گروهبان قدرت‌الله بهاری فرمانده چریکی ارتش و اباصلت بیات عکاس دفاع مقدس که در عملیات آزادسازی خرمشهر با هم در منطقه بودند، بعد از ۳۲ سال بی‌خبری همدیگر را پیدا کردند.

خبرگزاری فارس: پایان بی‌خبری خبرنگار و رزمنده خرمشهر بعد از ۳۲ سال+عکس



به گزارش مشرق، جنگ، صحنه‌های ماندگاری داشت که بخش عظیمی از آن در خاطرات ماند و بخشی دیگر با دوربین‌های عکاسی برای همیشه در تاریخ دفاع مقدس ثبت شد. «اباصلت بیات» از جمله عکاسان بسیار فعال این عرصه بود که بیش از 5 هزار قطعه عکس از عملیات‌‌های دفاع مقدس و صحنه‌های ناب این دوران به ثبت رسانده است.

اباصلت بیات در دوران دفاع مقدس

یکی از صحنه‌هایی که این عکاس به تصویر کشده است، حضور رزمندگان در عملیات «الی بیت‌المقدس» بوده که گروهبان «قدرت‌الله بهاری» از محورهای این تصاویر است.

اباصلت بیات همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در خرداد سال 92 طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس در وصف این رزمنده چریکی می‌گوید: گروهبان بهاری خیلی شجاع بود، کارهایی را که دیگران نمی‌توانستند انجام بدهند را انجام می‌داد. الان هم از او خبر ندارم که کجاست، نمی‌دانم شهید شده یا خیر.

نیروها در حال پانسمان جراحات گروهبان بهاری در جاده خرمشهر

از سویی دیگر سال‌ها بود که گروهبان بهاری به دنبال اباصلت بیات می‌گشت تا خالق اثر ماندگار خود در صحنه‌های نبرد آزادسازی خرمشهر را پیدا کند.

گروهبان بهاری و اباصلت بیات بعد از 32 سال

سرانجام در اردیبهشت سال 93 و طی برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب، گروهبان بهاری به انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس مراجعه می‌کند و سراغ  اباصلت بیات را می‌گیرد و بالاخره بعد از 32 سال باری دیگر آزادسازی خرمشهر و بهترین خاطرات آن دوران برای فرمانده چریک ارتش و عکاس نبرد «الی بیت‌المقدس» در کنار هم تداعی می‌شود.

گروهبان بهاری و اباصلت بیات بعد از 32 سال

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رهگذر ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    یاد باد آن روزگاران، یاد باد... به یاد شهدای عزیز سلامتی هر دو نفر، اللهم صل علی محمد و آل محمد
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    از خون جوانان وطن لاله دمیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس