کد خبر 314565
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸

اگرچه نمي توان درباره عدد دقيق فاصله سني زوجين و نقش آن در موفقيت و شکست زندگي زناشويي قانون يکساني براي همه افراد صادر کرد اما يقينا تناسب سني از جمله موازين زيربنايي و اساسي در ازدواج است که بي توجهي به آن، زمينه ساز بسياري از کج خلقي ها و ناسازگاري ها در زندگي زناشويي خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق،‌ جواني ۲۴ساله هستم که به تازگي ازدواج کرده ام، با همسرم ۱۱سال اختلاف سني دارم، چه رفتاري انجام دهم که در زندگي و آينده ام با مشکل مواجه نشوم.

کارشناس ارشد مشاوره خانواده: اگرچه نمي توان درباره عدد دقيق فاصله سني زوجين و نقش آن در موفقيت و شکست زندگي زناشويي قانون يکساني براي همه افراد صادر کرد اما يقينا تناسب سني از جمله موازين زيربنايي و اساسي در ازدواج است که بي توجهي به آن، زمينه ساز بسياري از کج خلقي ها و ناسازگاري ها در زندگي زناشويي خواهد شد.

در واقع تفاوت سني عاملي است که در کنار تفاوت هاي اخلاقي، شخصيتي و ظاهري اختلافات زناشويي را تشديد مي کند. آنچه در اين ميان اهميت دارد اين است که اختلاف سني زن و مرد نبايد آنقدر زياد باشد که در مسائل اساسي زندگي شان نظير عقايد و ارزش ها، ارتباط با اقوام و دوستان، تفريحات و سرگرمي ها شکاف زيادي را ايجاد کند چرا که تفاوت فاحش نگرش در اين حوزه ها باعث بروز اختلافات و يا دلسردي هايي در زندگي زناشويي مي شود.

در ادامه نقل قول هايي از زوجين مراجعه کننده به مرکز مشاوره را که اختلاف سني زياد با همسرشان برايشان مشکلاتي ايجاد کرده است. مي خوانيد:

تبيين روانشناسانه «کبوتر با کبوتر/ باز با باز» از زبان مراجعين

* وارد اتاقم شد. احساس مي کند دنياي شان، باورهاي شان و احساسات شان به اندازه يک قاره از هم فاصله دارد، از خاطرات تلخ و شيرين ازدواج شان حرف مي زند و مي گويد: «روزهاي اول ازدواج مان با شوهرم براي خريد چند دست لباس عيد وارد مغازه اي شدم.

بعد از پايان خريد همسرم کارت بانکي خود را به من تحويل داد و به سمت خودرواش رفت تا لباس هايي که خريده ام داخل آن بگذارد، خريد گران قيمت  ما از يک طرف و ديدن خودروي مدل بالاي همسرم که روبه روي مغازه پارک شده بود از طرف ديگر، باعث شد فروشنده خانم واکنش نشان دهد ؛ با حسرت تمام نگاهي به من انداخت و گفت: کاش پدر من هم مثل پدر شما بود! هم ثروتمند، هم با سليقه در خريد...». بعد از تعريف اين خاطره لبخند تلخي زد و در سکوتي سنگين محصور شد. سکوتي سرشار از ناگفته ها ...

* جنس نگراني هاي امير حسين متفاوت است او ۱۶ سال از همسرش مريم که ۳۰سال دارد. بزرگ تر است. اميرحسين مي گويد:

« تقريبا در ۲ سال اول زندگي مان همه چيز رو به راه بود. مسافرت هاي مان خاطره انگيزترين لحظات عمرم بود و در کنار مريم خوشبختي را احساس مي کردم.اما اکنون که ۱۰سال از زندگي مشترک مان مي گذرد ديگر خبري از آن شور و نشاط نيست.

احساس مي کنم علايق ما خيلي از هم فاصله گرفته است. علاوه بر اين حالا که رفته رفته گرد پيري به سروصورت من نشسته است فکر مي کنم همسرم از اين که بخواهد در کنار من در شهر قدم بزند خجالت مي کشد.

آسيب هايي که بايد جدي گرفت

مسلما تفاوت سني که در برخي مواقع حالت «شکاف سني» به خود مي گيرد براي زوجيني که بيش از يک دهه با يکديگر فاصله سني دارند مخاطرات زيادي را به همراه دارد. پختگي زياد يکي از طرفين در مقابل ناپختگي و بي تجربگي هاي طرف مقابل، مهم ترين عاملي است که کفه ترازوي ارتباط را در بيشتر ابعاد زندگي زناشويي نامتوازن مي سازد.

ترس از دست دادن همسر، وابستگي به او، احساس برتري و کامل بودن، موظف دانستن خود واحساس مسئوليت نسبت به کنترل رفتارهاي فرد کوچک تر، زير سوال بردن تعدادي از رفتارهاي او، کهولت سن و زوال جسمي و ... همه و همه از جمله نگراني هايي است که در اين نوع روابط گريبان گير همسر «مسن تر» مي شود.

فرد «کوچک تر» نيز با نگراني هايي نظير دلزدگي و سردشدن نسبت به رابطه زناشويي، احساس بي حوصلگي و تمايل به انزوا، احساس خجالت زدگي از حضور در جمع و معرفي همسر به دوستان و آشنايان، حس پشيماني و ...، دست و پنجه نرم مي کند.

فاصله سني زياد در کدام سنين مخاطره بيشتري ايجاد مي کند؟

بسته به اين که زن و مرد در کدام دهه از زندگي شان به ازدواجي با فاصله سني زياد «بله» مي گويند، ميزان مخاطراتي که شکاف سني ايجاد مي کند، کم يا زياد مي شود. به طور کلي ازدواج در دوره نوجواني و اوايل جواني به دليل اتخاذ تصميم هاي هيجاني و عاطفي طرفين و احساسي عمل کردن آن ها در امر انتخاب همسر، چه براي دختران و چه براي پسران جداي از اهميت مبحث فاصله سني، توصيه نمي شود.

به عبارت ديگر شرايط و نکات حائز اهميت در ازدواج دختري ۱۳ساله که ۱۱سال با همسرش اختلاف سني دارد، کاملاً متفاوت از شرايط ازدواج دختري ۲۷ساله با مردي ۳۸ساله است. يقينا تفاوت سني زياد در ازدواج هايي که طرفين خصوصا دختر از نظر سني به نوعي ثبات و پختگي عاطفي، هيجاني، شخصيتي، اخلاقي و جسمي رسيده باشد و بتواند روي خط ثابتي از مديريت هيجاني حرکت کند به مراتب خطرات کمتري را در پي دارد.

راهکارها

با درنظرگرفتن اين موضوع در ادامه راهکارهايي براي زوجين که مرد اختلاف سني زيادي با همسرش دارد، ارائه مي شود:

۱ - مراقب باشيد به همسري کنترل گر تبديل نشويد: از آنجا که تفاوت سني ميان زوجين خصوصا زماني که مرد بزرگ تر است و دختر هم در سنين بسيار پايين به سر مي برد مي تواند زمينه ناهمساني در انديشه و افکار فردي و اجتماعي را ميان همسران فراهم آورد، اين احتمال وجود دارد که چنين ازدواج هايي در دام ارتباط والد - کودکي بيفتد در اين دسته از ازدواج ها فرد کوچک تر هنوز در دوران نوجواني به سر مي برد و فرد بزرگتر مرحله جواني خود را سپري مي کند، با تجربه تر است و خود را در قبال ناپختگي ها، ناآگاهي ها و خودسري هاي فرد کوچک تر مسئول مي داند؛ مسئوليتي از جنس مسئوليت پدرانه.

در واقع بسياري از افراد بزرگ تر در ازدواج هاي بافاصله سني زياد معتقدند مسئوليت «تربيت» همسر نوجوان شان به عهده آنها واگذار شده است در نتيجه ممکن است ناخواسته در مقام يک والد شروع به سخت گيري و کنترل خارج از عرف همسر نوجوان شان کنند.

۲ - در کنارش باشيد نه در مقابلش: مسلما در ازدواج هايي با شکاف سني بالا خصوصا زماني که زوجين کم سن و سال هستند، فرد کوچک تر ممکن است به تفريحات، سرگرمي ها و رفتارهايي علاقه مند باشد که شاد و پرهيجان است اما از نگاه فرد بزرگ تر چندان پسنديده و مقتضي مقام و شان فرد متاهل نيست.

در چنين ازدواج هايي حتي ممکن است «خنده هاي کودکانه» همسر زمينه ايجاد ناراحتي و کج خلقي زوج بزرگ تر را فراهم کند! حال چنانچه فرد بزرگ تر همسرش را به گونه اي «منطقي» همراهي نکند بلکه مشغول سرزنش کردن و ايرادگيري از رفتارهاي ناپخته او باشد و نحوه برخورد همسرش را مايه شرمساري و خجالت خود ببيند و يا کلا تصميم بگيرد او را به حال خود بگذارد و در هيچ کدام از علايق همسرش مشارکت نکند، رفته رفته دلسردي و پشيماني بر زندگي هر دو طرف سايه مي گستراند و آن ها را به سمت فاصله گرفتن از يکديگر و پناه بردن به عالم تنهايي يا جايگزين کردن جمع دوستان و اقوام به جاي همسر سوق مي دهد.

۳ - با خطاهاي همسرتان منطقي برخورد کنيد: بسياري از خانم هايي که در سنين پايين و در اوج نوجواني زندگي مشترک را آغاز کرده اند ممکن است بعد از گذشت سال ها از زندگي شان به دنبال شکوفايي استعدادهايشان باشند.

در چنين شرايطي مرد ممکن است شاهد آزمون و خطاهاي زن براي به دست آوردن شغل، جايگاه اجتماعي، حل مشکلات شخصي و ارتباطي اش باشد. در واقع فرد کوچک تر با حرکت به سمت سنين رشد و پختگي، رفتارهايي را نشان مي دهد که در واقع مقتضي سن اوست و بخشي از فرآيند طبيعي رشد محسوب مي شود.

در چنين شرايطي شوهر (همسر بزرگ تر) که تاکنون همسرش را فردي صرفاً «تابع» مي شناخته، ممکن است با ايجاد چنين تغييراتي به اشتباه بينديشد که او مشغول سرکشي و طغيان است و بايد در مقابل چنين تغييراتي ايستادگي کرد. در شرايط مذکور چنانچه زوجين از قدرت گفت وگوي منطقي و انعطاف بر سر تغييرات به وجود آمده برخوردار نباشند دير يا زود شاهد جدايي عاطفي و روحي از يکديگر خواهند بود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 145
  • در انتظار بررسی: 157
  • غیر قابل انتشار: 135
  • lover ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    14 5
    خدا خیرت بده
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    70 34
    من از زنی که از خودم 10سال وبیشتر کوچک نباشد متنفرم و....
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    23 10
    دخترمن با شوهرش هم سن اختلاف شدید دارند مرده می گه زنش پیره دخترم شاکی که شوهرش دنبال دخترای نوجوانه کجاشه درس کنیم راهکار نداره نظرندین هرکی هرچی دوس داره
  • سوری ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    33 18
    نامزدمن ١۵سال ازمن بزرگ امارفتاراش خيلی بچه گونس ورفتارمن جدی ومثل بزرگاس ايااين اختلاف سنی ماروپوشش ميده نظرتون چيه؟
  • محمد علیپور ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    34 26
    من باخانمم 14سال اختلاف سنی داریم 6ساله ازدواج کردم والان38سالمه فردا مشکلات نخواهیم. داشت
    • منا IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
      3 2
      خوب
  • هادی ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    89 11
    سلام.خانمم 18 سال از من کوچیکتره.واقعا همدیگرو دوست داریم.ب مشکل هم برنخوردیم.بستگی ب خودتون داره ک چطور بخواین زندگی کنین.برا همتون آرزوی خوشبختی میکنم.
  • فهیمه ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    42 19
    اقایی که 14 سال ازم بزرگتره اومده خواستگاریم من 24 سالمه حالا خونوادم هی میخوان نظرم رو عوض کنن.. دعا کنید برام که پای کسی که واقعا دوستش دارم بمونم وقسمت هم بشیم.
  • Mahboob ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    27 29
    سلام من 27 سالمه و دارم برای مقطع دکتری میخونم یه خواستگار دارم که 43 سالشه و پزشکه و 15 سال از من بزرگتره منم نمیدونم چه جوابی بدم نگران آیینده ام هستم. اختلاف سنیمون خیلی زیاده
  • Mahboob ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    21 20
    سلام من 27 سالمه و دارم برای مقطع دکتری میخونم یه خواستگار دارم که 43 سالشه و پزشکه و 15 سال از من بزرگتره منم نمیدونم چه جوابی بدم نگران آیینده ام هستم. اختلاف سنیمون خیلی زیاده
  • Amir ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    62 17
    من 27 سالمه و دختری که 15 سالشه و از فامیلای نزدیکمونه میخوام ازدواج کنم .دوسش دارم ولی نمیتونم اختلاف سنیمونو نادیده بگیرم میترسم که ایندشو نابود کنم چکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • Aaaaaa IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
      0 0
      منم دقیقا همچین شرایطی رو دارم ،واقعا شرایط عجیبیه،نمیدونم چیکار کنم
    • فاطمه US ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
      0 0
      بهتره ازدواج نکنید منم دقیقا 15 سالمه و شوهرم 27 سالشه شدیدا مشکل داریم کم مونده طلاق بگیریم
  • ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    14 11
    من که نه سال اخلاف سنی دارم با همسرم حس خوبی ندار پشیمونم. نمیدونم واقعا شمایی که میگی خواستگار 43 ساله داری چطور میخوای یه عمر زندگی کنی. حرف یه عمر زندگی نه یکی دو سال...... اینم بگم خیلی کم پیش میاد مردا پشیمون شن از اختلاف سنی زباد چون بی خیالم. این زن هات هستن که همه چی رو زیر زربین می بین بیشترین ضربه رو خانوما میبینند
  • شاکر ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    40 17
    دختری رو خیلی دوس دارم اونم منو دوس داره خیلی 3 سال ازمن بزرگتره ب نظرشمادراینده مشکلی پیش نمیاد
  • هادی ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    34 36
    سلام من 28 سالمه می خوام با دختری که 18 سالشه ازدواج کنم به نظرتون به مشکل بر می خوریم؟
    • اوا IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
      0 1
      سلام من ۱۵سالمه و یه پسره ۲۶ساله روو خیییلی دوس دارم اونم دوسم داره اما واس سنمون چیکار کنیم بنظرتون .
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      5 0
      ده سال اختلاف خوبه زیاد نیست
  • محمود ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    24 8
    به نظرم بحث اختلاف سنی در ازدواج از دو جهت حائز اهمیته که اولی بالغ بودن (عقلی – عاطفی – جنسی ) و دومی هم تناسب ظاهری ، که بلوغ عقلی و عاطفی آدمها هیچ ربطی به سن شناسنامه ای شون نداره و برای افراد مختلف در سنین مختلف اتفاق میافته، چیزی که در ازدواج بسیار مهمه اینه که زوجین به این بلوغها رسیده باشن ، و این اتفاق می تونه با هر اختلاف سنی نمایان بشه ، بنابراین هیچ قانون کلی نمی توان برای این موضوع تعیین کرد و زوجین اگر از دو جهت یاد شده شرایط مطلوبی دارن برای انتخابشون نباید به اختلاف سنی توجه کنن بلکه مسائل بسیار مهم دیگری وجود داره که باید برسی بشه ، اگه دقت کرده باشین حتی یک حدیث از ائمه اطهار علیهم السلام در این باب که برای ازدواج اختلاف سنی تعیین کرده باشند وجود نداره بلکه تاکید بر هم کفو بودن شده…
  • حسین ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    13 8
    من وهمسرم 9 سال تفاوت سنی داریم. مشکلاتمون بیشتر بخاطر اینه که توی دو تا دنیای متفاوتیم بنظرم بستگی به دختر داره که تا چه حد فهم و درکش بره بالا
  • ماری ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    30 45
    س من دختری23 سالمه خواستگارم17 سالشه وبنظرتون قبول کنم یان،، درضمن هیچ حسی بش ندارم
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      14 0
      حالت خوبه
    • بی نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
      3 0
      وای نه اصلا اینکارو نکنی
    • بی نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
      6 2
      وای نه اصلا اینکارو نکنی
  • سميه ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    16 34
    سلام دختری 35 ساله هستم خواستگاری 50ساله دارم نميدونم چی جواب بايد بدم اين اختلاف سنی زياد چه تاثيری تو زندگيم ميتونه داشته باشه
  • گمنام ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    28 14
    سلام 52 ساله هستم اما زن ندارم و نمیخواهم زن بگیریم اما اطرافیان خیلی اصرار میکنند چه کار کنم. به زنهای تهران اعتمادی نیست
    • دریا IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
      3 1
      نکن ازدواج مگه مجبوری
  • مرضیه ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    24 5
    سلام.من با خاستگارم که وکیله 13 سال اختلاف سنی داریمولی من از سنم بیشتر وپخته تر نشون میدم بنظرتون صلاحه؟
  • مریم ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    19 37
    سلام من 14سالمه یه خاستگار24ساله دارم به نظرتون چیکار کنم
    • Raha IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
      3 3
      ازدواج نکن اختلافتون زیاده
    • Raha IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
      1 3
      ازدواج نکن اختلافتون زیاده
  • ... ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    41 26
    جواب مثبت ندی میترشی
  • مهران ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    42 9
    آدم یک بار بیشتر نمیخواد زندگی کنه،، اگه طرفتونو واقعاً دوست دارید این موقعیتو از دست ندید که تا آخر عمرتون حسرت بخورید،، سن یکی از فاکتور های ازدواجه، قرار هم نیست همه فاکتورها طبق میل ما باشه مهم اینه که از ته دل حس کنید طرفو دوست دارید و میل به زندگی باهاش دارید از هیچ چیز هم نترسید مخصوصاً اونایی که از حرف مردم میترسند، مطمئن باشید هر کار بکنید مردم حرفشونو میزنن،، شما به خودتون فکر کنید
  • سلما ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    30 20
    سلام,من با خاستگارم ۱۱سال اختلاف سنی دارم,ولی ب ظاهرش نمیخوره,لطفا راهنماییم کنید,موقعیتش عالیه.
  • سلما ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    25 12
    سلام,من با خاستگارم ۱۱سال اختلاف سنی دارم,ولی ب ظاهرش نمیخوره,لطفا راهنماییم کنید,موقعیتش عالیه.
  • ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    4 11
    وای همه اینایی که نوشتین ویژگیهای رابطه من و شوهرمه. ما هشت سال اختلاف سنی داریم. دو سال هست که ازدواج کردیم. من از سنم خیلی بیشتر میفهمم. خودش قبل از ازدواجمون میگفت همیشه!! ولی از وقتی ازدواج کردیم همه اش به من کار یاد میده میگه تو هیچی بلد نیستی نمیدونی. باید از من بپرسی بت بگم. چون من تجربه ام از تو بیشتره! بیچاره کرده منو با این تجربه هااااش!!!!! :(((((
  • شادی ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    27 13
    سلام من متولد 72 شوهرم58
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      0 0
      دقیقا مثل ما
  • سیاوش ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    24 13
    دوستان توجه کنید: دخترا تو9سالگی بالغ میشن پسرا 15 سالگلی...بلوغ جسمی البته.....پس وقتی اختلاف سن 6 سال باشه تازه همسن هستن ...بعدشم دخترا زود میشکنن وسریع پیر میشن
  • وحید ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    25 17
    میخوام ازدواج کنم با خانومی ک پنج سال ازخودم بزرگترهه
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
      0 1
      سلام منم ازشوهرم بزرگترم بیشتراختلافمون سرخانوادشه بنظرمن بیشترفکرکن
  • پیمان ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    20 4
    به نظر من همش به تفاهم وعشقو علاقه ای که نسبت به همدیگه دارن اون مهمه
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    10 27
    سلام.من 23سالمه و نامزدم39سالشه یکبار نامزد عقد کردم جداشدم پسره از لحاظ تیپ و قیافه چیزی کم نداشت خود من هم از قیافه و خانواده و تیپ از اون سرتر بودم وقتی باهاش راه می رفتم احساس غرور میکردم اونم همینطور.اما قسمت این بود ک دوباره ازدواج کنم اما با کسی که 16 سال ازم بزرگتره نه از لحاظ سن بلکه از لحاظ قیافه انگار من بچه اونم.همش بیرون رفتنی احساس خجالت میکنم چون هیچ مشکلی ندارم فقط بخاطر بانو بودنم و بخاطر اینکه اسم مطلقه روم نباشه.خلاصه به همه همسن و سالام میگم که اختلاف سنی رو نادیده نگیرن پول و شرایط وقتی با طرفت آرامش داشته باشی جور میشه.وقتی ب چهره شکسته ش نگاه میکنم پیش فامیل و غریبه خجالت می کشم اما فقط بخاطر ایرادی ک داشتم قبولش کردم برام دعا کنید ک خدا بهم آرامش بده با این شرایط.
  • حدیث ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    25 4
    سلام.من یه خواستگار دارم یک و نیم تا دو سال از خودم کوچیکتره به نظرتون چکار کنم
  • محمد ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    15 15
    سلام من از خانمم 8سال بزرگترم واقعا بچه بازیاش خیلی اذیتم میکنه از زندگی سیر شدم
  • محمد ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    26 6
    سلام من از خانمم 8سال بزرگترم واقعا بچه بازیاش خیلی اذیتم میکنه از زندگی سیر شدم
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    2 0
    سلام من
  • نازنین ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    30 1
    سلام . ولی من هم یه نظری دارم . به نظر من اگه دو نفر با علاقه همو بخوان و به هم علاقه ی واقعی داشته باشند این چنین مشکلات زیاد به وجود نمیاد و تقریبا به حداقل می رسه.. میگم حداقل چون هیچوقت به صفر دیگه نمیتونه برسه چون به هر حال هیچ دونفری چه با اختلاف سنی کم و چه زیاد مشکلاتشون به صفر نمیرسه ولی دستکم میتونه به حداقل برسه... به نظر من واقعا نمیشه برای ازدواج اختلاف سنی مشخصی را اعلام کرد چون به علاقه ی دو طرف بستگی دارد. بر طبق اطرافیانی که من مشاهده کردم (حالا یکی دو تا هم نبوند خیلی بودند) خیلی از زوج هایی هم که حتی اختلاف سنیشون از ۰ تا ۱۰ بودند نیز با هم مشکل دارند و سرانجام از هم طلاق گرفتند و بعضیا هم خودشونو کشتند با این حال خیلی ها هم با اختلاف سنی خیلی زیاد با هم زندگی ای با حداقل مشکل می گذرانند. مثلا یکی از اقوام دورمون با ۱۸ ۱۹ سال اختلاف سنی زندگی خوبیو میگذرانند و الان ۱۲ ساله دارن باهم خوب زندگی میکنن. بستگی به دو طرف داره که چقدر اخلاقشون با هم بخوره و برای هم قابل تحمل باشند. اصلا و اصلا نمیشه رو اختلاف سنی دقت کرد.
  • نازنین ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    18 15
    سلام . ولی من هم یه نظری دارم . به نظر من اگه دو نفر با علاقه همو بخوان و به هم علاقه ی واقعی داشته باشند این چنین مشکلات زیاد به وجود نمیاد و تقریبا به حداقل می رسه.. میگم حداقل چون هیچوقت به صفر دیگه نمیتونه برسه چون به هر حال هیچ دونفری چه با اختلاف سنی کم و چه زیاد مشکلاتشون به صفر نمیرسه ولی دستکم میتونه به حداقل برسه... به نظر من واقعا نمیشه برای ازدواج اختلاف سنی مشخصی را اعلام کرد چون به علاقه ی دو طرف بستگی دارد. بر طبق اطرافیانی که من مشاهده کردم (حالا یکی دو تا هم نبوند خیلی بودند) خیلی از زوج هایی هم که حتی اختلاف سنیشون از ۰ تا ۱۰ بودند نیز با هم مشکل دارند و سرانجام از هم طلاق گرفتند و بعضیا هم خودشونو کشتند با این حال خیلی ها هم با اختلاف سنی خیلی زیاد با هم زندگی ای با حداقل مشکل می گذرانند. مثلا یکی از اقوام دورمون با ۱۸ ۱۹ سال اختلاف سنی زندگی خوبیو میگذرانند و الان ۱۲ ساله دارن باهم خوب زندگی میکنن. بستگی به دو طرف داره که چقدر اخلاقشون با هم بخوره و برای هم قابل تحمل باشند. اصلا و اصلا نمیشه رو اختلاف سنی دقت کرد.
  • نازنین ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    7 4
    سلام . ولی من هم یه نظری دارم . به نظر من اگه دو نفر با علاقه همو بخوان و به هم علاقه ی واقعی داشته باشند این چنین مشکلات زیاد به وجود نمیاد و تقریبا به حداقل می رسه.. میگم حداقل چون هیچوقت به صفر دیگه نمیتونه برسه چون به هر حال هیچ دونفری چه با اختلاف سنی کم و چه زیاد مشکلاتشون به صفر نمیرسه ولی دستکم میتونه به حداقل برسه... به نظر من واقعا نمیشه برای ازدواج اختلاف سنی مشخصی را اعلام کرد چون به علاقه ی دو طرف بستگی دارد. بر طبق اطرافیانی که من مشاهده کردم (حالا یکی دو تا هم نبوند خیلی بودند) خیلی از زوج هایی هم که حتی اختلاف سنیشون از ۰ تا ۱۰ بودند نیز با هم مشکل دارند و سرانجام از هم طلاق گرفتند و بعضیا هم خودشونو کشتند با این حال خیلی ها هم با اختلاف سنی خیلی زیاد با هم زندگی ای با حداقل مشکل می گذرانند. مثلا یکی از اقوام دورمون با ۱۸ ۱۹ سال اختلاف سنی زندگی خوبیو میگذرانند و الان ۱۲ ساله دارن باهم خوب زندگی میکنن. بستگی به دو طرف داره که چقدر اخلاقشون با هم بخوره و برای هم قابل تحمل باشند. اصلا و اصلا نمیشه رو اختلاف سنی دقت کرد.
  • نازنین ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    7 10
    سلام . ولی من هم یه نظری دارم . به نظر من اگه دو نفر با علاقه همو بخوان و به هم علاقه ی واقعی داشته باشند این چنین مشکلات زیاد به وجود نمیاد و تقریبا به حداقل می رسه.. میگم حداقل چون هیچوقت به صفر دیگه نمیتونه برسه چون به هر حال هیچ دونفری چه با اختلاف سنی کم و چه زیاد مشکلاتشون به صفر نمیرسه ولی دستکم میتونه به حداقل برسه... به نظر من واقعا نمیشه برای ازدواج اختلاف سنی مشخصی را اعلام کرد چون به علاقه ی دو طرف بستگی دارد. بر طبق اطرافیانی که من مشاهده کردم (حالا یکی دو تا هم نبوند خیلی بودند) خیلی از زوج هایی هم که حتی اختلاف سنیشون از ۰ تا ۱۰ بودند نیز با هم مشکل دارند و سرانجام از هم طلاق گرفتند و بعضیا هم خودشونو کشتند با این حال خیلی ها هم با اختلاف سنی خیلی زیاد با هم زندگی ای با حداقل مشکل می گذرانند. مثلا یکی از اقوام دورمون با ۱۸ ۱۹ سال اختلاف سنی زندگی خوبیو میگذرانند و الان ۱۲ ساله دارن باهم خوب زندگی میکنن. بستگی به دو طرف داره که چقدر اخلاقشون با هم بخوره و برای هم قابل تحمل باشند. اصلا و اصلا نمیشه رو اختلاف سنی دقت کرد.
  • نازنین ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    5 9
    سلام . ولی من هم یه نظری دارم . به نظر من اگه دو نفر با علاقه همو بخوان و به هم علاقه ی واقعی داشته باشند این چنین مشکلات زیاد به وجود نمیاد و تقریبا به حداقل می رسه.. میگم حداقل چون هیچوقت به صفر دیگه نمیتونه برسه چون به هر حال هیچ دونفری چه با اختلاف سنی کم و چه زیاد مشکلاتشون به صفر نمیرسه ولی دستکم میتونه به حداقل برسه... به نظر من واقعا نمیشه برای ازدواج اختلاف سنی مشخصی را اعلام کرد چون به علاقه ی دو طرف بستگی دارد. بر طبق اطرافیانی که من مشاهده کردم (حالا یکی دو تا هم نبوند خیلی بودند) خیلی از زوج هایی هم که حتی اختلاف سنیشون از ۰ تا ۱۰ بودند نیز با هم مشکل دارند و سرانجام از هم طلاق گرفتند و بعضیا هم خودشونو کشتند با این حال خیلی ها هم با اختلاف سنی خیلی زیاد با هم زندگی ای با حداقل مشکل می گذرانند. مثلا یکی از اقوام دورمون با ۱۸ ۱۹ سال اختلاف سنی زندگی خوبیو میگذرانند و الان ۱۲ ساله دارن باهم خوب زندگی میکنن. بستگی به دو طرف داره که چقدر اخلاقشون با هم بخوره و برای هم قابل تحمل باشند. اصلا و اصلا نمیشه رو اختلاف سنی دقت کرد.
  • نازنین ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    6 21
    سلام . ولی من هم یه نظری دارم . به نظر من اگه دو نفر با علاقه همو بخوان و به هم علاقه ی واقعی داشته باشند این چنین مشکلات زیاد به وجود نمیاد و تقریبا به حداقل می رسه.. میگم حداقل چون هیچوقت به صفر دیگه نمیتونه برسه چون به هر حال هیچ دونفری چه با اختلاف سنی کم و چه زیاد مشکلاتشون به صفر نمیرسه ولی دستکم میتونه به حداقل برسه... به نظر من واقعا نمیشه برای ازدواج اختلاف سنی مشخصی را اعلام کرد چون به علاقه ی دو طرف بستگی دارد. بر طبق اطرافیانی که من مشاهده کردم (حالا یکی دو تا هم نبوند خیلی بودند) خیلی از زوج هایی هم که حتی اختلاف سنیشون از ۰ تا ۱۰ بودند نیز با هم مشکل دارند و سرانجام از هم طلاق گرفتند و بعضیا هم خودشونو کشتند با این حال خیلی ها هم با اختلاف سنی خیلی زیاد با هم زندگی ای با حداقل مشکل می گذرانند. مثلا یکی از اقوام دورمون با ۱۸ ۱۹ سال اختلاف سنی زندگی خوبیو میگذرانند و الان ۱۲ ساله دارن باهم خوب زندگی میکنن. بستگی به دو طرف داره که چقدر اخلاقشون با هم بخوره و برای هم قابل تحمل باشند. اصلا و اصلا نمیشه رو اختلاف سنی دقت کرد.
  • نازنین ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    9 10
    سلام . ولی من هم یه نظری دارم . به نظر من اگه دو نفر با علاقه همو بخوان و به هم علاقه ی واقعی داشته باشند این چنین مشکلات زیاد به وجود نمیاد و تقریبا به حداقل می رسه.. میگم حداقل چون هیچوقت به صفر دیگه نمیتونه برسه چون به هر حال هیچ دونفری چه با اختلاف سنی کم و چه زیاد مشکلاتشون به صفر نمیرسه ولی دستکم میتونه به حداقل برسه... به نظر من واقعا نمیشه برای ازدواج اختلاف سنی مشخصی را اعلام کرد چون به علاقه ی دو طرف بستگی دارد. بر طبق اطرافیانی که من مشاهده کردم (حالا یکی دو تا هم نبوند خیلی بودند) خیلی از زوج هایی هم که حتی اختلاف سنیشون از ۰ تا ۱۰ بودند نیز با هم مشکل دارند و سرانجام از هم طلاق گرفتند و بعضیا هم خودشونو کشتند با این حال خیلی ها هم با اختلاف سنی خیلی زیاد با هم زندگی ای با حداقل مشکل می گذرانند. مثلا یکی از اقوام دورمون با ۱۸ ۱۹ سال اختلاف سنی زندگی خوبیو میگذرانند و الان ۱۲ ساله دارن باهم خوب زندگی میکنن. بستگی به دو طرف داره که چقدر اخلاقشون با هم بخوره و برای هم قابل تحمل باشند. اصلا و اصلا نمیشه رو اختلاف سنی دقت کرد.
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    7 2
    من و همسرم12 سال تفاوت سنی داریم و یک مشکلمون اینه ک من خیلی جوانتر هم ب نظر می رسم یعنی الان ک 43 سال دارم اکثرا زیر 30 فکر می کنندو این حس باعث خجالتم تو انزار می شه
  • ایمان ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    6 1
    سلام
  • محسن ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    78 4
    من15 سال از خانومم کوچیکترم. هیچ مشکلی هم نداریم. مهم خواستنه، اگه عاشق باشی هیچ مشکلی پیش نمیاد من و خانومم عاشق همیم. پیامبر از حضرت خدیجه15 سال کوچیکتر بودن، یوسف و ذلیخا هم همینطور
  • ثنا ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    17 30
    سلام .من یه دختر ١٨ساله هستم.یه خواستگار فوق العاده دارم که ١١سال از من بزرگتره ولی اصلا به قیافش نمیخوره !فکر میکنم از لحاظ فکری به هم نزدیکیم ,نمیدونم چیکار ک
  • گندم ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    12 16
    سلام من یع خواستگار داشتم 15سال ازم بزرگتر بود باهاش ک حرف میزدم معلوم بود ک خیلی از من بیشتر میفهمه تو همون زمان باهم اختلاف داشتیم الان ازدواج کرده فقط خواستم بگم ک اختلاف سنی زیر 5سال اشتباهه چون داقعا بعضی از دختر پسرا در حد سن خودشونم نمیدونن بین6تا9سال خوبه و با اینم موافقم ک خانوما بدلیل بارداری زودتر میوفتن ولی در پایان ب طرفین هم بستگی داره ک چجور باشن
  • بی نام ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    9 26
    سلام من یکی خیلی ذوست ذارم که 29 سالشه و من 16 به نظرتون ازدواج ما درسته؟ خیلی همو دوست ذاریم ولی اون از آینده میترسه لطفا راهنمایم کنین
  • لولو خورخوره ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    16 10
    نه خیر ...... به نظرم اصلا هم اینطوری نیست دایی من با زنش ۱۹ سال اختلاف سنی داره ولی الآن ۱۳ ساله که زندگی خوبی دارن...... پس الکی جو ندین... شاید شما با همسرتون مشکل فنی داشتین که حرف از اختلاف سن میزنین....
  • لولو خورخوره ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    4 6
    فامیل دورمون هم همینطور!!!!!!!!
  • نانسي ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    18 6
    سلام من ٢٨ سالمه شوهرم ٥٠سالشه واقعا از يه پسر جوون شور و هيجانش بيشتره در عوض من خيلي سنگين و بي حوصلم اما مهم دوست داشتنه من عاشق قيرت و إبراز علاقشم
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    14 2
    سلام . من ۷سال از شوهرم بز رگتر هستم . زندگی خیلی خوبی هم دارم . اما من خودم از اینکه ۷ سال از شوهرم بز رگتر هستم احساس ندارم . یه وقت های هم خجالت میکشم . ولی همسرم میگه برای من مهم نیست که تو بزرگتر هستی. چرا خودت و ناراحت میکنی . به من میگه برای خودت زندگی کن . نه برای رضایت مردم .
    • بدبختی IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
      0 0
      منم یه چنین مشکلی دارم. یه پسری که از خودم ۸سال کوچیکتره به هم علاقه مند شدیم نمیدونم چیکار کنم واقعا همدیگه رو دوست داریم خودم از اینکه همسرم ازم کوچیکتر باشه بدم میاد ولی چون بهش علاقه مندم نمیتونم به مورد دیگه ای فکر کنم. اون چند وقت پیش ازم خواستگاری کرد منم بدون اینکه فکر کنم قبول کردم چند ماه به. رابطمون ادامه دادیم ولی بعد از اینکه وابستش شدم دیگه اقدام نکرد و حرفی نزد فکر میکنم از خانواده اش میترسه نمیدونم چیکار کنم میخوام ازش دل بکنم ولی نمیتونم
  • مريم رحيمي ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    14 21
    با سلام من ٣٥سالمه وهمسرم از من ٢٠سال بزرگتره سه سال هم هست ازدواج كرديم بارها من به جاى دخترش اشتباهي گرفتن اما واقعا برام مهم نيست و نبوده چون واقعا هم ديگرو دوست داريم به نظر من عقل و شور ادمها اولين شرط برا خوشبختى و دوستان شما فقط همون تفاهم و صداقت و دوست داشتن همين شرط خوشبختيه با تشكر.
    • shima IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      0 0
      آـرزوی خوشبختی برای همه ی عزیزانی که با اختلاف سنی ازدواج کردن.برای همه ی کسانی که گفتن مشکل دارن دعا کردم . به خاطر عدم رضایت خانواده کسیکه 16 سال ازم بزرگتر بودو و عاشق هم بودیمو از دست دادم
  • نیوشا ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    2 20
    من با همسرم شش سال اختلاف داریم زیاده؟
  • ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    8 14
    اصلااااااااااا،تو اونوقت به جای زنش میشی مادرش
  • بنده ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    1 15
    نه
  • ثریا ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    1 6
    خوشبخت باشی
  • ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    2 10
    واقعا
  • سمیرا ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    6 9
    ینی چیییی؟؟؟؟!!!! والا ب مردای تهرانی هم اعتباری نیس. اما آیا واقعن این دید صحیح است؟؟ خیر! هر انسانی، چه مرد چه زن، هم میتونه خوب باشه هم بد. با این سن و سالتون این طرز صحبت کردن بعیده.
  • سمیرا ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    2 13
    این مشکل منم هست، لطفن هرکس تجربه مشابه داره راهنمایی کنه. با سپاس
  • سمیرا ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    1 14
    ایشالا ک خوشبخت و موفق باشی عزیزم. هیچ خودتو نباز که همین که زن و دختر خوب خانواده و جامعه هستی باید ب خودت ببالی. با ارزوی بهترین ها برات.
  • راضیه ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    5 12
    سلام من ۱۹سالمه و خاستگارم ۲۸و ۹سال اختلاف سنی داریم ایا دراینده ب مشکل بر میخوریم لطفا نظر بدید؟؟؟؟؟
  • شبنم ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    15 13
    به نظر من اختلاف سنی مهم نیس وقتی دو طرف درک میکنن همدیگرو این از همه مهم تره. خودم مردی رو میپرستم که22سال ازم بزرگتره. واقعا دوسش دارم اما حیف...
  • ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    6 5
    سلام من شونزده سالنه عاشق یکی شدم بیست و سه سالشه نمیدونم چطور بش بگم
  • آتنا ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    10 5
    سلام.من یه خواستگار دارم که 15 سال ازم بزرگتره ولی اصلا مشخص نیست که 15 ساله اختلاف سنیمون .انگار که 8-9سال بزرگتره .اخلاقش روحیه اش چهره اش رفتاراش همه جوره خوبه و خیلی هم درکم میکنه و توی خیلی زمینه ها کمک و راهنماییم کرده وخیلی همو دوست داریم.اما میترسم بعد ازدواج ازهم سرد بشیم .راهنماییم کنین لطفا کارم درسته؟جواب بله بدم یا نه؟
  • یک دوست ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    14 7
    به نظر من سن فقط یک عدده.باید ببینیم از زندگی مشترک چی می خواییم. ممکنه در کنار کسی به آرامش برسیم که سالهای زیادی باهامون اختلاف سنی داره. حالا چه زن و چه مرد.فرقی نمیکنه...
  • حسین ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    4 14
    سلام . من 30 سالمه و با یه دختر 16 ساله به تازگی عقد کردم . البته کسی باورش نمیشه من 30 ساله باشم . همه میگن نهایت 23 ساله باشی . خواستم راهنمایی کنید که چطور با یه دختر 16 ساله تو شهری مثل تهران مستقل زندگی کنم ؟ این کار شدنیه؟
  • حسین ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    4 7
    سلام . من 30 سالمه و با یه دختر 16 ساله به تازگی عقد کردم . البته کسی باورش نمیشه من 30 ساله باشم . همه میگن نهایت 23 ساله باشی . خواستم راهنمایی کنید که چطور با یه دختر 16 ساله تو شهری مثل تهران مستقل زندگی کنم ؟ این کار شدنیه؟
  • ایمان ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    16 7
    باعرض سلام.وقتی کسی رودوست داشته باشی.سن،قد،وزن.فقط یه اعدادبی اهمیت هستن.....موفق باشید
  • مينا فولادي ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    2 0
    اگه ميشه شماره يا ادرس مطبتون و براي من إيميل كنيد ممنون ميشم
  • فاطیما ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    12 3
    سلام من دختری هستم ۳۲ساله طی یه ماجرایی باپسری دوست شدم ۲۱ ساله حالا شدید قصد ازدواج بامن داره البته منم دوستش دارم ... حتی باوجودمن نماز میخونه دیگه.. من و اون از لحاظ جسمی بیماری های لاعلاجی داریم... و الان دارم دیونه میشم... چه شانسیه من دارم آخه.... چکارکنم؟؟؟؟
  • فائزه ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    4 10
    سلام من ۱۵ سالمه یه خواستگار دارم ۲۷ سالشه بهش علاقه ای ندارم ولی پدرم مجبورم میکنه قبول کنم....خواهش میکنم راهنماییم کنینن...
  • بنده خدا ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
    13 3
    تو که ۱۵سالته اصلا الان وقت شوهرت نیست اصلا در مورد تو سن مورد بحث نیست بی هیچ و جه ازدواج نکن اصلا موضوع در مورد تو سن نیست ..تو اصلا امادگیه زندگی رو نداری
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    31 0
    همه یه روزی پیر میشن مهم قشنگی درون آدماست انسان بودن هردوطرف که ازموقعیتهاشون سواستفاده نکنن
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    2 8
    دمتون گرم عزیزهمیشه موفق باشین
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    10 6
    با سلام.خواهشن جو سازی نکنین اینقدر درمورد سنو سال روحیه همه رو ضعیف بشه.مهم علاقه ودرک دو طرفه وتمام.سن فقط یه عدده. الان من ۲۹سالمه یه دختر ۱۶ساله بهم پیشنهاد ازدواج داده. با اینکه ظاهر من به گونه ای که شما ببینید میگید ۳۵سالمه. ۴۰درصد موهام سفید شده بحث سنو سالو جدا بیخیال شین.
  • ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    7 18
    سلام ، من 47 سال دارم و با مردی ازدواج کردم که 60 ساله است . تمام نکات مثبت را دارد . از جمله ایمان ، اخلاق ، تحصیلات و ثروت . به نظر شما کار اشتباهی کردم ؟
  • مينا ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    6 8
    سلام من يكبار جدا شدم و٢٥ سالم هست ويك بچه نيز دارم يك خواستگار دارم كه٢٠ سال بزرگتر ازمنه چيكار كنم لطفا راهنمايي
  • امیر ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    25 2
    سلام من 10سال از زنم کوچک ترم من 30سالم هست 8ساله ازدواج کردم بابت مسائل زناشویی بیشتر شبهای این سالها گریه کردم خون جگر خوردم شما این کارو انجام ندهید.
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    4 7
    10 سال اختلاف چندان هم زیاد نیست البته به پختگی طرفین هم کاملا بستگی داره ولی در صورتی که شرایط دیگه خوبه و دوست دارید چندان هم مشکل ساز نیست
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    1 18
    ایول
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    24 2
    حرف منطقی است فاصله 5 تا 8 سال کافی به نظر میرسد
  • لیلا ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    12 5
    خواستکار40سالش,خودم31مهریه14بنطرشماچطور?
  • sami ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    21 7
    اين اختلاف سني به نظر من زياد مسئله مهمي نيست اصل كار تفاهم است من با شوهرم 25 سال اختلاف سني دارم ولي چون شوهرم را دوست داشتم سنش برام مهم نبود حالا بعد از 13 سال زندگي مشترك خودم را خوشبخت ترين زن دنيا ميدونم .همه جا هم با افتخار شوهرم را به همه معرفي مي كنم و اجازه نميدم كسي در زندگي شخصي ام دخالت كنه و حرف بيجا بزنه .مهم ديد شما به زندگي است حرف مردم زياده _اصل كار دوست داشتن است . با آرزوي خوشبختي براي همه شما
  • zzz ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    3 12
    سلام من همسرم15سال ازمن بزرگتره من الان 25سالمه هفت ساله هم ازدواج کردیم قبلا زندگی خیلی خوبی داشتیم ولی الان نمیتونم تحمل کنم شوهرم اصلا ب من توجه نمیکنه بیرعلاقه شده هرجاهم بریم چه دکترچه مهمانی فکرمیکنن دخترشم توروخداراهنماییم کنین
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
      0 1
      سلام من دختری ۲۰ساله هستم ۲سال پیش ازدواج کردم به دلیل مقایسه زیادطلاق گرفتم الان یه خواستگار۳۲ساله دارم اونم ازدواج ناموفق داشته که ازلحاظ مدرک من دیپلمم اون سیکل به نظرشما چکارکنم؟؟؟
  • غریبه ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    5 14
    با سلام حضور دوستای گلم.اینای که میگین درسته ولی اون همه هم درست نیس توکل بر خدا بکنید.دنبال اون نباشید که هر مشکلی تو زندگیتون پیش اومد بندازید گردن اختلاف سنی
  • azade ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    6 9
    ۸سال اختلاف سنی زیاده ؟من ۲۲ سالمه نامزدم۳۰ سالشه!
  • Moein ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    17 10
    من خودم 20 سالمه و خانومم 46 سالشه زندگیمون سرشار از عشق و محبته و بدون مشکل،اگه واقعا عاشق یکی باشین، حرفای مردم براتون اهمیت نخواهد داشت
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    1 20
    برعکسم میشه ها.
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    18 20
    عشق منم 14 سال ازم بزرگتره. دورش بگردم. 23 ساله با هم زندگی مکنیم.
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    2 2
    اون وقت خود حضرتعالی تو این پنجاه سال و اندی چش نداشتین دیگه !!!!!!!
  • sahar ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
    0 13
    کمکم کن
  • sahar ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
    4 7
    نمیدونم چجوری پیام ارسال کنم کمکم کنید توروخدا
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    12 7
    من ۱۴سالمه خواستگاری ۲۶سالشه ولی خیلی همو دوس داریم لطفا راهنمایی کنین.
  • ناشناس ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    11 10
    چه اشکالی داره مرد بزرگتر یا زن چه فرقی می کنه، چیزهایی که قبلا می گفتن یه سری چیزهای کلیشه ای تکراری بود که حتی در ازدواج های معمولی هم رخ می ده ربطی به سن نداره درصورتی که سایر معیارها درست نباشه...مبارکتون باشه
  • نگار ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    5 18
    والا اینایی که گفتین درست ولی من 6ساله که ازدواج کردم شوهرمم از خودم 14سال بزرگتره اولا انتظار داره مثل اون فکر کنمو رفتار کنم بعدشم هر کاری که می کنم مثل بابام بهم ایراد میگیره و نصیحتم می کنه اصلا حس نمی کنم که شوهری دارم واسه همین خیلی تنها شدم متل سگ پشیمونم دخترای گل نکنین این کارو با خودتون حتی اگه طرف واقعا هیچ ایرادی نداشته باشه نکنید این کارو نکنید.......
  • نگار ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    8 3
    اوایل اصلا احساس نمیشه که آخرش اینطوری میشه چون اول زندگیه و سرمون به رابطه وبچه گرم ميشه ولی وقتی 3.4سال که ميگذره قشنگ معلوم میشه که طرز فکرا زمین تااا آسمون باهم متفاوته کسی که کوچیکتره مثل بچه اس و کسی که بزرگتره مثل پدر یا مادربه هر حال حرف مردم که کلا به کنار خودتون و طرفتون و با یه بچه بدبخت نکنین
  • ریحانه ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
    1 33
    سلام من با نامزدم ۱۰ سال اختلاف سنی داریم بنظرتون زیاده؟
    • مریم IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      3 0
      نه اصلا
  • فاطمه ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    21 4
    من همه کامنت هارو خوندم ولی کسی شبیه شرایط خودم ندیدم.من و نامزدم بیش از 20سال اختلاف سن داریم.ولی تا الان مشکلی نداشتیم.از همه لحاظ.ولی نگران ایندم.نمیدونم چی کار کنم.واقعا اختلافمون بین ما یه عدد هس چون ما هیچ مشکلی از لحاظ فکری نداریم.
  • ناشناس ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    19 9
    سلام منو همسرم 15 سال اختلاف سن داریم خیلی خوشبختیم
  • هادی ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    10 3
    سلام ،باید همیشه رو عقل و منطق تصمیم بگیریم نه از روی هوس ، فقط شرایط حال رو در نظر نگیریم باید به زندگی همه جانبه نگاه کرد ،در زندگی باید نکات مثبتو بهم دیگه گوشزد کرد نه منفی و بهم دیگه نصیحت کردن به نظر من بیشتر اوقات شک و تردید در طرف مقابل ایجاد میکنه من خودم میخوام ازدواج کنم ولی همه چیز رو به راهه ،ولی اختلاف سنی م با طرف 9 ساله و تنها مشکلم همینه میگم برای آینده دردسر نشه در حالی که دختره منو میخواد
  • کاظم ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
    36 10
    سلام پسری 31 ساله ومذهبی مقید شرایط زندگی ام طی 10 سال کار خوب شده .به خواستگاری دختری 20 ساله ومذهبی مقید رفتم .تمام حرفها واهدافمان به هم نزدیکه ولی دختر بخاطر فاصله ی سنی به من جواب رد می ده چکار کنم ..
  • فاطمه IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
    1 0
    سلام من ۲۰ سالمه وعاشق یه مرد ۳۸ ساله شدم اونم خیلی دوستم داره ولی میترسم چندسال بگذره ازم زده بشه ازروابط جنسی وعاطفی میگید چیکار کنم خواهش میکنم جواب درست حسابی بدین
  • فاطمه IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
    0 0
    سلام من ۲۰ سالمه وعاشق یه مرد ۳۸ ساله شدم اونم خیلی دوستم داره ولی میترسم چندسال بگذره ازم زده بشه ازروابط جنسی وعاطفی میگید چیکار کنم خواهش میکنم جواب درست حسابی بدین
  • محمدرضا US ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
    2 0
    به نظر بنده اگر ما مسلمان هستم و خدا و پیامبر اسلام را قبول دارم.... چرا حضرت پیامبر و دیگه ائمه پاک خدا و دیگه افراد خاصی که خدا و عشق و انسانیت را خوب درک کرده اند با داشتن ائتلاف زیاد سنی همگی از زندگی از همه لحاظ راضی و به آرامش و خدا می رسند !!! و از وقتی که علم و روان شناسی از دانشگاه ها اروپا و یا آمریکا پا به دنیا مدون گذاشته و زیادی حرفی ها و آموزشها پوچ و دروغ. ....را به نام روانشناسی که همه فقط در دنیا مادی خواصه می شود و فقط پول است.....این قدر نسل جدید هر روز زندگی تو خالی و پوچ و حتی اگر اختلاف سنی خیلی کم هم دارند این همه طلاق...و بد بختی و تنهایی. ..و بنده خود سالها در کشور جهان اول و رده یک دنیا زندگی کرد ام. ..و خوب متوجه شد ام...که دنیا روان شناسی اکثر دروغی بیش نیست...چون انسانها را خود بین و به منعمیت تبدیل می کنند....و اگر منعمیت در انسان روشت کند .....اگر ما به کتاب خداونده قرآن واقعا اعتقاد داشته باشم تنها دلیل که ابلیس یا شیطان از در گاه خدا ترد شده همین منعمیت است !!!! پس اگر می خواهید ازدواج کنید اول خدا و عشق را بشناسیم و اگر دیدی واقعا دل پاک و با گذشت داشته و آرامش روحی داشته ای و به معروف رسیدید. ... ازدواج کنید ....و مثل حضرت پیامبر ص که دارای همین خصوصیت بود حتی اگر 15 ؛ 20 سال هم همسر شما از شما بزرگتر باشد مشکل نه خواهید داشت و خوش بخت هستید و خواهید بود خدا همراه شما
  • M b IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    0 0
    من یکی رو دوست دارم که از اقوام دورمونه ولی ۹ سال از من کوچیکتره به نظر شما اختلاف سنی مون زیاد نیست؟ ضمن اینکه من از بلوغ عقلی و عاطفی ایشون اطمینان ندارم
  • میترا IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    0 1
    سلام خسته نباشین من خودمم ۲۰سالمه امانامزدم ۱۹سالشه خواستم ببینم به هیچ مشکلی مابرنمیخوریم؟
  • asal IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    2 0
    سلام دوستان من ی خاستگار خیلی خوب دارم وضعش خوبه ولی من۱۸سالمه و اون۳۲سالش واقعا نمیدونم چیکارکنم از همه لحاظ خوبه ها
  • سحر IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    1 0
    سلام. من۲۰سالمه ویه خواستگاردارم که متولد۶۴هست بنظرتون چه جوابی بدم ازهرلحاظی خوبه.
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    1 0
    زندگی هرکی به یه شکله و قسمت هرکی هم یه جوره من خودم 12سال و 6ماه از نامزدم کوچیکم ولی برام مهم نیست چون خوشبختم و درک متقابل داریم.از لحاظ قیافه هم همه چی خوبه و بهم هم میاییم. پس لطفا مشکلات زندگیتون رو به فاصله ی سنی ربط ندین.
  • کامران IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    0 1
    من از روی تجربه ومطالعه میگم اختلاف اگر مثلا به این صورت باشه که زن 20 یا 25 و مرد 30 یا 35 مشکلات کم تره ولی اگرزن 30 ومثلا مرد 45 سال باشه حتما مشگل پیش میاد به هر صورت اختلاف بین 5 الا 8 که مرد بزرگتر باشه خوبه ولی بیشتر مشکلات داره......
  • M IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
    4 1
    چقد زود ازدواج میکنید من ۱۹ سالمه خانوادم نمیذارن خاستگار بیاد میگن بچه ایی
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    3 0
    سلام من1۷ساله ام.خواستگارم30سالشه.بخاطراختلاف سنی مون خیلی نگرانم به نظرتون چی کار کنم
    • عشق IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      1 0
      خیلی خوبه ولی اخه دختره ۱۴ ساله میخواد چگونه زندگی کنه منم ۱۴ سالمه و خاستگاری ۲۳ ساله دارم نمیدونم جواب بش چی بگم ولی دوسش دارم اونم منو دوس داره و خیلی وقته دنبالمه همه میگن قبول کن کمک‌کنید
  • منصور IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    1 15
    مردی 55 ساله هستم و عاشق دختری 14 ساله شده ام. آیا در آینده به مشکل نخواهیم خورد؟ والدین ایشان به دلیل وضعیت خوب مالی بنده با این ازدواج موافقند
  • . IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
    0 9
    من ١٧ سالمه و خاستگارم ٤٠ سالشه، من بيشتر از سنم ميفهمم، ب نظرتون چيكار بايد بكنم؟
    • ریتا ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      0 0
      اگه میفهمیدی ازدواج نمیکردی
  • فاطمه IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    3 3
    سلام من 29سالمه و خواستگارم 47مااز هیچ چیز مشکل نداریم فقط فکر هردومون رو این اختلاف سنی مشغول کرده لطفا راهنماییم کنید
  • بهناز IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    3 1
    سلام من 32 سالمه و یک خواستگار دارم 24 سالشه یعنی 8 سال از من کوچیکتره، به نظرتون این اختلاف سنی 8 ساله چقدر میتونه آینده ما رو تحت تاثیر منفی قرار بده؟
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    1 7
    دختری 22ساله هستم خواستگاری 36ساله دارم قبلادوبارازدواج کرده ومیگه هر دو بار دخترها مشکل داشتند نمیدونم چه کنم خیلی هم بچه مامانیه
    • بی نام IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      1 0
      ازدواج نکنیا تو هنوز سنی نداری،بهتر برات میاد
  • داوود IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    3 2
    اختلاف سنی تا حد کم قابل قبوله اونم به شرط اینکه دو طرف درک و شعور بالایی از هم داشته باشن و خانواده ها راضی باشن در غیر اینصورت حتما عاقبت خوبی نداره.
  • هرکی IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    6 3
    یه هسایه داشتیم که زن پانزده سال از شوهرش کوچیک بود ولی وقتی رفتن دکتر دکتره فکر کرده بود مادرشه
  • طراحی سایت IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    3 0
    سایت خوبی دارید امیدوارم که موفق باشید
  • SG ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    5 2
    همش الکیه من پسری 33 ساله ام و همسرم 16 سالشه همه چی خوبه ....با هم حال میکنیم
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      0 0
      هعی
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 3
    سلام من دختر ۱۸ساله و با ی پسر هستم ۱۹ساله خیلی همدیگرو دوست داریم بنظرت هیچ مشکلی پیش نمیاد
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    نامزدم ۱۲سال ازم بزرگ تره جونم براش میره ولی میدونم اختلاف پیدا میکنیم اخه علایقمون فرق داره باهم چیکار کنم نباشه ی تیکه از قلبم نییست
  • هانیل IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    0 0
    بخدا سن یه عدد ...من الان باشوهرم اختلاف سنی ندارم ..ولی مشکل داریم ...خواهرشوهرم سن شوهر۴۴سالشه ولی خودش ۲۷ هست زندگی خیلی خوبی دارن اصلا براازدواج سن رونگاه نکنید فقط شخصیت رودریابید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس