کد خبر 308490
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳

با دریده شدن یک کودک 4 ساله توسط گرگ در شهر زرین آباد(بزینه رود) از توابع شهرستان خدابنده در استان زنجان تعداد کودکان دریده شده توسط گرگ در این منطقه به 6 نفر رسید.

به گزارش مشرق، این کودک 4 ساله شامگاه جمعه در مسیر مغازه خواربار فروشی به منزل توسط گرگ ربوده و به قسمتی دیگر از شهر منتقل شده بود که پس از ساعت ها جستجو توسط والدین کودک جسد کودک که توسط گرگ خفه شده بود پیدا شد.

فرماندار شهرستان خدابنده در گفتگو با خبرنگار مهر با تائید این خبر به سابقه چندین ساله دریده شدن کودکان توسط گرگ در این شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه از سال 88 به این طرف چندین مورد دریده شدن کودکان توسط گرگ در این شهرستان اتفاق افتاده و به رغم اقدامات صورت گرفته هنوز این مشکل حل نشده است.

باب الله فتحی افزود: به دلیل عبور رودخانه از وسط شهر زرین رود و روئیدن درخت و همچنین نیزاری شدن مسیر و رودخانه این محدوده به محل مناسب برای پنهان شدن و همچنین زاد و ولد گرگ ها تبدیل شده است که این امر مشکلات گسترده برای شهروندان ایجاد کرده  است.

وی از استقرار شکارچیان در این محدوده برای معدودم سازی گرگها خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با همکاری دستگاه های مرتبط نسبت به  امن سازی و پاک سازی محدوده رودخانه از گرگها اقدام شود.

فتحی افزود: اولویت ما آگاهسازی اهالی منطقه برای حفاظت ازکودکان و بهره گیری از نیروهای حفاظت محیط زیست در این منطقه است تا اهالی خودشان با حملات احتمالی گرگها مقابله نکنند.

همچنین محمدرضا زنگنه عضو سابق شورای شهر زرین رود در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه تاکنون شش کودک که آخرین این مورد آن تیرماه سال 90 بود توسط گرگ دریده شده اند.

زنگنه با بیان اینکه این حادثه ساعت 9 شامگاه جمعه رخ داده است افزود: طی این مدت با استقرار محیط بانها نسبت به معدوم سازی گرگ ها اقدام شده ولی این امر نیز هنوز جوابگو نبوده و متاسفانه شاهد دریده شدن کودکان توسط گرگها هستیم.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    فتحی افزود: اولویت ما آگاهسازی اهالی منطقه برای حفاظت ازکودکان و بهره گیری از نیروهای حفاظت محیط زیست در این منطقه است تا اهالی خودشان با حملات احتمالی گرگها مقابله نکنند. یعنی چی؟! یعنی معدوم سازی گرگ ها کشک؟ مردم خودشان با حملات احتمالی گرگ ها مقابله نکنند تا تکه پاره شوند. ای کاش سازمان حفاظت از محیط زیست عرزه حفاظت از محیط زیست رو واقعا داشت بعد این حرف رو میزد،مردم گوسفند نیستن که بعد کشته شدنشون خانوادشون با غرامت راضی بشن.
  • رحیم ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    باسلام وسپاس فراوان ازاطلاع رسانی خوب ومطلوب ومتعهدانه مشرق نیوز . بنده کارشناس محیط زیست هستم وباتوجه تجربیاتم ونیزتحقیقاتی که سابقا انجام داده ام ؛حمله به آدم ها کارگرگ نیست بلکه گونه ای هیبرید(دوحیوان که ازگونه های مختلف تولیدمثل میکنند) که دراین مورد تولید مثل بین سگ وگرگ به وقوع میپیوندد که به دلایل خاص از ویژگی سگ هایعنی تمایل به زندگی درنزدیکی انسانهابهره میبرد که درزمان مواجه باناملایمات زیستی به انسانها حمله کرده وفجایع ای رارقم رقم میزند ؛اینگونه درنقاط مختلف اسامی گوناگونی دارد مثلا درغرب کشورآن راگرگاس مینامند و....
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    بچه 4ساله را همینطور رها می کنند به حال خودش که به مغازه بقالی برود؟ این امانتداری است؟
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    نیزارها را سوزانده و ریشه کنند و بعد لانه آنها را نابود کنند
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    خیلی مشکل بدی هستش توی شهرستان بیجار از شهر های کردستان هم همین مشکلو داریم
  • علی ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    حالا ببینیم صدا و سیما که حیوانات وحشی براشون اهمیت پیدا کرده اینا رو هم میگه و انسانها هم براش مهم اند؟ باید هر چیز محدوده ای داشته باشد و وارد محدوده انسانها شد شکار شود.
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    اگر نیزار را بسوزانند گرگ ها به روستا های اطراف پخش می شوند.باز هم همین آش است وهمین کاسه؟
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    به نظر من باید در نیزار بمب کار بگزارن وبه مردم اطلاع بدهند که به نیزار نزدیک نشوند و بمب هارا منفجر کنند
  • هیوا ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    0 0
    داش علی دمت گرم اصلا تو از محدوده چی می دونی اگه قرار به محدوده باشه باید بگم که ما انسانها همه ی محدوده این بدبختارو(حیوانات) زیر پا گذاشتیم این جوری که تو میگی ما هم باید وارد جنگل نشیم باید اینو بدونیم که این ما بودیم که اول قانون طبیعتو زیر پا گذاشتیم پس عاجزانه از مسئولین درخواست دارم کاری کنید که نه سیخ بسوزه نه کباب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس