معاون امور عمرانی فرمانداری همدان از هزینه کرد 20 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی 1981 مزار شهید در گلزار شهدای شهر همدان خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، گلزار شهدای همدان به رغم اعتبار  20 میلیارد و 100 میلیون تومانی، با مشکلاتی در نگهداری روبروست و سنگ مزار شهدا، در مواردی تخریب شده است.

تخریب گلزار شهدای همدان+عکس

محمدعلی محمدی در همین زمینه به ایسنا گفت: پس از پایان ساماندهی گلزارهای شهدا، سال گذشته 20 میلیون تومان هزینه نگهداری درنظر گرفته شد و از این مبلغ، هشت میلیون تومان تخصیص یافت و در اختیار اوقاف قرار داده شد.

وی با بیان اینکه متولی نگهداری از گلزار شهدای شهر همدان اوقاف بوده و ساماندهی بر عهده شهرداری است، ادامه داد: سال گذشته سنگ برخی مزارها به علت شرایط آب و هوایی و ریزش‌های جوی از بدنه مزارها جدا شده و اوقاف باید پیگیری لازم را برای بازسازی و بهسازی سنگ قبرهای گلزار شهدا انجام می داد.

تخریب گلزار شهدای همدان+عکس

محمدی با بیان اینکه کار نظارت بر کار پیمانکاران بر عهده شهرداری بوده است، افزود: با توجه به اینکه امور مربوط به ساماندهی گلزار شهدا فنی است پیشنهاد کردیم پیمانکاران سنگهای عمودی را اسکوپ‌بندی کنند تا ماندگاری بیشتری داشته باشد و سقوط نکند اما شاید نظارت لازم برای انجام این کار نشده است.

تخریب گلزار شهدای همدان+عکس

وی خاطرنشان کرد: یک رقمی از پیمانکار برای حسن انجام کار نگه می‌دارند که زمان آن به سر آمده و به شهرداری تحویل قطعی شده و پس از آن ریزش سنگ قبرها رخ داده است به طوریکه اگر نگهداری صورت نگیرد هر ساله شاهد این اتفاق خواهیم بود.

معاون فرماندار همدان با بیان اینکه اعتبار نگهداری سال گذشته بسیار ناچیز بود، اعلام کرد: امسال در کمیته برنامه‌ریزی اعتباری به مراتب بیشتر از سال گذشته برای نگهداری گلزار شهدا اختصاص خواهیم داد تا بحث نگهداری جدی‌تر شود.

تخریب گلزار شهدای همدان+عکس

وی یادآور شد: در شهرهای دیگر نگهداری گلزارهای شهدا بر عهده شهرداری‌ها بوده و در روستاها این مسئولیت بر عهده دهیاران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    يكي نيست بگه چرا گلزار شهداي همدان به اون دلپذيري رو خراب كرديد و اين بلا رو سر قبرا آورديد. من دائيم شهيد شده و كساني كه مسبب اين كار بودند و قبر دائيم رو خراب كردن از جمله آقاي محمدي امام جمعه كه حمايت بي دريغ و غيراصولي مي كرد و آقاي خجسته مسئول وقت بنياد شهيد رو حلال نمي كنم.
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    شما چیکاره هستید مگه
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    به تو چه
  • سهیل بشردوست ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    اگر قراره ازینی که هست زیباتر بشه، تخریب کردن چه ایرادی داره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس