کد خبر 311354
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه موقعیت شناسی لازمه تحقق رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی است، گفت: شهادت والاترین جایگاه برای یک انسان است و شهدا با بصیرت و موقعیت شناسی به این جایگاه رسیده اند.

به گزارش مشرق، مراسم گرامیداشت سردار حسین افشارمنش، فرمانده تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار امروز سه شنبه در محل حسینیه امام خمینی(ره) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور جمعی از فرماندهان، یادگاران دوران دفاع مقدس و همرزمان سردار افشار منش برگزار شد.

سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام ماه رجب با بیان اینکه موقعیت شناسی از مولفه های بارز پاسداری از انقلاب اسلامی است، گفت: طبق آموزش های اولیه نظامی فرد می آموزد که با توجه به امکانات و ابزار نظامی خود موقعیت شناسی کند.

وی افزود: اگر موقعیت شناسی نداشته باشیم در دشمن شناسی هم ضعیف عمل خواهیم کرد.

قاآنی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ادامه راه مجاهدت های مجاهدان اسلام است، ادامه داد: حضرت امام حسین(ع) نخستین مجاهد راه اسلام است و امام خمینی (ره) نیز در ادامه راه معصومین و حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) انقلاب اسلامی را به پیش بردند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با تاکید بر اینکه امروز از برکت خون شهدا زیر سایه ولایت زندگی می کنیم، تصریح کرد: سردار افشار منش فرمانده یکی از بهترین یگان های تخصصی سپاه بود و این امر با توجه به مدیریت ایثارگرانه و مجاهدانه ایشان به دست آمده بود.

وی خاطرنشان کرد: سردار افشارمنش جانباز 50 درصد دوران دفاع مقدس بود ولی با تبعیت از راه معصومین و الگو برداری از امام حسین (ع) رادمردانه راه پاسداری را تا انتهای عمر ادامه داد.

قاآنی با اشاره به اینکه پاسداران فرزندان معنوی ولایت هستند، گفت: پاسداران باید زینت ولایت باشند و این نکته را نیز بدانیم هرچه زحمات و تلاش های ما بیشتر می شود بر اجر و پاداش ما نیز افزوده خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: بصیرت از جمله کلید واژه‌های اصلی معظم له است و این بصیرت با موقعیت شناسی تکمیل می شود.

وی ادامه داد: شهدا در موقعیت شناسی و بهره مندی از بصیرت در جایگاه والایی به سر می برند و پاسدارانی همچون افشار منش و طباطبایی مهر نیز در ادامه این سلسله بصیرتمندان حرکت کردند.

قاآنی با اشاره به پوشالی بودن قدرت استکبار جهانی، گفت: شهدا و ایثارگران بهترین پاسخ دهندگان به زبان استکبار جهانی و زورگویان عالم هستند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در پایان با بیان اینکه ما در زندگی یک مبدا و یک مقصد داریم، افزود: شاخص اصلی برای طی مسافت از مبدا تا مقصد ولایت است و همین شاخصه بود که شهدا را به والاترین مقام انسانیت رساند.

منبع: سپاه نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    درود بر سپــاه پاسداران!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس