یوریپابلیک لیستی از حکومت هایی را آورده که در مقابل انقلاب از زیرساخت، آسیب پذیر هستند؛ از ایران هم نام برده است. آیا ایران،در معرض خطر "دومین انقلاب سبز" قرار دارد؟

گروه سیاسی مشرق- دیروز، «انستیتو بروکینگز» که اغلب در رتبه بندی های معتبر جهانی از اندیشکده های بین المللی، بعنوان معتبرترین اتاق فکری جهانی انتخاب شده است؛ در یک گزارش تحلیلی، به بررسی ماهیت اعتراضات صورت گرفته در اوکراین و ونزوئلا پرداخت. این گزارش اما با عنوان: "آیا ایران، بعدی است؟" (آیا نوبت ایران است؟)، منتشر گردیده بود.

بروکینگز: آیا بعد از اوکراین و ونزوئلا، نوبت ایران است؟

پیش از این «پایگاه خبری- تحلیلی مشرق»، در سلسله مقالاتی با عنوان: "پروژه قدرت خیابانی/ بازخوانی تحولات اوکراین"، ضمن رصد و جمع آوری اطلاعات جزئی، این تئوری را مطرح کرد که آنچه در اوکراین در قالب یک کودتای فاشیستی شبه مردمی در جریان است؛ در واقع، یک نسخه جدید از مدل های "براندازی نرم" است که در قالب "Power Of Street" و بعد از شکست عملیاتی مدل "انقلاب های رنگی"، بروز و طراحی شده و قرار است؛ بعد از تست در دیگر کشورها نیز اجراء گردد.

هر چند آن زمان، برخی که معمولاً نگاه خوش بینانه و ساده اندیشانه ای به تحولات اجتماعی صورت گرفته توسط های سرویس های اطلاعاتی غرب دارند؛ این تئوری را به بدبینی مضاعف متهم می نمودند اما امروز شواهد بیشتری از این مسئله که خود اندیشکده های اطلاعاتی و شبه دولتی آمریکا نیز، چنین تعریفی از وضعیت اوکراین دارند؛ به چشم می خورد.

بروکینگز: بعد از ونزوئلا و اوکراین، منتظر اعتراضات مدنی در ایران باشید

دیروز، تحلیل گر مدعو و غیر مستقر «انستیتو بروکینگز» در مطلب فوق الذکر، با اشاره به گزارش تحقیقی «مجله نیوریپابلیک» آمریکا درباره ماهیت اعتراضات اجتماعی اوکراین- ونزوئلا، اینطور عنوان کرد که بحث های بسیاری درباره تأثیرگذاری بحران اوکراین بر مذاکرات هسته ای ایران توسط کارشناسان مطرح شده لیکن؛ بحث درباره تأثیرگذاری این مدل بر "تحولات داخلی ایران"، مغفول مانده است. نویسنده سپس، می پرسد: آیا ایران در خطر "انقلاب سبز 2" قرار دارد؟

 این فرضیه دوباره بعنوان یک هشدار به نهادهای ذیربط، مسئولین و رسانه های متعهد کشور گوشزد می شود که آماده سازی های فضای اجتماعی ایران و بسترسازی عملیاتی در "سازمان عملیاتی آشوب" (فتنه 88) در جهت ساخت یک ناآرامی برهه ای؛ مدت هاست که شروع شده و شواهد بسیاری از آن موجود است. این ناآرام سازی احتمالی که متأسی از مدل سازی های عملیات صورت گرفته در اوکراین، تایلند، ونزوئلا، ترکیه و ... است، چهار هدف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را پیگیری می کند: 1- تغییر رفتار تهران: فشار به ایران برای انعطاف بیشتر در حوزه های نفوذش بویژه خارجی (بخصوص موضوع هسته ای و پشتیبانی از مقاومت اسلامی)، 2- ایجاد بحران مقبولیت (به تعریف آنها: مشروعیت) برای جمهوری اسلامی: این ادعا که مطالبات بخشی از مردم ایران که در قالب جنبش سبز متبلور شد، پاسخ داده نشده و رهبران ایران با عدم مقبولیت مواجهند و 3- تغییر در چیدمان قدرت بصورت دومرحله ای و 4- براندازی از درون.

بروکینگز: بعد از ونزوئلا و اوکراین، منتظر اعتراضات مدنی در ایران باشید

در ادامه برای اولین بار، بخشی از گزارش «انستیتو بروکینگز» را بدون رد یا پذیرش مفاد آن منتشر می شود:

***

آیا، بعدی ایران است؟

استفان گراند

این مقاله بخشی از سری یک هفته ای در توضیح کتاب جدید «استفان گراند»، موسوم به "درک میدان التحریر: انتقال های قدرت در جاهای دیگر، چه چیزی درباره آینده دموکراسی عربی؛ می تواند به ما بیاموزد" است. «انستیتو بروکینگز» در ادامه این هفته، 23 آوریل 2014 م.، میزبان مراسم معرفی کتاب «گراند» خواهد بود. «گراند» عضو ارشد و غیر ساکن «مرکز سابان» و مدیر سابق «پروژه روابط آمریکا با جهان اسلام» است.

بحران اوکراین مباحث زیادی را درباره تأثیر آن بر موضوع مذاکرات 1+5 با ایران به وجود آورده است. اما توجه بسیار کمی به نتایج احتمالی موفقیت جنبش "میدان اروپا" در اوکراین بر تحولات داخلی ایران شده است.

سایت «نیو ریپابلیک» ]جمهوری جدید[ هفته گذشته، بخشی کامل را به چیزی اختصاص داد که نامش را "عصر انقلاب" گذاشت. این سایت، مقالاتی درباره اعتراضات مدنی اخیر در اوکراین، ونزوئلا، و کشورهای دیگر منتشر کرد. بخش مذکور با یک "لیست کیسه" به پایان می رسد که در آن لیستی از حکومت هایی آمده که در مقابل انقلاب از زیرساخت؛ آسیب پذیر هستند. در این لیست، از ایران هم نام برده شده است. آیا این کشور، در معرض خطر "دومین انقلاب سبز" قرار دارد؟

«سوزان مالونی» و «کنث پولاک»، همکاران من در «مرکز سیاست خاورمیانه سابان در انستیتو بروکینگز» برای پاسخ به این سؤال بسیار مجهزتر از من هستند. آنچه من می توانم ارائه بدهم، چارچوبی است بر اساس تحقیق اخیرم؛ درباره تجربه دموکراتیک سازی در مناطق دیگر دنیا.

امروز را با اشاره به این مطلب آغاز می کنم که خاورمیانه، اولین منطقه دنیا نیست که دموکراتیک سازی می شود؛ بلکه آخرین است ... از اواسط دهه 1970 تا پایان قرن بیستم، آنچه "موج سوم دموکراتیک سازی" نامیده می شد؛ همه دنیا را فرا گرفت و تنها خاورمیانه را جاگذاشت ... نکته امروز این است که خاورمیانه، هنوز هم از روند جهانی به سمت دموکراسی بیرون است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 206
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 43
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    من 9 دی رفتم تو خیابون اما الان پشیمونم
  • یدی ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    زرشک...........کور خوندن............اینجا ایرانه ..نه اوکراین و.......
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    در لینکی که ارایه کردید 9 مقاله ارایه شده در حالی که یادداشت شکست در اوکراین، امید واهی به موفقیت در ایران که مستقیم به تلاش غرب برای اوکراینیزه کردن ایران اشاره داشت ، جایی در این بخش ندارد.
  • محسن ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اعراضض «مدنی»؟؟؟؟؟ اعتراض «زدنی» بگید بهتره اینا از مدنیت چیزی سر در نمیارن
  • رضا ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    - اولا برو دایی اینجا ایران - دوما آی مسئولین قدر مردممون که همه جانبه پدرشون در اومده و هنوزم غیرتمندانه عاشق دین و مملکتشون هستن بدونید - سوما شرافت و عزت ملت بزرگ ایرانو چوب حراج نزنید بهش
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    سال 88 چنین غلطی کردند که در 9 دی مردم مثل آشغال جمعشون کردن ...
  • علیرضا ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    بعید هم نیست.فرض کنید یک آرامش نسبی اقتصادی ایجاد بشه بعدش این رو به مذاکرات هسته ای گره بزنن. از طرف دیگه چون مذاکرات هسته ای و دستاوردهاش خط قرمز بخشی از جامعه است، وقتی ببینن داره از دست میره باعث میشه مقابل بخش دیگه ی جامعه که فقط دنبال آرامش اقتصادی هستن قرار بگیرن و ایجاد این دو قطبی در بین مردم میتونه شروع یک فتنه انگیزی جدید باشه و شرایط رو فراهم کنه مثل سال 88 که دوقطبی احمدی نژاد- موسوی و کروبی شکل گرفت. البته در حد، تئوریه. ولی در کل تجربه ما نشون داده این مدل عملکرد مسئولین نتیجه اش فتنه میشه
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    کسي که به خاطر خدا کار کند هرگز پشيمان نخواهد شد.
  • محمد ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    شما بیجا کردی منافق امثال شما با کوفیان زمان حضرت علی هیچ فرقی ندارید.
  • حسين ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    باشه ،باور كرديم! آره ،دارو دسته ساده لوح و آلت دست سبز هم ٩ دى رفتن تو خيابون ولى وقتى جمعيت ايرانى هاى واقعى و با غيرت را ديدند دمشونو رو كولشون گذاشتن و در رفتن
  • مبلاد ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    تو از دفاعی که از حسین(ع)کردی پشیمانی؟؟؟
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    مهم این است که ما از سال گذشته میلادی با حضور مطالعاتی و تطبیقی میدانی در میدان یورو تمام این تحرکات را رصد کرده ایم و در همان زمان توسط شما اطلاع رسانی صورت گرفته است ما تمام تحرکات کشورهای اروپایی و آمریکا را را رصد می کنیم و بصورت پیشدستانه گام های آنان را خنثی می کنیم.اخیرا بعدی از تحرکات پیشروی آنان به ایران منعکس و گام های بعدی در هفته های آینده افشا خواهد شد. همین قدر به طراحان داخلی و خارجی این پروژه می خواهیم بگوییم ما همچون سال 88غافل گیر نمی شویم و با برنامه های پیشدستانه جهان را غافلگیر خواهیم کرد و اینبار عفو و گذشتی برای فتنه گران در کار نخواهد بود و خودمان عدالت را اجرا خواهیم کرد.منتظر ما باشید
  • مشرقی تیر ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اخه چرا عزیزم تو بر اساس وظیفه دینی و انقلابی یه کار درست و البته مهم انجام دادی حالا هم اگر با تغییر زمانه تغییر نکرده باشی بازم همون کار رو در جایی که لازم باشه انجام میدی تاجایی که میتونی خودت رو از علل وعوامل پشیمان زا دور نگهدار انشاالله موفق باشی
  • ریاستی ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    آزموده را ازمودن خطاست،بسم الله.پس از شروع جریان اوکراین گفتم که غرب به تلافی عدم موفقیت انچنانی در سوریه ،از اوکراین شروع کرده ودر ونزویلا داره دخالت میکنه و میخواد دوباره تجربیات اونجا رو تو ایران تست کنه،شواهدش هم زیاده.ولی کور خونده ،مطمعنا باید اونا رو یک جایی مشغول کرد.
  • سعید ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
  • احمد ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    عزیز نگران نباش خیلی بزرگتر از توها در اول انقلاب بودند و بعد پشیمان شدند اما این نظام و انقلاب و مردم همچنان پابرجا هستند ...
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    توی جلبک میخوای خودتو جای یک 9 دیی پشیمان جا بزنی؟!!!!!!! برو جلبک خودتی خودتی برو جیگر.
  • امیرسجاد ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    منم 9 دی نرفتم ولی پشیمونم من به تو در دی خخخخخخخخخخ
  • ضد طاغوت ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    دروغ میگی 9 دی در جمع مردم حضور نداشتی اگر هم رفته باشی جزیی از مردم نبودی بلکه برا رصد شرایط رفتی !! نکنه جاسوسی ؟! اما نگفتی برا چی پشیمونی ؟ اصلا میدونی مردم برای چی 9 دی تظاهرات کردن ؟ اگه یادت رفته به یادت بیار که مردم به خاطر مقابله با اهانت به سرور و سالار شهیدان ، به خاطر مقابله با اهانت به مقدسات ، به خاطر مقابله با اهانت به ولایت فقیه تظاهرات کردن نه به خاطر حزب یا گروه خاصی . حالا به سوال من جواب بده شما اصلا به مقدسات و شعائر دینی اعتقاد داری یا اینکه فقط به خاطر حزب یا گروه خاصی خودت رو همرنگ با جماعت می کنی ؟!
  • صالح عباس نژاد ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اشتباه نکنید اینجا ایران است نه اوکراین. اینجا نسل ستارخان‌ها، باقرخان‌ها ، میرزاکوچک خان جنگلی‌ها، امیرکبیرها، شهید باکری‌ها،شهید بابایی‌ها، شهید فلاح‌ها، شهید صیادها، شهید همت‌ها، شهید آوینی‌ها، شهید دوران‌ها، شهید چمران‌ها می‌باشد. اینجا همه میراث داران ادامه دهند‌گان راه کربلا هستند. اینجا همه کفن پوشیده و با خون خود با خدای خود پیمان بسته‌اند.
  • مازندرانی ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    با 8 میلیون بیکار و این وضعیت وخیم حقوق بشر بعید نیست
  • حمید ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    با این وضعیت اقتصادی و فشار سنگین امکانش هست. اما مسئولین ظاهرا خوابند.
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    88 كه مردم خيلي راجع به اينجور انقلابهاي رنگي و عجيب و غريب اطلاع نداشتمند و فكر ميكردند كه جريان حق طلبيه. كاري نتونستند بكنند. حالا كه اكثر مردم توي اين زمينه روشن شدند و كمتر آلت دست غربي ها قرار ميگيرند. ولي حفظ ايمان و در صحنه بودن انقلابي ها مهمترين عامل پشتيباني خداوند ازين نظام هست .
  • ایران ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    این که ایران دشمنان بسیاری داره که برای صدمه زدن به ایران مقتدر هر کاری از دستشون بربیاد انجام بدن شکی نیست پس یعنی احتمال داره که در ایران هم اتفاقاتی بیافته اما در این که مومنین دست یاری خدارو به همراه دارند و پیروز هستند هم شکی نیست یعنی آمریکا و نوچه هاش هیچ غلطی نمیتونن بکنن
  • خوزستانی ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    به نظرم بزرگترین خطری که ما را تهدید میکنه بیکاری جوانان وعدم وضوح اینده برایشان هست که به طبع ان بالا رفتن سن ازدواج وفقر وارتکاب جرم بدنبال داره اونم با توجه به اعداد زیاد بیکاران جوان .... موضوع دوم هم شکاف فرهنگی هست که طیفی از جامعه معتقد به ارمانها واصولیست که طیف دیگر صد در صد درتقابل با آن قرارگرفته
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    دستاوردهای مذاکرات هسته ای به نظر شما چیه؟؟؟ آرامش اقتصادی؟ کو چرا من نمیبینم؟ مطمئن باشین اگر کسایی بخوان فتنه انگیزی کنن اونایین که تفکرات غربی دارن نه حتی اونایی که به دنبال آرامش اقتصادین
  • اسمال ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    پایتخت رو عوض کنند با یک شهر دیگه
  • سلمان ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    والله اگر بگذاریم حوادث فتنه 88 دوباره در این مملکت تکرار بشه چون در صورت بروز چنین فتنه ای کلیه خطوط قرمزی که نظام بنا بر ملاحظاتی مد نظر قرار می داد برداشته خواهد شد خواه این فتنه اکبر باشه یا هرکس دیگه
  • مازندرانی ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    احسنت سران کشور خودشونو زدن به خواب
  • سلمان ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    من مازندرانی از تو ابراز برائت می کنم
  • مازندرانی ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    ای بزرگان کشور یه جای وهابیون و نواصب فلسطین و پاکستان و سومالی و مصر..................به فکر نرخ زاد و ولد 1 درصد مملکت شیعه و اقتصاد تهاجمی به جای اقتصاد مقاومتی باشید
  • مازندرانی ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    دلت میخاد ببرن غزه؟؟؟
  • مازندرانی ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    ته خله ................
  • ُسید مهدی ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    آقا سلمان، 8 میلیون بیکار دروغه یا وضعیت وخیم حقوق بشر؟! چشماتونو ببندید و مثل کبک سرتونو بکنین زیر برف...
  • جی جی ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    لبیک یا خامنه ای
  • محسن ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    رفته بودی سر خیابون چیزی بخری احتمالا مغازه بسته بوده پشیمون شدی
  • سجاد ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    رفته بودی دختربازی بعد دیدی امروز روزش نیست...آره؟!
  • محسن ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    این موضوع دو جنبه دارد اول این که در سال 88 برخی مسئولین فعلی اصحاب فتنه بودند و کم کم خود را جا کردند و متاسفانه الان همان ها زمینه این موضوع را مدتی است که فراهم می کنند مثل وزارت علوم دوم این که الحمدلله این مملکت رهبر مدبر و شجاعی دارد که فدائیان زیادی گوش به فرمان او هستند و مطلب جالب این که سردمداران این جریان در فضای مجازی به دنبال براندازی هستند در حالی که واقعیت را درک نمیکنند و این دقیقا مثل جریان فعلی دولت در ارتباط با مردم است که مردم را خلاصه کرده اند در کسانی که پای کیبوردها نشسته و عضو فیس بوک هستند و یا حداکثر مناطق بالا شهر تهران و بعضی شهرهای بزرگ و این نشان از جنگ اشراف با مستضعفان است که از 35 سال پیش تاکنون ادامه دارد و به فضل الهی وعده الهی در غلبه مستضعفان و ایجاد حکومت امام علیه السلام محقق خواهدشد
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    من 9 دی نرفتم اما دلم با همه مردم با غیرتی بود که تو اون راهپیمایی شرکت کردند.
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    بله ديديم چطور اشتون و هيت اروپايي هر كاري خواستن كردن اينقدر نگين پيشدستانه فعلا غربيها دارن پسشدستانه كار مي كنن
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    یک یکی مشرق
  • چلچلا ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    تا زمانيكه با خدا باشيم و سيد علي رهبرمون باشه از هيچ چيز هراسي نداريم. چه بسا اگه رهبري خردمندانه معظم له نبود تا حالا اثري از انقلاب هم باقي نمي ماند.
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    مقالاتی که عبدالله شهبازی درباره ماهیت اعتراضات اکراین نوشته و ترجمه کرده خیلی قابل توجه و تامل است ؛ به نظرم خوب است اگر یک پرونده جدی در مورد اکراین باز کنید و اون مقالات راهم باز نشر کنید متشکر
  • هدایت ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    قبل این که آمریکا این بحران را در ایران ایجاد کند یا نشانه آن دیده شود ایران باید هر چه زودتر بلافاصله برای آمریکا در خاورمیانه بخصوص در تنگه هرمز ودریای عمان بحران ایجاد کند ودر این مورد حمایت روسیه هم باشد خیلی بهتر است دیگر باید ایران از هیچ چیزی نترسد
  • حمید ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    من اشتباها بتو رای مثبت دادم
  • مراد ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    تو یک آدم بزدل هستی اگر دشمن بهت فشار بیاورد از همه چیز میگذری
  • محمد ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اگر مسئولین و سران کشور سیاست فعلیشونو تغییر ندن ومثل کبک سرشونو زیر برف بکنن و بی خبر از بطن جامعه و فقط برای ارضای حس قدت خواهی و دنیا طلبیشون به سر و کول هم بپرن، به خدا این مسئله اصلا دور از انتظار نخواهد بود. امیدوارم هیچگاه چنین اتفاقی نیفته. مسئولین به خودشون بیان اگر مردم احساس ظلم نکنن هیچ وقت چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    میشه بفرمائید که کدوم یک ازمسئولین بخاطر خدا کارمیکنند
  • راوری از مشهد ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    إن شاءالله بعد از ونزوئلا و اوکراین ، نوبت آمریکا و اروپاست . در هردو کشور ( ونزوئلا و اوکراین ) ، تقریبا نتیجه ی نهایی به نفع ایران شده و در حال شدن است .
  • مجید ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    آقای ناشناس معلوم است تو از اول هم در 9دی شرکت نکردی دروغ میگویی آدمهای منفعت طلب بی مسئولیت نمی توانند درراه حق ایثار کنند
  • مازندرانی ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    سلمان چلچلای چاپلوس
  • محمد ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    حیف که تو اسم تو گذاشتی مازندرانی مازندرانیها قهرمان وشرافت دارند مثل تو خوارو ذلیل خودفروخته نیستند بدبخت من هم در خانواده خود بیکار داریم ولی هیچ موقع تن بذلت نمی دهیم
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اون عزیزی که گفته اومدم نه دی حالا پشیمونم مطمئن باش دروغ میگه. از این نفوذی هاست
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    یک یکی مشرق
  • معلم ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    من تمام مسیر را با دو پایی که ناقص هستند پیاده تا میدان آزادی طی کردم (از اواسط اجرای برنامه به سمت آزادی رفتم ) مردم در دسته های متراکم به سمت میدان انقلاب می آمدند به طوری که مجبور شدم از کوچه های نزدیک به خیابان آزادی تا نواب را بروم وعجیب این که این کوچه ها هم پر بود از مردمی که به عشق دفاع از آرمان های اسلام و خمینی و دفاع از خامنه ای حرکت کرده بودند . آری در یک کلام کسانی که آن جا بودند یا بازماندگان انقلاب و جنگ بودند و یا فرزندان معنوی نسل اول و دوم و آن چنان مصمم که ذره ای شک را در آنان نمی شد یافت . من در تمام راهپیمایی های دوران انقلاب و 22 بهمن ها بودم روز 9 دی و مردمی که دیدم چنان قلب مرا گرم کرد که در هیچ 22 بهمنی اینچنین نبود . واما این ناشناسی که اظهار پشیمانی کرده یا واقعا شرکت نداشته و از طیف اصلاحاتچی های بلوف زن و خالی بند است و یا اگر راست گوست حتما عبوری از کنار راهپیمایان گذشته
  • مازندرانی ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    خود فروخته تویی که در ازای یه ساندیس مملکتتو به وهابیون غزه و پاکستان و......میفروشی
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    ای بلا نکنه خودتی، می خوای برا مقالاتت تبلیغ کنی
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    آره بابا اونا به خواص سندیس پی نبردن کارشون به اونجا کشید
  • چلچلا ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    مازني عزيز اين چاپلوسي نيست و يك واقعيت غير قابل انكاره. توجه داشته باشيد كه غربيها براي شيوه مديريت بحران توسط رهبري اطاق فكر گذاشته و براي مقابله با روش مديريتي ايشان تحقيق و پژوهش مي كنند آنوقت ما داريم تو سر و كله هم ميزنيم و عنوان چاپلوس به همديگه ميديم!
  • اسمال ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    مازنی شبا تو اب نمک میخوابوننت تو رو؟ خیلی با نمکی!!
  • ضد ساندیس ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    یعنی میشه ماهم دموکراسی داشته باشیم..........
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند امام راحل قدس الله
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    شما احتمالا رفتی بیرون ببینی چه خبره سرخورده شدی جمعیت رو دیدی
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    به نظر من اگر به دستور قرآن عمل نشه و مفسدان فی الارض رو به مجازات نرسونن ممکنه دامن این نافرمانی مارو بگیره؛ پس لطفاً یکم جرئت بخرج بدین اگر پیرو امام هستین و کاری که باید بکنین رو بکنین و رأفت اسلامی رو در جایی که باید خرج کنین
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    چرا نمیرن عربستان را دمکراتیک سازی کنند چرا آنجا یک انقلاب راه نمی اندازند خیلی استعدادش را هم دارند
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اینجوری که شما میفرمایید ایران دقیقا نقش غزه رو که برای ایران بازی میکنه برای روسیه بازی میکنه یعنی دقیقا مرزهای امنیتی روسیه ایران و خلیج فارس خواهد بود.
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    نه دی همه بودند..اون موقع محرم و عاشورا بود ازش خوب بهره برداری کردند..الانا دیگه محرم نیست که سو استفاده کنند...هههههههههههههه
  • ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    یک یکی مشرق
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    همین آزادی که در کشورهای عربی متحد امریکا در منطقه هست دیگه نه؟ چندتا شیخ پادشاه باشن و یک عده وهابی هم سرگرم نسل کشی شیعیان در عراق بحرین یمن مصر و..باشن یا مثل ترکیه و اسراییل دنبال اهداف پان گرایی و ناسیونالیسمی باشن
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    شما مطمئنی 9 دی رفتی ! آنهم 9 دی سال 88 !!!!!
  • ناصر ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    قانون اساسی ایران قانون اساسی مدرنی هست اما متاسفانه به خیلی از بندهای اون در عمل انجام نمیشه همین صداوسیما میاد تظاهرات علیه مثلا BBC رو در لندن به خاطر دروغ رسانی منتشر می کنه ولی در ایران اصلا کسی می تونه جلوی صداوسیما تظاهرات کنه به خاطر اخبار ساسنور تحریف و جهت دار ضد غربی اونها روزی صدبار با مخالفین دولت های غربی در پایتخت همون کشورها مصاحبه و..می کنه ولی برعکس اون طرف میشه منافق خبرنگار هم اخراج میشه یا تظاهرات تقریبا روزانه اعتراضی در غرب و کشورهای شرق آسیا که توسطی احزاب مختلف کارگری معلمی دانش آموزی دانشجویی کشاورزی مهندسی و.. به بهانه های مختلف از وجود فساد بین مدیران تا پایین بودن دستمزدها و...برای تحت فشار قرار دادن مدیران فاسد و...برگزار میشه ولی اینجا چی؟ چرا باید با این روش های دستوری و سانسور برای چند مدیر یا مسئول فاسد حاشیه امنیت درست بشه اینها تماما باعث میشه مسئولین از داخل فاسد بشن چون هیچ نگرانی برای تبعات فساد خود ندارن.....این به ظرر نظام هست
  • ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    دموکراسی نداریم ... اما دموکراسی نمایشی هم نمیخایم....!!!
  • یک معلم ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    ناشناس ۱۹:۲۰ - اره راست میگی تو اونا به خواص دلارهای کثیف و خونینی که شما از غرب و عربستان گرفتید واقف ترند.
  • محمد ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    ( از حسین(ع) ) سرور آزادگان جهان را با شب پرستان قاطی نکن
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اگه 9 دی رفتی الان نباید به روحانی رای میدادی
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    احتمال سقوط نظام در اینده نزدیک هست .
  • ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    منم دیدمت داشتی علیه نظام شعار میدادی!
  • محمد ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    ناشناس 19:20 ساندیس ساندویچ یا هر چیز دیگه ای اینا همش بهونس خودتونو سرگرم کنید! شما هم برید ساندیس بخش کنید! کسی به خاطره ساندیس از جونش نمی گذره حداقل وقتی میخوای چرت بگی یه چیز بگو یه درصد منطقی باشه!
  • محمد ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    این تئوری شما چندین جاش ایراد داره! اولا این که آرامش اقتصادی ایران به هیچ وجه به مذاکرات ربط نداره به اون سرمایه دارایی ربط داره که هر روز فتنه انگیزی می کنن مثله قضایای سکه و دلار که با کاندید شدن یکی کلی کاهش داشت! اما این که بخش پایبند به اصول و مردم راحت طلب در مقابل هم قرار بگیرند که این عادیه از همون اول انقلاب این دو طیف مقابل هم هستند امام هم چقدر از این موضوع صحبت کردن. موردی که شما گفتی عده ای که ناراضی هستن مردم انقلابی اند که هیچ وقت تو زمین آمریکا بازی نمی کنن که اون ها بخوان از این اعتراض ها استفاده کنن!
  • محمد ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    ناشناس 17:37 کارایی که اشتون و هیئت اروپایی کردن دست بچه های انقلابی نبود. همین الآن هم از یه عده فتنه گر تو همایش هاشون دعوت می کنن یا میرن پیش خاتمی که مثلا بگن ما با اونیم! اینا بازیشونه ما هم میدونیم. اما این سری خدای نکرده پیش بیاد دیگه عفو و اینا نباید باشه این هم فتنه انگیزی کنن بعد برن با تموم تجهیزات مثلا حصر خانگی یا رفقاشون برن هتل اوین بعد هم بگن اینا مارو اوخ کردن!
  • محمد ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    شما بشین تو رویاهات ببین با ساندیس انقلاب کردیم!!! هه هه ببین چقدر کاراتون مسخرس که با یه کارتن ساندیس جمع میشه! فعلا که وضعیت حقوق بشر وخیم هست بله چون فقط حیوانات حق دارن زنده باشن! افغانستان و عراق و بقیه همسایه ها و ما ها چون حیوان نیستیم محکومیم به مردن! اینم تعریف حقوق بشر آمریکایی مورد نظر شما
  • محمد ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    این هر کس دیگه رو خیلی توپ گقتی! احسنت
  • محمد ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    عزیزم اقتصاد جنگ نیست که بگیم مقاومت می کنیم یا هجوم میاریم!!! اول باید پایه اقتصاد محکم بشه با اقتصاد مقاومتی که از بیرون نفوذی نداشته باشه بعد سراغ تهاجم میریم. جاشو هیچ وقت نمیشه عوض کرد.
  • محمد ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    چلچلا این مازندرانی رو بیخیال فعلا داره برای نتایناهو استیل می گیره کاریش نداشته باش بهش شام نمیدن ها!
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اشتباه + دادم
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    با نمک نیس که بی غیرته همین!!!
  • محمد ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    ناشناس 19:57 منظور آقای هدایت به نظر من چیزی که شما میگی نیست. هیچ کدوم از این مستکرا با ما نیستن چه روسیه چه چین چه امریکا یا هر کدوم دیگه چیزی که الآن خیلی اهمیت داره اینه که اینا با هم اختلاف دارن که این خوی استکباری شون هست بهترین موقعیت هستش که از این اختلافات استفاده بشه تا خودشون هم دیگه رو سرگرم کنن! طبق این قانونی که دشمن دشمن میشه دوست من روسیه وقتی ایران با آمریکا درگیر میشه معمولا طرف ایران رو میگیره مخصوصا الآن که با هم اختلاف هاشون بروز کرده و هر روز همدیگه رو تحریم می کنن یا لشکر کشی می کنن.
  • امید ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    دمت گرم نظرت به طور کامل عالی بود
  • محمد ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    یه عده از همیم مسئولین خودشون برنامه دارن به خودشون بیان؟! فتنه 88 از سر قدرت طلبی یه عده از همین مسئولین و سو استفاده آمریکا اتفاق افتاد
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اقایون برا مملکت هزینه درس نکنین امریکا سگیه که هر سال پارس میکنه......ول کنید !!بریم سعداباد؟؟؟؟؟
  • محمد ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    این رافت اسلامی برای خوده سران فتنه نیست اعدام سران فتنه بهونه میشه برای فتنه ای دیگه به همین دلیل بهتره یه مدت صبر کرد
  • امید ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    آرامش نسبی اقتصاد!!!!؟ عزیزم تو مریخ داری زندگی میکنی؟؟؟ اینوری و اونوری داره از وضعیت اقتصادی می ناله آرامشم کجا بود...
  • امید ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    حرفات رو کلا تایید میکنما ولی یه سوال سرباز گمنام که میگن شمایید؟؟؟
  • امید ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    گوگولی برو دست ارباب اوبامات رو بلیس نمیخواد از وضعیت حقوق بشر و بیکاری گله کنی برای شما منافق ها و جاسوس ها همیشه کار هست و بیکار نمیشی خیالت راحت باشه
  • امید ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اونایی که باید بیدار باشن بیدارن حمید جون
  • امید ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    احتمالا مازندرانی گوگولی دلش میخواد پایتخت رو ببرن تل آویو یا شایدم دوست داره تل آویو رو بیارن اینجا...
  • صرفا جهت اطلاع ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اوه چی میشه یکی ار اثراتش اینه که بی بی سی رفع فیلتر و مشرق فیلتر میشه!کلا همه چیز جاش عوض میشه!ما میشیم ضد انقلاب میشن انقلابی !کلا همه چیز عوض میشه
  • امید ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    مازنی گوگولی چاپلوسی رهبر کشور خودت رو کردن خیلی بهتر از کاسه لیسی رهبران امریکا و اسراییله
  • امید ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    هر وقت اربابت توی کشور خودش واقعا دموکراسی رو برقرار کرد آرزوت برآورده میشه
  • امید ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    نه بابا بدبخت اومده بود رفته بود ماست بخره
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    دل تو یکی خوش ..... هههههه
  • ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    غلط کردن اینجا ایرانه کور خوندن ایندفعه نمیزاریم مثل اونسری کار به عاشورا برسه.. نمیزاریم دیکه پیش حسین شرمنده مون کنید :( نمیزاریم ب خون شهدا قسم نمیزاریم لعنت لعنت لعنت خدا به کسایی ک اون فتنه ی سخت و تو سال 88 ایجاد کردن لعنت ب اونایی ک تو روز عاشورا رقصیدن لعنت به ادمایی ک سکوت کردن تا ببینن قدرت به کدوم طرف میچرخه لعنت ب ادمای دورو
  • علی ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    من دریکی از شهرستانها زندگی میکنم در شهر ما یک روز قبل از 9دی راهپیمایی شد در روز 9دی خبر دارشدیم که قرار در تهران وهمه شهرهای دوباره همراه بامردم تهران راهپیایی بشه جوانان وخیلی از مردم سر قرار حاضر شد ن که این کار واجب انجام گیرد ولی امام جمعه این شهر به مردم اجازه نه داد حتا فرمانداری اعلام نمود نماینده ولی فقیه گفته قبلا راهپیمایی شد ونیاز نیست دوباره راهپیمایی کنید ولی مردم کارخودش انجام دادن ؟؟؟؟
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    تو گفتی و ما هم باور کردیم!!!
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    ورژن 10 جنبش سبز هم بیاد باز هم جواب نمیده.
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    بابا اوکراینی ها که فطرت نداشتن ما داریم
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد تهاجمی است چیزی که ما اقتصادیا اگه درست گفته باشم بهش sustaiability میگیم ماده ای را فرض کنید که وقتی آن را فشار میدهیم خود را جمع میکند اما وقتی رها کردی چند برابر بزرگ میشود
  • سید طاها ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اونایی که 9 دی رو از روی عناد نیومدن، بشدت نگران عاقبت بخیری خودشون باشن. اونایی که 9 دی اومدن اما بعدا پشیمون شدن هم همینجور. 9 دی 88 راهپیمایی لبیک یاحسین بود. راهپیمایی سرنوشت ساز بود. درود بر 9 دیی های ثابت قدم.
  • ایرانی ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    جناب مازندرانی(دروغ بزرگ) راستش را بگو از کدوم سرویس اطلاعاتی حقوق میگیری؟از موساد یا سیا؟شاید هم ام ای سیکس!
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    برادر یا خواهر گرامی من سخن از حاکمیت و نهادهای حاکمیتی و اقدامات پیشدستانه آنان می زنم نه از....!در چند ماه اخیر چند تیم تروریستی بازداشت شده اند این تیم ها را کدام نهاد بازداشت کرده است؟مسائل بسیاری است که امکان بیان آن نیست ولی همین قدر بدانید سربازان گمنام امام حسین(ع) همه بیدار هستند،بیدار و چشم در چشم دشمنان
  • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اردوکشی خیابانی اصول گرایان معلومه باعث واکنش مردم میشه اردوکشی خیابانی هر روزه؛یه روز فرای یه روز مهمونی،یه روز توافق ژنو، و..... تا کی قراره اصول گرایان کف خیابون حرفشونو بزنن؟؟
  • هشدار ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    لطفا دقت کنید: گمان می کنید در اواخر جنگ تحمیلی فاو را چگونه از دست دادیم؟ چرا درحالیکه عراق آماده نبرد سنگینی در منطقه جنوب بود ما در کردستان عملیات کردیم و عملاً تمام نیروهایمان را از جنوب خارج کردیم؟ دست های خائنی هم اکنون هم درکارند تا زمینه فروپاشی دیگری را فراهم کنند. افسران جنگ نرم شما اوضاع را چگونه رصد می کنید؟
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    احمقا غیرت کجابود
  • بروجنی ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    من به موسوی رای دادم اما الآن پشیمونم.
  • سعید ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    حالا باز خوبه اسد موضعش رو درباره ی اسلام گرایی و حکومت سکولار مرکزی اعلام کرده. آدم خوبه یکم خجالت بکشه و با مردم سرزمینش زندگی کنه نه با ایدئولوژی ها و نظریه ها .
  • بی خبر ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    رسانه ی ملی همه چیز رو نشون نداده که این نظر رو دادی !
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    بگذار چیزی رو که می بینم بیشتر باور کنم !
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    برای مردم اون کشور، حاکم و حکومت اصلا مهم نیست. بی تفاوتند.
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    نه نفوذی نیست ! آدم دگر اندیشیست که نقدی دارد .
  • محمد ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    امید جان احسنت
  • محمد ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    ناشناس 23:45 دگر اندیش!!! چه جالب بعد اون وقت نقدش به چیه؟!
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    من 9 دی رفتم. از این پشیمونم که چرا چهار تا حرف درشت بار جماعت تکفیری مسلک سبز نکردم.
  • امیر ج ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    همانطور که چند ماه پیش در شروع حوادث اوکراین گفتم چون مثل فتنه 88 که در ایران اتفاق افتاد قبلش انقلاب مخملی تو اوکراین و چندین کشور اتفاق افتاد حالا هم باید دید چه نقشه ای چیدن چون مثل اوکراین سران مخالفین در حصرند و یا مخالفین خیلی تمایل به غرب و آمریکا را دارند ولی کور خوندند اینجا ایرانه و ما هم آقا امام زمان (عج) و رهبری با درایت داریم و مردم بدانند مطمئن باشند که مخالفین و بیگانگان فقط به فکر خودشونند .
  • صرفا جهت اطلاع ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    خداییراست میگی
  • صرفا جهت اطلاع ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    این ورژن 1 نظام هستش به ورژن 2 به روز میکنیم
  • هومن ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    من در 9 دی شرکت کردم. سکونی عجیب بر وجود من حاکم بود.
  • افشین تهران ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    22بهمن چی انموقع هم محرم بوده.
  • s n ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    ما یار دشمنان امام و شهدا نمیشویم . هرگز جدا ز ولایت سید علی نمیشویم. با ما مگو که همه با هم برادرند . ما بی خیال فتنه88 نمیشویم
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    عالی بود نظرت، آفرین
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    باش تا صبح دولتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت بدمد
  • افشین تهران ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    وقتی که شما ها معنی دموکراسی واقعی رو بفهمید و فکر نکنید که چون شما به یکنفر رای دادید حتما باید اون ریس جمهور بشه.در اصل این شما هستید که خواسته های دیکنه شده از غرب را کف خیابان و با اتش زدن اموال دیگران میخواهید پیدا کنید.
  • S N ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    اصلا نیازی به گفتن انستیتو یروکینگز نیست . دقت کنید: اشتون تو اوکراین رفت و آمد کرد . کم کم رفت با مخالفان دیدار کرد . بعد از چند روز وسط خیابان شد پرچمدار مخالفان و همراه آنها شعار داد . توجه: اشتون به ایران رفت و آمد کرد. سفارت سویس و سفارت یونان و دیدار با نسرین ستوده و عوامل فتنه سبز . اشتون: همه این دیدارها با اجازه دولت ایران بود . هشدار !!!!! خطر!!!!!!! دیدارهای هیئت های اروپایی همچنان ادامه دارد.
  • افشین تهران ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    برای این کشور هیچ نسخه از قبل اماده شده ای جواب نخواهد داد.ممکن هست که کمی باعث درد سر بشوند اما تنها چیزی که در معادلات انها قابل حساب شدن نیست نقش ولایت فقیه و تبعیت مردم از مراجع و همچنین جوانان و فداییان رهبر که کم هم نیستند .البته منظور من از مردم قشر شکم سیر بالا شهری نیست که معنی ازادی و دموکراسی را در عریان گشتن و تقلید فرهنگ غرب میبینند و اگر نگاهی به افرادسال88 بیندازید میبینید که 90درصد از اغتشاشگران را همین از خود متشکرها تشکیل و 10درصد دیگر هم گول همینها را خوردند .امروز فقط ایران بیست میلیون بسیجی دارد که گوش به فرمان فرماندهی کل قوا هستند .این ارزو را غربیها و اعراب مرتجع و واداده های داخلی به گور خواهند برد اما بهتر است که فرزندان این انقلاب و این سرزمین اماده وهوشیار باشند تا این جماعت قلیل دوباره باعث ابرو ریزی نشوند.
  • ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    عربستان یمن بحرین اردن قطر امارات کویت همه دیکتاتوری هستن ولی چون با اسراییل و امریکا خوب هستن مشکلی نیست
  • ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    اردوکشی امثال شما که تا مرحله تقلب خواندن سالمترین انتخابات ایران پیش رفت
  • ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    اگر در ایران اصلاحات مدنی صورت نگیره متاسفانه انقلاب در ایران قریب الوقوعه باید بپذیریم بخشی از جامعه ی ایران از معترضان نظام هستن که تعدادشان هم کم نیست
  • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    ناشناس 19:20 خواص استخون آمریکایی چجوره ؟ خوشمزه بود ؟
  • ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    بله. اما فتنه بعدی نه از تهران که از خود قم شروع می شود. تا انتخابات خبرگان صبر کنید.
  • عرفان ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    الکی میگه
  • عرفان ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    سلام/تو اروپا اکثر مغازه ها دوربین نسب میکنند! یعنی کسی که وارد مغازه میشی به هوش باش تمام اعمالت داره ظبط میشه. ما هم خوب به هوش باشیم و با بصیرت عمل کنیم تا از روی احساس نظر بدیم دشما هیچ کاری نمیکنه. زمان امام خمینی(ره) که گفت امریکا هیچ قلطی نمیکنه درست بود چون اون زمان با این زمان و مردم/ جامعه متفاوت بود. دشما رو کوچک نشماریم و بهوش باشیم تا به موقع واکنش خوبی داشته باشیم در مقابل عمل دشمنان.
  • پریسا ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    این جریان زندان اوین در همین جهت اتفاق افتاده . باید به وضع معیشتی مردم کمی رسیدگی کرد اگر مردم کمی از نظر اقتصادی در رفاه باشند توپ هم نمیتواند در ایران کارگر باشد ولی اگر................
  • ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    هوشیارانه رصد می کنند
  • نیکو ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    ساندیسو خوب اومدی ...:))
  • علی ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    آقا در اخبار متعدد داریم فتنه های متعدد هست در این دوران آخری، اما مخالفان هیجوقت پیروز نمیشن. ما هم میدونیم. فقط یه کم اقتصاد را درست کنند و عدالت اجتماعی ایجاد کنند. ما آزاذیهای مدنی غربی نمیخوایم.
  • علی ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    تو اصغرزاده نیستی؟ مهم اینه ثابت قدم باشی نه نون به نرخ روز بخوری.
  • محمد ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    بابا این پفک یه چیزی گفته تا مختون را کار بگیره. بیکارینا
  • اسمال ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    ناشناس حرف درستی زدی اما نظام در دست امام زمان عج خواهد بود
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    بهتره فتنه بشه تا زودتر خوبها از بدها جدا شن
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    بعضی از جوابها حساب شده واز طرف تشکیلاتهایی باهدف جنگ روانی گذاشته شده است!بااین حال مطمین باشنداز طریق اینترنت نمی توانند به اوضاع دسترسی دقیقی داشته باشند!چند درصدمردم به اینترنت دسترسی دارند وتازه ازهمین تعدادی که دسترسی دارند،خیلی ازادمهافقط می خوانند وپیام نمی گذارند!دشمن هنوز خیلی بچه است که ایران وایرانی رابشناسد!
  • هادی شیرازی ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    غلط کردی که اینطوری دروغ میگی! اهل 9 دی هیچ وقت پشیمون نیستن بلکه ناراحتن که چرا 8 ماه دیر اقدام کردن!
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    چرا تعدادشان کم است
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    برو بذار باد بیاد
  • سید مصطفی ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    اگر بخاطر حفظ اسلام 9 دی بیرون اومدی هیچوقت نباید پشیمون بشی
  • رحيمي ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    ما فرزندان حيدريم گوش به فرمان رهبريم. لبيك ياخامنه اي
  • مهدی90085 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    اگر منظورت از آزادی داشتن فاحشه خانه وکافه بار است امیدوارم بزودی در کشوری دیگر نصیب خود خانواده همه این فرقه از دموکراسی خواهان شود
  • رحيمي ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    برادر كدوم پيشدستي ميكنيد سال 88 همه مي دانستن ولي خودشون رو به خواب ميزدنند. مگر حضرت آقا تذكر نداده بود اگر مسوولين به سخنراني هاي امام خامنه اي گوش ميكردنند ، اگر وزارت اطلاعات با اخبار سرسري برخورد نمكرد سال 88 اتفاق نمي افتاد كه اشك حضرت آقا را در بيارند ...
  • رحيمي ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    رياستي جان بزار بيان اين دفعه تجربه تلخي كسب خواهند كرد چون ديگر رعفت اسلامي ما به خرج نخواهيم داد و تا آخرين قطره خون از ولايت فقيه و امام خامنه اي دفاع خواهيم كرد.وسلام
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    اگه مدل ایران از این مدل کشورای عربی و بلوک شوروی سابق بود تا بحال نظام ما سرنگون شده بود اما به لطف ولایت فقیه و پیروی و حمایت مردمی امروز ایران ثابت قدم در جبهه اش هست.
  • رحيمي ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    گفتم سردار شمرهاي زمانه را نشان بده ... و اوبا اشاره انگشت نشان داد اوج بيچارگي شمرهاي زمانه را ... و گفت : آنها خوب ميدانند كا ما ايستاده ايم
  • رحيمي ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    دوستان مگر الكي كه پايتخت رو جابجا كنن حداكثر بيست سال طول ميكشه كه زيرساخت هاي يك شهر را درست كنند تا ادارات و وزارتخانه ها منتقل بشه تازه اسمال آقا به پولش فكر كردي** پس اول كمي فكر كن بعد حرف بزن جانم**
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    اصلاحات مدنی شما هم فقط دو کلمه هست صلح با امریکاو اسراییل.....وگرنه همین الآن هر غلطی که می خواهید آزادتر از عربستان و ترکیه و...می کنید
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    به قول محسن رضایی خیابون نباید فقط برای شعار مرگ بر امریکا و یک تیف خاص باشه اگر اجازه بدیم که مثلا اون تولید کننده ها کشاورزها و..هم حزب داشته باشن بعد بیان توی خیابون به صورت رسمی با حمایت پلیس علیه مدیر کارخانه فاسدشون که تماما داره اختلاس می کنه و هیچ کاری برای توسعه کارخونه افزایش بهره وری و بالا بردن حقوق اونها انجام نمی ده اعتراض کنن و همینطور به رسانه ها اجازه داد بشه مثل غرب افراد فاسد رو رسانه ای کنن و دیگه آبرویی برای آنها نمونه خیلی از مشکلات ما حل میشه
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    با این وضع گرونی ......
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    چاقو که دسته شو نمیبره عزیز من !!!!
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    سرباز گمنام روح الله و سید علی.جان خودم و خانواده ام فدایشان
  • ابراهیم ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    اینکارها قبلا روی ایران پیاده شده جواب نمیده. اینجا اوکراین وگرجستان نیست. ما اول انقلاب یا علی گفتیم ورفتیم جلو . تا اخرش هم هستیم. بروکینگز وکلا امریکا وغربی ها اگر هرچند هم مطالعه داشته باشند از ماهیت انقلاب اسلامی شناختی ندارند. معمار این انقلاب هم فرد زجر کشیده ای بوده که به اندازه تمام افرادی که یک قرن قبل ا و و یک قرن بعد او متولد شده وبشوند عقل ومنطق ومدیریت وتدبیر داشته . واو کسی نبوده جز خمینی کبیر. یکی ازشاگردان مکتب امام حسین. که یکدنیا دل را بدست اورد. پس به این اسانی دستاوردهای این انقلاب قابل تاراج نیست.
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    البته اگه یه عده به جای اصلاح به فکر افساد نباشن !
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    ما منتظريم تا محرم گردد هنگامه امتحان فراهم گردد ما ميدانيم و تيغ و حلقوم شما يک مو ز سر علي اگر کم گردد
  • مردانی ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    اقای پشیمون به کد زمانی 14:33( اولین کامنت) حد اقل میگفتی نماز پشت سر علی صفاداره و خیلی بامعنوییته و حال میده ولی چه کنم که سفره نهار معاویه خوشرنگتر چرب چیلی تر به قول معروف دورچین خورشتش بیست بیست برادر اپورچونیسم
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    دروغ نمیگه اومده خیابان مردم انقلابی زدن شتکش کردن دمش رو گذاشته رو کولش زده به چاک افتاد!
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    من هم واقعا موافق موسوی و کروبی بودم بیرون هم اومدم اما الان به خدا قسم پشیمانم
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    جلبک !
  • بنده خدا ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    ما شاید منتقد بعضی مسئولین باشیم اما بر سر انقلاب و حفظ آن کمترین کاری که می توانیم انجام دهیم دادن جانمان است. دشمنان داخلی و خارجی هم آرزوی از بین بردن نظام را به گور خواهند برد
  • جوانمرد ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    تو غلط ميكني دروغ ميگي تو اگه 9 دي تو خيابون ميرفتي ميديدي كه مردم براي چي اومدن بيرون تو فقط تو سايتها ميگردي و فقط فاز منفي ميدي ... تف به ريشه منافق ... تو سايتها در مباحث مردم الكي طرف يكي از سران را ميگيري در صورتيكه به هيچ گروهي اعتقاد نداري ... تف به هر چه مزدور و منافقه
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    بله همه کاراش چون درسته!! هههههههه
  • محمد ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    ببنید همین امروز بسیاری از مخالفین دولت در حال صف بندی هستند حتما نباید اشوب از طرف سبزیون شود شرایط به گونه ای برنامه ریزی میشود که رودرو هم قرا بیگیریم جامعه در گرانی وترم است وبخشی از مردم در فشار در جامعه پرخاشگری ودعواهای خیابانی و زور گیری وخفت گیری وچاقو کشی و.. در حال افزایش است اگر مسئولین به فکر چاره نباشند ودعواهای سیاسی حیدر ی نعمتی که امروز اقایان بذر پاش ورسایی ودیگران در مجلس با ادبیات زشت واز سویی دیگر اعمالی از ناحیه دولت که جای انتقاد دارد زمینه را برای یک جریان سومی اماده میکند که به نفع کشور نیست پیشنهاد این است که اتاق فکری از ناحیه بزرگان نظام در کمترین زمان ممکن ایجاد شود وقتی در جامعه به ریس مصلحت نظام رکیکترین ناسزاها داده مییشود وجواب ناسزا ناسزاست غیر این است مگر. و دستورات لازم الاجرای ولایت عملیاتی نمی شود معلوم است که جامعه به سمت دعوای خیابانی کشیده میشود اگر حامیان دولت هم در مقابل تظاهرات خانمها تظاهر کننده مجلس کذا وارد میشدند همین دیروز مگر جرقه زده نمیشد امروز هوشیار نباشیم اسیب می بینیم دستهای نفوذی در دوطرف را میشود دید گوش به فرمان ولایت نبودن افت است هوشیار باشیم وگرنه در جنگ از هردو طرف تلفات دارد هوشیار باشیم وکشور ناخواسته وارد بحران میشود بیایید باور کنیم که دقیق ترین برنامه ها را دشمنان برای برهم زدن نظم جامعه اسلامیمان ریخته اند .
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    رفتی که چه غلطی بکنی؟ دقیقا توضیح بده
  • سعید ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    منم نرفتم.
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    اقتصاد مقاومتی اصلا هم ریاضت اقتصادی نیست !!!
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    والا نقد رو نمی دونم، ولی دگراندیشِست !!!
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    تمرین دموکراسی هم نمی خوایم ! خودِ خودش .
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    "اربابت توی کشور خودش" برات متأسفم که فکر می کنی دموکراسی رو باید از این و اون بگیری، چیزی که خوبه رو همه میرن که استفاده کنند. اونی هم که کامل دموکراسی رو برقرار نمی کنه باید مثل ما تلاش کنه تا اون رو برقرار کنه .
  • نکته : ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    ویروس آنفولانزا هم خودش رو بروز میکنه تا تو رو از پا بندازه !!!
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    نه تا وقتی آدم هایی از بالا باشند که اصلاحات را در خود فروختگی و فساد ببینند.
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    برو بابا ! داستان تخیلی مگه.
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    فدایی داری داداش.
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    این "تشکیلاتها" که اصلا مشرق نمیان !!! اینجا چهارتا آدم هست که جواب بده .
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    جنبش سبزیا از ویروس هم بدترن!
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    آنتی ویروس ما هم امام حسینه هر ویروسی رو از پا میندازه
  • علیا ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    من هم 18 تیر سال 88 دستم رو شکوندند. البته نه توی تظاهرات. رفتیم لواسون که از شلوغی ها دور باشیم دوتا روه دعواشن شده بود الکی به ما هم گیر دادند و زدنمون. جالب اینجاست که بیمارستان ها فکر میکردند توی درگیریها اینجوری شدم و تا دو روز نتونستم دستم رو گچ بگیرم.
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    ما گشنه ایم و منتظر یارانه وای اگر از یارانه مان کم گردد
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    ولی ما میخوایم
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    برو بابا تکفیری
  • بی سبد ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    ها !بالاخره دراز گوش تروا داره افتابی میشه
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    به عنوان دروغ بزرگ آوریل ازت قبول می کنم جایزش برای تو-
  • افشین تهران ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    برو از سوپر اشتون با فروشندگی مر د300میلیون تومانی بخر.سر کوچتونه.
  • علی1080 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    با 8:45 موافقم... چه فتنه ای شود، دلم میخواد چندتا از این آمریکایی مسلک رو بگیرم چندتا نوش جونشون کنم
  • علی1080 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    برو خوکتو بخور پی پی خان از دهن میوفته
  • سرباز ولایت ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    احمق ها فکر کردند اینجا هم گرجستان هست ....... رهبر انقلاب روحی فداک
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    دوستان اینقدر به سر وبال هم نپرید عوضش بشینید چند تا کتاب بخونید مخصوصا کتاب قلعه حیوانات .شاید از تب وتاب بیفتید. افرین بچه های خوب
  • رضا ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    دوست ناشناس از قدیم میگن کافر همه را به کیش خود پندارند... حماقت خودتو به بقیه نسبت نده
  • علی ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    1-دموکراسی خواهی امثال تورا در کودتا علیه رای مردم دیدیم 2- مردم کشورهای غربی درمقایسه باایران چیزی از سیاست نمیدونن و بدون کوچکترین اطلاعی بادرصدمشارکت30 تا40درصد رای میدن 3- تبعیض نژادی درکشورهای غربی هم یک نمونه ی دیگه از دموکراسی اون هاست
  • saja ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    برای مشاهده و درک عمق نفوذ مركز سابان وابسته به انديشكده آمريكايي بروكينگز باید به گذشته و تحرکات این مرکز استراتژیک تولید فکر در ایالات متحده آمریکا نگاه کرد که کار تولید فکر برای روسای جمهور را برعهده داشته و فرآیند اجرایی کردن آن نیز توسط اهرم های موجود در دست روسای جمهور عملی می شود.برای نمونه باید به چندی قبل تر از انتخابات 88 بازگشت زمانی که این مرکز استراتژیک بوسیله شش تن از استراتژیست من های خود به نامه های : مارتین ایندیک (سفیر پیشین آمریکا در اسرائیل و صاحب نظریه‌ی «مهار دوگانه» در برخورد با ایران و عراق)، میخائیل او‌هانلون (عضو ارشد مرکز امنیت و اطلاعات قرن 21) بروس ریدل، (مشاور ارشد 3 رئیس‌جمهور آمریکا در مسائل خاورمیانه و جنوب آسیا)، کنت پولاک (کارشناس در امور سیاسی و نظامی خاورمیانه و مؤلف کتاب «غیر قابل تصور: ایران، بمب و استراتژی آمریکا»)، سوزان ملونی (مشاور پیشین سیاستی وزارت امورخارجه‌ی آمریکا) و دانیل بای‌من (عضو ارشد سیاست خارجی مرکز سابان برای سیاست خاورمیانه) شش استراتژیست مرکز سابان هستند که این مأموریت برعهده‌ی آن‌ها گذاشته شد. پروژه جدید خود برای مقابله با ایران را پس از تحقیقات گسترده با عنوان "کدام مسیر به سوی ایران؟" بر روی میز ریئس جمهور خود یعنی باراک اوباما قرار دادند و آن را بطوری رسمی در تاریخ 30 خرداد 1388 و پس از مشاهده تحرکات پس از انتخابات ایران در وب سایت این مرکز انتشار داده حال آنکه این گزارش مدتها قبل از انتخابات ایران در اتاق های فکر این مراکز ارایه و درحال چیدن شرایط لازم برای اجرای آنها بودنند . دریافت فایل اصلی(انگلیسی): http://s5.picofile.com/file/8121169684/iran_strategy.pdf.html دریافت ترجمه فارسی: http://s5.picofile.com/file/8121168726/Be_Sooye_Iran.pdf.html در مطالعه اولیه این سند به وضوح به استیصال ایالات متحده در برخورد با ایران پی خواهیم برد و در اصلی ترین استراتژی خود که در فصل 6 مطرح گردیده چنین عنوان می نمایند که تنها را به زانود درآوردن ایران بهرگیری از انقلاب مخملی می باشد: "- مناسب ترین راه براي تغییر حکومت، حمایت گسترده از انقلاب مخملی در ایران است." حال باید دید این اندیشکده با ارایه نظریه جدید در حوزه برخورد با ایران دوباره چه پالس های را از درون ایران دریافت نموده است که باگذشت 4 سال از ارایه استراتژی فوق بار دیگر به ارایه آن مبادرت نموده است .
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    احمق ها فکر کردند ایران"اوکراین هستش!
  • بی سواد ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    خوب بلدن سرمردم با چی مشغول کنن ولی این بدونین که مردم گرسنه هیشکیو نمیشناسه میگن تورو دوس دارم ولی خودمو بیشتر از تو دوست دارم
  • خخخ ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    مردم گرسنه باشن هیشکیو نمیشناسن باید مواظب باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس