کد خبر 310282
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲

دارنده مدال طلای کشتی جهان و المپیک گفت: باید برای موفقیت در بازی‌های آسیایی از تمام توان‌مان در کشتی استفاده و حتی کمک کنیم تا بنا که رفته است برگردد.

به گزارش مشرق، علیرضا دبیر با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی در خصوص قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در جام جهانی گفت: فرنگی‌کاران برای قهرمانی در جام جهانی زحمات زیادی کشیدند.

وی در خصوص غیبت محمد بنا و نقش او در پیشرفت کشتی فرنگی و اینکه با توجه به حضور دبیر در کمیته ملی المپیک چه برنامه‌ای برای بازگرداندن این مربی وجود دارد، گفت: اگر بتوانیم صحبت می‌کنیم تا زمینه برای بازگشت بنا فراهم شود تا از تمام ظرفیت‌های موجود در کشتی استفاده کنیم. امسال بازی‌های آسیایی را داریم که اگر مدال‌های کشتی کم شود شکست خواهیم خورد؛ مانند سال 2002 بوسان.

دارنده مدال طلای کشتی جهان و المپیک گفت: سال گذشته کاروان ایران نتایج خوبی کسب کرد. به وجود چنین نفراتی نیاز داریم. درست است که همه زحمت می‌کشند، اما امیدوارم آقای خادم هم بزرگواری کنند تا زمینه بازگشت بنا فراهم شود. به هر حال این ساختمان توسط بنا ساخته شده است و باید در کنار آن حضور داشته باشد. امیدوارم وزیر ورزش و جوانان تدبیری مناسب اتخاذ کند تا فضای گرمی که در کشتی ایجاد شده تداوم یابد و همه کمک کنند این مربی عزیز هم برگردد.

علیرضا دبیر در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص غلامرضا محمدی گفت: محمدی از کشتی‌گیران و مربیان بزرگ ماست که امیدوارم به حقش برسد و به او ظلم نشود.

وی با اشاره به قهرمانی فرنگی‌کاران در جام جهانی گفت: مسابقات جام جهانی، جهانی نیست و بعد از بازی‌های المپیک، مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی در درجه اهمیت کمتری قرار دارد، اما برای کشتی فرنگی ما که 10 سال پیش هیچ جایگاهی نداشت، اهمیت بالایی دارد. کشتی فرنگی در المپیک سه مدال طلا کسب کرد و چنین موفقیتی قابل احترام و با ارزش است. من خودم جایگاه کشتی فرنگی را دیده بودم تا اینکه رنگرز این طلسم را شکست و حالا سوریان به یک اسطوره تبدیل شده است. اینها همه افتخاراتی است که من و جامعه کشتی به خود می‌بالیم.

دبیر ادامه داد: فرنگی‌کاران می‌دانند که چند ماه دیگر در ازبکستان در حضور تیم قدرتمند روسیه و کشورهای استقلال یافته از شوروی چه کار سختی دارند. ما باید برای این قهرمانی آنها را تشویق کنیم، اما نباید باعث شود نقاط ضعف را نادیده بگیریم و درجا بزنیم. نگاه ما باید المپیک برزیل باشد.

قهرمان سابق المپیک با اشاره به آسیب‌دیدگی‌اش گفت: زمانی هم که من ضرب خوردم به خاطر فاصله کم بازی‌های آسیایی در مسابقات جهانی بود که امسال هم کشتی ما با این موضوع دست به گریبان است و نیاز به برنامه‌ریزی دقیقی دارد. کشتی فوتبال نیست که با یک بازی تدارکاتی یک هفته قبل از جام جهانی هماهنگ شویم بلکه یک ورزش انفرادی است که نه تنها در طول سال باید آماده باشیم بلکه در آستانه مسابقات هم باید چندین کیلو وزن کم کنیم.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک گفت: یک کشتی‌گیر یک یا دو بار در طول سال بیشتر نمی‌تواند به اوج آمادگی برسد و بیش از این ممکن است صدمه وارد کند همانطور که خود من آسیب دیدم. این مباحث را در کمیته ملی المپیک هم مطرح کردم. با تمام احترامی که برای رشته‌های دیگر قائل هستم جایگاه ورزش ایران را در بازی‌های آسیایی کشتی مشخص می‌کند و باید این موضوع را قبول کنیم که در کشتی آزاد و فرنگی 14 مدال طلا تقسیم می‌شود و این ظرفیت را داریم که می‌توانیم 7 تا 8 مدال طلا بگیریم و جایگاه ما را بالا بیاورد.

وی ادامه داد: بچه‌ها کار بزرگی کردند، اما باید بدانیم که هدف ما قهرمانی در جام جهانی نبود. باید اهداف بلندمدت دیده شود شاید در بازی‌های آسیایی نیاز باشد از کشتی‌گیران جوان‌تر استفاده کنیم تا در آینده به نفرات مطمئن‌تری تبدیل شود.

دارنده مدال طلای کشتی جهان و المپیک تصریح کرد: اشتباه من این بود که در سال 2002 به بازی‌های آسیایی رفتم و این موضوع را به سوریان هم گفتم. شاید اگر به آن مسابقات نمی‌رفتم آن طور آسیب نمی‌دیدم و می‌توانستم چند سال دیگر هم کشتی بگیرم. اولویت کشتی‌گیران ما بازی‌های آسیایی نیست، اما باید از تمام توان‌مان در کشتی استفاده کنیم حتی کمک کنیم تا بنا که رفته است برگردد.

دبیر در خصوص قضاوت داوران در جام جهانی گفت: به هر حال لابی همواره وجود دارد. شاید در برخی موارد هم داوران به نفع ما سوت زدند. بزرگترین شانس ما این بود که رئیس فدراسیون روسیه کنار تشک حضور نداشت چون روی داوران اثرگذار است. امسال کار سختی در مسابقات جهانی در ازبکستان داریم. باید حتما در دیپلماسی ورزش فعال‌تر شویم که در سال‌های اخیر از ضعف‌های بزرگ ما بوده است که تنها با رایزنی با رئیس فیلا به دست نمی‌آید و نیاز به زمان و وقت بیشتری دارد.

دارنده مدال طلای کشتی جهان و المپیک در خصوص عملکرد حمید سوریان در جام جهانی گفت: سوریان در بدترین شرایط آمادگی بدنی بهترین کشتی‌هایش را گرفت و از این کشتی درس‌های زیادی گرفت که به او برای مسابقات آینده کمک خواهد کرد. به شدت آسیب دیده بود و همه باید برای موفقیت‌های آینده این کشتی‌گیر کمک کنیم. به مردم به خاطر چنین قهرمانان تبریک می‌گویم ومن به تمام این بچه‌ها تبریک می‌گویم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس