فروش این خرس که در واپسین روزهای عمر دولت دهم صورت گرفته و حتی به اطلاع مسئولان محیط زیستی وقت نیز رسیده بود، بی هیچ اعتراضی رسمیت یافته بود تا مالکانش هر اقدامی را بر مایملک خود روا بدانند و احتمالا پشت شان به این گرم باشد که خرس را خریدای کرده اند و محیط زیست نیز از این ماجرا آگاهست و هیچ مخالفتی با آن ندارد!

انتشار چند تصویر، سرنوشت خرس مفلوک بابلسر را عوض کردبه گزارش گروه اجتماعی مشرق، شرایط فلاکت بار خرسی که اواخر عمر دولت دهم با مجوز یکی از مدیران سازمان محیط زیست به باغ وحش فروخته شده بود، با شکایت سازمان محیط زیست وارد فاز قضایی شد.

طی روزهای گذشته تصاویری از یک باغ وحش خصوصی در بابلسر منتشر شد که نشان می‌داد برخی از حیوانات این باغ وحش در شرایط اسفناکی بسر می‌برند؛ از جمله خرسی که به یک میله زنجیر شده بود و به قدری دور خود چرخیده بود که محل ترددش تبدیل به چاله شده بود و آه از نهاد هر بیننده‌ای در می‌آورد.


همین تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اینقدر دست به دست چرخید تا به محمد درویش، مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست رسید و او هم پیگیری ماجرا را در دستور کار قرار داد.
{$sepehr_album_12172}
شکایت محیط زیست از مالک باغ وحش

درویش در این باره گفت: با دیدن این تصاویر به شدت متاسف شدم و مراتب را برای پیگیری با مدیر کل محیط زیست مازندران در میان گذاشتم و خواهان پیگیری ایشان شدم. فردای آن روز پرس‌وجو کردم و فهمیدم که ماموران محیط زیست به بابلسر رفته‌ و از باغ وحش بازدید به عمل آورده‌اند و متاسفانه خبر نگهداری حیوانات در شرایط بسیار بد، صحت دارد.

وی افزود: آن گونه که شنیدم، مسئول باغ وحش به دلیل مشکلات خانوادگی قادر به رسیدگی به حیوانات نیست و در نتیجه، وضعیت بسیار نامطلوبی در آنجا حاکم است. به همین دلیل محیط زیست استان شکایتی علیه باغ وحش تسلیم مقامات قضایی بابلسر کردند و برای معاینه حیوانات، دامپزشک خبر کردند.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با تاکید بر پیگیری مستمر ماجرا توسط محیط زیست و شخص خودش تا حصول نتیجه، گفت: به لحاظ روند کاری، دادگستری فرصتی در اختیار مالک باغ وحش قرار خواهد داد تا مشکلات را رفع کند. اصطلاحا ضرب العجلی به وی می‌دهند تا سر و سامانی به باغ وحش بدهد.

او در پایان افزود: آنچه در این باغ وحش حاکم است، توسط همکارانم در استان مازندران، به اطلاع فرماندار بابلسر هم رسید، چراکه جدای همه ایراداتش، برای وجه آن دیار هم خوب نیست و بار تبلیغاتی خوبی به همراه نخواهد داشت.

باغ وحش بابلسر باید برچیده شود

دکتر ناصر مهردادی، مدیر کلی محیط زیست استان مازندران هم با تاکید بر قضایی شدن پرونده این باغ وحش به تابناک گفت: با پیگیری های صورت گرفته، روز گذشته بازدیدی در معیت ماموران دستگاه قضا از این باغ وحش خصوصی صورت گرفت و پیرو آن، شکایتی از طرف محیط زیست تنظیم و تسلیم شد تا پیگیری تخلفات صورت گرفته در این باغ وحش، قضایی شود.

انتشار چند تصویر، سرنوشت خرس مفلوک بابلسر را عوض کرد

وی افزود: در این بازدید دریافتیم که این باغ وحش به لحاظ وسعت اندک و شرایط نامطلوب نگهداری حیوانات، قابلیت اصلاح ندارد و می‌بایست تعطیل شود. البته برای تعطیلی آن مهلتی در اختیار مالکش قرار خواهد گرفت تا مکان جدیدی برای نگهداری حیوانات مجموعه تهیه کند و این مهلت را دادگستری تعیین خواهد کرد.

مهردادی با اشاره به پیگیری ماجرا از طریق فرمانداری بابلسر گفت: البته امروز موفق نشدم با فرماندار صحبت کنم اما مراتب امر به فرمانداری منعکس شده و پیگیری قضایی پرونده نیز آغاز شده است. بر اساس بازدید صورت گرفته، وسعت اراضی این مجموعه برای نگهداری این حیوانات کم است و تنها می‌توانند پرنده‌ها را در آنجا نگه دارند و سایر گونه‌های جانوری می‌بایست به مکان دیگری منتقل شوند.

سرنوشت شوم خرس بابلسر پیش از ساکن شدن در باغ وحش

آنچه ماجرای باغ وحش بابلسر و خرسی که در شرایط فلاکت بار در آن نگهداری می‌شود را دردناک تر می‌کند، چرایی راه اندازی این مجموعه در شرایطی است که مالکان آن توان اداره مجموعه را ندارد اما جدای آن، سرنوشت خرس قهوه‌ای زنجیر شده در محوطه آن دردناک تر این حرف هاست.

اینکه آیا این خرس قهوه‌ای، از نژاد ایرانی‌ست، آیا از طبیعت زنده گیری شده و بعد از فروخته شدن کارش به اینجا کشیده و سوالاتی از این دست را هنوز نمی‌توانیم پاسخ دهیم اما شگفت آور اینجاست که این خرس با دستور مدیر کل محیط زیست گیلان در دولت دهم، به باغ پرندگان رشت واگذار و چند ماه بعد به صورت کاملا غیرقانونی به باغ وحش بابلسر فروخته شده بود.

فروش این خرس که در واپسین روزهای عمر دولت دهم صورت گرفته و حتی به اطلاع مسئولان محیط زیستی وقت نیز رسیده بود، بی هیچ اعتراضی رسمیت یافته بود تا مالکانش هر اقدامی را بر مایملک خود روا بدانند و احتمالا پشت شان به این گرم باشد که خرس را خریدای کرده اند و محیط زیست نیز از این ماجرا آگاهست و هیچ مخالفتی با آن ندارد!

به اسناد واگذاری این خرس با امضای مدیر سابف محیط زیست استان گیلان و پس از آن فروشش به باغ وحش کذایی بابلسر و اطلاع دادن به مسئولان مازندران نگاه کنید تا دستتان بیاید از عکس دردناک خرس بابلسر دردناک تر هم هست!
{$sepehr_album_12171}


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: تابناک
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    بابلسر کجاست بگو تهران کوچک همه ساحل بابلسرو گرفتن توش مشغول کاخ سازی هستن الان شهر به دو قسمت شده یه قسمت برا پولدارای تهرونی قسمت داغونش برا مردم بومی.
  • مریم سراوانی ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    خورس واقعا خیلی وحشتناک هست
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    این خبر که از تابناک خورده و قشنگ هم معلومه که محیط زیست برای لاپوشونی و فرار به جلو از کشته شدن 2 میلیون ماهی و اتهام زنی به دولت قبل داره قضیه خرس رو مطرح میکنه. باشه این خرس اشتباه دولت قبل بوده اما خانوم ابتکاری که میای تو سریال پایتخت سنگ محیط بانان و پلنگ ایرانیو به سینه میکوبی، شما چرا سنگ روزانه 300 نفر از مردم تهران رو به سینه نمیکوبی که در اثر آلودگی هوا کشته میشن و خونشون گردن شماست؟؟؟ چرا جوابی برای این 2میلیون ماهی بی زبون تلف شده نداری بدی؟؟؟ در هشت سال دولت احمدی نژاد پدر ملتو درآوردی که هوا آلودست و اگر من بودم ال میکردم و بل میکردم. حالا که نوبتت رسید میگی تهرانی ها پاشید برید بیرون؟؟؟واقعاً که .... حدو اندازه داره که شما مرزشو درکردید و دیگه ترکوندید.
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    از کنده این دولت و ابتکارش دودی بلند نشده و نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس