در این بیانیه آمده است: مادران شهدا نیز به تأسی از بزرگ زن تاریخ اسلام، سرداران واقعی عواطف انسانی در دوران دفاع مقدس هستند که به رغم عاطفه و مهر عمیق مادرانه از فرزندان خود در راه عزت اسلام و آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی گذشتند.

به گزارش مشرق، سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

مادران شهدا تجلی واقعی ایثار و مدافعان اصلی حریم مقدس ولایت هستند که به تبعیت از زنان بزرگی همچون حضرت ام البنین (س) با تربیت فرزندان ولایتمدار، تاریخ مادران حماسه‌ساز را برای همیشه ماندگار ساختند.

مادرانی که در کربلای ایران، همچون حضرت ام‌‌البنین(س) بهشت را به بهای تقدیم جان عزیزترین جگرگوشه‌های خود خریدند و بهترین نمونه و الگوی صبر و صلابت در جغرافیای انسانی شدند.

حضرت ام البنین(س) به عنوان یکی از بانوان بزرگ اسلام، الگوی بردباری در برابر داغ عزیزانش است و به راستی سالروز وفات این بانوی نمونه و الگو بهترین روز برای تکریم مادران و همسران شهدا به شمار می رود.

بنابر نقل تاریخ، حضرت ام البنین (س) روحیه والایی داشتند و ایثار و ولایت‌پذیری ایشان مسبب انزجارشان از ظالمان بود که درس بزرگی به مسلمانان جهان داده است؛ او افتخار داشت که مادر و مربی پسرانی است که در حمایت از امام زمان خویش و دفاع از ولایت از جان خویش گذشتند.

مادران شهدا نیز به تأسی از این بزرگ زن تاریخ اسلام، سرداران واقعی عواطف انسانی در دوران دفاع مقدس هستند که به رغم عاطفه و مهر عمیق مادرانه از فرزندان خود در راه عزت اسلام و آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی گذشتند و به همین دلیل همواره شایسته تقدیر و سپاس همه افراد جامعه بوده و خواهند بود.

قطعاً تکریم این بزرگواران که زبان حال «لا تدعونّى و یک امّ البنین» مادر حضرت اباالفضل(ع) را با اعتقاد در عمق وجودشان زمزمه کرد و با تدین و شجاعت، همسران و فرزندان خود را برای دفاع از میهن اسلامی به جبهه‌ها اعزام کردند تا ضمن دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، امنیت و آسایش نصیب ملت ایران شود بر همگان ضروری و واجب است.

سازمان نشر آثار و ارزرش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و بزرگداشت مقام والای مادران و همسران شهدا وجودشان را مایه برکت و ترویج فرهنگ صبر، استقامت، مسئولیت پذیری و ایثار می‌داند و بر وجود چنین اسوه‌هایی افتخار می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس