کد خبر 310848
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱

یک بچه‌ «صخره‌پَر» که گونه بسیار کمیابی از «بُزگوزن‌»های کوتوله است، ماه گذشته در باغ وحش «لینکولنِ» آمریکا متولد شد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق،‌ مسئولان این باغ وحش از میان پنج نام پیشنهادی سواحیلی در نهایت با اکثریت آراء نام «آشا» به معنای «امید» را برای این «صخره‌پَر» ماده برگزیدند. آشا دومین بچه «صخره‌پَر» متولد شده از والدین خود است که در چارچوب برنامه نجات گونه‌ها (SSP) به این باغ وحش آورده شده‌اند.

آشا از نظر تغذیه به صورت شبانه روزی تحت نظارت دقیق مسئولان باغ وحش است تا از تغذیه صحیح و مناسب آن اطمینان حاصل شود. از آنجا که مادرش قادر به نگهداری کافی از آن نیست لذا مسئولان باغ وحش به طور کامل از آشا نگهداری می‌کنند.

تولد بچه‌

صخره‌پَرها از گونه بزگوزن‌های کوتوله هستند که اغلب در مرکز و شرق آفریقا زندگی می‌کنند. آنها به طور میانگین حدود 11 کیلوگرم وزن دارند. منطقه زندگی آنها با کمک غده‌های عرقی که روی صورتشان دارند شناخته می‌شود. آنها همچنین از شاخ‌های خود برای مبارزه با رقبا برای یافتن جفت استفاده می‌کنند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    خوشگل..
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    چه نازه
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    چش قشنگه خداحفظش کنه ازچنگ ایرانیا
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    اینا رو نذارین،الان یه سری از اینجا بلند مبشن برن برا شکار.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس