایتخت
  • مریم ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    و مرگ ناگاه روزی فرا خواهد رسید و حسرت عمر از دست رفته کجا و حسرت مال بدست نیامده کجا. امام رضا علیه السلام واقعا وحشتناک بود. من سر خیابان بودم . دیدم یه ابر قرمز داره با سرعت میاد ولی فکر کردم گرد و خاکه و چیز خاصی نیست و لی یهو باد داشت ما را میبرد . جرثقیل بالا برج داشت میچرخید. خیلی ترسیدم . همه فرار کردیم داخل یه درمانگاه
  • مازندران ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    دقیقا یک اخطار خدا چقدر مهربونه که تا حالا صبر کرد تازه یه طوفانی که از دید ما وحشتناک بود البته چه فایده بازم یادشون میره مردم
  • ازاده ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    اقا یا خانم ناشناس عربستان هم مردمش با ضجر زندگی می کنند که اینطور میگی
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    تقصیر تهرانیها نیست اینکه زابلیا میگن بخاطر بی توجهیهایی هست که بهشون میشه
  • سلام ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    همه كامنت ها رو خوندم همه تون خيلي باحالين
  • منصوره ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    معلومه بیشعوری بیش نیستی ایشالا نفرینت به خودت برگرده
  • منصوره ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    ناراحت نشو عزیزم نیاز به روانکاو دارن
  • منصوره ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    نزدیک بود؟؟؟؟
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    برو کا ر میکن مگو چیست کار ...
  • شهاب ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    نتیجه ی خوبی می توان گرفت!
  • شهاب ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    تو آمریکا هزار بار ازین اتفاقات می افته!یکی هم تو ایران چه اشکالی داره!البته ما نگران عزیزانمون هستیم!
  • شاه ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    هجویات میگن
  • شهاب ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    زحرمار.دیوونه
  • شهاب شهرستانی ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    همه باید نگران همدیگه باشیم!
  • عاطفه طباطبایی ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    دیروز نمایشی از عظمت پروردگارم بود. نمایشی که از شدت زیبایی چند کشته داد. ما آنقدر به اندازه انان توانایی دیدن این تراژدی زیبایش را نداشتیم .. انان دیدند و از شدت شوق پروازکردند تا مبادا جا بمانند از تمام آنچه دیدند و دیگران قادر به فهم حرف هایشان نبودند. مردمان روی زمین آن را به اسم های دیگر برای یکدیگر بازگو میکردند . اسم هایی که جز بدی چیزی را در ذهن هایشان تداعی نمیکرد. آنان میگویند خدا زبیاست و زیبایی را دوست می دارد اما در بیان آنچه که باید حقیقت را بازگو کند چنان قدرت تخیل اشان بالا میرود که گاه خودشان هم باور میکنند این ترس ساختگی را. خدایم بگذار برایت بگویم تمام آنچه را که دیگران نام نهادند و باورش کردند آنان گفتند طوفانی عظیم برپا شد آنان گفتند این طوفان به قطع یقین به پاس تمام ناسپاسی هایی بود که خود سازنده آن بودیم آنان گفتند از اسمانت بلا بود که نازل میشد در حالیکه خود میگویند تو در آسمان ها جا داری. گاهی ازاین تناقض ها چنان سردرگم میگردم که سر به اسمانت هم گذارم به جبرانش نمیگردد. هیچ کس نخواست زیبایی این زبیاکده را ببیند . هیچ کس در تحیر این قدرت در عین زیبایی ات نماند. هیچکس نگفت و تبارک الله احسن و الخالقین از این همه قدرت و شکوه و جلال که در عین روشنایی ات تاریکی شهرمان را فرا گرفت و باز این تو بودی که ما را از میان اش رها بخشیدی. نگفت که ابر هایت به گریه در آمدند و تو باز از ما نا امید گشتی . اما پروردگارم من دیدم تمام آنچه را که باید از آن درس میگرفتم و نشانه هایت را جست و جو میکردم. پروردگارم سلام من را به تمام آنانی که زیبایی این قدرتت را درک کردند و به سویت شتابان آمدند برسان و دعا کن برایمان که نمایش شکوه و جلال ات را به حساب کینه توزی های خود از دیگران به اسم بلا اسمانی بر سر آنان نگذاریم و جای تو تصمیم نگیریم برایمام دعا کن که ظرفیت ندیدن نشانه هایت را به پای طوفان و نازل شدن بلا بر سرمان نبینیم و در آخر پروردگارم تبارک الله بر تو ای احسن و الخالقین...
  • آرشیا ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    تو تهران طوفان با باده 120 کیلومتر میاد 5 کشته میده حالا تو آمریکا گردباد 400 کیلمتر میاد فقط 4 کشته میده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    هر چقدر بی حجابی و فساد بیشتر بشه این طور چیزها هم بیشتر میشه . خدای عادل اجازه نمی دهد خون شهدا پایمال شود
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    واقعا!!!!دمت گرم.
  • زهرا ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    خدا رحم کنه...
  • زهرا ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    استان فارس هم گرد وخاک میشه
  • زهرا ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    نفرین کار درستی نیست ماهمه مسلمونیم و هموطن..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس