کد خبر 312601
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آزادسازی خرمشهر برای اثبات حقانیت انقلاب اسلامی کافی است و امروز هویت انقلابی را نمی‌توانیم فدای تعامل با غرب کنیم.

به گزارش مشرق،  سردار احمد وحیدی شنبه‏شب در سومین یادواره 120 شهید بخش رودهن شهرستان دماوند در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، سوم خرداد را یک مظهر بزرگ دانست و اظهار کرد: این مظهری است که در سوم خرداد ماه توسط شهدا به جامعه تزریق شد.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه فتح خرمشهر، فتح یک خاک نبود بلکه فتح ارزش‌ها بود، افزود: در فتح بزرگ خرمشهر امر ماورای طبیعی نقش داشت و کار بشری نبود.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: وقتی شهید به ماوراء وصل می‌شود، اتفاق‌های بزرگی رخ می‌دهد و یکی از آن وقایع، منجر به فتح خرمشهر شد.

وی با بیان اینکه خرمشهر چند بار در دوره‌های مختلف زمانی تصرف ‌شد، تصریح کرد: هر دفعه که خرمشهر از دشمن پس گرفته شد، قطعه دیگری از خاک ایران را از دست دادیم.

وحیدی اضافه کرد: این موضوع نیز در تعاملات بین قدرت‌های بزرگ صورت می‌گرفت که خرمشهر به ایران برگردانده می‌شد؛ به عنوان مثال خرمشهر را پس گرفتیم ولی سلیمانیه را به دشمن دادیم.

وی تصریح کرد: وقتی در جنگ تحمیلی خرمشهر توسط انگلیسی‌ها اشغال می‌شود، ایران نمی‌تواند خرمشهر را آزاد کند و این در معادلات و توافقات جهانی محقق شد.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: بار آخری که خرمشهر را از دست دادیم و به طور مجدد پس گرفتیم، برای آزادسازی خرمشهر چیزی از دست ندادیم و آن در سوم خرداد ماه سال 61 رقم خورد.

خرمشهر نماد پیروزی و موفقیت صدام بود اما ...

وحیدی با بیان اینکه این موضوع برای اثبات حقانیت انقلاب اسلامی کافی است، اظهار کرد: خرمشهر نماد پیروزی و موفقیت صدام بود؛ آن زمانی که رزمندگان اسلام تصمیم به فتح خرمشهر گرفتند، دشمن بسیار بر آن شهر تمرکز داشت که آن را از دست ندهد.

وی با بیان اینکه از پایان شهریور ماه سال 59 تا اوایل مهر ماه سال 60 موفقیت‌هایی در عملیات‌ها کسب نکرده بودیم، افزود: اما جبهه‌های جنگ به ناگهان به نفع ایران تغییر کرد و در چهارعملیات پی‌ در پی به موفقیت و پیروزی رسیدیم.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح شکست حصر آبادان، فتح بستان، فتح‏المبین و بیت‏المقدس را از جمله عملیات‏های موفق ایران از آبان ماه سال 60 تا خرداد 61 عنوان کرد و گفت: این پیروزی‌ها سرانجام به سوم خرداد ماه و آزادسازی خرمشهر رسید.

وحیدی با بیان اینکه با آزادسازی خرمشهر، 5 هزار کیلومتر زمین آزاد و 19 هزار نفر اسیر شدند، اظهار کرد: همچنین 20 تا 80 درصد از تجهیزات نظامی دشمن منهدم شد و این بزرگ‏ترین پیروزی برای جمهوری اسلامی به حساب آمد.

رزمندگان در آزادسازی خرمشهر ابتکار عمل به خرج دادند

وی با بیان اینکه در آزادسازی خرمشهر بحث‌های تاکتیکی بسیار قابل توجه بود، افزود: رزمندگان ایرانی توانستند ابتکار عمل بسیار مهمی را در صحنه‌ها به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: رزمندگان وقتی از کارون عبور کردند و خود را به جاده اهواز- خرمشهر رساندند، کسی باور نمی‌کرد که ایران بتواند چنین ابتکاری را به خرج دهد.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران با سه مرحله به مرزها رسید، گفت: دشمن انتظار داشت ایران از سمت‌ شرق و شمال حمله کند؛ اما رزمندگان اسلام با غافلگیری دشمن از سمت غرب وارد شدند.

وحیدی اضافه کرد: خرمشهر کاملا توسط دشمن تجهیز و 12 هزار نفر توسط دشمن به اسارت گرفته شده بودند و دشمن برای اینکه بالگردی نتواند بر زمین بنشیند، تمام محوطه‌ها را با دکل‌های آهنی پوشش داد و شهر را با امکانات ویژه‌ای مستحکم کرده بود.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با توسل به مفاهیم ولایت، با پشتوانه امام راحل و با درک عمیق شهادت، خلاقیت‌ها و ابتکارات را بعد از مدت دو هفته به کمک امدادهای الهی به کار گرفتند، گفت: این خلاقیت بالاخره منجر به آزادسازی خرمشهر شد.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سخن تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد» اظهار کرد: این موضوع در جای خود بسیار قابل بررسی و صاحب جنبه‌های بسیار مهمی است.

وحیدی با بیان اینکه بعد از آزادسازی خرمشهر توازن سیاسی و نظامی به نفع ایران رقم خورد، اظهار کرد: این موضوع باعث آشفتگی غربی‌ها شد.

وی با بیان اینکه رژیم صدام که قول رفع چند روزه مسئله ایران را داده بود، کلا دچار فروپاشی شد، افزود: با این اتفاق تغییر اساسی در جبهه و جنگ رخ داد و این نقطه آغازی برای حرکت تاریخی و انقلاب اسلامی بود.

آزادسازی خرمشهر نشان داد پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقی نبود

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه با کسب این موفقیت نشان دادیم که پیروزی در انقلاب اسلامی اتفاقی نبوده است، گفت: این پیروزی‌ها قابل تکرار است و این موضوع خود را در سوم خرداد ماه تثبیت کرد و مشاهده کردند انقلاب اسلامی آن چنان قوی است که می‌تواند به خوبی بدرخشد.

وحیدی با بیان اینکه رزمندگان اسلام توانستند بر اراده دشمن پیروز شوند، تصریح کرد: از آن به بعد نوع نگاه دشمنان به صحنه انقلاب عوض شد و آزادی خرمشهر نقطه عطفی هم در تاریخ انقلابی ایران و هم در تاریخ ملت‌ها شد.

وی با بیان اینکه پس از آن رزمندگان با خودباوری و احساس توانمند توانستند جنگ را به پایان برساند، گفت: این موضوع توانست پیام انقلاب اسلامی را در سراسر جهان منتشر کند.

اگر فتح خرمشهر نبود، در دفاع مقدس به پیروزی نمی‌رسیدیم

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه اگر فتح خرمشهر نبود، در دفاع مقدس به پیروزی نمی‌رسیدیم، تصریح کرد: این پیروزی موجب ذخیره و گنجینه‌ای برای حرکت در آینده شد و توانستیم پیام‌های با ارزشی دریافت کنیم.

وحیدی با اشاره به نخستین پیام آزادسازی خرمشهر افزود: حماسه پیروزی در گروی حماسه مقاومت است و اگر موفق شدیم در سوم خرداد ماه 61 به پیروزی برسیم علت این بود که در ابتدای جنگ، مردم 34 روز صدام را پشت درب‌های خرمشهر زمین‌گیر کردند.

وی با بیان اینکه اگر آن حماسه مقاومت نبود، پیروزی کسب نمی‌شد، گفت: در بدو ورود دشمن به سوی مرزها، مردم با جانفشانی‌هایی که کردند، توانستند دشمن را متوقف کنند و این حماسه موجب شد تا به اهداف خود دست پیدا کنیم.

پیروزی در صحنه‌های جهانی بدون حماسه مقاومت محقق نمی‌شود

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه هر پیروزی یک حماسه مقاومت می‌خواهد، اضافه کرد: اگر امروز به دنبال پیروزی در صحنه‌های جهانی هستیم، نباید گمان کنیم که آن پیروزی بدون حماسه مقاومت محقق می‌شود.

وحیدی تصریح کرد: اگر با وجود سختی‌های فراوان توانستیم در مقاومت، حماسه‏آفرینی و پیروزی کسب کنیم، این یکی از درس‌های بزرگ واقعه آزادسازی خرمشهر بود که بسیار قابل توجه است.

وی با بیان اینکه اگر جوشش‌ها و خروش‌ها نبود، نمی‌توانستیم در خرداد ماه 61 شاهد پیروزی باشیم، اظهار کرد: درس دوم این است که اگر چیزی را دشمن مورد تهاجم قرار داد، حاضر نیستیم چیز دیگری را به جای آن بدهیم.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در سال‌های جنگ شاهد این موضوع بودیم، افزود: اگر امروز دشمن محاصره و تحریم اقتصادی کرده و فشار آورده تا پیروزی دیگر کشور را بگیرد، حماسه خرمشهر این موضوع را یادآوری می‌کند که نباید امتیازی که دشمن در پی گرفتن آن است را از دست دهیم.

فتح خرمشهر نشان داد که نباید چیزی را از دست داد

وحیدی با بین اینکه فتح خرمشهر نشان داد که نباید چیزی را از دست داد، تصریح کرد: قطعا در مقابل شکست تحریم‌ها امتیازی به خصوص مسئله هسته‌ای را از دست نمی‌دهیم و دشمن نمی‌تواند این موضوع را به عنوان بهانه بگیرد و این درس بسیار مهمی از فتح خرمشهر است.

وی با بیان اینکه این پیام‌ها درس‌های کوچکی نیستند، افزود: این درس‌ها اصول سیاسی انقلاب اسلامی است و حاضر نیستیم مفاهیم و ارزش‌هایی که عامل پیروزی و نقطه قوت در تولید محسوب می‌شود را از دست دهیم.

نباید ارزش‌های انقلاب را به بهای شعار‌های پوچ غرب از دست داد

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نباید ارزش‌های انقلاب را به بهای شعار‌های پوچ و توخالی غربی‌ها از دست دهیم، تصریح کرد: اگر از ابتدا به حرف‌های افراد ترسو گوش داده بودیم، اینک چیزی به نام انقلاب وجود نداشت.

وحیدی اضافه کرد: اگر مفاهیم اساسی و ارزش‌هایی که هویت کشور محسوب می‌شوند را از دست دهیم، چیزی از کشور باقی نمی‌ماند.

وی افزود: هویت کشور انقلاب اسلامی است و نمی‌توانیم آن را به هر بهایی از دست دهیم و در صورت از دست دادن، شکست می‌خوریم.

وی با بیان اینکه اگر هویت انقلاب را از دست دهیم، دیگر با جوامعی که اسیر غرب هستند، فرقی نداریم، گفت: این هویت را در فتح خرمشهر کسب کردیم و از خانواده‌های معظم شهدا آموختیم.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: یکی از حوزه‌های مهمی که دنیا از آن حرف می‌زند، جهانی‏سازی و توسعه فضای مجازی است‌ که آن‌ها به دنبال این هستند تا فرهنگ اسلامی را در آن فرهنگ غرق کنند و اگر فرهنگ خود را به عناصر آن‏ها بدهیم، دیگر چیزی از فرهنگ اسلامی باقی نمی‌ماند.

هویت انقلابی را نمی‌توانیم فدای تعامل با غرب کنیم

وحیدی با اشاره به هویت انقلابی بیان کرد: این هویت را نمی‌توانیم فدای تعامل با غرب کنیم و آن از دست دهیم؛ اگر این شعار محوری و اساسی جامعه را بگیریم، جامعه دچار مرگ و تسلیم‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه این‌ها درس‌هایی است که از فتح خرمشهر آموختیم، اظهار کرد: امروز به یاری خداوند در نقطه قدرت ایستادیم و از برکت خون شهدا یاد گرفتیم که باید در نخستین نفوذ دشمن با تمام توان و قدرت مقابله کرد و اجازه رخنه کردن به دشمن را ندهیم.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این انقلاب سال 61 با تمام توان ایستادگی کرد، افزود: رزمندگان به هر میزان توان در مقابل ایجاد رخنه‌های دشمن با قدرت ایستادند.

ایران هیچ مشکلی برای ایستادگی در مقابل دشمن ندارد

وحیدی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی موقعیت بسیار بلندی دارد، تصریح کرد: هیچ ضعفی برای مقابله و ایستادگی در مقابل دشمن نداریم؛ زیرا بسیار تجهیز هستیم و به عناصر اصلی هویت خود که برگرفته از خون شهدا و خانواده‌های معظم آن‌ها هستند، پایبندیم.‌

وی با بیان اینکه دشمن ناچار است در مقابل جمهوری اسلامی سر تسلیم فرود آورد، اظهار کرد: باید بر مواضع خود صبر کنیم و از مواضع قدرتی خود دست بر نداریم.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: همان‌طوری که پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی در دست مقام معظم رهبری است و به جلو حرکت می‌کند، باید پشت سر ایشان قله‌های عظمت را یکی پس از دیگری طی کرد.

وحیدی با بیان اینکه قطعا حماسه مقاومت، پیروزی بزرگی را رقم می‌زند، گفت: باید همواره در بیعت با شهدا، رسول اکرم (ص) و سالار شهیدان وفادار بمانیم و رمز موفقیت در دنیا و آخرت همین وفاداری به بیعت است که امیدواریم بتوانیم قله‌های بزرگ را در مسیر آن طی کنیم و به نقطه اوج عظمت برسیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس