کد خبر 309642
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

اطرافیان و رسانه‌های حامی دولت بدون توجه به محتوای انتقادات صورت گرفته، با اتهام زنی و برچسب‌زنی، مرز انتقاد و حمایت از دولت را به عنوان مرز اعتدال و افراط قرار داده و با معرفی کسانی که زبان به انتقاد از دولت گشوده‌اند به عنوان افراطی، سعی در بی‌اثر کردن انتقادات و بستن صدای منتقدین دارند.

گروه سیاسی مشرق- نقد و نقد پذیری و برخورداری از سعه صدر لازم در مواجهه با منتقدان یکی از ویژگی های هر مجموعه‌ای است که خواهان حرکت بدون انحراف و اعوجاج در مسیر تعیین شده است. مجموعه‌های سیاسی و مخصوصاً دولت به عنوان دستگاه اجرایی کشور نیز برای انجام وظایف خود، باید باب نقد و انتقاد را بگشاید و از انتقادات کارشناسان و دیگر مسئولین استقبال کند.

رئیس جمهور نیز در صحبت‌های خود بارها از جریان نقد دولت استقبال کرده اند؛ به عنوان نمونه، ایشان در سخنرانی خود در جمع ائمه جمعه گفته بوند: «ما منتی نداریم، نقد را می‌پذیریم و در واقع موظف هستیم که نقد و نصیحت را بپذیریم. دولت از موعظه حسنه، نقد سازنده و نصیحت اسلامی استقبال می‌کند و این موجب تقویت دولت است، چرا که دولت و کارگزاران مصون از اشتباه نیستند و نصیحت دلسوزانه می‌تواند از ادامه خطا جلوگیری کند.»

با وجود مواضعی از این دست از جانب رئیس جمهور و در حالی که هنوز عمر دولت به یک سال نیز نرسیده است، اطرافیان و رسانه‌های حامی دولت بدون توجه به محتوای انتقادات صورت گرفته، با اتهام زنی و برچسب زنی، مرز انتقاد و حمایت از دولت را به عنوان مرز اعتدال و افراط قرار داده و با معرفی کسانی که زبان به انتقاد از دولت گشوده‌اند به عنوان افراطی، سعی در بی‌اثر کردن انتقادات و بستن صدای منتقدین دارند.

در همین راستا رسانه‌های اپوزوسیون و ضد انقلاب به همراه برخی رسانه های اصلاح طلب در هجمه‌ی رسانه‌ای خود، به دنبال تقلیل انگیزه و سطح انتقادات به دولت به یک رقابت جناحی وسیاسی باقی مانده از انتخابات ریاست جمهوری هستند و سعی در القای این مطلب دارند که انتقادات مطرح شده به دولت واکنشی به شکست در انتخابات است و منتقدان نیز از طیف شکست خوردگان در انتخابت هستند که پیام انتخابات 24 خرداد را دریافت نکرده‌اند.


استراتژی رسانه‌های اصلاح طلب برای قطع صدای منتقدین


استراتژی رسانه‌های اصلاح طلب برای قطع صدای منتقدین

به عنوان نمونه حمیدرضا جلایی پور در مصاحبه با روزنامه اعتماد می‌گوید: «مخالفان اصلي دولت همين دلواپسان هستند. اما بايد ديد كه مشكل اين دلواپسان در وراي حرف‌هايي كه مي‌زنند چيست؟ آنها سال گذشته همه‌چيز را در مشت‌شان داشتند و بر همه‌چيز مسلط بودند اما مردم در انتخابات رياست‌جمهوري سال گذشته آنها را غافلگير كردند و آنان به طرز غيرمنتظره‌يي يكي از اركان اصلي حاكميت را از دست دادند لذا عزاداري را اين‌گونه آغاز كردند. حالا نيز بايد تحمل كرد تا عزاداري آنان بگذرد... مشكل دلواپسان اين است كه با حاكميت قانون، برابري سياسي و شفافيت سياسي مشكل دارند و از غافلگيري كه مردم در انتخابات گذشته به آنان تحميل كردند به‌شدت ناراحت هستند چراكه انتظار چنين شكستي را نداشتند و انتخابات را تثبيت شده مي‌دانستند. باور نمي‌كردند مردم آنان را غافلگير كنند و اين ناله‌ها از اين شكست غيرمنتظره برمي‌خيزد لذا بايد اجازه دهيم اين ناله‌ها را بكنند و دولت كار خودش را انجام دهد.»


استراتژی رسانه‌های اصلاح طلب برای قطع صدای منتقدینجلایی پور همچنین با یک مرزبندی سعی می‌کند تمام کسانی که منتقد برخی سیاست‌های دولت هستند را افراطی معرفی کند و در حقیقت خط کش و شاخص خود برای معرفی افراد معتدل یا افراطی را، میزان حمایت یا مخالفت با دولت قرار می‌دهد؛ هرکس با دولت مخالفت کند جزو افراطیون است و هرکس که مخالفت و انتقادی به دولت نداشته باشد جزو معتدلین. «افرادي كه به مخالفت با دولت آقاي روحاني مشغول شده‌اند اصلاح‌طلبان، تحول‌خواهان يا اصولگرايان ميانه‌رو نيستند.»

در نمونه دیگر روزنامه شرق که طی دوهفته گذشته و بعد از برگزاری همایش دلواپسیم هجمه گسترده ای به منتقدان دولت وارد کرد - سعی می‌کند بحث نگرانی برخی از منتقدان دولت نسبت به حفظ منافع ملی را، سنگ اندازی و مخالفت طرفداران دولت قبلی عنوان کند: « قابل پیش‌بینی بود کسانی‌که در انتخابات خردادماه 92 به‌یکباره در رقابت سیاسی میدان را به حریف واگذار کرده و نامزد اصولگرا را بر کرسی ریاست‌جمهوری ندیدند، بنای ناسازگاری با دولت منتخب را در دستور کار قرار دهند.» (روزنامه شرق، سه شنبه 16 اردیبهشت 93 ، سیدابوتراب فاضل)

رسانه‌های خارجی نیز با ادامه همین خط خبری، انتقاد به دولت را به رقابت‌های جناحی و سیاسی تقلیل می‌دهد: «ریشه بخشی از فشارها بر [آقای] روحانی در نگرانی های عمومی درباره اصول توافق هسته ای نیست، بلکه حاصل مخالفت حزبی با دولت میانه رو جدید او است که سال گذشته پس از شکست اصولگرایان تندرو و محافظه کاری که در دوره احمدی نژاد بر زندگی سیاسی تسلط داشتند، روی کار آمد.» (سایمون تیسدال، گاردین، 4 مه 2014)

اما برچسب زنی و افراطی خواندن منتقدان دولت و تقلیل سطح نگرانی‌های منتقدان برای حفظ منافع ملی به رقابت و درگیری‌هایی در سطح بازی‌های سیاسی و جناحی، تنها استراتژی رسانه‌های اصلاح طلب و حامی دولت برای توقف جریان نقد به دولت نیست. این جریان رسانه‌ای، برای بی‌اثر کردن انتقادات به دولت، منتقدان را به سکوت در مقابل اشتباهات دولت گذشته متهم می‌کنند تا فرصت هرگونه نقد به دولت از جانب این افراد گرفته شود.


استراتژی رسانه‌های اصلاح طلب برای قطع صدای منتقدین

به عنوان نمونه روزنامه شرق در یادداشتی می نویسد: «حال باید پرسید دلواپسان که قاطبه آنان از دولتمردان احمدی‌نژاد یا حامیان پر و پا قرص دو دولت او بودند و دسترسی اغلب آنان به آمار‌ها بیشتر از کار‌شناسان و رسانه‌ها بود، چرا دلواپس وضعیت مردم و کشور نشدند و همایشی برای درخواست اصلاح سیاست‌های غیرکار‌شناسی دولت احمدی‌نژاد برگزار نکردند؟» (روزنامه شرق، دوشنبه 15 اردیبهشت 93 ، داوود محمدی)

استراتژی رسانه‌های اصلاح طلب برای قطع صدای منتقدین


یا در نمونه دیگر صادق زیباکلام در یادداشتی به این موضوع اشاره می‌کند: «اين واقعيت‌ها متاسفانه نه در گذشته و نه امروز هيچ‌گاه باعث «دلواپسي» خانم‌ها و آقايان «دلواپس» نشد. گويي اين ضرر و زيان به اقتصاد کشور و رنجي که مردم به‌واسطه آن مي‌کشند، در کشور ديگري اتفاق مي‌افتد. در بهترين حالت البته از خود رفع تکليف و مسووليت کرده و همه مشکلات را سر سوءمديريت دولت اصولگراي احمدي‌نژاد ريختند. امروز هم البته با صدايي بلندتر، دولت روحاني را متهم به سوءمديريت خواهند کرد. اتفاقا يکي از جدي‌ترين دلواپسي‌ها، باید دلواپسي درقبال چهره‌ها و شخصيت‌ها و جريانات سياسي باشد که متاسفانه مصالح و منافع ملي را فداي مصالح و منافع باندي و خطي خود مي‌کنند.»

سایت فرارو نیز در تحلیلی که با عنوان "دلواپسی انتخاباتی" منتشر کرده است می‌نویسد: «این نمایندگان به اصطلاح مردم و اکنون دلواپس عمدتا همان موافقان و همراهان دولت گذشته هستند. همان هایی که در 8 سال گذشته کوچکترین انتقادی از دولت را بر نمی تابیدند.»

این سایت در ادامه تحلیل خود دلیل انتقادات وارده به دولت و مخصوصاً سیاست خارجی آن را به دست آوردن کرسی‌های مجلس آینده با وجود مدت زمان طولانی تا این انتخابات می‌داند: «دلواپسان برای موج سواری خود دلایلی متفاوتی ممکن است داشته باشند.اما شاید مهمترین دلیل آن روی بورس بودن و در صدر اخبار قرار داشتن باشد. جریان دلواپس که سنگر دولت را از دست رفته می بیند نگران از دست دادن سنگر مجلس هم هست.»

این صحبت‌ها درحالی مطرح می‌شود که نگاهی به سوابق بسیاری از منتقدان دولت فعلی، نشان از انتقاد و اعتراض فراوانشان به رویه‌‌های اشتباه دولت گذشته دارد؛ بسیاری از منتقدان دولت یازدهم، همزمان با حمایت از نقاط قوت، انتقادات شدید و پیگیری‌های فراوانی را برای مقابله با اشتباهات دولت گذشته انجام دادند که در برخی موارد قابل مقایسه با انتقادات مطرح شده به دولت فعلی نیست.

رسانه‌های اصلاح طلب و حامی دولت که پس از هر رفت و آمد وزیر در مجلس، به عدم همکاری و هماهنگی مجلس با دولت اعتراض می‌کنند و این را به منزله سنگ اندازی مجلس در راه خدمت گذاری دولت معرفی می‌کنند، فراموش کرده‌اند که همین مجلس اصولگرا برای عمل به وظایف قانونی خود، طرح سئوال از رئیس جمهور را برای اولین بار در دولت گذشته به اجرا گذاشت. بنابراین اتهاماتی که به مجلس و برخی دیگر از منتقدین دولت، مبنی بر عملکرد جناحی و سکوت در مقابل اقدامات اشتباه دولت گذشته زده می‌شود، بی انصافی و دور از حقیقت به نظر می‌رسد.

لازم به ذکر است که نگاهی به سطح معامله و توافقی که قرار است بین ایران و 1+5 انجام شود، نگرانی یا به تعبیر رسانه‌های اصلاح طلب دلواپسی نمایندگان مجلس و مردم را با وجود اعتمادی که به مسئولین کشور و تیم مذاکره کننده دارند- طبیعی جلوه می‌دهد. چرا که در مذاکرات قبلی، هنوز صحبتی از قرارداد و توافقی به میان نیامده بود و در حال حاضر که در مسئله فناوری هسته‌ای و انرژی هسته‌ای که در حال حاضر به یکی از منابع استراتژیک تأمین انرژی تبدیل شده است- قرار است معامله ای صورت گیرد، نگرانی امری طبیعی است.

مرور برخی انتقاداتی که این افراد نسبت به رویه‌ها و اقدامات اشتباه دولت گذشته وارد کرده‌اند، شائبه و اتهام سیاسی و جناحی بودن نقدهای وارده به دولت فعلی را برطرف می‌کند و نشان می‌دهد که بسیاری از انتقاداتی که به دولت فعلی وارد می‌شود را باید فارغ از رقابت‌های جناحی و سیاسی، و در سطح ملی و از سر دلسوزی بررسی کرد.


روح الله حسینیان(نماینده مجلس)

موضع گیری علیه نصب کردان در وزارت کشور

وزیر کشور باید امین باشد و شما حتی یک مدرسه را نمی توانید به کسی که امین نیست بسپارید.

علیرضا زاکانی (نماینده مجلس)

موضع گیری علیه نصب کردان در وزارت کشور

برای جلوگیری از یک ضایعه برای کشور به عنوان مخالف صحبت می کنم و من تصدی مسئولیت وزارت کشور توسط کردان را یک خسران می دانم

الیاس نادران(نماینده مجلس)

شکایت علیه اقدامات رحیمی در دویان محاسبات

در آن دوره اين اعتقاد وجود داشت كه رييس ديوان محاسبات بايد فردي داراي صلاحيت علمي، سلامت مالي و تجربه‌ مبارزه با فساد باشد.

علیرضا زاکانی (نماینده مجلس)

صحبت علیه حمید بهبهانی وزیر پیشنهادی راه در صحن علنی مجلس

وی با بیان انتقادات شدید نسبت به عملکرد حمید بهبهانی در وزارت راه به اقدامات نامتعارف وی در حوزه کاری خویش از جمله ارائه مبالغی هنگفت به نمایندگان و ارائه گزارشهای غلط به مجلس با وزیر شدن وی مخالفت کرد

محمد دهقان (نماینده مجلس)

موضع گیری علیه مقامات دولتی دخیل در اختلاس

: در صورت احراز تخلفات این افراد در گزارش کمیسیون اصل نود و عدم استعفای وزیر اقتصاد استیضاح حسینی در دستور کار جدی مجلس قرار خواهد گرفت

احمد توکلی(نماینده مجلس)

موضع گیی علیه رحیمی

انتصاب کسی که سوابق دروغگویی و سوء استفاده از قدرت و سوء استفاده از مدرک جعلی دارد به سمتی که طبق قانون اساسی می تواند به صورت بالقوه جانشین رئیس جمهور کشور باشد بسیار باعث تاسف است

علیرضا زاکانی (نماینده مجلس)

موضع گیری علیه رحیمی

بنده به اتفاق آقايان توكلي و نادران چند ماه قبل از آقاي رحيمي به دستگاه قضايي شكايت كرديم ولي هيچ كجا حرفي از محتواي شكايتمان بيان نكرديم.

حمید رسایی (نماینده مجلس)

موضع گیری علیه رحیمی

اینکه آقای رحیمی مبالغی را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی دریافت کرده و آن را در اختیار برخی قرار داده است، باید معلوم شود.

نبویان (نماینده مجلس)

موضع گیری علیه مشایی

به نظر بنده جریان انحرافی وجود دارد و باید حواسمان جمع باشد این حلقۀ انحرافی، انحراف از اسلام، انحراف از اصول انقلاب است. انحراف از ارزش های خودمان است. وقتی انسان صحبت‌های آقای مشایی، چهرۀ شاخص آنها، را می بیند در می یابد که کاملاً انحراف دارد و پلورالیسم را مطرح کرده است.

رسایی (نماینده مجلس)

موضع گیری علیه مشایی

در چندین بحثی که با مشایی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که مشایی اسلام فقاهتی را قبول ندارد.

زاکانی نماینده مجلس

موضع گیری علیه مشایی

من يك فيلم 10 دقيقه‌اي از سخنان مشايي راجع به نگاهش به انقلاب و اسلام دارم كه وي در اين فيلم به اسم اصول‌گرا حرف‌هاي سروش را آن هم به بدترين و سطحي‌ترين وجه مطرح مي‌كند.

نادران (نماینده مجلس)

موضع گیری علیه مشایی

خبرنگاران اجازه حضور در اين نشست‌ها را پيدا نكرده‌اند و مشخص نيست چه مسائلي در اين نشست‌ها مطرح شده است. آن وقت اين آقا را وهم برمي‌دارد و مي‌گويد اگر كانديدا شود 9 ميليون بيشتر از احمدي‌نژاد راي مي‌آورد

احمد توکلی (نماینده مجلس)

موضع گیری علیه مشایی

مواضع انحرافی جدید آقای مشایی مبنی بر اینکه برداشتهای متفاوتی از اسلام وجود دارد، تبلیغ مکتب اسلام وظیفه ما نیست بلکه باید مکتب ایران را به جهان بشناسانیم، توهمات ذهن بیماری است که با مبانی اسلام، با قانون اساسی و مصالح ایران عزیز سازگار نیست.

حسین شریعتمداری

موضع گیری علیه برخی صحبت های رئیس جمهور و مشایی

مدتی است جناب احمدی نژاد- و رییس دفتر ایشان که بدون رای ملت، این روزها صاحب رای ملت شده است- اصرار دارد به جای «مکتب اسلام» از «مکتب ایران» یاد کرده و ترویج و تبلیغ آن را، همان تبلیغ و ترویج مکتب اسلام معرفی کند! که باید پرسید اگر از نگاه شما «مکتب ایران» همان «مکتب اسلام» است، چرا و با چه انگیزه‌ای مکتب اسلام را کنار می‌گذارید؟!

حسین شریعتمداری

موضع گیری علیه مشایی

آقای مشایی، اگر همانگونه که ادعا می کند، پیروی از ولی فقیه را لازمه اعتقاد به ولی عصر(عج) می داند، باید بلافاصله پس از آن که ولی فقیه، حضور ایشان به عنوان معاون اول رئیس جمهور را به مصلحت ندانستند، از این پست کناره می گرفتند، نه آن که بعد از یک هفته تعلل و به اجبار کنار گذاشته شود و در عوض،بیش از 18 پست حساس و کلیدی دیگر را در دولت قبضه کند، یعنی پدرجد معاون اولی؟!

احمد توکلی (نماینده مجلس)

موضع گیری علیه مرتضوی

وی با اشاره به تخلفات سعید مرتضوی، رئیس وقت تأمین اجتماعی گفت: قبل از انتصاب مرتضوی به عنوان رئیس تأمین اجتماعی گفتم کسی که دادستان تهران بوده و متهم است نمی تواند در راس سازمان اقتصادی و اجتماعی کشور قرار بگیرد.

زاکانی (نماینده مجلس)

موضع گیری علیه مرتضوی

«خطاهای مرتضوی، خطاهای فاحشی است. او این‌قدر مشکل دارد که زمان رسیدگی به پرونده‌هایش بنده شخصا دو گونی از پرونده‌هایش را به جلسات می‌بردم با این حال هیچ‌گاه نخواستم آبروی کسی را ببرم و بنابراین موضوع وی را به قانون سپردم.»

دهقان (نماینده مجلس)

موضع گیری علیه مرتضوی

وی با اشاره به انتصاب مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی که زمینه ساز این استیضاح شده است، افزود: این فرد شایستگی هیچ مسئولیتی را ندارد و نباید در پست های کلیدی و مهم قرار گیرد.

نادران (نماینده مجلس)

موضع گیری علیه مرتضوی

در بهمن ماه و در زمانی که زمزمه های ریاست مرتضوی در صندوق تامین اجتماعی مطرح شد و با توجه به سوابق و اطلاعاتی که ما داشتیم این انتصاب را به مصلحت تامین اجتماعی ، نظام اقتصادی و شخص احمدی نژاد و مرتضوی نمی دانستیم به همین جهت با شخص وزیر کار صحبت کردیم و پیغامهایی فرستادیم و البته جوابها ضد ونقیض بود.

حسین شریعتمداری

موضع گیری علیه برخی اظهارات احمدی نژاد

آقاي احمدي نژاد از فساد اقتصادي يك جريان و از جمله آشفته كردن بازار ارز از سوي آنان سخن گفته اند كه علاوه بر پرسش هاي فوق الذكر درباره چرايي خودداري ايشان از ارائه نام و نشان آنها، اين پرسش نيز مطرح است كه مگر همين جناب مشايي با متهم اول فساد كلان و 3 هزار ميليارد توماني بانكي دستكم دو ملاقات خصوصي در هتل لاله تهران نداشته است؟ چرا موضوع آن ملاقات ها را كه با ذكر سند در دادگاه مطرح شده است فاش نمي كنيد؟ چه كساني با تزريق مبالغ كلان ارز به بازار، باعث آشفتگي بازار ارز شدند و مابه التفاوت آن را به كدام كيسه ريختند و اندوختند؟! و ده ها چراي ديگر از همين دست كه بماند!

رسایی (نماینده مجلس)

موضع گیری علیه برخی اقدامات احمدی‌نژاد

متأسفانه مدت‌هاست که آقای احمدی‌نژاد از مسیری که روز اول با مردم شروع کرده بود، جدا شده است. بهتر است این حرف‌ها از سوی آقای احمدی‌نژاد زده نشود؛ چرا که مردم آگاه هستند و مسائل را به خوبی درک می‌کنند

روح الله حسینیان (نماینده مجلس)

موضع گیری علیه برخی اقدامات احمدی‌نژاد

مشایی کیست که من از او دفاع کنم، دولت احمدی نژاد چیزی باقی گذاشته که من از آن دفاع کنم؟
وی با تاکید بر اینکه بنده دیگر از احمدی نژاد دفاع نخواهم کرد، افزود: بنده از کسی که به جای شعار زنده باد اسلام زنده باد بهار را شعار خود قرار داده اعلام برائت می کنم.

نزدیکی من به افراد بر اساس نزدیکی آنها به رهبر انقلاب است. در شان من نیست که از چنین فردی دفاع کنم

زاکانی (نماینده مجلس)

موضع گیری علیه تخلفات صورت گرفته در شرکت سایپا و ایران خودرو

علیرضا زاکانی در دی ماه سال 89 به ب اقدامات غیرقانونی انجام شده در جریان خصوصی‌سازی شرکت سایپا از نقش جریان انحرافی در این شرکت خودروسازی و سوء استفاده های گسترده مالی از آن پرده برداشت. زاکاني ماحصل اين امر را قانون‌شکني قانون‌دانان دانست و خاطرنشان کرد: سايپا را با پول اين شرکت خريداري کردند و قانون دور زده شد.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ناشناس ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    رسانه های اصلاح طلب و کسانی که در 8 سال گذشته بیشترین انتقادات را به دولت قبل داشتند امروز به دنبال خفه کردن منتقدان میباشند و شعار زنده باد مخالف من را فراموش کرده اند !
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    شما که به جای انتقاد تسویه حساب جناحی و هوچی گری میکنید همون بهتر که خفه شید .
  • اصلاح طلب ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    ما اصلاح طلبان به زودی همه شما ...ها را از کشور بیرون میکنیم و نابودی تان را رقم میزنیم تا ازادی کامل برای ما محقق شود
  • بهار ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    روش دیگه شون هم اینه که به جای پاسخ مستدل به انتقادها از استهزاء ومسخره کردن استفاده کنند.
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    بابا آزادی بیان! شما که از صهیونیست های هولوکاستی هم بدترید!!
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    یعنی شما تو ۸ سال گذشته هوچی گری نمیکردین و از روز اول دولت لجن پراکنی نمیکردید؟
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    از این به بعد هرجا دیدین دارن از این استراتژی استفاده میکنن بیایید آدرس این مدرک مستند مشرق را در رد ادعاشون بهشون بدین.
  • مرغ همسایه غازه ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    ما که ماهواره نداریم تو رو خدا بزارید بریم ماهواره ببینیم تا نخبه بشیم
  • رحمتی ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    راست میگی؟ سال 88 که همه با هم بودید ... شد حالا که زپرتتون در رفته چی میگی؟
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    باید به دریاهای ازاد وصل بشیم از طریق شبکه های اجتماعی و ماهواره تا هسته ای و تکنولوژیست بشویم
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    الان چه کسانی بدون مجور هر تجمعی برگزار می کنند و چه کسانی حق اظهار نظر و مجوز را ندارند - با این منطق کسی که این مطلب را نوشته مشکل روحی و انصافی و دینی و ایمانی دارد - برود به فکر روز قیامت باشد
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    امام خميني: مسئله دیگر راجع به انتقاد، البته روزنامه‏ ها باید مسائلى که پیش مى‏ آید را نظر کنند، یک وقت انتقاد است؛ یعنى انتقاد سالم است، این مفید است. یک وقت انتقام است، نه انتقاد، این نباید باشد، این با موازین جور در نمى‏آید. انسان چون با یکى خوب نیست، در مطبوعات او را بکوبد، کار درستى نیست. اما اگر کسى خلاف کرده است، باید او را نصیحت کرد، پرده درى نباشد، ولى انتقاد خوب است. باید در این امور خیلى ملاحظه بفرمایید تا مطبوعات مرکزى باشد براى استفاده عموم، و اینکه مردم بفهمند باید چه بکنند و باید چه بشود. زمان: صبح 10 شهریور 1364/ 15 ذى الحجه 1405 http://jamaran.ir/fa/NewsPrint.aspx?ID=36193
  • بی سواد ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    آزادی با طعم دیکتاتوری اصلاح طلبا و شرکا!!!! جالبه نه؟
  • عسگرپور ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    منتقدین یا تخریب چی ها اگر اینان منتقد هستند ظلم و ستم مردم را در آن هشت سال ندیدند حتی دم نزدند...
  • بوسجین ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    مگر صدا ودستور اقایان را نشنیدید که کفتند کاری کنید که گروه احمدی نزاد نتوانند بلند شوند ایا این صدا صدای دیکتاتوری نیست
  • خبرنگار ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    به عنوان یک خبرنگار باید بگویم، ارائه این گزارش از عهده هر کسی برنمی آید بلکه کسانی می توانند با عمق جان اینگونه قلم بزنند که دلواپس واقعی مردم و نظام ولایی هستند درود بر مشرق ، در اه خود ثابت قدم بمانی و امیدواریم شبکه ارزشی دانا هم مجدد به آغوش رسانه های انقلابی با رویه سابق خود برگردد
  • رضا ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    به امید خدا این آرزو را به گور خواهید برد. سال 88 که با شعار ما بیشماریم، آمدید ولی غلطی نتونستید بکنید. البته شما با اسرائیل و آمریکا و ریگی و ... زیاد بودید ولی این را بدانید که خانه های شما از خانه عنکبوت هم متزلزل تر است.
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    چه ربطی داره؟ به اون تجمعات بدون مجوز هم اعتراض شد
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    آقای زنده باد دشمن من منتقد من پس کو ............
  • سعید ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    آفرین تحلیل خوبی بود مشرق حاجی صادق(زیباکلام) بهتره اینو بخونه چون خیلی از حربه ی فرافکنی با نقد به احمدی نژاد استفاده میکنه
  • سعید ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    شما مقاله رو کامل بخون میبینی که همین منتقدین از احمدی نژاد هم انتقادات تندتری مطرح کردن و این حرفی که شما میگی فقط سفسطه ایه که دولتیا راه انداختن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس