اِمِل نام مجله اي موفق است که توسط مسلمانان انگليس پس از 11 سپتامبر براي خارج کردن مسلمانان اروپا از انزوا، راه اندازي شد که سبک زندگي مسلمانان را ترويج مي‌کند.

به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي مشرق، مجله اِمِل که توسط مسلمانان انگليس پس از 11 سپتامبر براي خارج کردن مسلمانان اروپا از انزوا، راه اندازي شد. اين مجله در ديپلماسي رسانه اي خود به طرز چشم گيري موفق بوده است و سبک زندگي مسلمانان را با چشم انداز اخلاقي، به طرز بي بديلي ترويج مي‌کند.

اِمِل در خط مقدم رسانه‌هاي مسلمانان حدود 7 سال است که فعاليت خود را آغاز کرده است. اين مجله با چشم اندازي براي ترويج پيام‌هاي مثبت و گسترش اعتماد به نفس در جوامع مسلمانان انگليس و ديگر کشورها راه اندازي شد.
مجله از طرف مسلمانان و همچنين غيرمسلمانان در سطح جهاني به طور قابل توجهي مورد استقبال قرار گرفته است.

اِمِل خود را اينگونه توصيف مي کند که چراغ اميدي براي جامعه مسلمانان است و به عنوان يک مجله پر جنب و جوش و با طراوت، سبک زندگي مسلمانان را با چشم انداز مثبت و اخلاقي ترويج مي‌کند که مانند آن تاکنون وجود نداشته است.
اين تصور در بسياري از مردم از کاخ سلطنتي تا داون استريت، مدارس و مردم عادي به وجود آمده است.

اين مجله در سپتامبر 2003 آغاز به کار کرد و اکنون مشترکاني از حدود 60 کشور دنيا جدب کرده است و در انگليس، آمريکا، خاورميانه و آسياي جنوب شرقي توزيع مي‌شود.

امل هر چيزي را از مسائل عادي تا مصاحبه با چهره‌هاي بزرگ را پوشش مي‌دهد و در زمينه‌هاي معنوي، سلامت، مسائل مالي، آموزشي و زيست محيطي، طراحي داخلي و باغباني، غذا، مد و ... فعاليت مي‌کند.

امل که حروف کلمه‌اش مانند حروف ام و ال (M و L) از "زندگي مسلمانان" (muslim life) گرفته شده و شبيه لغت عربي "اميد" (اَمَل به معني اميد يا آرزو) است، از سپتامبر 2003 راه‌اندازي شده است.
"سارا جوزف"، سردبير اين مجله، آن را با همسرش بعد از اينکه از مسلمانان انگليس در زمان افزايش تنش‌ها بعد از حملات 11 سپتامبر حمايت کرد راه اندازي کرد.
وي مي گويد: اگر مسلمانان در انزوا زندگي کنند، هيچ کس خواهان برقراري ارتباط و تعامل با آنها نيست و اين موضوع براي جامعه ما خوب نيست. مسلمانان جديد ديگري نيز هستند و ما بايد به دنبال کاهش ترس‌ها و تنش‌ها باشيم.

مجله از طرف مسلمانان و همچنين غيرمسلمانان در سطح جهاني به طور قابل توجهي مورد استقبال قرار گرفته است و داراي ويژگي‌هاي رسانه‌اي قابل رقابت با مجله تايمز، ساندي تايمز، وال استريت ژورنال، لندن ايونينگ استاندارد و روزنامه‌هاي ترکيه‌اي، مالزيايي، ايراني و ژاپني مي‌باشد. به علاوه، برنامه‌هايي نيز درباره امل از طريق بي بي سي، سي ان ان و ديگر رسانه‌هاي بين‌المللي پخش شده است.

برجسته‌ترين مصاحبه امل که با اسقف اعظم کانتربوري بود، اين مجله را تيتر اول رسانه‌هاي جهان کرد.

امل براي خوانندگاني است که دوست دارند با چشم انداز اخلاقي زندگي و سبک زندگي مدرن مرتبط باشند. امل سريعا به عنوان يک منبع اطلاعاتي، الهام بخش و گفتماني، اعتبار زيادي کسب کرده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس