کد خبر 310214
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

یک شرکت انگلیسی - صهیونیستی طی قرار داد خود با عربستان تامین امنیت مراسم حج را از سال ۲۰۱۰ برعهده گرفته است.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری اسرار عربیه نوشت: به تازگی مشخص شده است که عربستان از سال 2010 با یک شرکت صهیونیستی برای اجرای خدمات امنیتی و تامین امنیت مکه و مدینه در هنگام برگزاری مراسم حج قرارداد بسته و براساس آن این شرکت تامین امنیت مراسم حج در مناطق مقدس را برعهده گرفته و هدایت حجاج را در اختیار خواهد داشت.

براساس اطلاعات به دست آمده این شرکت انگلیسی ارتباطات گسترده‌ای با اسرائیل دارد و در بخش‌های زیادی از اروپا به دلیل نقض حقوق بشر با راهپیمایی‌های اعتراض آمیز مردم روبرو شده است.

همچنین چندی پیش فاش گردید که شرکت امنیتی (G4S )برخی تجهیزات شکنجه ممنوعه و سلاح‌های مخصوص سرکوب اعتراضات مردمی را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد که بر اثر آن تاکنون انسان‌های زیادی کشته شده‌اند.

تامین امنیت حج در دست اسرائیل

(شرکت G4S با افتخار از آپارتاید اسرائیل حمایت می‌کند)

این شرکت در سال 2010 و با تاسیس شرکت "المجال G4S" کار خود را در عربستان آغاز کرده و شهر جده ساحلی در 80 کیلومتری مکه را جهت ساخت دفتر اصلی خود برگزید.

این شرکت پیشتر با تامین تجهیزات شکنجه برای اسرائیل باعث کشته شدن چندین اسیر فلسطینی شده بود که این امر باعث واکنش سازمان عربی حقوق بشر در انگلستان و تشکیل پرونده قضایی برای این شرکت شد.

پس از آن ده‌ها سازمان حقوق بشری و فعالان صلح فعالیت‌های گسترده‌ای را در سراسر اروپا برای به تعطیلی کشاندن این شرکت انجام دادند، همچنین رسانه‌های انگلیسی نیز به صورت گسترده‌ای به این مساله و اعتراضات مردمی گسترده به فعالیت این شرکت و نقض حقوق بشر در فلسطین پرداختند.

تامین امنیت حج در دست اسرائیل

پایگاه اسرار العربیه همچنین می‌نویسد: عربستان از ورود غیر مسلمانان به مکه و مدینه جلوگیری می‌کند اما از سوی دیگر به این شرکت صهیونیستی اجازه فعالیت در این شهرها و تامین امنیت مراسم حج به صورت سالانه و مخفیانه را می‌دهد.

یکی از شاخه‌های این شرکت با نام "هاشمیرا" تامین امنیت شهرک‌‌های صهیونیستی در اسرائیل را برعهده دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سهیل بشردوست ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    0 0
    خاک بر سر مسلمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس