یکی از آرزوهای من این است که بتوانم برای ایجاد فرهنگ کاری انجام دهم برای اینکه در بحث فرهنگ وقتی در قشر سنتی صحبت می‌شود از زن، آرایش زن، موسیقی و یا فیلم صحبت می‌کنند و جلسه را برهم می‌زنند. خیال می‌کنند فرهنگ این است در حالی که این از هزارمین مسائل فرهنگ است.

نباید زنان زیبارو و کسانی را که خوب می‌خوانند از میدان به در کرد/ آرزو دارم برای فرهنگ کاری کنم
به گزارش مشرق،  هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام امروز در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر که در کتابخانه ملی برگزار شد با بیان اینکه خیلی خوشحالم که در این اجلاس ارزشمند حضور دارم و فرصتی پیدا شد تا در جمع شما صحبت کنم، گفت: بهتر دیدم از مطالبی که خود شما صحبت کردید سوژه بگیرم و درباره آن حرف بزنم. البته اگر می‌دانستم برنامه مربوط به آثار خود من بود، قبول نمی‌کردم.

وی با بیان اینکه در اینجا کتابی معرفی نشد از این رو بنده این کتاب را معرفی می‌کنم، اظهار داشت: عنوان این کتاب روشنفکری دینی و آزاداندیشی دینی است و خودم آن را نوشته‌ام و این کتاب بیانگر افکارم است.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام اضافه کرد: نکات مهمی در اظهارات پیرامون مسائل فرهنگی و اخلاقی مطرح شد. جناب آقای آزاد برمکی مطالب مفیدی را گفتند و آقای ناصر مهدوی هم شجاعانه به مسائل حساس کشور که مورد نیاز جامعه است اشاره کردند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه جامعه از حالت سنتی عبور کرده است، اظهار داشت: به فضل وجود افراد تحصیلکرده در حوزه و دانشگاه ما الان جامعه فرهیخته‌ای داریم و بنیان این جامعه فرهیخته را باید جدی‌تر گرفت.

وی با اشاره به اینکه کتابی که از آن نام بردم الان در بین شما نیست، گفت: مبنای آن کتاب تعقل است و گفته ایشان (ناصر مهدوی) هم تعقل بود.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه در تعقل نباید سنت‌ها را فراموش کنیم، اظهار داشت: باید شرایط زمان و مکان را مراعات کنیم. از این رو مهمترین کار در این زمینه عقلانی کردن مدیریت جامعه در امور اساسی همچون خانواده و مدرسه است. جای این نوع مدیریت در خیلی از جاها خالی است.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: در اسناد ما دو پیامبر داریم؛ پیامبر ظاهر و پیامبر باطن که پیامبر باطن همان عقل است. پیامبر اسلام آمدند و بنا نیست دین جدیدی بیاید، از این رو باید عقل را و عقلانیت را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه جناب آقای دعایی در این برنامه خاطره‌ای را از حضور در منزل من در زمان نهضت مطرح کردند، خاطرنشان کرد: بنده هم باید در مورد ایشان خاطره‌ای را نقل کنم. وی در زمان نهضت و مبارزات به عراق فرار کرد و یکی از غصه‌های وی مادرش بود که در ایران حضور داشت. ضمن اینکه مادر هم ناراحت فرزند فراری‌اش بود و ما باید مادر را به فرزند می‌رساندیم.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام یادآور شد: برخی از اقوام ما هویه عراقی داشتند از این رو این هویه را از اقوام خود گرفتیم و به مادر آقای دعایی دادیم.

هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: بنده مادر ایشان را سوار ماشین خود کردم و با قالیچه‌ای ایرانی که پر از کتاب و اعلامیه و اطلاعیه بود ایشان را راهی عراق کردم ضمن اینکه خود وی (مادر دعایی) از این اطلاعیه‌ها خبر نداشت و خوشبختانه به فرزندش رسید و الان قبر ایشان نزدیک قبر حاج‌آقا مصطفی است.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به عنوان اقتصاد و فرهنگ افزود: یکی از آرزوهای من  این است که برای نجات فرهنگ کاری را انجام دهم برای اینکه در بحث فرهنگی وقتی در قشر سنتی پیرامون زن، آرایش زن، موسیقی و یا فیلم صحبت می‌شود جلسه را به هم می‌زنند و خیال می‌کنند که فرهنگ این است در حالی که این از هزارمین مسائل فرهنگ است.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام اظهار داشت: ما باید مکارم اخلاقی را در جامعه شکل دهیم در این صورت در راستای جامعه موعود و مدینه فاضله حرکت کردیم.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه همه ما باید برای فرهنگ خدمت کنیم ادامه داد: البته باید فرهنگ اسلامی را هم تعریف کنیم و بدانیم کار ضداخلاقی خیانت است. به همین جهت باید اخلاق را مراعات کنیم. اگر دست‌درازی به اموال مردم نکنیم، فساد صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: چه کسی منکر امانت، دو به هم زدن و تهمت است؟ البته تهمت جامعه را به فساد می‌کشاند و سوءظن هم مثل خوره جامعه را می‌خورد.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام تاکید کرد: رهبری هم راضی نیستند که در سال فرهنگ ما دنبال این باشیم که کسانی که خوب می‌خوانند را از میدان به در کنیم و یا خانم‌هایی که قیافه زیبایی دارند را نگذاریم ظاهر شوند.

هاشمی رفسنجانی تجسس را از بدترین رویه‌های ضد اخلاقی عنوان کرد و گفت: ما حق نداریم وارد زندگی شخصی مردم شویم و حق نداریم اصرار مردم را بفهمیم، چه برسد به آنکه آن را افشا کنیم و به اسم امنیت مرتکب چنین خطایی شویم. ما حق شنود در منازل و ماشین‌های مردم را نداریم و همه اینها ضداخلاقی است ضمن اینکه غیبت کردن و بدنام کردن هم گناه دارد.

وی با بیان اینکه باید مصداق فرهنگی را که رهبری در نظر دارند پیدا و انجام دهیم، خطاب به اصحاب فرهنگ و هنر گفت: من کمک می‌کنم و شما هم این کار را شروع کنید.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام در ادامه به نحوه تاسیس و فعالیت کتابخانه ملی ایران پرداخت و با بیان اینکه "این مرکز یک سال قبل از تولد من یعنی سال 1312 کلنگ زده شد و 3 سال بعد از تولد شروع به کار کرد"، گفت: در آن زمان پیشرفت خوبی نداشت تا اینکه انقلاب پیروز شد و ما برای کتابخانه قانونی را در مجلس گذراندیم و اولین رئیس این مرکز آقای رجبی بود و پس از او جناب آقای خاتمی که از وزارت ارشاد دولت من استعفا داده بود، این مسئولیت را برعهده گرفت. البته خاتمی را اذیت کردند و او مجبور به استعفا شد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه رئیس اول این کتابخانه از ریاست خاتمی حمایت کرده بود، افزود: او اولویت را به خاتمی داد و گفت که من به اندازه خاتمی صلاحیت ندارم.

وی اضافه کرد: وقتی آقای خاتمی اینجا آمدند دست ما خالی بود، اما طرحی را برای این مرکز طراحی کردیم و آقای حبیبی هم که هویت فرهنگی داشت پیشتاز این قضیه شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ما اسناد بسیار با ارزشی داریم گفت: ما خیلی سند داریم و کشور تازه رسیده‌ای هم نیستیم. هزار سال سابقه تمدن داریم. به همین جهت اسناد زیادی پیدا می‌شود به طوری که اسناد باستانی ما در برخی از کشورها دیده می‌شود ضمن اینکه در دوره‌ای آقای حبیبی ماموریت پیدا کرد اسناد مربوط به دوره شاه طهماسب را از وین به اینجا بیاورد و در این زمینه هم تلاش‌هایی را انجام داد.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: یهودی‌ها کارشان این بود که در ایران اسناد و کتب را پیدا می‌کردند و در موزه‌های دنیا می‌فروختند به همین جهت ما وظیفه داریم که این اسناد و کتب را شناسایی و به مردم معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در روز 2 هزار نفر به کتابخانه ملی مراجعه می‌کنند، افزود: باید محقق بتواند با اینترنت به کنگره آمریکا وصل شود یعنی باید امکانات خوب را در اختیار او گذاشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: بنا بود در دوره ریاست جمهوری من میدانی در همین جا درست شود؛ 20 سال از دولت من گذشته و هنوز این میدان آماده نشده است. اگر آماده شود توریست‌ها می‌توانند از اینجا بازدید کنند و حقیقتا هم جای دیدنی می‌شود.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: امیدواریم این مرکز را به جایی برای نشان دادن سند واقعی تمدن ایران تبدیل کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه نباید اینگونه فکر کنیم که اسلام را ترجمه کرده‌ایم، گفت: اروپایی‌ها وقتی که اسلام در حال رشد بود در جاهلیت مطلق بودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما باید فرهنگ را درست تعریف کنیم، خاطرنشان کرد: در زمان ریاست جمهوری من آقا موضوع تهاجم فرهنگی را مطرح کرده بودند و در نماز جمعه و جاهای دیگر جور دیگر گفتند. آقا گفتند من چی گفتم و اینها چی می‌گویند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه ما باید صداقت، راستگویی، انفاق و مال مردم نخوردن را جزو فرهنگ بدانیم گفت: امیدوارم این اجلاس منجر به حرکت خوبی برای فرهنگ‌شناسی عمیق شود و بنده هم در خدمت شما هستم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 199
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 88
  • حاج احمد ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    گل بود به سبزه هم اراستند اقای رفسنجانی
  • محمد ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    کسایی که تو دورشون داشتن ویدیو برابر با اعدام بود الان از ازادی حرف میزنن یاللعجب.
  • ناشناس ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    یا خدااااا خودت به داد مملکت ما برس.
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آقای هاشمی به کجا چنین شتابان؟ یادتون رفته زمان خودتون رو
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    حاج آقا دیر شده دیگه
  • مشرقی تیر ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    رهبری خودشان میدانند چه میخواهند وچه میگویند پس وکیل و وصی نمیخواهند
  • هم وطن ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    حاج اقا لطفا حرف خودتان را بزتید آقا خودش زنده و الحمدلله سکاندار فهیم و با اقتدار است اگر می خواهید خاطرات زمانهای قبل را هر طور دلتان می خواهد تعریف کنید خواهشا از قول آقا حرف نزنید ؟؟؟؟
  • فرزان فر ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    به امید روزی که اظهار نظرهای اقای هاشمی اصولی تر از این بحث ها باشد
  • مصطفی ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    حاج اقا منتظر خاطره ای در این مورد از حضرت امام هستیم برای ما از امام در این مورد خاطره بگو
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    من فکر میکنم ایشون متوجه حرفهاشون نیستند!
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    درود بر آقای هاشمی و طیف فکری ایشان
  • رضا ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آقای هاشمی دیگه این به اصطلاح عوام "سیاست های هاشمی" قدیمی شده و الحمدا.. مردم ما هم به درک و فهم بالایی از سیاست هاتون رسیدند. بهتره اینقدر سر مسائل در جه 3 و 4 از خاطرات امام و بیانات رهبری مایه نذارید... آیا فرهنگ فقط زیبایی زنانه؟ آیا فرهنگ فقط خوانندگیه؟ یا اینکه عزت نفس، شجاعت، اتکا بر خود، مقابله با استکبار، ظلم ستیزی و ... هم فرهنگ اند؟ همه ما میدونیم که شما بنا بر مصلحت نظام بر کرسی ریاست مجمع تشخیص تکیه زده اید. مردم ما سی ساله که گفتنی هاتون را شنیدند و نتیجه ش را هم دیده اند. اگر مردم چند ساله شمارا واجد صلاحیت برای حساس ترین پست های مملکت نمی دونند، شما به بزرگواری خودتون ببخشید!!!!
  • حسن ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    من منتظر خاطره ای جدید بودم
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    درود و رحمت خدا بر ستون استوار نظام و انقلاب و ننگ و نفرت ما از تمام افراطیون تازه به دوران رسیده بدبخت و بی عقل و بی تدبیر
  • ژیلا ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    من خیلی زیبا روی هستم 0935....
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    :))
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    مخصوصا زنان زیبارویی که میگه! :))
  • میثم ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    منو یاد فریادهای حسن عباسی انداخت ، وقتی که زمان هاشمی و خاتمی دختران ایرانی رو به امارات قاچاق میکردن...
  • بیسیمچی ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    وای بر کسانی که راه را در پیری گم کرده اند
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام تجسس را از بدترین رویه‌های ضداخلاقی عنوان کرد و با بیان اینکه ما حق نداریم وارد زندگی و عقاید مردم شویم گفت: حق نداریم اصرار مردم را بفهمیم، چه برسد به آن که آن را افشاء کنیم.
  • شکسته ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    کم کم به زنان زیبارو میدان وسیعتری داده خواهد شد.البته با شیبی ملایم.چه شود
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    یادم نمی رود که اقای هاشمی دهه 60 در تریبون نماز جمعه کراوات را به دم خر تشبیه کردند "البته با عرض معذرت"و درمورد بستن موی سر خانمها افاظاتی به کار بردند که همان زمان باعث شرم خیلی ها شد!!
  • جواد ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    حاج اقا مثل اینکه دفتر خاطراتت از امام رو گم کردی .بابا حضرت اقا خودشون حی و حاضرهستند چرا از ایشون مایه میزاری من که میدونم نظر اقا در مورد مسائلی که شما بیان میکنید منفی است لااقل بزار ما بمیریم بعد واسه نوه هامون خاطره از اقا بگو . بچه ها بگردید دنبال دفتر خاطرات حاج اقا تا دیگه حاج اقا مجبور نشند از اقا خاطره دروکنند.
  • فرزان فر ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    اقای هاشمی فرموده اند که دوست دارند کاری کنند که مثلا فلان فرهنگی ایجاد شود . به نظر من اگر خدا و پیغمبری خودشان را در این حد می دانند حتما تلاششان را بکنند و در غیر این صورت اگر احساس کردند که در این حد نیستند کار را به دست کاردان بسپارند .
  • جانباز ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    زنان زیبا!!!!!!! همین زنان زیبا هیزم آتش جهنم ما خواهند بود...
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    از قدیم گفتند دود از کنده بلند میشه
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    راست میگن. حرف حساب جواب نداره
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    سر پیری و معرکه گیری
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    حاج آقا التماس دعا داریم
  • دیده بان ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    اینقدر به حاج اقا سخت نگیرید! بنده خدا حرف دلش رو زده . منظورم زنان خوشگل و خواننده های خوش صداست ...
  • حسین ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    حاج آقا شما هم
  • رضا ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    دلواپسیم
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آدمی پیر چو شد حرص جوان می گردد خواب در وقت سحرگاه گران می گردد
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    دمت گرم حاج اقا بالاخره مثل اینکه دارید جامعه رو درک میکنید از این افراطی ها جدا میشید
  • علی قلم ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    این نظرات بوی لیبرالیستی وراسیونالیستی میده.
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    ما حق شنود در منازل و ماشین‌های مردم را نداریم و همه اینها ضداخلاقی است کی این نظام بدون دلیل بدون حکم قضایی شنود گذاشته که اینو تذکر میدی؟؟؟ این زمینه سازی برای مقابل نطام وایسادن نیست؟
  • لیلا ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    حضرت علی میگه : اشخاص و مقام رو با حق و ناحق قیاس نکن اولا حق رو بشناس بعد با اشخاص قیاس کن رفسنجانی که مشخصه
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    "حق نداریم اصرار مردم را بفهمیم" اصرار ؟
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    مشرق مثبت منفیات چرا کار نمیکنه؟!
  • راضی ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    هاشمی جان زیبا رو یان بیوفایند
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آفرین کاملا درسته
  • سمانه ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    عاقبت واخر فیس بوک واستفاده از سایت های اجتماعی غیر مجاز همینه دیگه
  • وفا ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    جناب استاد رفسنجانی ما خودمون میدونیم که منظور رهبر این نبود که خانمهای زیبا و کار بلد در جامعه حاضر نشن بلکه منظور این است که با عفاف و حجاب در مشاغل مربوط به خانمها ظاهر شوند و البته اولویت با خانه داریست . .
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    حاج اق جدیدا خواب ندیدید واقعا جامعه به خوابهای شما احتیاج دارند بفرمایید بهره وافی وکافی ببریم
  • محمد ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    "در قشر سنتی پیرامون زن، آرایش زن، موسیقی و یا فیلم صحبت می‌شود جلسه را به هم می‌زنند و خیال می‌کنند که فرهنگ این است در حالی که این از هزارمین مسائل فرهنگ است." بله دیگه از نظر ایشون حجاب و عفاف و غیرت جزو هزارمین مسائل فرهنگی است!!! اون وقت جایگاه سلام موقع نامه نوشتن کجاست؟!
  • مجید ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    صدا قشنگ هاشو نگفتی ناشناس هاها
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    اول باید دید فلان فرهنگ واقعا فرهنگه یا ضد فرهنگ بعد دنبال کاردانش بود
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    حاج آقا یه خاطره از امام هم بزار تنگ صحبتت
  • مجید ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    از چی چی ده؟؟!
  • امیر تبریز اوغلی ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    یعنی ما کجا داریم میریم خدایا
  • ارش ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    حاج اقا شما که این حرفا رو میزنی که جای پدر بزرگ مایی ولباس پیغمبر به تن کردی پس چه انتظاری داریم ما جوان هایی دهه70ای توی این اوضاع جامعه بتونم خوب زندگی کنیم من دایی ام به شهادت نرسیده تا ما پشت به خطوط قرمزها بکنیم. اقای هاشمی با اینکه من خیلی جوونم وجای نوه شما هستم ولی بازم میگم شما ناخواسته در صحبت هایمان دارید به اصل نظام توهین میکنید .متاسفانه بعضی از مسئولین ارشد نظام هم دارند نا خواسته در پازل دشمن حرکت میکنند. اینکه اقای یونسی میگوید اگر من اخوند وخاخام بگذارند مردم بلدند چگونه زندگی کنند مگر ما تا حالاما با اقلیت های مذهبی مشکلی داشتیم! چرا بعضی ها دنبال تفرقه هستند. اقای رئیس جمهور میگویند شهروند درجه 2 ویک نداریم بعد میگویند اهل سنت وشیعه باهم برابرند ! مگر تا به حال این چنین نبوده! یادم نمیرود کریتین امانپور مجری یهودی سی ان ان برای تهیه خبری جهت دار به ایران امده بود او به سراغ منازل یهودیان رفت .یادم هست به یک زن یهودی گفت شما توی ایران مشکلی ندارید ورفتار جمهوری اسلامی با شما چگونه است! ایشان که از هم وطنان یهودی بودند گفتند اینجا بهشت یهودیان دنیا است کریستن امانپور جا خورده بود . اگر یهودیان از نظام راضی نبودند که جگر گوشه های خود را تقدیم امام نمیکردندودرجنگ شهید نمیشدند . اقای هاشمی کاش بعضی از مسئولین نظامولایت مداری وسرباز اقابودن رو ازپزشک متعهد ومتخصص جناب دکتر سیامک مره صدق نماینده محترم کلیمیان در مجلس یاد میگرفتند زمانی که اقا چارچوب سیاست نظام سلامت را تبیین میکردند ایشان با دفاع از سایت جامع نظام سلامت مد نظر اقا این سیایت را مترقی ترین سیاست سلامت دانستند که میتواند طی10سال جایگاه نخست را درمیان کشورهای اسیایی کسب کند .
  • زن زیبا ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    دانم که به دل دوست نداری مرا قربان محبت زبانیت شوم
  • گمنام ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    سر تیتر تان با مطلب کلا تفاوت داشت!!!!
  • morteza ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    بابا يكي پيدا بشه اين بنده خدا رو جمع كنه
  • بی سبد ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    این نظرات بوی بی خوابی زیاد رو میده
  • مریم سراوانی ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    زنان زیبارو برای جامعه ما مثل سم هستند و باید حجاب را رعایتی کنند تا جامعه ما سالم باشد
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    مرگ بر افراط و تفریط. ما بی سواد شما سبد کالا.
  • بی سبد ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    به نظرم بزرگترین خدمت فرهنگی ایشون اینه که دست از سر فرهنگ این مملکت برداره همون به خاطره بازی بپردازه که تخصصش هست بهتره
  • عباس م 61 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    بابا ولمون کن.
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    کم کم با شیب ملایم دارن پَس افکار خودشون رو نشون میدن.
  • علی ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    معلومه کجا داری میری
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    ها؟
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    با اسم تبریز نیا لطفا
  • حسین ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    هرچی پیرتر میشه افکارش...
  • رضا ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آقای هاشمی جدیدا روشنفکر شدی!! یه زمانی به جای فرهنگ سازی انقدر به مردم فشار اوردی که با سر برن طرف اصلاحات چی ها،حالا حرفای لیبرالی میزنی!امان از افراط و تفریط.....
  • مریم ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    نظر حاج اقا در مورد خواننده های انور اب چیه
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    پیری و ...
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    امام (ره) فرمود حال هرکسی میزان سنجش اوست.
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    به خدا هم ایراد می گیری یعنی؟ زنان زیبا رو رو خدا آفریده خانم پروفسور!
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    شتر درخواب بیند پنبه دانه .....
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    حاج آقا مشکل ما زنان زیبارو نیستند، بلکه ساپورت هایی است که الان این زیبا رویان می پوشند
  • پژمان ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    دمت گرم امید نسل جوان
  • حسین چی ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    حاج اکبر آقا بیشتر دقت کن
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    ایشون فرهنگ دارند منتحی شما فرنگ بخونید
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    اگه خانم ع.م بفهمه چی گفتید
  • عمو پنجعلی ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    الکی میگه!!!!!!!!
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    کاش منم زیبا رو بودم
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    اره کم کم با شیب ملایم اگه تو سرازیری نریم
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    من ازتو زیباترم.من میرم.....
  • سامی ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    زنده باد بهار
  • ali ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    مردم بصیرت داشته باشید بـــــــصیرت ، بصــــــــــیرت ، بصیــــــــــــــــرت آقای رفسنجانی الحق یک سیاست مدار حرفه ای است. این حرف هایی که می زنند با هدف انتخاباتی است که کلید خورده. از الان شعار می دهند و قصد دارند با ابراز این افکار رای در انتخابات مجلس و خبرگان بدست آورند.
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    ناهار نخردیم
  • ويشگون ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    خدا آخر و عاقبتتون رو ختم بخير كنه
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    واقعـــــــــــــــــــا که .... به کجا چنین شتابان؟!
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    این حرف ها برای سنجش ذائقه مردم است. ایشون هرچی باشه می خواد برای انتخابات 2 سال دیگه بهترین شعار رو بدهد لازم است که از این طریق مردم را مورد سنجش قرار دهند. مردم هوشیار باشید هرچند تا کنون نظراتی که داده اید باعث شده ایشون به جوابی که می خواستند برسند.
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    هاشمی رفسنجانی سال 2020: .....! شما پر کنید
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    از ایشون توقعی نمیره.
  • تقی ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    عشق است هاشمی هاشمی دوست داریم کوری چشم بدخواهانت
  • ناشناس ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    بهتر بود میگفتی 2020 سال دیگه
  • محسن ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    ايشان از بزرگان انقلاب هستند لطفا يك طرفه به قاضي نرويد... مثلا تيتر خبر جوريه ك فكر آدمومنحرف ميكنه ولي وقتي متنو كامل ميخوني ميفهمي قضيه چيه...
  • محمدمهدی ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آقای هاشمی اگه میخواد برای فرهنگ کاری بکنه بهتره حرف نزنه!!!
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    عباس معصومیه؟ بخوابونم دهنش؟
  • محمد ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    محسن جان شما برایم بگو قضیه چی بوده؟ ازنظر شما انقلابی بودن واز نظر ما انقلابی ماندن شرط است برادر. محسن جان خیلی ها در صدر اسلام بزرگ بودند ولی مقابل علی(ع) در جنگ جمل ایستادند کسانی که لقب سیف الاسلام از جانب پیامبر داشتند . ملاک حال فعلی افراد است
  • ....... ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    درود بر تو و امثال تو
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    مشرقیها: اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    خودشون مسبوق به سابقه هستند
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آبجی لیلا دمت گرم
  • تاریخ خوان ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آقای هاشمی به سرقت کتابهای تاریخی ما توسط یهودیان و فروش آنها در خارج اشاره داشتندوکاش به سرقت و باند خرید و فروش داشیا تاریخی ..... اشاره میکردند.
  • رضاکوتوله ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    سلام داداش، ما که سوات نداریم بفهمیم اینا چی میگن اما همینو بگم وقتی پیوند اعضاءبدن نهادینه میشه و هرکی پولدارتره میتونه کلیه و کبد و ریه و قلب و روده و(.....!!) شو عوض کنه، خب جسمش جوون میشه دیگه، تازه باتجربه ای که دراین مثلا پنجاه شصت هفتادهشتادسال بدست آورده بلده چیکارکنه، ما و شما که فکر نون شب هستیم، نمی فهمیم، اونا می فهمن، این پول لامصب چیکارکه نمی کنه. عزت زیاد.
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    باریکلا ارش
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    مهدی هم میاد؟
  • محمد مهدی ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    پیرم و گاهی دلم یاد جوانی میکند!!!!!!!!!!
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آفریــــــــــــــــــن
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    چه بی تربیت
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آخ آخ آخ گفتی سلام...
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آفرین پسر
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    عباس معصومیه؟
  • شفق ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    یاد حاج آقای فیلم دنیا افتادم. بالاخره ما هم خاطره داریم.
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    اسمه زيبايي داري برادر
  • سيد مجتبي ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آقاي رفسنجاني شما ميخواي واسه فرهنگ كار كني يا واسه فرنگ؟؟؟؟؟
  • حسيني ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آيا فرهنگ مي گويد نامه بدون سلام به رهبري نوشتن و آن را سرگشاده منتشر نمودن و كمك به فتنه كردن؟
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    مگه ادم میدونه تا سال دیگر زنده هست؟ که فکر دو سال دیگه اس باشه
  • مهدی90085 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    گفته هادارد این شعر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دیده ای خواهم سبب سوراخ کن تاسبب را برکند از بیخ وبن هم خدا خواهی وهم دنیای دون این محال است این خیال است این جنون
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    دود از کونده بلند میشه
  • علی ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    مرا چشمیست خون افشان ز دست آن کمان ابرو.......
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    من هم دعا کن مستجاب
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    واقعا این حرفای یه پیرمرده 60-70 سالست؟ یا یه ...ساله؟
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    حیف که هایده مهستی مردند سر از خاک بردارید بیایید ببین حاجی فتوا داده نونتون تو روغن عسله
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    فکر نکن مطمئن باش
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    خاک تو سرت
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    منظورت از افراطیون خودت و رفیقاتید دیگه؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آخی ایرانسل داری؟
  • ماهرخ ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    خوش به حال من
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    نمنه؟ ایلده فارسی بوگو
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آره تا 2 ساعت پیش کار نمیکرد
  • اهوازی ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    یا رب مخواه که گدا معتبر شود.....
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    فتوشاپه
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    الکی میگه
  • محمدمهدی ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    ببخشید حاج آقا خاطره این خاطره هم از امام نقل کردید
  • lمحمد ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    درود بر هاشمی قهرمان شما دوستان مثل اینکه گفته های هاشمی رو خوب متوجه نشدید دوباره بخوانید . هاشمی خدا نگهدار تو ما اکثریت ملت ایران شما را دوست داریم
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    مگه الان میریزن تو خونه مردم ب خاطر دین یا عقیده؟؟؟ اگر کسی با عقیده دیگری و یا هر عقیده ای شروع به برهم زدن نظم و امنیت بشه باهاش برخورد میشه
  • ایرانی ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    انقلابی زیادنند انقلابی ماندن ملاک امت حزب الله است
  • انقلاب ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    به امید روزی که من از پشت پرده این سیاست فلان فلان شده سر دربیارم ،واقعا من اصلا نمی فهمم چرا سر از کار هیچ کس در نمی ارم ؟چجوری می شود فهمید خانه خاله کدوم ور؟
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    جای فرهنگ واسه خودت کاری کن
  • مشدی ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    گل گفتی دمت گرم
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    در تکمیل سخنان 19:03 دود از بچه های هاشمی بلند میشه ( جای گذاری در معادله)
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    مرگ بر افراط و جريان انحرافي و كاباليست ها
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    تیتر واقعن نامردی بود، وقتی اخلاق از بین بره، همین میشه. در مورد دشمنتون هم انصاف داشته باشید. آنچه که هاشمی گفته بود از نظر دینی هیچ ایراد و اشکالی نداشت. اما تیتری که شما انتخاب کردید و مطلب را وارونه جلوه دادید حتمن روز قیامت مورد سوال قرار میگیره.
  • صادق زنده بودی ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    احسنت
  • سهرابی ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    استخوانهایش سرمه ی چشم زیبارویان خواهد شد !
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    مثل احمدي نژاد؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • صادق زنده بودی ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    اکثر صحبتهای آقای رفسنجانی با کنایه و منحرفانه زده میشه. خدا بخیر کنه. معلوم نیست چی تو ذهن این سیاستمداران سیاست زده میگذره! لبیک یا سید علی
  • ایرانی ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    مملکت را بی حجاب برداشته با این وضع بدتر میشه خدا صاحب اصلی را برسانه انشاا...
  • محمد ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    1000 تا +
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    کاش گم کرده بودن. کاش مال دوره پیری بود!
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    به درک!
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    زیاد ما ما نکن خطرناکه!
  • فامیل دور ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    "" من الان چی جوری شدم!!!""
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    مشرق جان تیترتون اشتباه زدین در صحبتها گفته شده : رهبری هم راضی نیستند که در سال فرهنگ ما دنبال این باشیم که کسانی که خوب می‌خوانند را از میدان به در کنیم و یا خانم‌هایی که قیافه زیبایی دارند را نگذاریم ظاهر شوند. اولی میتونه مربوط به زنها باشه و دومی هم میتونه منظور با حجاب کامل باشه بعلاوه که دفتر مجمع کلا تکذیبیه هم داده
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    (گرچه پيرم اما....)
  • یوسف ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    سلام از خودت مایه بذار!!! ملت ایران باشعور تر از این حرفان!
  • کاپیتان ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    سلام من به تو یار قدیمی منم همون هوادار قدیمی هنوز همون خراباتی ومستم ولی بی تو سبوی می شکستم همه تشنه لبیم.... خخخخخخخ
  • سارا ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    می خوام بگم حاج خانم کجایی که حاج آقارو از راه به در کردنن اقا نگو نگو
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    درود بر شرفت آرش
  • محمد ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    اگه عفت بفهمه وای وای وای
  • جواد ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    بعد بگید مشایی انحرافی...
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    مشرق جان فونت سایتتون توی کامپیوتر من عوض شده. اگه شما عوضش کردین لطف کنین برش گردونین به حالت قبل! خیلی اعصاب خورد کنه:(
  • ریاستی ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    من از ایشون شاکی ام دوره ما خرید نوار شجریان هم قاچاقی بود و جرم
  • حسن ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    واقعا واستون متاسفم خشک مذهبای پرمدعا از اون دنیاتون میترسم که با ادعای دینداری راحت تهمت میزنید
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آفرین مشرق تیترتو عوض کردی ان شاء الله حاج آقام نظراتشو عوض کنه و به راه راست هدایت شه
  • زیباروی ترین ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    زیبارویی یعنی چی؟ ما که هرکی رو دیدیم از ما زشت تر بود دیگی که برا ما نجوشه
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    ............ آب قطعه
  • مبهوت ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    اگر به روز جزا يا قيامت اعتقادي داريد تكذيبه را بخوانيد
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    یادم میاد زمان هاشمی مردهای آستین کوتاه رو میگرفتن ودستشونو رنگ میکردند
  • سید ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    بابا شماها دیگه چه جور مردمی هستید ؟؟؟ حرف حق زده !!!خدا هم زیبا رویان را دوست دارد و آواز خوش هم از نعمتهای خداوندی است حالا هرکه این دوتا را داشته باشد و یک کمی هم حالت فنریت میشه نور علی نور !!! و جاش تو بهشته !!!!!
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    تو با این ادبیاتت شبیه به تروریست های القاعده و داعش هستی شاید هم از خودشون هستی ، بعد هم دیگران را به افراط متهم می کنی ؟
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    از طرف یک آدم ناحسابی
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    ناشناس کم سواد ...خدا هم گفته حجاب ...
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    استوانه مربع مثلث
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    نکنه تو دین داری ؟
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    اکثریت 7 درصدی
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    یادمون نرفته زمان خودتون رو به خاطر یه اهنگ شاد 70 ضربه شلاق میزد همه بخاطر خفقانی که ایجادکرده بود به خاتمی رای دادن
  • افشین تهران ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    از اینکه با شما میشویم 70میلیون نفر خوشحالم وفقط افرین ارش .
  • افشین تهران ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    شماهم اگر هیچکدام را ندارید لااقل عاقل باشید.
  • افشین تهران ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    جالبه همه ایران میدونن که کار ی. ه. چیه.
  • مریم سراوانی ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    مگس را هم خدا افریده است
  • میثم ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    شما از فرهنگ صحبت نکن آقای هاشمی یادتان رفته "فرزند کمتر ، زندگی بهتر" کشور را شما وارد تمام بحران ها در همه ی ابعاد کردید
  • ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    احسنتـــ پایدار باشید.
  • ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    "ما حق نداریم وارد زندگی شخصی مردم شویم و حق نداریم اصرار مردم را بفهمیم، چه برسد به آنکه آن را افشا کنیم و به اسم امنیت مرتکب چنین خطایی شویم. ما حق شنود در منازل و ماشین‌های مردم را نداریم" باز هم خوراک برای رسانه های صهیونیستی!!!! یعنی صهیونیستها بدانید که در ایران اسلامی از این خبرها هست!!!!
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    اگه حرف حساب بود که این همه جواب نداشت شماها حتی عرضه استفاده به جا از یه ضرب المثل ساده رو هم ندارین
  • ناشناس ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    عشق پیری گر بجنبد سر به رسوایی زند!
  • ایرانی ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    شما هم بجای انگ زدن کمی واقع بین باشید
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    باسلام اینهم از سیاستشونه بازی با افکار عمومی اینکه زنها در اجتماع ما جایگاهی ندارند و... اقلیتهای مذهبی .... زندانیان سیاسی....
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    عاشق اون شیب ملایمتم بابا دمت گرم
  • ناشناس ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    یادم هست یه زمانی آقای هاشمی در خطبه های نماز جمعه از فرستادن زنهای بد حجاب به اردوگاه ها خبر میداد چه شده اقای هاشمیبه کجا چنین شتابان@@!!!
  • علیرضا1111 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    :"اگر دست‌درازی به اموال مردم نکنیم، فساد صورت نمی‌گیرد." البته این حرفها رو حاج آقا برای مردم پای منبر میزنند ، نه برای خانواده محترمشون...
  • محمد ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    اصلا امام گفته میزان نظر هاشمی است. این انقلاب بی نام هاشمی در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.اصلا پشتیبان هاشمی باشید تا به مملکت اسیبی نرسد(همرو امام گفته)
  • پیشنهاد بیشرمانه ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    بنظر من برای کمک به سیاست های زیبای خارجه و در راستای دلواپسی ...درباره زنان خوش تیپ و خوش صدایگان، .......از ولایات مرزی را بدهیم به این فرنگیها و ..... بگیریم و من الله توفیق
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    تو دیگه آخراته، برو بشين یه گوشه توبه کن
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    راست میگی ما بی عرضه ایم مخصوصا در آدمخوری و دیکتاتوری
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    مجید عالی بود!
  • روستازاده ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    این حرف ها از شما بعیده من باورم نمیشه شما این حرف ها را زده باشید اگر زدید هم نمی تونید خودتون رو عزیز و دردونه کنید. شما نون اسلام رو خوردید الان تفکر ... رو سر دادید خیلی بده خیلی بده اکبر آقا. قصد نصیحت نبود ...
  • صادق ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 1
    من اکثر مواقع به این سایت سر میزنم .... به هر حال فرافکنی و اخبار را وارونه نشان دادن تا کی ؟ کجا اقای هاشمی چنین حرف هایی در مورد زنان زیبارو و ... گفته / چرا دارید سخنان ایشان را تحریف میکنید شما خود را مسلمان گذاشته اید..
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    آره خاطرات رفسنجانی هم همین رو میگه
  • علوي ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    .... كه هيچ وقت ممنوع التصوير نشد تازه دوچرخه سواري هم ميكرد
  • سامان ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    مثل اینکه ادعای خواب های امام کردن دیگه براشون خز شده الان دیگه جای رهبری حرف می زنن و از رضایت و عدم رضایت ایشون مایه می ذارن ------------ هاشمی اینجا هاشمی اونجا هاشمی همه جا از دور و نزدیک در همه چیز دستی برآتش داری حاج آقا
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    مشرق محترم قبلا گفتم صفای شجاعتت.مطالب رو سوا نکن.در جواب یک بنده خدایی که به اکبر 2020داده بود.گفتم.....
  • محسن ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    ناهار خوردی؟!
  • نام ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    ظاهرا قرار است اوضاع به گونه ای شود که علما دوباره بگویند "اسلام در خطر است" مثل قبل انقلاب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس