با نزدیک شدن به مذاکرات نهایی ایران و 1+5، آمریکا مانور تبلیغاتی و رسانه‌ای درباره برنامه موشکی ایران را تشدید کرده است.

گروه جنگ نرم مشرق- با نزدیک شدن به مذاکرات نهایی ایران و 1+5، آمریکا مانور تبلیغاتی و رسانه‌ای درباره برنامه موشکی ایران را تشدید کرده است.

هدف از این جریان‌سازی جدید، تداوم تحریم‌های مرتبط با برنامه موشکی ایران است تا در صورت کاهش برخی تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب توافق جامع، غربی‌ها بهانه لازم برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران را همچنان در اختیار داشته باشند.

در راستای همین سیاست است که اخیرا مرکز پژوهش‌های کنگره آمریکا گزارشی درباره همکاری‌های ایران، کره شمالی و سوریه در زمینه موشک‌های بالستیک منتشر کرده است.

نکته مهم آن است که در این گزارش، از اطلاعات طبقه‌بندی‌شده جامعه اطلاعاتی آمریکا طی دو دهه اخیر که اخیرا از حالت طبقه‌بندی خارج شده، استفاده شده است.

گزارش مرکز پژوهش‌های کنگره آمریکا درباره موشک‌های بالستیک ایران + دانلود // آماده

این گزارش دو نتیجه مهم ارائه می‌کند:

1- هیچ مدرکی درباره همکاری ایران و کره شمالی در زمینه تجارت هسته‌ای وجود ندارد، اما در زمینه فناوری موشک‌های بالستیک، همکاری دو کشور طولانی‌مدت بوده است.

2- سوریه موشک‌های بالستیک و فناوری مرتبط آن را از کره شمالی و ایران دریافت کرده است و در زمینه هسته‌ای نیز با کره شمالی همکاری داشته است.

در این گزارش مجددا ادعا شده که برنامه هسته‌ای ایران مشکوک به هدف‌گذاری ساخت بمب هسته‌ای است،‌ هرچند برنامه ساخت بمب هسته‌ای خود را طبق گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا، از چند سال پیش متوقف کرده است.

طبق این گزارش، ایران بیشترین تعداد موشک بالستیک را در خاورمیانه دارد. همچنین ادعا شده که موشک‌های بالستیک ایران قابلیت حمل تسلیحات کشتار جمعی را دارد و افزایش توان فضایی نیز به ایران امکان ساخت موشک‌های با برد بیشتر مثل موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را داده است.

در این گزارش با ذکر فهرستی از خریدهای موشک‌های بالستیک کره شمالی توسط ایران طی دو دهه اخیر، گفته شده که هم‌اکنون توانایی ایران در ساخت و آزمایش موشک‌های بالستیک تقریبا از کره شمالی جلو زده است. در این باره به سخنان جیمز کلپر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در جلسه 11 فوریه 2014 کمیته سرویس‌های نظامی سنای آمریکا اشاره شده که گفته بود: ایران هم‌اکنون در تولید موشک‌های بالستیک قاره‌پیما نیازی به کمک خارجی ندارد.

برای دانلود گزارش کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    خود شما در مشرق نیوز تعداد کل مقالاتی که در بخش موشک بالستیک در عرض 3 ماه گذشته دادید به حدود 10 تا می رسه که با کل 10مقاله دو سال گذشته برابری می کنه بعد می گید امریکایها مانور زیادی دارن می دن!!
  • ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    ایران که اگر بزرگترین قدرت بالستیک منطقه نبود که شما همین الان از گزینه های نظامی به گزینه تحریم اقتصادی شیفت نمی کردید و قبل از تحریم ها و جنگ اقتصادی با جنگ نظامی مثل عراق و افغانستان ایران رو هم که به اعتراف خود روحانی و رفسنجانی در زمان تعلیق هسته ای 10 سال پیش دربرنامه داشتید اجرایی می کردید و حتی قبل از آن ایران که نیروی هوایی و زمینی مدرنی نداره تنها بخشی که با هزینه بسیار کمتر نسبت به نیروی هوایی و دریایی پیشرفت کرده همین موشکی هست هزینه تولید یک جنگنده 100 میلیون دلاری با 100 فروند موشک بالستیک 1 میلیون دلاری برابری می کنه
  • دکترای سیاست بین الملل ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    تا در صورت کاهش برخی تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب توافق جامع، غربی‌ها بهانه لازم برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران را همچنان در اختیار داشته باشند!!!!! ایران هم گوش هاش درازه و به جای اینکه همان هسته ای رو دوباره فعال کنه چون لغو تحریم ها که باعث تعلیق هسته ای بود لغو شده می ره موشکی رو هم تعلیق می کنه! تا بعدش هم مقاومت حزب الله و..رو تعلطیل کنه! و می گه امر دیگه!نه؟ ما در هسته ای باز طراحی رئاکتور پلوتونیوم تعلیق غنی سازی بیست درصد عدم نصب سانتریفیوژهای جدید توسعه ندادن حجمی و کیفی سطح غنی سازی و فریز شدن حجم آن و از همه مهمتر اکسید ذخایر بیست درصد و حتی 5 درصد بعد از دی ماه و قبول بازرسی های هفته گی و روزانه حتی از معادن اورانیوم رو که عملا اگر ایران بخواهد کار مخفی بکنه چون نیاز به برداشت بیشتر میشه لو خواهد رفت رو قبول نکردیم که تحریم های بانکی و نفتی که طرف مقابل به بهانه همین هسته ای و ساخت بمب ایجاد کرد لغو نشه... اگر لغو نشه برنامه اتمی ایران دوباره فعال میشه حتی شدیدتر از قبل و شاید با خروج از NPT هدف اصلی نظام این هست که با هسته ای امریکا و غرب رو کنترل کنیم ولی هدف ضد انقلاب اسراییل عربستان وهابیت و...این هست که ایران خلع سلاح کامل بشه تا بشه استراتژی نابودی مقاومت و نسل کشی شیعه در منطقه اجرا بشه عجیبه برخی دوستان ناآگاهانه با اون همراه میشن نه اینکه یکی یکی تمام بخش های کشور را به میل غرب و اسراییل و عرب تعطیل کنیم که اونها کلا یک ایران خنثی بی خطر بدون هیچ قدرت موثر نظامی و حتی اقتصادی می خواهند
  • ملیسا ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    اون بیسوادی که می گفت موشک های ایران مونتاژ 30 سال پیش کره شمالی هست کدوم گوریه؟
  • دکترعباس حاتمی ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    موشکهاوحقوق بشرهم قابل مذاکره هستند.
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    به کوری چشم شما موشک قاره پیما هم میسازیمو خاک آمریکا رو در تیرس قرار میدیم
  • منافق ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    حزب الله حماس مقاومت نیز همینطور
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    همینطور صلح با اسراییل و به رسمیت شناختن اشغال فلسطین
  • دکتر ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    زنا و حتی زنای محسنه لوط ازدواج با محارم رابطه جنسی با حیوانات دو جنسه ها فراجنسیتی ها لغو قصاص و آزادی اسلام ستیزان و منافقین و اقلیت های قومی تجزیه طلب ...کف خواسته های غرب در موضوع حقوق بشره دکتر جون!!
  • زهرا سادات ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    گزينه روي ميز ايران و حتي زير ميز ايران موشك هاي قدرتمند است. مشرق كار كن متن من را فقط به آقايون اهميت مي دهيد. و نظرات ما را مسخره مي كنيد. مشرق دقت كن .
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    ... دكتر قلابي اون چيزيكه ميشه مذاكره كرد ...مشرق منتشر كن
  • نصیر ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    تقریبا چند ساله تعداد جاسوسی هایی که از بخش پدافندی هوایی و دریایی ایران میشه نسبت به گذشته به شدت بالا رفته چرا؟ چون از پیشرفت های متعارف ایران در پدافند رادار دریا هوا و زمین بیش از هسته ای و موشکی نگران شدن خطر یک رادار و پدافند برای دشمنان ایران 100 برابر هسته ای و موشکی هست چون می تونه جنگنده ها و موشک های اونها رو در صورت حمله به ایران به صورت عملی و نه یک توان بلقوه غیر قابل کاربرد هسته ای بزنه چرا اسراییل و اتحادیه عرب به سوریه حمله نکردن ؟ چرا به حزب الله لبنان حمله نکردن؟ چون از واکنش ایران نگران بودن! نه! چون می دونستن اگر بخوان به واکنش ایران واکنش بدن دچار مشکل میشن! بدون هیچ شکی اگر ایران از هسته ای خارج بشه خواست اسراییل اعراب ترکیه و تندروها در غرب برای محو کامل مقاومت و حمله به سوریه لبنان عراق و در آخر ایران شروع میشه فرآموش نکنید که برای حمله به یک کشوری باید تمام اطلاعات پیشرفت های هوایی پدفندی دریایی زمینی راداری و..آن کشور رو بدنید چیزی که امریکا و متحدین اون قبل از حمله به هر کشوری تا دقیق ترین جزئیات پیش می رن
  • سلمان ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    انشاالله در خانه ابدی خودش خفته ولی حالا باید اونی رو پیدا کرد که گفته آمریکا با یه بمب تمام سیستم نظامی ایران رو فلج می کنه
  • ناصر ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    اگر 2 سال دیگه مردم آمریکا به یک دولت جمهوری خواه تندور مثل همین میت رامنی که با فقط 3% آرا از اوباما شکست خورد رای دادن کسی که می گفت باید حتی علنا دانشمندان ایران رو ترور کرد و به ایران حمله کرد بدون موشکی و هسته ای چطور قراره جلوی حمله اونها رو بگیریم؟ با شعر و شعار؟ مگه میشه آینده رو پیش بینی کرد...بدون هیچ شکی سالها و دهه های آینده ممکنه دوباره تندروها در غرب به قدرت برسن کنار گذاشتن موشکی و غنی سازی در این دنیا که ابرقدرت ها قانون جنگل و زور رو بر اساس امنیت و ملی و منافع خود تعریف می کنن خریت محضه چرا ما ایرانی ها از تاریخ 200 سال اخیر که سراسر زیر قول ووعده زدن ابرقدرت ها به ما در زمان بحران بوده درس نمی گیریم؟؟؟ آن شتر گربه شد........باید این گربه سوسک بشه تا از خواب منفعت گرایی لحظه ای و کوتاه مدت خارج بشیم؟؟؟؟
  • خانم شیرزاد ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    ا واه شما دکتریییییید؟! ببخشید فکر کردم کارشناس مسائل سیاسی هستید!!!!!!
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    گزارشو نصفه نیمه منعکس نکنید. گزارش می گه برنامه موشکی ایران هنوز در برخی مواد به کره وابسته است.
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    خاك بر سرت ترسو
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    این رو پایه ام... واقعا کوش؟ فکر کنم از یه کشور عربی در پیت که اندازه استان قم هم نمیشه داشت حرف میزد.
  • مرتضی ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    به گفته خلبانان قدیمی ، حتی جنگنده های خریداری شده ایران از اِمریکا در قبل از انقلاب با خود اصلش در دوره آموزشی تو پایگاه اِمریکایی فرق داشته و ناقص بود! اونوقت یکی مثل تو پیدا میشه تکنولوژی بومی موشکی ایران رو زیر سوال میبره!!!
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    اتفاقا میگه الآن کره به ایران محتاجه
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    با سواد! کره شمالی هنوز رنگ یک موشک سوخت جامد 2000 کیلومتری مثل سجیل رو از ندیک ندیده هر چیزی هم داره در سوخت مایع از چین بوده که در همان سوخت مایع هم از ایران عقب افتاد این کشور بهتره ببینه چرا یک ماهواره نمی تونه با موفقیت در مدار پرتاب کنه و بعد پاسخ بگیره!
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    عجب؟؟؟ اول برید پروژه سیمرغ رو با تائپدونگ کره مقایسه کنید بعد بیاد بلف بزنید
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    كره شمالى موشك قاره پيما داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس