کد خبر 310279
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه بسته به میزان پرواز ایرلاین‌ها تا 30 درصد به آنها تخفیف تعرفه فرودگاهی می‌دهیم، گفت: به ایرلاین‌‌هایی که به نقاط محروم سفر می‌کنند ‌در قالب یارانه‌ها، تخفیفات تعرفه‌ای ارائه می‌شود تا شرکت‌های هواپیمایی انگیزه انجام چنین پروازهایی داشته باشند.

 به گزارش مشرق، محمد علی ایلخانی بیان کرد: ‌‌ شرکت فرودگاه‌های کشور به عنوان یک بنگاه درآمد‌هزینه‌ای، بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند و باید هزینه‌های خود را خود تأمین کند.

وی ادامه داد: منابع اصلی درآمد شرکت فرودگاه‌‌های کشور ‌دریافت هزینه نشست و برخاست هواپیما، اجاره اماکن و درآمد پروازهای عبوری، است و این سه منبع، تنها محل درآمد آنهاست.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌های کشور ادامه داد: درباره تعرفه خدمات فرودگاهی و آزادسازی تخفیفات‌ تعرفه‌ای در گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها، فعالیت‌هایی انجام شده است.

ایلخانی تأکید کرد: البته دولت این اجازه را به شرکت فرودگاه‌های کشور داده است که هرچه میزان پرواز شرکت‌های هواپیمایی بیشتر باشد، می‌توان تا 30 درصد به آنها تخفیف تعرفه‌ای داد.

وی با بیان اینکه بابت نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌ها، عوارض فرودگاهی دریافت می‌شود، گفت: براساس فعالیت ایرلاین‌ها، این اختیار برای شرکت فرودگاه‌های کشور در نظر گرفته شده است که تخفیفاتی را در تعرفه‌های فرودگاهی اعمال کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌های کشور ادامه داد: البته شرکت فرودگاه‌‌های کشور در راستای حمایت از ایرلاین‌ها، از گذشته تعرفه‌‌های فرودگاهی را با تخفیف‌هایی به آنها ارائه می‌داد‌.

وی بیان کرد: در تمامی فرودگاه‌های کشور براساس مصوبه، تخفیف‌هایی در قبال تعرفه‌های فرودگاهی شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌های کشور اظهار داشت: البته نظر دولت این است که در پروازهایی که به مناطق محروم انجام می‌شود، باید مشمول تخفیفاتی باشد تا شرکت‌ها‌ی‌ هواپیمایی ترغیب شوند در مناطق محروم پرواز کنند، این امر از طریق همکاری سایر ارگان‌های دست‌اندرکار، در حال انجام است.

ایلخانی بیان کرد: برنامه‌‌ریزی کرد‌ه‌‌ایم به شرکت‌های هواپیمایی که به نقاط محروم و کم تردد سفر می‌کنند ‌در قالب یارانه‌ها، تخفیفات تعرفه‌ای ارائه دهیم تا شرکت‌های هواپیمایی انگیزه داشته باشند پروازهایی به این مناطق انجام دهند.

وی بیان کرد: البته دولت خدمات تکلیفی برعهده شرکت فرودگاه‌ها قرار داده است؛ در این راستا هم‌اکنون که قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا شده به دنبال آن هستیم که این بارهای تکلیفی از روی دوش شرکت برداشته شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌های کشور ادامه داد: طبق اهداف سند چشم‌انداز 1404 و برنامه پنجم توسعه نرخ‌ها باید به سمت واقعی شدن حرکت کند. در ماده 61، 162 و 166 برنامه پنجم تأکید شده است دولت موظف است در طول دوران برنامه، نسبت به واقعی‌سازی قیمت‌ها و کاهش خدمات تکلیفی و تخفیف‌ها اقدام کند.

 در حال حاضر پروازی که در فروگاه مهرآباد به زمین می‌نشیند، مشمول 20 درصد تخفیف تعرفه‌ای است اما آن پرواز وقتی در فرودگاه زاهدان، بوشهر و برخی فرودگاه‌های جنوب کشور به زمین می‌نشیند، شامل 70 تا 80 درصد تخفیف تعرفه‌ای می‌شود، یعنی حدود 25 تا 30 درصد بهای خدماتی خود را پرداخت می‌کند زیرا نظر دولت این است که پروازهایی که به مناطق محروم می‌رود باید مشمول تخفیفاتی شود تا شرکت‌ها ترغیب شوند در مناطق محروم پرواز کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس