کد خبر 302253
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳

چند سالی است که ریش گذاشتن در بسیاری از کشورهای غربی مد شده ولی ظاهراً پایان ریش نزدیک است. این نظر کارشناسان مد نیست، بلکه حرف تازه زیست‌شناسان است.

گروه جنگ نرم مشرق- شبکه بی‌بی‌سی، در گزارشی که از شرق لندن تهیه شده است به بررسی وضعیت مردان ریش‌دار و ریش گذاشتن که مدتی است مد شده، پرداخته و با توجه به تئوری تکامل، آینده این سبک زندگی پوششی را رو به انقراض خوانده است.

نسل ریشوهای لندن در خطر است + فیلم // در حال ویرایش

در این گزارش آمده: چند سالی است که ریش گذاشتن در بسیاری از کشورهای غربی مد شده. ولی ظاهراً پایان ریش نزدیک است. این نظر کارشناسان مد نیست، بلکه حرف تازه زیست‌شناسان است. پژوهشگران استرالیایی می‌گویند با رایج‌تر شدن ریش، از جذابیت آن کمتر می‌شود و در عوض به جذابیت صورت‌های اصلاح شده افزوده می‌شود.

نسل ریشوهای لندن در خطر است + فیلم // در حال ویرایش
جرارد پیکه، بازیکن بارسلونا که برای پوشاندن چهره کودکانه‌اش ریش می‌گذارد

هر مولفه‌ای که در مجموعه سبک زندگی غربی، در غرب افزوده یا کاسته می‌شود بر اساس نیازهایی است که یک انسان خودمحور غربی برای خود تعریف نموده است. داشتن ریش هم از این قاعده مستثنی نیست و همان‌طور که در گزارش تصویری این شبکه بر اساس مد و کشش‌های جذابیتی انسان در دو جنس مخالف عنوان شده، این امر در طول زمان دست‌خوش تغییرات عمده‌ای می‌گردد.

باید دید که آیا نظر زیست‌شناسان استرالیایی درباره جوامع و سبک زندگی‌های دیگر هم صادق است یا خیر. مثلا باید دید در ایران چند درصد مردان به دلایل مذهبی و چند درصد دیگر به دلیل مد و صرفا زیباتر کردن صورت ریش می‌گذارند؟ هر چند ممکن است عده‌ای هم به خاطر داشتن منافعی هرچند کوتاه مدت از آن استفاده کنند.آیا می‌توان ریش این افراد را منبعث از طرزفکر آنان دانست؟


با این توضیح، سوال اساسی اینجا است که در جوامع مختلف چه چیز مبنای تغییرات در سبک زندگی افراد در حوزه‌های مختلف قرار می‌گیرد؟ انسان یا خدا؟ به عبارت دیگر، سبک زندگی انسان‌مدار یا سبک زندگی خدامدار؟



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس