نشست جمعي از جاسوسان حوزه ايران در سازمان جاسوسي آمريکا (سيا) که در موزه بين المللي جاسوسي واشنگتن برگزار شد، شاهد حواشي جالبي از جمله ادعاهاي تکراري درباره سپاه پاسداران و زمينه سازي براي ظهور امام عصر(عج) بود

به گزارش مشرق،اخيرا "موزه بين‌المللي جاسوسي واشنگتن"ميزبان نشستي با عنوان "جنگ سرد جديد: داخل ايران هسته‌اي" بود که در اين نشست افرادي نظير "رضا خليلي" مدعي جاسوسي براي سيا ، "مايکل لدين"، کارشناس بنياد دفاع از دموکراسي‌ها، "مليسا بويل مال" ، کارشناس سازمان سيا و متخصص زبان خاورميانه، "بنفشه زند بونازي"، نويسنده و کارشناس ايراني تبار و چندين کارشناس مسائل ايران سازمانهاي امنيتي آمريکا حضور داشتند.
بنفشه زند بونازي در اين نشست در سخناني بدون ارائه سند و مدرک، مدعي شد: «ما متوجه شده‌ايم که ايران حدود 40 هزار عامل انتحاري دارد که با گذرنامه‌هاي خارجي در آن کشورها هستند. اين عاملان افراد از جان گذشته هستند که حاضر به انجام عمليات انتحاري هستند. هم اکنون حدود سه هزار از اين افراد در کشورهاي خليج فارس حضور دارند. برخي از اين افراد در کنسولگري‌هاي ايران در اين کشورها هستند.»
مايکل لدين نيز طبق معمول هميشه ادعا کرد: «ايراني‌ها با پيگيري برنامه هسته‌اي اشتباه بزرگي را مرتکب شدند.»
وي ايران و بويژه سپاه پاسداران را متهم به دخالت درافغانستان نمود و ادعا کرد: «سلاح هاي توليدي ايران در افغانستان هستند و سپاه پاسداران قاچاق مواد مخدر را در اين کشور (افغانستان) انجام مي‌دهد. ايران با دنبال کردن انرژي اتمي خود را به انزوا کشانده و در مقابل جامعه جهاني قرار داده است. تحريم ها عليه اين کشور روز به روز شديدتر مي‌شوند و من خوشحال هستم که کشورهايي نظير آلمان ديگر به هواپيماهاي ايران سوخت نخواهند داد. ايران با دستيابي به بمب اتمي مي‌خواهد به آمريکا حمله کند.»
مليسا بويل مال، کارشناس سابق سيا نيز با اذعان به دشوار بودن کسب اطلاعات از داخل ايران گفت: «من مأمور سابق سيا بودم و کار من استخدام جاسوس بود. کاري که رضا خليلي انجام داد شجاعانه و قابل تحسين است. بررسي مسائل در ايران بسيار سخت است، چون اکثر مسائل در دفتر رهبري مورد تصميم‌گيري قرار مي‌گيرند و نفوذ در اين مکان‌ها و محافل بسيار سخت است. براي تشخيص رفتار ايران نياز به انجام بررسي‌ها در داخل اين کشور است.»
 اين کارشناس سابق سيا، سپاه پاسداران را متفاوت از کاگ‌ب دانست و گفت: «سپاه ايران در چندين زمينه فعاليت مي‌کند و حضور آن در زمينه سياست و اقتصاد نيز مشهود است.»
لدين در ادامه اين نشست بر لزوم کمک به مخالفان ايران تأکيد کرد و در اين زمينه به کمک‌هاي آمريکا در زمينه انقلاب نرم در کشورهاي اروپاي شرقي اشاره کرد.
 در اين نشست رضا خليلي نيز گفت: «ايران بايد رفتار خود را تغيير دهد. سيستم اين کشور مبتني بر اصولگرايي اسلامي است و حکومت(امام) خميني به حرف هاي هيچ کشوري گوش نمي‌دهد. تمام محموله‌ها و راههاي هوايي و دريايي ايران بايد مسدود شوند. توافق با ايران از طريق مذاکره و رايزني يک تصور غيرواقعي است و با اين روش نمي‌توان با ايران کنار آمد.»
در اين هنگام افرادي نظير لدين نيز بر گزينه نظامي در مقابل ايران تأکيد کردند که مليسا بويل با آن مخالفت کرده و گفت که صحبت کردن درباره جنگ آسان است؛ اما انجام آن بسيار دشوار است.
 وي بر بررسي رفتار ايران از راههاي اطلاعاتي تاکيد کرد.
رضا خليلي در ادامه گفت: «حکومت ايران اصولگراست و روحانيون حاکم در اين کشور بطور واقعي به ظهور امام مهدي[عج] اعتقاد دارند. اين موضوع براي آن‌ها مزاح نبوده و کاملاً جدي است. به لحاظ منطقي اگر ايران صاحب بمب اتمي باشد، 50 درصد انرژي دنيا از زير دست ايران رد خواهد شد. اگر آنها در خليج فارس بمبگذاري کنند، قيمت انرژي بسيار بالا خواهد رفت.»
رضا خليلي در پاسخ به سؤال يک نفر که خود را فردي از وزارت دفاع آمريکا معرفي کرد، گفت که تمام مشکلات ايران به دليل [حاکميت] اسلام در اين کشور است.
 وي همچنين با تأکيد بر ارتداد خود اعلام کرد که ديگر مسلمان نيست و خود را فردي مسلمان نمي‌داند.
رضا خليلي مدعي است که به عنوان پاسدار چندين سال ضمن خدمت در سپاه پاسداران با نام مستعار "ولي" براي سازمان اطلاعات آمريکا (سيا) جاسوسي مي‌کرده است. خليلي نخستين بار در مؤسسه سياست خاورميانه واشنگتن ميان نيروهاي امنيتي نمايان شد و صورتش را با کلاه، ماسک و عينک پوشانده بود.
 خليلي مي‌گويد که پس از گذراندن دوران کودکي در ايران، براي تحصيل در رشته رايانه در دانشگاه کاليفرنياي جنوبي در دهه 1970 به آمريکا رفت. وي مدعي است که هنوز اطلاعات داخل سپاه را از طريق ياران خود در آن نهاد در اختيار سازمان جاسوسي امريکا مي‌گذارد.
خليلي بتازگي کتابي افسانه مانند را با عنوان «زمان خيانت: زندگي شگفت‌انگيز مأمور سيا در سپاه پاسداران» منتشر کرده است.
 وي در کتاب خود ادعا کرده است که يکي از دوستانش با او درباره موقيعت همکاري با سپاه پاسداران صحبت کرد و او " فوري" استخدام شد!
او که تاکنون براي ادعاهاي خود سند خاصي ارائه نکرده، مي‌گويد که بلافاصله سرخورده شد، چون نظاره‌گر شکنجه، قتل و تجاوز در زندان اوين بوده است!
رضا خليلي در کتابش مدعي شده است: پس از سرخوردگي از کار در سپاه پاسداران، به جاي ترک آن و به خطر انداختن خانواده‌اش، با سازمان سيا ارتباط برقرار کرد مي‌گويد که تنها لوازم او خودکار و لپ تاپ بوده‌ است و براي ارتباطات و افشاي کدها آموزش ديده بود.
خليلي ادعا مي‌کند که اطلاعات مهمي را درباره نقش ايران در جنگ ايران و عراق، ماجراي ايران- کنترا (مک‌فارلين)، بمب‌گذاري مقر تفنگداران دريايي آمريکا در بيروت و بمب‌گذاري در پرواز 103 که به ادعاي او با برنامه‌ريزي تهران انجام شد، براي سازمان سيا فراهم کرده است.
 وي همچنين مدعي است که در اواسط دهه 80 ميلادي درباره احتمال افزايش خطر سپاه پاسداران هشدار داده بود اما مقام‌هاي آمريکايي بيکار نشستند و در تلاش براي مذاکره با ايران بودند.
برخي نزديکان خليلي وي را فردي داراي اختلالات شديد روحي و رواني مي دانند که علاقه شديدي به خيالبافي و قهرمان سازي به ويژه از خود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس