کد خبر 314281
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم توجه به رسانه های دیجیتال، بهبود محتوای آنها و مقابله با آسیب های این عرصه تاکید کرد.

گروه فرهنگی مشرق - «علی جنتی» شامگاه شنبه در آیین پایانی هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال در تالار وحدت تهران گفت: روند استفاده از اینترنت و رسانه های اجتماعی به گونه ای در حال پیشرفت است که بسیاری از روابط و تعاملات اجتماعی در این فضا شبیه سازی می شود.
 
وی افزود: در این میان، ایران حدود دو درصد از سهم استفاده کنندگان از اینترنت را به خود اختصاص داده و از این حیث در جایگاه سیزدهم جهان قرار دارد.
 
به گفته وزیر ارشاد، آخرین آمارها نشان می دهد بیش از 61 درصد مردم ایران که حدود 45 میلیون نفر را شامل می شوند ازاینترنت استفاده می کنند و حدود 40 درصد از این تعداد را افراد 20 تا 29 ساله تشکیل می دهند.
 
وی افزود: افزون بر 45 میلیون کاربر اینترنت زمان بسیاری را در فضاهای مجازی از جمله وبلاگ، شبکه های اجتماعی، انجمن ها و پایگاه های اینترنتی صرف می کنند و روزانه 40 میلیون نفر ساعت به بازیهای یارانه ای اشتغال دارند.
 
جنتی تصریح کرد: این موضوع افزون بر ایجاد ظرفیت های مناسب، تهدیداتی را نیز به همراه دارد که باید به آن توجه کنیم.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر، حدود یکصد میلیون سیم کارت تلفن همراه در کشور توزیع شده است که محتوای بسیاری از نرم افزارهای گوشی های آن متفاوت با فرهنگ ایرانی و اسلامی است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این مسئله موجب تغییرات ویژه ای در حوزه فرهنگ عمومی و اجتماعی می شود و وظیفه همه نهادهای خصوصی و دولتی است که در جهت تولید محتوای مناسب برای فطرت پاک فرزندان ایران اسلامی گام بردارند.
 
جنتی خاطرنشان کرد: ظرفیت های بسیاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد که استفاده از این ظرفیت ها نیاز به همکاری همه دستگاه ها برای بهبود فرهنگ ایرانی و اسلامی دارد.
 
وی گفت: با توجه به گستردگی و ارتقای رسانه های دیجیتال و فضاهای مجازی بازنگری در ساختارهای این عرصه ضروری است و ما باید برنامه هایی با محتوای ایرانی - اسلامی و قابلیت انتشار در عرصه بین المللی و جهانی تولید کنیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بر ضرورت توجه به محتوای بومی و ملی در رسانه ها بویژه تولیدات دیجیتال تاکید کرد و گفت: این جشنواره فرصت رقابت علمی و نظام مند میان فعالان این عرصه است و کارشناسان و مدیران این عرصه با بررسی دقیق آثار جشنواره رسانه های دیجیتال، بر فضای دیجیتال کشور اشراف دارند و از آن برای برنامه ریزی های دقیق تر و سودمند تر بهره می برند.
 
جنتی اضافه کرد: امروز دنیای ارتباطات و رسانه هاست. بنابراین هر فردی که در فضای ارتباطات و رسانه ها اشراف بیشتری داشته باشد، توان بیشتری برای پیشبرد اهداف خود خواهد داشت.
 
وی یادآور شد: امروز پیشرفت های فنی و رسانه ای بیشترین تاثیر را در حوزه فرهنگ دارد و تحولات فرهنگی منشاء تحولات بسیاری در سایر حوزه ها است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان مراسم و در جمع خبرنگاران نیز تاکید کرد که دولت در بخش بازی های رایانه ای گام های خوبی برداشته و به دنبال آن است علاوه بر گسترش فرهنگ در داخل کشور، فرهنگ ایران اسلامی را در خارج از مرزها هم گسترش دهد.
 
وی گفت: امیدواریم در بخش های دانش بنیان شاهد تحول باشیم و در این راستا بزودی تفاهمنامه ای را با معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری منعقد خواهیم کرد.
 
پیش از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و حسن نجفی سولاری رییس مرکز رسانه های دیجیتال سخنرانی کردند.
 
در ابتدای این مراسم گروه 40 دف به رهبری صابر خراسانی و گروه آوازی تهران به رهبری میلاد عمرانلو هنرنمایی کردند و در بخش های مختلف نیز از شرکت ها و افراد برگزیده جشنواره تجلیل شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس