کد خبر 309101
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸

منبعی در دولت فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد فرانسه به قرارداد فروش دو فروند ناو بالگردبر میسترال به روسیه پایبند خواهد بود.

به گزارش مشرق، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روز شنبه در دیدار با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اعلام کرد این قرارداد که سال 2011 امضا شد ، به اجرا درآمده است و موعد آن ماه اکتبر آینده به پایان می رسد. در حال حاضر این قرارداد زیر سؤال نرفته است».

 منبع دولتی فرانسه خاطر نشان کرد ناوهای میسترال مشمول دور سوم تحریم ‌های اتحادیه اروپا نخواهند شد و به روسیه تحویل داده خواهند شد.

وی توضیح داد این قرارداد به اجرا در آمده و پول آن پرداخت شده و در صورت لغو یا تعلیق ، فرانسه باید به روسیه خسارت بپردازد. این منبع افزود در این مرحله، در صورت انصراف از دادن ناوهای میسترال به روسیه این فرانسه است که مجازات می شود.

در این قرارداد تحویل چهار فروند ناو بالگردبر میسترال یا بی پی سی به روسیه پیش‌بینی شده است.

فرانسه

ارزش این قرارداد که یک هزار شغل در کارگاه‌های کشتی سازی سن نزر فرانسه ایجاد کرده، یک میلیارد و 200 میلیون یورو است.

وزیر امور خارجه لیتوانی در مصاحبه اخیرش با رویترز اعلام کرد مجازات‌های جدید اتحادیه اروپا بر ضد روسیه احتمالا شامل تحریم تسلیحاتی نیز خواهد شد.

روسیه اواخر مارس اعلام کرد اگر قرارداد مربوط به تحویل ناوهای میسترال در چارچوب مجازات‌ها لغو شود، درخواست غرامت خواهد کرد.

ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا پنجشنبه در مورد فروش این ناوها ابراز تردید کرده بود و دولت فرانسه تاکنون اعلام کرده بود برای تصمیم‌گیری در این خصوص تا ماه اکتبر صبر خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس