فيلم‌هاي سينمايي "جدايي نادر از سيمين"، "جرم"، "ورود آقايان ممنوع"، "شيش و بش" و "اخراجي‌ها 3" از اصلي‌ترين گزينه‌هاي اکران نوروزي هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، رايزني‌ها براي اکران نوروزي سينماها از مدتي پيش شروع شده و به نظر مي‌رسد فيلم‌هاي سينمايي "ورود آقايان ممنوع"، "اخراجي‌ها 3"، "جرم"، "جدايي نادر از سيمين" و "شيش و بش" در نوروز 90 روي پرده مي‌روند. برنامه نوروزي امسال با توجه به جذابيت‌هاي فيلم‌هايي که قرار است گيشه سال آينده را افتتاح کنند، اميدوار کننده و پررونق است.

از سويي سه فيلم کمدي در اين اکران وجود دارند که هريک امتيازها و حال و هوايي ويژه دارند، "اخراجي‌ها 3" به کارگرداني مسعود ده‌نمکي کمدي است پربازيگر درباره مسائل روز جامعه و مانند دو تجربه قبلي اين کارگردان نقدي است درباره مسائل سياسي و دسته‌بندي‌هاي جناحي در جامعه ايران. فروش خوب دو فيلم قبلي ده‌نمکي باعث مي‌شود از همين حالا اين فيلم را يکي از پرفروش‌هاي سال 90 بدانيم.

اما اتفاقي که زمان اکران "اخراجي‌ها 2" افتاد قرار نيست امسال بيفتد، "اخراجي‌ها 2" بي‌رقيب اکران شد ولي "ورود آقايان ممنوع" و "شيش و بش" مي‌توانند رقيباني جدي براي "اخراجي‌ها 3" باشند. "ورود آقايان ممنوع" با بازي رضا کيانيان، ويشکا آسايش، پگاه آهنگراني و بهاره رهنما يک کمدي شسته‌رفته و جذاب است که در جشنواره نظر مثبت منتقدان را جلب کرد.

 

نگاهي که رامبد جوان به کمدي دارد متفاوت با ده‌نمکي است و قشري را که نمي‌توانند مخاطب "اخراجي‌ها 3" باشند جذب خواهد کرد، "شيش و بش" به کارگرداني بهمن گودرزي دو ستاره دارد که مهمترينشان محمدرضا گلزار است، او در اين فيلم در کنار امين حيايي قرار گرفته است، گلزار در سال‌هاي اخير محبوب‌ترين ستاره سينماي ايران بوده و حضورش فروش فيلم را تحت تاثير قرار داده، او مي‌تواند مهمترين برگ برنده "شيش و بش" در اکران نوروزي باشد.

"شيش و بش" بر اساس فيلمنامه‌اي از اين ستاره سينما ساخته شده و هدايت‌فيلم تهيه‌کننده آن است. فيلم‌هاي سينمايي "جرم" و "جدايي نادر از سيمين" هم آثار جدي و اجتماعي هستند که احتمالا نوروز سال 90 روي پرده مي‌روند. با توجه به موفقيت‌هايي که هر دو فيلم در جشنواره فيلم فجر داشته‌اند و فضاي مطبوعاتي که براي آنها به وجود آمده اکرانشان در نوروز اتفاق خوبي است.

"جرم" به کارگرداني مسعود کيميايي علاوه بر گروه بازيگران شناخته شده و موفقيت در جشنواره فيلم فجر، نام و اعتبار کارگردانش را هم به همراه دارد، فيلم‌هاي کيميايي معمولا از فروش متوسط به بالا برخوردارند و "جرم" اين بخت را دارد که نوروز که يکي از ايام خوب براي اکران است ديده و ارزيابي شود.

فيلم سينمايي "جدايي نادر از سيمين" ساخته تحسين شده اصغر فرهادي که به تازگي با درخشش در جشنواره برلين روبرو شد هم مي‌تواند در اکران با اقبال روبرو شود، اتفاقي که براي "درباره الي" هم افتاد. گروه بازيگران، داستان متفاوت و افتخاراتي که فيلم تازه فرهادي دارد تماشاگر را براي ديدن آن ترغيب مي‌کند.

پرونده اکران نوروزي هنوز بسته نشده و اعلام رسمي درباره فهرست فيلم‌هايي که قرار است چراغ سينماي سال 90 را روشن کنند نشده است اما اگر گمانه‌زني درباره نمايش اين فيلم‌ها درست باشد مي‌توان اميدوار بود که سينماي ايران سال 90 را با ويتريني جذاب و با فروشي بالا شروع کند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس