کد خبر 314105
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰

بسیاری از متخصصین اقدام اخیر پوتین در سفر به چین را یک حرکت نمادین تفسیر کردند که نشان می دهد چین و روسیه در جستجوی آینده ای هستند که در آن دیگر دلار ذخیره ارزی جهانی نباشد. آنها منتظر نماندند که چنین روزی فرا برسد؛ بلکه در تلاشند تا آنرا محقق سازند!

به گزارش مشرق؛ عیارآنلاین به نقل از اس.سی.جی نیوز نوشت: ولادیمیر پوتین در طول سفر دو روزه خود به شانگهای چین، گام دیگری برای از بین بردن سلطه پولی دلار برداشت؛ چرا که دومین نهاد مالی بزرگ روسیه یعنی بانک VTB با یک بانک بزرگ چینی (Bank of China) پیمانی را امضاء کردند تا دلار را کنار گذاشته و پرداختها به یکدیگر را بر اساس ارزهای داخلی انجام دهند.

 
بسیاری از متخصصین این اقدام را یک حرکت نمادین تفسیر کردند. چین و روسیه در جستجوی آینده ای هستند که در آن دیگر دلار ذخیره ارزی جهانی نباشد. آنها منتظر نماندند که چنین روزی فرا برسد؛ بلکه در تلاشند تا آنرا محقق سازند!


اگرچه ممکن است این اقدام چندان بزرگ به نظر نرسد، اما پیمان دیگری وجود دارد که اثرات بسیار بزرگتری خواهد داشت.

طبق گزارش رویترز، گروه بریکس (برزیل، روسیه، چین، هند و افریقای جنوبی) در حال ایجاد یک بانک توسعه بین المللی بنام «بانک توسعه بریکس» هستند که در جولای ۲۰۱۴ فعالیت عملیاتی خود را آغاز خواهد کرد. برای ایجاد چنین بانکی چندین سال تلاش و مطالعه شده است. این بانک بعنوان جایگزینی برای صندوق بین المللی پول (IMF) مطرح است که در آن امریکا سهامدار غالب می باشد.


انتظار می رود این بانک، سرمایه گذاری را در بین گروه بریکس تسهیل نماید. اگر برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی بتوانند یک شبکۀ با ثبات مالی بین یکدیگر ایجاد کنند که در آن واشنگتن و فدرال رزرو کنار گذاشته شود، نه تنها امریکا نمی تواند قدرت خود را به رخ روسیه بکشد، بلکه درهای تبادلات مالی غیر دلاری را در بخش انرژی نیز باز خواهد کرد؛ چرا که قرار است روسیه «بورس انرژی غیردلاری» خود را در ماه ژوئن افتتاح نماید.


هر اقدامی که آمریکا علیه روسیه انجام می دهد تا این کشور را زمین گیر نماید، روسیه حمله تندی به جایگاه دلار می نماید. تحریم بانکی امریکا، ایران را زمین گیر کرد، اما روسیه را جلو انداخت!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    یک گزارش از قیمت دینار داعش در برابر ریال و تومان ارائه دهید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس