
به گزارش مشرق به نقل از ميراث فرهنگي، اين درحالي است که يک سال قبل حفاري تونل مترو اصفهان به اين بخش از پل اصابت کرده بود و احتمال ريزش آن وجود داشت. گفته ميشود حفاري تونل از يکهفته قبل دوباره در نزديکي رمپ سي و سه پل آغاز شده بود.
ساعت 7:30 دوم اسفند بخشي از رمپ سي و سه پل اصفهان فرو ريخت. گفته ميشود اين ريزش به دليل اقدام دوباره مترو براي حفاري تونل رخ داده است. اين در حالي است که مسوولان شهرداري پس از فروريزي رمپ سي و سه پل در محل حاضر شدند و اين موضوع را تکذيب کردند.
به گفته مسوولان شهرداري هرگونه ارتباط ريزش رمپ سي و سه پل با حفاري مترو اصفهان تکذيب ميشود ولي به گفته يک منبع آگاه از يک هفته گذشته دستگاه TBM مترو اصفهان حفاري را آغاز و 10 رينگ حفاري کرده است. گفته ميشود هر رينگ يک و نيم متر است و 70 تا 100 متر خاکبرداري ميشود.
معتمدي، رئيس حراست شهرداري اصفهان در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد لولههاي فاضلاب ترکيده است؛ درصورتي که هيچ مسوولي از سازمان آب و فاضلاب درمحل حضور نداشت و تمامي افراد و ماشينهاي موجود و حاضر در محل متعلق به شهرداري و سازمان قطارشهري بود.
از سوي ديگر درسطح زمين کفهايي همراه با گل و لاي مشاهده ميشد که از حفره ايجاد شده بيرون زده و قسمتي از سطح خيابان را فراگرفته بود. منابع آگاه در مترو اصفهان در گفتگوي تلفني اعلام کرد اين کفها احتمالا آب صابونهايي هستند که به منظور حفاري TBM و جلوگيري از حرارت دستگاه هنگام حفاري استفاده ميشود.
گفته ميشود از زمان ريزش رمپ پليس در محل حضور داشته و بخش جنوبي پل بسته شده است. همچنين معاون ميراث فرهنگي اصفهان هم در محل حضور داشته است.
پس از فروريزي بخشي از رمپ سي و سه پل، يک تانکر سيمان اقدام به پر کردن حفره به وجود آمده کرد که کافي نبود و همچنان بخشي از حفره باز ماند.