وزير بهداشت با اعلام اين مطلب گفت: با اجراي اين طرح مهم، متقاضيان ودانشجويان طب سنتي درقالب بورسيه به دانشگاه هاي مهمي که استادان برجسته ومتبحر طب سنتي کشور درآن هاتدريس مي کنند، معرفي واعزام مي شوند

جزئيات طرح ويژه تربيت متخصصان طب سنتي
به گزارش گروه اجتماعی مشرق، طرح بورسيه دانشجويان طب سنتي دردانشگاه هاي مهم کشور امسال با هدف تربيت متخصصان طب سنتي و افزايش تعداد متخصصان اين حوزه اجرامي شود.

وزير بهداشت با اعلام اين مطلب در گفت و گوي با خراسان افزود: با اجراي اين طرح مهم، متقاضيان ودانشجويان طب سنتي درقالب بورسيه به دانشگاه هاي مهمي که استادان برجسته ومتبحر طب سنتي کشور درآن هاتدريس مي کنند، معرفي واعزام مي شوندتامتخصصان بيشتري دراين حوزه تربيت شوند و ضمن گسترش دانشکده هاي طب سنتي در استان هاي کشور بستر ارائه خدمات طب سنتي از سوي متخصصان اين حوزه نيز توسعه پيدا کند .

برنامه هاي وزارت بهداشت براي توسعه طب سنتي درسال 93

دکترهاشمي درباره برنامه هاي اين وزارت خانه براي توسعه طب سنتي درسال 93 تصريح کرد: درست است من درطب مدرن تحصيل کرده ام اما به طب سنتي معتقدم چرا که اساسا اين نوع طب را مفيد به حال کشور مي دانم که مردم به آن باور دارند و در عين حال ارزان ودر دسترس است و دولت نيز موظف است از گسترش آن حمايت کند و برنامه هاي زيادي هم براي گسترش آن داريم اما معتقديم که گسترش طب سنتي بايد به شيوه کاملا علمي وبا تدبير جلو برود .

وي بااشاره به ابلاغ سياست هاي کلي سلامت از سوي مقام معظم رهبري و رهنمود هاي ايشان دربحث توسعه طب سنتي گفت : اين نشان از اهميت طب سنتي درنظام سلامت کشور دارد. براين اساس و با توجه به اهميت طب سنتي و جايگاه مهمي که درسياست هاي کلي سلامت براي آن در نظر گرفته شده است، ما نيز دروزارت بهداشت بر نامه هاي زيادي براي توسعه طب سنتي پيش بيني کرده ايم .

300 دانش آموخته در حوزه طب سنتي ودارو سازي سنتي داريم

وزير بهداشت با بيان اين که در سال هاي اخير اقدامات زيادي در راستاي توسعه طب سنتي انجام شده است ،افزود: در سال هاي اخير موضوع تربيت متخصصان طب سنتي به طور آکادميک در دانشگاه ها آغاز شده است و در حال حاضر در حوزه طب سنتي ودارو سازي سنتي در مجموع 300 دانش آموخته و30 دانشجو داريم که اين تعداد نشان مي دهد طب سنتي با وجود سابقه ديرينه اي که در کشور ما دارد، در بحث آکادميک هنوز بسيار جوان است؛ بنابراين يکي از اقدامات ما اين است که در زمينه تربيت متخصصان اين حوزه گام هاي اساسي تري برداريم.

وي ادامه داد : يکي از برنامه هاي مهم ما در اين زمينه اجراي طرح بورسيه دانشجويان طب سنتي در دانشگاه هاي مهمي است که استادان برجسته ومتبحر طب سنتي کشور در آن ها تدريس مي کنند.

با اجراي اين طرح ،متخصصان بيشتري در اين حوزه تربيت خواهند شد و به تبع آن با توجه به افزايش ظرفيت متخصصان واستادان اين حوزه دراستان هاي مختلف نيزدانشکده هاي طب سنتي دايرخواهيم کرد و به اين ترتيب تعداد متخصصان اين حوزه راافزايش مي دهيم.

وي تصريح کرد : موضوع طرح بورسيه دانشجويان طب سنتي در دانشگاه هاي مهم کشور از برنامه هايي است که در سال جاري اجراي آن را آغاز خواهيم کرد.

وي اضافه کرد : درباره طب سنتي هم مانند بقيه علوم اعتقاد داريم که نبايد شتابزده عمل کرد و در عين حال نبايد خود کم بيني داشته با شيم بلکه همان طور که اشاره شد، بايد به شيوه علمي ومدبرانه براي توسعه آن قدم برداريم .

وي در باره سهم دارو هاي طب سنتي دربازار دارويي کشوروهمچنين اظهار نظر معاون غذا وداروي وزارت بهداشت مبني بر سهم 5 درصدي دارو هاي سنتي دربازار دارويي کشور گفت :البته من آمار دقيقي در اين زمينه ندارم اما اگر نگاهي به داروخانه هاي گياهي داراي مجوز وهمچنين عطاري هاي مجاز و ميزان فروش آن ها داشته باشيد، خواهيد ديد که دارو هاي سنتي سهم بسيار خوبي در بازار دارويي کشور دارند و با توجه به اين حجم استقبال و بازار مناسبي که در اين زمينه وجود دارد، بايد براي ساماندهي وتوسعه اين حوزه قدم هاي مهمي برداشته شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس