کد خبر 314411
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶

روزنامه اصلاح طلب جهان صنعت، امروز یکشنبه در گزارشی از افزایش شدید اجاره بها خبر داده است.

گروه اقتصادی مشرق -در این گزارش که با عنوان «مستاجران امسال هم نقره داغ شدند: بازار باز هم منفجر شد» منتشر شده، آمده است: آنچه نباید اتفاق می‌افتاد سرانجام رخ داد ! قیمت اجاره مسکن که از ابتدای سال چراغ خاموش در حال گران شدن بود در حال حاضر باز هم مستاجران را نقره داغ کرده و به ارقام نجومی رسید.

«نداریم‌ نداریم». «با این قیمت نداریم»: این تنها کلمه‌ای است که این روزها می‌توان از زبان مشاوران املاک شنید.

گزارش میدانی خبرنگار این روزنامه از املاک تهران حاکی از آن است که قیمت اجاره مسکن به شدت طی یکی، دو ماه اخیر افزایش یافته است‌. این گرانی در حدی بوده که با قیمت سال گذشته پیدا کردن یک آپارتمان اجاره‌ای دیگر آرزو است.

سال گذشته همزمان با روی کارآمدن دولت جدید آنچه بیش از هر بحثی مورد توجه و توقع مردم، رسانه‌ها و حتی مسوولان از وزیر جدید بود اینکه بتواند بازار را از گرداب گرانی نجات دهد و قیمت‌ها را حداقل ثابت نگه دارد.در این میان وعده‌های بسیاری از اجرای طرح مسکن اجتماعی تا صندوق پس انداز مسکن و هزار و یک طرح رنگارنگ‌ شنیده شد اما در عمل آنچه مشاهده شد تنها گرانی بود و بس.

متاسفانه شرایط فعلی بازار مسکن نشان‌دهنده این است که آخوندی که از ابتدا به مردم قول داده که دروغ نگوید هم نتوانسته در عمل کاری برای متقاضیان مسکن انجام دهد و هیچ اقدام اجرایی از وزیر مشاهده نشده است.

این در حالی بود که طبق وعده دولت جدید قرار شد افزایش قیمت مسکن از طریق کنترل تورم مهار شود اما در حالی نرخ رسمی تورم اردیبهشت‌ماه کاهش حدود دو درصدی را نسبت به فروردین نشان می‌داد که قیمت مسکن باز هم بالا رفته و دولت نتوانست به قول خود عمل کند.

امیدواریم عباس آخوندی مانند علی نیکزاد عمل نکند زیرا وزیر پیشین در جواب تمامی اخباری که از گرانی نجومی قیمت مسکن منتشر می‌شد تنها به این کلمه اکتفا می‌کرد‌: « قیمت مسکن تکان نخورده»‌ اما دیدیم که در عمل اینطور نبود، حال به نظر می‌رسد آخوندی هم از افزایش قیمت در بازار مسکن غافل شده و به نوعی از کنترل قیمت  پیش از اینکه سونامی به وجود بیاید، جا ماند.

بد نیست شرح حال یک خانواده سه نفره که یک ماهی است به دنبال اجاره مسکن هستند در این گزارش آورده شود تا مسوولان از احوال مستاجران کمی با خبر شوند.

مرد خانواده جلو می‌افتد و با صدای بسیار آرام از مشاور املاک می‌خواهد به او یک آپارتمان 60 متری با ودیعه 10 میلیون و اجاره ماهانه یک میلیون تومانی معرفی کند. مشاور املاک از او می‌پرسد که چند نفر هستند که مرد باز هم به آرامی می‌گوید سه نفر. مشاور املاک که دختر جوانی است کمی در کامپیوترش جست‌وجو می‌کند و از مرد می‌پرسد چه امکاناتی می‌خواهید که مرد تنها پاسخ می‌دهد «هیچ» فقط خود آپارتمان بدون پارکینگ و انباری.

در نهایت دختر جوان به مرد می‌گوید با این پولی که دارید، نمی‌توانم موردی به شما معرفی کنم و باید بودجه خود را افزایش دهید.

این مرد که حسابی نا امید شده بود در حال خروج از املاک به خبرنگار جهان صنعت گفت‌: سال گذشته قیمت اجاره مسکن افزایش یافته بود اما با پولی که من داشتم می‌شد آپارتمان 70-60 متری اجاره کرد اما در حال حاضر دیگر نمی شود، حدود یک ماه است که به دنبال اجاره یک آپارتمان هستم اما پیدا نمی شود.وی سپس از اینکه دولت نمی‌تواند فکری به حال وضعیت مستاجران کند به شدت انتقاد می‌کند و می‌گوید: اینکه قرار است چه اتفاقی برای مستاجران بیفتد نگران‌کننده است زیرا هر سال قیمت‌ها در حال افزایش است و خانواده‌ها تحت فشار هستند پس دولت کی می‌خواهد مشکل مسکن جامعه را حل کند.

به گفته وی، هم‌اکنون برای تامین مخارج فرزندش به شدت با مشکل مواجه است حال باید اجاره بالای یک میلیون تومان هم پرداخت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    خوب دلیلی ندارد همه 70 میلیون نفر که نباید بایند توتهران زندگی کنند
  • محسن ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    به علت افزايش بي سابقه قيمت مسكن از سال 90 تا 92 كه قيمت مسكن 2.5 تا 3 برابر شد ، مردم حتي توان خريد يك آپارتمان كوچك رو هم ندارن و مجبورند خونه اجاره كنند. بالا رفتن قيمت اجاره به علت همين تقاضاي بالا هست
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    همه جای تهران اینطور نیست با نیمی از قیمت اعلام شده مشیریه با پارکینگ موجوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس