قیمت خودرو در سال جاری به هیچ وجه ارزان نخواهد شد و پیش بینی من از قیمت خودرو این است که اگر هزینه ها خیلی بالا نرود، قیمت ها 15 درصد افزایش خواهد یافت.

گروه اقتصادی مشرق -بازار خودرو این روزها به شدت به هم ریخته است؛ قیمت ها به گونه ای بالا رفته که شاید مقداری باورکردنی هم نباشد، وقتی پراید به 22 میلیون تومان رسیده باشد،میتوانید خود آشفتگی در بازار خودرو پی ببرید.

اگرچه مسولان خودرویی هیچ گاه این آشفتگی را قبول نمی کنند و معتقدند این ها طبیعی است و قیمت ها را بازار تعیین می کند و آمارهای میدانی نشان میدهد این روزها خودرو دست نیافتی شده است؛ قیمت ها در بازار از 2 تا 5 میلیون تومان افزایش یافته و وقتی از دبیر انجمن خودروسازان میپرسیم دلیلش چیست؟ می گوید: طبیعی است؛ قیمت را بازار را تعیین می کند .

دبیر انجمن خودروسازان درباره دلایل گرانی 5-2 میلیون تومانی قیمت خودرو در روزهای اخیر گفت : مهم ترین دلیل گرانی خودرو افزایش هزینه های تولید خودرو برای خودروسازان است ، چرا که با آغاز سال جدید هزینه های خودرو سازان نیز بالاتر رفته است.

پیش بینی قیمت خودرو در سال 93/ زیان 6 هزار میلیارد تومانی خودروسازان

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار مشرق تصریح کرد: ما تمام مستنداتمان را برای افزایش قیمت در سال 93 به شورای رقابت ارائه کردیم و امیداواریم هرچه زودتر به این درخواست ما پاسخ بدهند .

 وی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید قیمت خودرو در سال 93 چند درصد گران شود و آیا اصلا امکان کاهش قیمت وجود دارد یا نه؟ گفت : چرا باید قیمت خودرو کاهش یابد؛ همه چیز در حال گران شدن است، اما شما توقع دارید قیمت خودرو در مسیر دیگری حرکت کند؟

نعمت بخش با بیان اینکه قیمت خودرو در سال جاری به هبچ وقت ارزان نخواهد شد، تصریح کرد : پیش بینی من از قیمت خودرو این است اگر هزینه ها خیلی بالا نرود،حداقل قیمت خودرو با افزایش 15 درصدی مواجه شود. 

نعمت بخش در ادامه گفتگوی خود با مشرق درباره تولید خودرو در سال 92 و پیش بینی تولید در سال 93 نیز توضیح داد : در سال گذشته به دلایلی که بارها اذعان شده است، تولید خودرو با کاهش روبرو شد و فکر می کنم به حدود 700 هزار دستگاه رسید، اما در سال 93 پیش بینی می کنم، با اتفاقاتی که در این حوزه رخ داده، تولید به بالای یک میلیون برسد، لذا با افزایش تولید در سال 93 مواجه خواهیم بود.

دبیر انجمن خودروسازان در ادامه گفت: امیدورام شورای رقابت و سازمان حمایت هر چه سریعتر جلوی زیان بیشتر خودروسازان را بگیرند و اتفاقاتی که در سال های گذشته رخ داد دیگر تکرار نشود؛ متاسفانه در دو سال گذشته خودروسازان 6 هزار میلیارد تومان زیان کردند .

در همین ارتباط هاشم یکه‌زارع  مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص وضعیت بازار خودرو در هفته های آینده با توجه به تخصیص ارز مبادلاتی به خودروسازان گفت: با تولیدی که امسال برای دستیابی به 600 هزار دستگاه برنامه ریزی شده است، عرضه خودرو برای مردم بیشتر خواهد بود و مردم راحت تر می توانند خریدهای خود را انجام دهند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: با توجه به ارز مبادلاتی اختصاص یافته به خودروسازان، امسال سالی خواهد بود که می توان به مشتریان خوش قول باشیم.

وی در خصوص تاثیر ارز مبادلاتی بر قیمت خودرو تاکید کرد: تا پیش از این، قیمت تمام شده خودرو زیر قیمت شورای رقابت بود در حالی که ارز مبادلاتی نیز تخصیص نمی یافت، بنابراین حال که ارز مبادلاتی تخصیص داده شده، کمک زیادی به تثبیت قیمت خودرو خواهد شد؛ به خصوص اینکه تیراژ تولید امسال نسبت به سال گذشته، 67 درصد رشد داشته است؛ بنابراین امسال تثبیت قیمت را خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • ناشناس ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    دست از سر مردم بردار
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    بابا درش را تخته كنيد بره اين قاتلهاى متحرك كه هى گرانش ميكنيد و هي ناله ميكنيد كه ضرر كرديم بگذاريد چهارتا ماشين درست و حسابى بيد تو دست مردم مثل آدم زندگى كنيد
  • محمد ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    خواهشا نظرم رو انتشار دهید . واقعا برای خودم و ملت ایران متاسفم چون در کشوری زندگی میکنم که هیچ کس قدرت برخورد با اینها رو ندارد.باشه قیمت پراید برسه به سی میلیون قبول فقط یه درخواست اگر راست میگید جلوی واردات خودرو رو باز کنید....
  • کیخسرو ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    یه تو یو تا کمری با اون کیفیت 12 هزار دلار! آخه مگه شما چی می کنید که پراید رو با این کیفیت پایین به قیمت 20 میلیون میفرستید تو بازار؟!! انصافم خوب چیزیه!لطفا اینقدر هم به شعور مردم توهین نکنید.
  • امید ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    سلام من یه سفر به دوبی داشتم البته به زور و کاری بود. قیمت ماشینها رو اونجا بررسی کردم و به این نتیجه رسیدم که داره به مردم ما ظلم میشه. باور کنید این ماشین هایی که ما اینجا 120 میلیون باید بخریم اونجا با 15میلیون میشد خرید. اونوقتم ما با نه 15 میلیون بلکه با 20میلیون باید پراید بخریم. در ایران خودرو و سایپا رو گل بگیرن بهتره . برا کارمندای این دوشرکت هم من برنامه دارم که متضرر نشن. نمی دونم والله به اسم حمایت از تولیدداخلی دارن ما رو بدبخت می کنن. چه تولید داخلی که وقتی تحرم میشیم تازه مفهمیم که تولید ملی در کار نبوده. واردات رو آزاد کنن تا رقابت ایجاد بشه وگرنه هر روز بدتر از دیروز خواهد بود.
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    واردات رو ازاد کنن تا بفهمه قیمت رو کی تعیین میکنه بی ادب پررو اشغال تولید میکنند میخوان مردم بخرن هر قیمتی هم دلشون میخواد اگر به بازار اعتقاد داری بزار واردات ازاد باشه میفهی که خودرو ساز نیستی یک لگن سازی دولت باید در مملکت رو بخاطر این دو اختاپوس (ایران خودرو و سایپا)ببنده اما حق نداره براشون قیمت تعیین کنه ادم پرو در اقتصاد وقتی بازار قیمت تعیین میکنه که درهای اقتصادی باز باشه
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    چرا مسوئلین فک میکنن تولید هر آشغالی و قالب کردنش به مردم یعنی روی پای خود ایستادن و تولید ملی و از این دست اراجیف وقتی یه بستر بسته رو به وجود بیاری که فقط مردم مجبورن از ایکس و ایگرگ خرید کنن فساد به وجود میاد مثلا ما اگه خوردو تولید نکنیم عقب مانده ایم ؟؟؟ عقب ماندگی یعنی این که مرزهامون رو بستیم نمیذاریم هیچ خودرویی وارد بشه مردم رو مجبور میکنیم از این گاری های وطنی بخرند بذارید ماشین خارجی بیاد داخل اگه مردم دوس داشتن ماشین داخلی میخرن 20میلیون پول مفت به دست نمیاد که مفت مردم بدنش پرایدی که تو کره اجازه تولید نگرفت اوردن قالب کردن به ما تا وقتی دنبال انحصار باشیم فساد بیشتری به وجود میاد
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    جون مادرت تو یکی دیگه ساکت شو
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    نسبت به این بنده خدا بدجور آلرژی دارم...بدجور...!!!
  • reza ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    پس ضرر جانی مردم چی ؟
  • رحمن ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    این خودرو سازان میخ پرچ کن مانند اژدهایی هم بیت المال را می خورند و هم جان و مال مردم را چرا نمی نویسید چه کسانی از درآمد خودرو ها را به جیب مبارکش می ریزد و اینان که واقعا در خودرو سازی بی سواد هستند و به پول باد آورده زور تولید منتاج خودرو داخلی عادت کرده اند//////.....
  • علی ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    احسنت فقط حیف که کسی تو دولت به حرف ما گوش نمیده. انگار ما براشون کم اهمیت تر از پراید هستیم
  • mohsen ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    میگین قیمت بنزین باید به استاندارد جهانی برسه و لی کیفیت و قیمت خودرو همینه که هس خیلی خداوکیل گستاخ و پر رو شدن.
  • ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    شماها که همیشه ضرر می دهید. پس مدیران شما پاداش های چند میلیونی رو از کجا می گیرن؟
  • یکی از مردم ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    چقدر شما فداکارید که این همه ضرر میکنید اما همچنان برای مردم میسازید بابا جان خودتانید حیا گربه از شما بیشتره والله
  • ریاستی ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    کاشکی کمپینی راه میافتاد تا مردم یک مدتی این خودروسازان پر مدعا رو تحریم میکردند
  • انجمن کمک به خودرو سازان ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    اگه ضرر میکنید خوب بگید تا مردم ماشین وارد کنند که هم مصرف سوخت کمتری داره و هم شما زیاد غصه نخوری کلا چل نشی
  • reza ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    بیایید از امروز خودروسازان رو تحریم کنیم تا این شخص ک مدام دم از ضرر میزند طفلی ضرر نکنه پررو
  • ناشناس ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    پراید واگر در آب طلا بزنی وبیرون بیاری باز هم 10میلیون بیشتر نمی ارزد جناب
  • مجتبی ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    اه اه همش ضرر خب شما با ایییییییین همه ضرر چرا خصوصیش نمیکنین؟!!!! نکنه سود داره براتون؟!!!! جیب مردم هست دیگه
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    با اين رويه اي مسابقه اي كه حكومت در پيش گرفته وهرروز به نرخ ارز اضافه ميكند اگر قيمت بنزين به 20 هزارتومان هم برسد باز هم كمتراز قيمت جهاني ارزيابي خواهد كرد چون با افزايش نرخ ارز (دلار ) به 5 هزار تومان يا 6 هزارتومان وحتي 10 هزار تومان باز ادعا خواهد كرد كه قيمت بنزين در ايران خيلي! كمتر از نرخ دوبي است .آيا در آمد كارگر ،كارمند وحتي مهندس وپزشك شاغل در ايران هم با در آمد افراد مشابه در دبي يكي است آخر اين چگونه مقايسه مع الفارقي است كه علاوه بر مقامات وصاحب منصيان دولتي ،متاسفانه از زبان برخي آدم هاي به اصطلاح كارشناس ! هم جاري ميشود
  • کاپیتان ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    من داییم توی ایرانخودرو کار میکنه میگه حاضرم بیکار شوم اما ماشین ارزون شه همینطوریشم اگه کار دیگه ای باشه ول میکنه از ایران خودرو میره مگه چقدر حقوق میگیره؟ کارگر و کاروسرمایه ی ایرانی بهانست برای سود خودشون و همین آقا که خون مردمو تو شیشه کرده تو کامنت ها یه منفی هم وجود نداره! این خیلی معنی میده
  • وحید ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    فقط بلدیم الکی اعتراض کنیم. وقتی خودروساز میبینه که هرچی پول گاریاشو گرون تر میکنه مردم بیشتر به سمت خرید هجوم میارن چرا گرون نکنه واقعآ؟؟ پراید 9 میلیونی میشه 22میلیون مردم ما بیشتر میخرند خوب معلومه که سازنده اینطوری گستاخانه صحبت میکنه و طلبکاره . متاسفم برای این همه حرف بدون عمل!!
  • ولایتی ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    واقعا برای خودم متاسفم...
  • Mohsen hacking ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    عمو محمود جان بياد شايد اين مشكلات رو برطرف كنه_نميدونم جرا خود به خود عاشق محموديم_احساس ميكنم همه موجودات محمود جان رو دوست دارند اونم خود به خود
  • حسین ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    واقعا من نمیدونم که چه دستی پشت این صنعت خودرو سازس است که هیچ شخصی و هیچ دولتی تمی تواند جلوی آن را بگیرد. وقتی که میگن وار
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    مشرق جون همه این نظرها رو براش چاپ کن و بفرست تا بدونه مردم راضی نیستند داره نون حرام میخوره
  • کوروش ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    از ماست که بر ماست... تو اين شرايط بازار دلالها پولدارتر و مردم فقير تر ميشند
  • شکرانه ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    اهان پس جناب پروفسور معتقدن که ما باید بی خیال تولید ملی بشیم و ... بعد؟
  • علی ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    من خودم در صنعت خودرو سازی کار میکنم میدونم که ما مشکل مدیریتی در صنعت خورئسازی داریم و بهای آنرا باید مصرف کننده پرداخت نماید باید یک تصمیم سرنوشت ساز گرفته شده و به صنعت کمک گردد سرمایه درگردش و پرداخت سریع مطالبات آنها خودروسازان هیچ به خودشون زحمت پرداخت به قطعه سازان رو نمیدن و از طرفی پول مشتری رو بلوکه نموده و پس از چندین ماه خودرو تحویل میدن هیچ جای دنیا اینجوری نیست که اول پوا بدی و بعد از مدتی ماشین تحویل بگیری مشکل در خودروسازان است و رانت داخل آن و یا مکیده شدن شیرازه آن از مجاری دیگر
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    0 0
    يه كارگر با ده سال پس انداز پول جمع مينكه اونم ماشين دست دوم به قيمت فلان قدر ميخره با كيفيت گند و همشون حرام خوارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس