کد خبر 305299
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از کشف محموله پرنده‌های کمیاب به کمک تشکل‌های زیست‌محیطی و همیاران محیط زیست خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سرهنگ حمیدرضا خیلدار گفت: فرمانده یگان حفاظت با همکاری پلیس اطلاعات امنیت دامغان و براساس اطلاعات تشکل‌های زیست‌محیطی و همیاران محیط زیست وارد منزل یک شکارچی شد و از داخل منزل این فرد یک قطعه دلیجه زنده، 2 قطعه تاکسیدرمی‌شده قرقاول، یک قطعه تاکسیدرمی‌شده گورکن و همچنین 5 حلقه مارافعی و شاخ دار در الکل وضمائمی همچون جمجمه و شاخ آهو کشف شد.

به گفته وی، منطقه آزاد طاق در جنوب دامغان محل شکار این فرد بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر مجموعه یاد شده متعلقات تجهیزات شکار نیز در منزل این فرد کشف شده است که شامل خنجر و نیزه، 2 تیرکمان دست‌ساز، فشنگ ساچمه‌زنی نیز پیدا شده است. اما سلاح شکاری در منزل وی وجود نداشته است و در حال حاضر در حال استعلام از سپاه و ارتش هستیم که اگر فرد متخلف سلاح مجاز داشته باشد مجوز او را باطل و سلاح را توقیف کنیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که این فرد دارای سابقه تخلفات شکار متعددی است گفت: با توجه به این که حکم تخلفات این فرد تجمیعی است و با وجود حساسیت‌های سازمان نسبت به شکار غیرمجاز و تعامل که با قاضی وجود دارد ممکن است مجازات وی تا 2 سال حبس و جریمه نقدی متناسب با تجمیع حکم او باشد.

خیلدار با تاکید بر نقش NGO ها و همیاران محیط زیست در شناسایی و کشف این محموله گفت: به همت دکتر ابتکار NGO ها و همیاران محیط زیست فعال شده‌اند و اگر در جایی کمبود محیط بانان وجود دارد این نیروها می‌توانند با اطلاعات خود نقش زیادی در کشفیات داشته باشند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس