کد خبر 309068
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵

مدیر بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی با اشاره به خودمراقبتی در زمینه بیماری‌های قلبی و عروقی، ضمن توصیه به افراد برای انجام نیم ساعت پیاده‌روی با شرایط ‌آرام، از مبتلایان به بیماری‌قلبی خواست تا از تردد در هوای آلوده بپرهیزند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سعید افتخاری مدیر بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی، درباره خودمراقبتی در زمینه بیماری‌های قلب و عروق اظهار داشت: سطح علمی افراد جامعه به حدی رسیده است که بیماری‌های قلب و عروق را بشناسند و از طرفی با عواملی که موجب ابتلا به این بیماری‌ها می‌شود آگاه باشند.

وی افزود: خودمراقبتی یعنی پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق با عدم مصرف سیگار، کاهش استرس ها و رعایت رژیم غذایی که توصیه می‌شود افراد از مصرف غذاهای پرچرب بپرهیزند.

افتخاری: یکی دیگر از مواردی که در خودمراقبتی برای کاهش ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق مؤثر است، پیگیری سلامت با بررسی فشار خون و دیابت است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

مدیر بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی تصریح کرد: هر چند نمی‌توان استرس‌ها را کاهش داد، اما می‌توان با یادگیری برخی مهارت‌ها آنها را کنترل کرد. مدیریت استرس‌ها می‌تواند در کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مؤثر باشد.

وی اظهار داشت: بهترین ورزش پیاده‌روی است، اما افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی باید بر اساس توانایی که دارند شدت و زمان پیاده‌روی را زیرنظر متخصص مربوط پیگیری کنند و البته قدرت ضربان قلبی در این زمینه مؤثر است.

افتخاری افزود: نوع عمل جراحی که فرد انجام داده نیز در میزان و شدت پیاده‌روی مؤثر است و بهتر است زمان پیاده‌روی و شیب آن زیرنظر پزشک متخصص تعیین می‌شود.

مدیر بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی گفت: نیم ساعت پیاده‌روی با شرایط ‌آرام به افراد توصیه می‌شود ضمن اینکه باید مسئله آلودگی هوا هم در نظر گرفته شود و در شرایطی که هوا آلوده است باید ساعات کمتری از روز را در خیابان سپری کرد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس