کد خبر 300011
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷

کاربران، دلیل اعتراض خود را دیدگاه‌های افراطی او درباره جاسوسی از اینترنت عنوان کرده‌اند. معترضان به انتصاب رایس، سایتی هم با نام کنایه‌آمیز Drop Dropbox (دراپ باکس را پایین بیاورید) راه‌اندازی کرده‌اند و انتخاب رایس به عنوان هیئت مدیره دراپ باکس را «عمیقا نگران‌کننده» خوانده‌اند و از کاربران این سرویس می‌خواهند به سرویس‌های رقیب کوچ کنند.

گروه جنگ نرم مشرق- انتصاب وزیر خارجه سابق آمریکا به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت دراپ باکس، موجی از اعتراض کاربران این سرویس اینترنتی را به دنبال داشته است.

سابقه منفی وزیر خارجه دولت بوش که او را به بانوی جنگ مشهور کرده بود، سبب نگرانی کاربران دراپ باکس شده است؛ آنها نگرانند که حضور رایس در این شرکت با اهداف جاسوسی اطلاعات کاربران صورت گرفته باشد.

دراپ‌باکس (Dropbox) یک سرویس اینترنتی اشتراک فایل است که اعضای آن می‌توانند فایل‌های تا حجم 2 گیگابایت اطلاعات را میان یکدیگر منتقل کنند؛ البته استفاده از حجم‌های بیشتر، پولی است. این شرکت در سال 2007 توسط درو هیوستون و آرش فردوسی (ایرانی مقیم آمریکا)، تاسیس شد.

کاربرانی که در فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نسبت به انتصاب رایس اعتراض کرده‌اند، دلیل اعتراض خود را دیدگاه‌های افراطی او درباره جاسوسی از اینترنت عنوان کرده‌اند.

معترضان به انتصاب رایس، سایتی هم با نام کنایه‌آمیز Drop Dropbox (دراپ باکس را پایین بیاورید) راه‌اندازی کرده‌اند و انتخاب رایس به عنوان هیئت مدیره دراپ باکس را «عمیقا نگران‌کننده» خوانده‌اند و از کاربران این سرویس می‌خواهند به سرویس‌های رقیب کوچ کنند.

اعتراض کاربران گوگل به حضور کاندولیزا رایس در مدیریت سرویس دراپ باکس //  در حال ویرایش

آن‌ها با اشاره به سابقه رایس در دولت بوش که به جنگ عراق و فجایع زندان گوانتانامو منجر شد و همینطور دفاع او از فعالیت‌های جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا NSA از شهروندان این کشور، حضور او در شرکت دراپ باکس، را مخاطره‌آمیز خوانده‌اند.

اما مدیران دراپ باکس با دفاع از انتخاب رایس، حضور او را سبب افزایش جلوه جهانی این شرکت دانسته‌اند.

رایس نیز در واکنش به انتقادات، گفته است که با هدف کمک به ارتقاء دراپ باکس به این شرکت آمده است.

ارزش شرکت دراپ باکس حدود 10 میلیارد دلار است و هم‌اکنون 275 میلیون نفر در سراسر جهان، از خدمات آن استفاده می‌کنند.

بنابر اسناد منتشره از سوی ادوارد اسنودن، دراپ باکس یکی از سرویس‌های مورد جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس