بدون شک با افزایش 30 درصدی قیمت لبنیات، سرانه مصرف شیر و دیگر محصولات لبنی نیز افت خواهد کرد.

گروه اقتصادی مشرق -دبیر انجمن صنایع لبنی ایران درباره قیمت محصولات لبنی با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت : مطمئنا قیمت لبنیات با اجرای گام دوم هدفمندی یارانه افزایش خواهد یافت ، اما این افزایش قیمت بستگی به مواردی دارد که باید با دامداران و کارخانه داران درباره آن مذاکره کنیم .

رضا باکری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی مشرق توضیح داد : برآورد ما این است که با اجرای فاز دوم هدفمندی ، کارخانجات ،13 درصد هزینه های خود را بالا ببرند ، از طرف دیگر از سال 93 ، 2 درصد هم نرخ مالیات بر ارزش افزوده بالا رفته است که این دو عامل در مجموع ، گرانی 15 درصدی را بر قیمت لبنیات تحمیل خواهد کرد .

وی در ادامه این موضوع را هم یادآور شد که، افزایش 15 درصدی قیمت لبنیات با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ، منهای رقم شیر خام است، که البته پیش بینی می شود در صورت اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها ، شیر خام  نیز 17 درصد گران شود .

سفره ایرانی های نیازمند با

باکری یش بینی کرد:با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گرانی 32 درصدی قیمت محصولات قطعی است ، اگر چه این را هم گفت این درصورتی است که دولت حمایتهای لازم را از کارخانجات تولیدکننده محصولات لبنی و دامداران انجام دهد و گرنه رقم گرانی ها و افزایش قیمتها بیش از این ارقام خواهد بود .

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران در پاسخ به این سوال که هم اکنون قیمت محصولات گران است و بعد از هدفمندی یارانه ها طبق گفته شما قیمت لبنیات قرار است 30 درصد دیگر گران هم شود، با این اوصاف سرانه مصرف لبنیات افت نمی کند ؟ گفت : مطمئنا این اتفاق خواهد افتاد ، و ما باید منتظر افت شدید مصرف سرانه شیر باشیم که این مقداری خیلی نگران کننده است .

گفتنی است مطالعات نشان میدهد مصرف سرانه شیر در سال 90 حدود 14 درصد ، در سال 91 حدود 20 درصد و در سال 92 حدود 30 درصد کاهش نشان میدهد ، لذا کارشناسان پیش بینی می کنند با افزایش 30 درصدی قیمت لبنیات در سال 93 ، حدود 50-40 درصد از مصرف سرانه شیر کاهش پیدا کند که این مسئله بدون شک در تهدید سلامت خانوارهای ایرانی بی تاثیرگذار نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • mohtaj ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    چرا در کاریکاتور خانم نیازمند رو با چادر نشون دادین؟ مگه فقط چادریها و مذهبیها تو این کشور نیازمند و کم درامد هستن واقعا که جای تاسف داره
  • پریسا ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    شما را بخدا قسم یکی به ما بگوید مردم ایران دیگه پی باید بخورند یا بهتر بگویم چه چیز میتوانند بخورند وقتی لبنیات را دیگر نمیتوانند بخورند سیب زمینی کیلوئی 5000 تومان گوشت و مرغ و ماهی تخم مرغ را که پبشتر از اینها نمیتوانستند بخورند بابا مردم بچه هایشان را چگونه و با چی تغذیه سالم کنند نسل اینده ایران چگونه سالم و تندرست و قوی و باهوش باشد چه یر سر ما میخواهد بیاید بمیرم برای این مردم خوب و صبور ای مرده شور این تجار را ببرد حودشان و بچه هایشان کوفت بخورند که برای جیب پر کردن خود کودکان ما را از تغذیه سالم محروم میکنند هر کس به این ملت خیانت میکند بهر شکلی الهی بمیرد و نباشد .چانم فدای ایران و ایرانی
  • ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    مشرق جان خواب که نیستی الان چند سالی هست که شیر روی سفره ها نیست چیزهای دیگه هم بزور روی سفره مانده اند وگرنه همه پر زده اند
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    حالا آقا مهدی باکری در آن طرف در بهشت برین در کنار جویهایی از شیر و عسل عند ربهم یرزقون است و اخوی اش آقا رضا باکری در این طرف به امر شیر مردم این دنیا رسیدگی میکند!
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    آقا شیر پاستوریزه رو بزارین کنار و از شیر محلی استفاده کنید اقتصادی تر و مفید تره و با جوشوندنش بهداشتی و پاستوریزه هم میشه به حرف دکتر ها که که می گن غیر بهداشتی گوش ندین. بعضی از دکتر ها پول بدی حاضرن هر حرفی بزنن من و خانواده ام 26 ساله داریم شیر محلی مصرف می کنیم یه بار هم مریض نشدیم
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    بنازم تدبیر دولت تدبیر و امید را . ههههههههه
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    چزا زنان نیازمند همیشه تو کاریکاتور ها باحجابن! شما خودتون با این کارتون دارین اینو به مردم تلقین می کنید که زنای باحجاب فقیر و نیازمند می شن
  • گلپور ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    ههههههه... بنازم احمدی نژاد رو که توی 8 سال هر روز قیمت لبنیات رو بالا برد..
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    تو کشور های توسعه یافته که سبزی و میوه و ... گرونه مردم دارن تو باغچه ها ( خانه ویلایی ) یا گلدان های بزرگ ( آپارتمان ها ) سبزی و میوه و ... خودشونو پرورش می دن. ما هم باید اینکارو بکنیم. ما که یه مرغ خریدیم یک روز در میان تخم می زاره. از تخم مرغ بی نیاز شدیم. سبزی هم که تو باغچه خونمون کاشتیم. یه باغ هم بیرون شهر داریم اونجا هم درخت میوه کاشتیم. با این روند اگه پیش بره دو سه تا هم گوسفند می گیریم و تو باغچه خونمون نگهداری می کنیم. تمام محصولات اورگانیک و بدون کود شیمایی هستن.
  • ناشناس ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    دوران دوران خدا حافظی شده انرژی هسته ای خدا حافظ جزیره ابو موسی خدا حافظ عزت و اقتدار خدا حافظ و شیر پاستوریزه خدا حافظ !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس