خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری‌های خبری به "زمزمه"هایی برمی‌خورند که ميهمان‌‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.

* شنیده ایم در سند توافق جامع ایران و گروه 1+5 ، این محورها به عنوان کف خواسته های نظام به طرف های غرب ارائه خواهد شد :
الف-هیچ مرز و میزانی برای غنی سازی ۵ درصد وجود ندارد.
ب-هیچ محدودیتی را برای سانتریفوژهای نصب شده نخواهیم پذیرفت.
ج-هیچ مرزی برای ادامه تحقیقات در تمام موضوعات مرتبط با فن آوری هسته ای در کشور وجود نخواهد داشت.
د- تمام تحریم ها در یک دوره زمانی کوتاه(حدودا یکساله) برداشته شود.
ه- هیچ مذاکره ای در مورد مسایل دفاعی، موشکی، تبدیل آب سنگین اراک به آب سبک و. . پذیرفتنی نیست.
و-ایران به توقف غنی سازی بالای ۵ درصد و استمرار اکسید کردن اورانیوم ۲۰ درصد پایبند خواهد بود.
ز- پذیرش دانشجوهای ایرانی در رشته های مرتبط با فن آوری هسته ای باید در دانشگاه های دنیا انجام شود.
ح- فتوای رهبر معظم انقلاب به صورت سند رسمی و به پنج زبان در سازمان ملل ثبت خواهد شد.

*حامیان هاشمی رفسنجانی به دنبال راه اندازی شورای فقهی در شهر قم هستند. آیت الله ابراهیم امینی از پذیرش ریاست این شورا امتناع ورزیده و در نهایت یکی از اساتید حوزه به نام لطفی مسوولیت آن را پذیرفته است.

*شنیده ایم در میان بدهکاران بانکی که بدهی های آنها به تعویق افتاده، اسامی 3 نفر بالای هزار میلیارد تومان، 18 نفر بالای 500 میلیارد تومان، 145 نفر بالای 100 میلیارد تومان و 283 نفر بالای 50 میلیارد تومان به چشم می خورد.

*محمود احمدی نژاد با هدف برقراری ارتباط با سران اصولگرایی اقدام به برقراری تماس تلفنی با تعدادی از چهره های اصولگرا نموده است. احمدی نژاد در این تماس ها با لحنی عاطفی و با دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و جایگاه ولایت فقیه، درخواست برقراری جلسه و دیدار را مطرح می کند. بنا به اطلاع مشرق، تاکنون هیچ یک از چهره های اصولگرا دیداری با احمدی نژاد نداشته اند.

*بر اساس نظر سنجی یکی از موسسات معتبر و رسمی کشور، نمره مردم به تیم هسته ای از نمره صفر تا 20، عدد 14/07 بوده است. همچنین 75 درصد مردم گفته اند دشمنی آمریکا با ملت ایران به خاطر فعالیت های هسته ای نیست و این پرونده تنها یک بهانه در دست دشمن است.

*با اعتراض جمعی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و سخنان برخی اعضا همچون دکتر ولایتی، ساز و کار غیر قانونی انتخاب شورایی روسای دانشگاه ها که از سوی فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اتخاذ شده بود، متوقف و مقرر شد انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها به سبک گذشته و با پیشنهاد وزیر علوم و رای مثبت شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شود.

*حامیان احمدی نژاد در تلاش هستند جلسه آشتی میان داود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی برگزار نمایند. این افراد می گویند اگر بتوانیم یک فضای عاطفی در این دیدار به وجود آوریم و سخنانی از داود احمدی نژاد در تعریف از مشایی بگیریم، می توانیم با رسانه ای کردن آن سخنان، پروژه تطهیر مشایی را کلید زده و به پیش ببریم.

*در جلسه انتخاباتی حامیان هاشمی رفسنجانی پیشنهاد داده شده است تا با شعار" مجتهدان جوان، مصلح و مبتکر" در انتخابات خبرگان حاضر شوند.

*در جلسه انتخاباتی حامیان احمدی نژاد مطرح شده که ما بدنه اصولگرایی را تا حدود زیادی با خود همراه داریم و تنها مشکل ما عدم همراهی سران اصولگرا و رسانه های آنها با ما است. در این جلسه مصوب شد  برنامه ای طراحی شود تا افرادی که دارای چهره نسبتا وجیهی در میان اصولگرایان هستند به دیدار سران و مدیران رسانه های اصولگرا بروند و از ضرورت وحدت میان اصولگرایان سخن بگویند.

*شنیده ایم عملکرد مدیران یک دانشگاه غیر دولتی در خرید زمین در سراسر کشور به مقدار بیش از نیاز دانشگاه و به قیمت پایین تر از نرخ مصوب دولتی، در دستور کار یک نهاد نظارتی قرار گرفته است.

*به دنبال افشاگری مشرق درباره (ع-د) از حامیان احمدی نژاد که در جلسات حسام الدین آشنا و ریاست جمهوری شرکت می کند، مقرر شده است وی از مدیریت رسانه های حامی احمدی نژاد برکنار شود و یکی از وزرای سابق عهده دار این مسوولیت شود.

*با پیشنهاد مهندس عزت الله ضرغامی مقرر شد در هر جلسه  شورای عالی انقلاب فرهنگی، نیمی از وقت آن به ارزیابی و نقد عملکرد دستگاه های فرهنگی و آموزشی کشور اعم از دولتی و غیر دولتی اختصاص یابد. پیشنهاد ضرغامی با بیش از دوسوم آرای مثبت حاضران در جلسه همراه بود.

*در جلسه انتخاباتی حامیان احمدی نژاد ، شعار" راه بهار از بهارستان می گذرد" برای حضور در انتخابات مجلس آینده انتخاب شد. این جلسه همچنین با مصوبات ذیل همراه بود:
1-در رسانه های خود علیه روسای قوه قضاییه و مقننه مطلبی منتشر نکنیم.
2- به دکتر احمدی نژاد پیشنهاد نماییم اسفندیار رحیم مشایی حضور کم رنگ تری در ساختمان ولنجک داشته باشد.
3- از دکتر احمدی نژاد بخواهیم چند تن از مدیران سابق دولت دهم که دارای پرونده اتهامی هستند از رفت و آمد به ساختمان ولنجک خودداری نمایند.

*با تلاش مقامات ایرانی، پیشنهاد دو کشور الجزایر و اتیوپی به سازمان یونسکو برای اعلام دهه اول سال قمری به عنوان دهه جشن و سرور مسلمانان باز پس گرفته شد. بر اساس این طرح قرار بود به مناسبت حلول ماه محرم و آغاز سال جدید قمری، جشنواره های شادی در جوامع اسلامی برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    20
  • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    از20 ,5 هم زیاده به این مطالب چیزجالب وسرییی نداشت !
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    کم بود اما خوب بود
  • ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    اصولگرایان باید متحد شوند و باید متوجه باشند که نزدیکی با احمدی نژاد یعنی اینکه هر چه در 3 سال گذشته گفته اند دروغ بوده لذا نباید گول جریان انحراف را خورد
  • حسین فیضی ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    20
  • امیر تبریز اوغلی ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    اینکه ما هیچ چی نمی خوایم کد خدا هر چی بگه ما میگیم چشم . امر کن
  • محمد ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    این حامیان آقای هاشمی هم چقدر رو دارن ها "مجتهدان جوان، مصلح و مبتکر" معنی جوان هم مثله اعتدال عوض شده انگار!!! جدیدا 80 سال هم جزو جوانی حساب میشه البته خوب دل حاج آقا جوانه ها از نظرات در مورد زیبارویان خوش صدا و اینا محرض میشه!
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    مشر ق باز 20 بودی
  • سید امیر ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    همش که درباره احمدی نژاد نوشتید . و سعی کردید وی را تخریب کنید . اما ایشان در بین مردم محبوب است . یک موی او را به همه به اصطلاح اصولگرایان نمیدهیم یه سری به روستاها و شهرستانها بزنید و از این پایتخت فاصله بگیرید ببینید این مرد چقدر محبوب است. او بر میگردد حتی با همه تخریب ها
  • معلم نمونه ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    امسال در منطقه 2 اموزش و پرورش شهر تهران هیچگونه برنامه ای برای تجلیل از معلمان و مخصوصا معلمان نمونه برگزار نشد . خداییش اقای وزیر میدونه در زیر مجموعه اش چه خبره ؟؟؟؟ -
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    20 مثل همیشه.
  • رضا ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    آقای سیدامیر! آیا ندیدین احمدی نژاد چطور 1 نفر رو به 24ملیون نفر ترجیح داد
  • محمد ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    با تلاش مقامات ایرانی، پیشنهاد دو کشور الجزایر و اتیوپی به سازمان یونسکو برای اعلام دهه اول سال قمری به عنوان دهه جشن و سرور مسلمانان باز پس گرفته شد. بر اساس این طرح قرار بود به مناسبت حلول ماه محرم و آغاز سال جدید قمری، جشنواره های شادی در جوامع اسلامی برگزار شود.
  • طلبه جوان ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    دمت گرم اقا سید
  • مربی ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    چه فایده کسی پیگیری نمیکنه
  • دوستدار مشرق ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    20 مشرق از دکتر احمدی نژاد ولایتمدار بیشتر خبر بیار. باشد که عاشقان کدخدا دق کنند
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    محمود احمدی نژاد با هدف برقراری ارتباط با سران اصولگرایی اقدام به برقراری تماس تلفنی با تعدادی از چهره های اصولگرا نموده است. احمدی نژاد در این تماس ها با لحنی عاطفی و با دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و جایگاه ولایت فقیه، درخواست برقراری جلسه و دیدار را مطرح می کند. بنا به اطلاع مشرق، تاکنون هیچ یک از چهره های اصولگرا دیداری با احمدی نژاد نداشته اند. خب دکتر جون چه فایده که مشایی رو ول نمیکنی! هان؟
  • حق ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    کدخدایی وجود ندارد،همگی بنده خدا هستیم و آمریکا هم عددی نیست و هیچ غلطی هم نمی تواند بکند
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    احمدی نژاد مرد بزرگ عدالت و در قلب مردم
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    نمره 1.2 می باشد
  • ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    چرا دیگه درباره زندانیان ترکمنستان چیزی نمی نویسید؟
  • Admin ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    نمره تیم مذاکره کننده: 20
  • ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    خدا نکند که دیگر احمدی نژاد برگردد.
  • طالب حقیقت ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    به نظرم لحن اخبارتان درباره احمدی نژاد کمی نیش دار و دور از انصاف است.
  • جلال ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    شخص را رها كنيد بدنبا خط باشيد اشخاص رنگ عوض مي كنند او رفت بهتر كه رفت اين پرونده مختومه شد ! برو نمره به فتواي من نماز كنيد !
  • محكم ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    درود بر احمدي نژاد بدون مشايي ولي با مشايي اصلاٌ نه اصولگراست نه اصلاح طلب بلكه يك منحرف به تمام معناست
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    خانه نشيني 11روزهاش جزو ولايتمداري بود البته ايشان تحت ولايت مشايي هستند اگه اعلام برائت كنن طرفداراشم زياد ميشه
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    اگر همين نهيب زدن هاي دلواپسان نبود از كلمه هيچ توي اين مذاكرات خبري نبود .ضمنا طبق گفته مسئولين ما ساختار تحريم ها ترك برداشته بود ولي حالا حرف از اينه كه تايك سال ديگه حل بشه و ...
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    مشرق جون جناح راست یا به تعبیر شما اصولگرا نیاز به احمدی نژاد دارد نه برعکس ...
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    رضا 24 میلیون نفر یا 4 میلیون نفر ؟
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    این مطلب چرنده !
  • مسعود ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    احمدي نژاد در دو دور انتخابات رياست جمهوري به دو دليل رأي مردم را كسب نمود: 1-حرف دل كمردم را مي زد واز زبان اقشار ضعيف و مستضعف جامعه صحبت مي نمود. 2- عدم وابستگي به هيچيك از دوباند و چپ و راست شده سياسي كه تحت عناوين اصولگرا و اصلاح طلب در طول 25سال گذشته با الگو گرفتن از چپ و راستهاي آمريكايي و اروپايي) همه عرصه هاي سياسي و اقتصادي و فرهنگي مملكت را انحصاري كرده و در بين خود جابجا مي نمودند. اما با كمال تأسف در 3-2سال آخر مسئوليت ,آقاي احمدي نژاد به شدت به فردي به نام اسفنديار رحيم مشايي وابسته شدو اين شدت وابستگي ,همه كساني كه به ايشان چشم اميد بسته بودند و خوشحال از اينكه بالاخره يك نفر در بين مسئولين پيداشد كه فارغ از دعواهاي زرگري بين سياسون سياست زده مشتاق پست و مقام ,به درد دل مستضعفين جامعه توجه كرده و درد آنها را مي فهمد,حيرت زده و نااميد نمود.هنوز همنمي توان به ريشه و علت اين توجه بيش از حد احمدي نژاد به اين فرد(مشايي) پي برد.توجه و حمايتي كه حتي حاضر شده همه آبرو و زحمات چند ين ساله اي كه در طول دوران مسئوليتش كشيده بودرا بدهد اما دست از حمايت از مشايي نكشد!!!!!
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    تنها عيب كار احمدي نژاد ,حمايت بي چون و چرا و بي علت او از مشائي است. اين توجه بي دليل و بيش از حد ايشان ,بهانه لازم را به طيف موسوم به اصولگرا داده بود تا همزمان و همراه با طيف موسوم به اصلاح طلب ,دستشان در تخريب احمدي نژاد باز باشد و از هيچ كوششي براب كوباندن او و دخالت در كوچكترين برنامه هاي دولت به عنوان مجري قوانين و برنامه هاي اجرايي كشور ,دريغ نورزند.
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    احمدی نژاد منهای مشایی وجود نداره. بیخود دوباره جوگیر نشین! مگه قحط الرجاله دوباره بریم سراغ احمدی نژاد!!!!
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    برادر ولایت مداری رو نمیشه به زور به یه نفر چسبوند!!! مگه حافظه آدم حافظه ماهی گلی باشه!!!
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    تکلیفمون رو با احمدی نژاد مشخص نکنیم این بار خود احمدی نژاد میشه عامل تفرقه! احمدی نژاد امتحانشو پس داد چند بار باید ضربه بخوریم!
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    خدایش اصولگراها بدون احمدی نژاد به خودشون هم باختن یکم تدبیر کنید احمدی نژاد حزب نداره حداقل مدیرت های میانی دست اصولگراها میشه کمه؟؟
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    مشرق خیلی نامردی ! احمدی نژاد پاینده
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    دست از سر احمدی نژاد خواهشا بردارید
  • حجت ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    دل هر کسی با یک چیزی میره خرابش میکنن،یکی با رشوه،یکی با اشوه،یکی بادشنه،یکی هم با مشایی
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    احسنت مسعودجان هنوزم برای امثال من سئواله که چرااحمدی نژاد اینقد خودشو خرج مشایی کرده واقعا چی دراودیده؟! درحالیکه مشایی اصلا تاحالاتره هم براش خورد نکرده چرا آبروی چندین وچندسالشو به خاطراین آدم برد؟!ازیه ریس جمهور که جای خودداره ازیه آدم 58ساله بعیده اینقد شیفته یه نفرکم سنتر وکم سوادترازخودش بشه؟!
  • حجت ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    با انصاف باشیم،اگرتیم مذاکره کننده بتونه این حرفهارو به کرسی بنشونه بد نیست.اما فعلا فقط در حد حرف و حدیثه،تازه اگر جرات کنن این حرفهارو جلوی آمریکایی ها بزنن،میمونه اینکه آمریکایی ها بگن چشم که به نظرم بعیده
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    احمدی نژاد تو بزرگترین معلم منی
  • یوسف ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    سلام نه احمدی نژاد دیگه مورد اعتماد نیست خصوصاً اینکه همچنان با مشایی رفیق گرمابه و گلستان است!!!
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    شورای فقهی رفسنجانیش جالب بود
  • اهوازی ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    محکومیت ترور دانشمندان هسته ای ایران باید در توافق نامه نهایی گنجانده شود.
  • اهوازی ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    محکومیت ترور دانشمندان هسته ای ایران باید در توافق نامه نهایی گنجانده شود.
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    البته بدون 2 ياد خاطرات دوران کودکی بخير
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    از کمی گذشته ...
  • علی ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    احمدی نژاد بر می گردد ... خیلی زود .... تمامی کسانی که از دریافت یارانه انصراف ندادن و به دولت نه گفتند به حضور دوباره احمدی نژاد آری خواهند گفت ....
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    ما بالاخره نفهمیدیم این مشایی چه کار کرده که بعضی ها باهاش کارد و پنیرند؟
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    به «محکم» : خدا رو شکر حرف دلت رو گفتی. پس هر کی اصولگرا و اصلاح طلب نباشه ، منحرفه....
  • علی اصغر ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    نظر مسعود درست است .
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    و-ایران به توقف غنی سازی بالای ۵ درصد و استمرار اکسید کردن اورانیوم ۲۰ درصد پایبند خواهد بود. قرار بود این کار داوطلبانه و برای ۶ ماه باشه حالا قرار دائمی متوقف بشه!
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    د- تمام تحریم ها در یک دوره زمانی کوتاه(حدودا یکساله) برداشته شود. این تحریمها میتونن به بهانه حقوق بشری یا موشکی برگردن. برداشتن و عدم برگشت به بهانه دیگه باید مطالبه بشه!
  • زهرایی ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    هرچند به احمدی نژاد هم انتقادهایی وارد است ولی دوران احمدی نژاد دوران طلایی جمهوری اسلامی بود
  • امیر ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    ما احمدی نژاد بدون مشایی میخواهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس