کد خبر 314158
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶

پس از استقبال گسترده مردم استان الانبار از ابتکار نخست وزیر عراق برای حل بحران این استان، منابع آگاه عراقی از دستیابی به توافق اولیه برای حل بحران استان و ابراز برائت عشایر از تروریستهای داعش خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه های عراقی نوشتند: این توافق دربرگیرنده چهار اصل اساسی است.بر اساس این توافق، فرزندان فریب خورده عشایر، سلاح خود را بر زمین می گذارند، تحویل تروریستها و کسانی که در کشتار بیگناهان دست دارند و دادن غرامت به خانواده های قربانیان در الانبار با آغاز طرح بازسازی گسترده این استان است.

همچنین استخدام فرزندان عشایر که با تروریستها جنگیده اند در نیروهای امنیتی و ایجاد فرماندهی امنیتی جدید در استان از دیگر مفاد این توافق اعلام شده است.

منابع عراقی گفتند توافق اولیه پس از نشستی که در یکی از پایگاههای نظامی در الانبار با حضور مقامات دولتی، استاندار، شورای استان و شیوخ و بزرگان الانبار برگزار خواهد شد، اجرا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، 23 عشیره در فلوجه در همراهی با ابتکار نوری المالکی نخست وزیر عراق، از فرزندانشان که در کنار تروریستهای داعش قرار دارند، برائت جسته اند.

شیخ محمد رویش الجبوری به شبکه اطلاع رسانی عراق گفت در حمایت از ابتکار نوری المالکی نخست وزیر عراق، 23 عشیره در فلوجه از هر کس که در کنار داعش با نیروهای امنیتی می جنگد، اعلام برائت کرده اند.

همچنین شش عشیره دیگر پس از شنیدن سخنان نوری المالکی، شروع به تشکیل گروههایی کرده اند که متشکل از 600 جوان هستند تا با تروریستهای داعش در شهر فلوجه بجنگند.

حمید رکاز العلوانی یکی از شیوخ عشیره البو علوان اعلام کرد 600 جوان از فلوجه در حال حاضر راههای جنگ با گروههای داعش را آموزش می بینند و طی روزهای آینده وارد صحنه نبردها با تروریستها خواهند شد.

از سوی دیگر جماعت علمای فلوجه با استقبال از طرح نوری المالکی و تضمین اخراج تروریستها از شهرشان اعلام کردند بیش از 100 نفر از علمای دینی شهر در کنفرانسی که نخست وزیر عراق دعوت کرده، شرکت خواهند کرد که امید می رود به زودی با هدف حل بحران الانبار برگزار شود.

در سطح میدانی هم، نیروهای امنیتی عراق، دهها تروریست داعش را طی دو روز گذشته از جمله موسس آنچه جنبش انقلابیون فلوجه خوانده می شود و فرمانده گروه تروریستی موسوم به گردانهای صلاح الدین به نام ابوایهاب الجعیشی سعودی الاصل به همراه چهار تک تیرانداز عرب را به هلاکت رساندند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس