کد خبر 306309
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در آیین تجلیل از دست اندرکاران راهیان نور دریایی خلیج فارس گفت: جزیره خارگ نماد حماسه و مقاومت در خلیج فارس و گلوگاه اقتصادی کشور است.

به گزارش مشرق، جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در این آیین که روز گذشته در سالن سینما صدف خارک برگزار شد، در تحلیلی به بررسی حضور بیگانگان از قرن 15 تا 21 میلادی در خلیج فارس پرداخت و اظهار داشت: حضور پرتقالی ها، انگلیسی ها و آمریکایی ها با تحمل آن همه سختی ها در این منطقه نشان از اهمیت بالای این منطقه دارد.

دریادارعلیرضا تنگسیری افزود: اگر ما اهمیت خلیج فارس و جزایر آن را با این همه جانفشانی هایی که برای حراست از آن صورت گرفته درک نکنیم حاضر به جانفشانی برای آن نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: ما باید همگی همت کرده و جوانان این مرز و بوم را در قالب کاروان های راهیان نور دریایی به جزیره خارگ آورده و ضمن آشنا ساختن آنان با این جزایر، رشادت های صورت گرفته در این منطقه استراتژیک را تبیین نماییم.

وی گفت: در زمان جنگ تحمیلی دلاورمردان نظامی و نفتی جزیره خارگ دین خودشان را به این نظام و انقلاب ادا کردند و امروز تکلیف ماست که در زمینه انتقال آن حماسه ها به نسل های فعلی و آتی از هیچ تلاشی فروگذار ننماییم.

دریادار تنگسیری به افتخارات بزرگ مردم استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: نبرد با صدام در جبهه های جنوب و خلیج فارس و نبرد دلیران تنگستان با متجاوزان انگلیسی از جمله این افتخارات است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه نیز گفت: راهیان نور دریایی خلیج فارس در راستای نشر فرهنگ دفاع مقدس و حماسه آفرینی های مردم و مسئولان استان از چهر سال پیش در جزیره استراتژیکی خارگ صورت می پذیرد.

سردار علی رزمجو یادآور شد: ما امسال در این اردوهای راهیان نور دریایی توانستیم 3 هزار و 648 نفر از زائر از 11 استان کشور را از 25 اسفند ماه 92 تا 12 فروردین ماه سال جاری با دو فروند شناور ترابری کنیم.

در این آیین از دست اندرکارن اجرایی راهیان نور دریایی خلیج فارس تجلیل شد.
منبع: سپاه نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    " خارگ " درست است نه خارک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس