کد خبر 298168
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
پس از شهادت چهارده تن از مرزبانان کشور و ربودن پنج تن دیگر از نیروهای مرزبانی ایران که گروهک‌های تروریستی منطقه نوار مرزی استان سیستان‌وبلوچستان مسئولیت آن را به عهده گرفتند، در راستای اجرای برنامه‌های نظامی ـ امنیتی جدید، مأموریت تأمین امنیت مرزی سیصدکیلومتر از منطقه سراوان به قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه واگذار شد. با اینکه واگذاری این مأموریت به سپاه، مسئولیت این نهاد نظامی را در تأمین امنیت سنگین‌تر از پیش کرده است، اما باید آن را به فال نیک گرفت و آن را فرصت مغتنمی برای اجرای برنامه‌هایی دانست که سپاه با تحلیل رفتار دشمنان نظام به آن رسیده است.

از شواهد امر و نیز رصد رفتار دشمنان نظام برمی‌آید که حوادث و ناامنی‌های منطقه سراوان و بخش‌های پیرامونی که دستگاه تبلیغاتی دشمن هم تلاش می‌کند به آن دامن بزند، در ناامنی‌هایی که تعدادی شرور و مزدور و تروریست ایجاد می‌کنند، خلاصه نمی‌شود و ریشه در مسائل دیگری دارد و سپاه نیز با چنین تحلیل و نگاه عمیقی به استقبال این مأموریت رفته است. موقعیت ویژه جغرافیایی منطقه و سابقه حضور گروه‌های شرور در آنجا این منطقه را مستعد هر گونه اقدام ضدامنیتی کرده است.

از این‌رو دشمنان نظام از مدت‌ها پیش بر آن شده بودند تا از این موقعیت خاص حداکثر بهره را ببرند، بی‌تعهدی دولت‌های پاکستان و حتی در مواردی کمک آنها به اقدامات ضدامنیتی بر شوق و انگیزه دشمنان نظام در استفاده از این منطقه برای ایجاد مشکلات امنیتی افزود، اما در این میان دشمن با دو مشکل اساسی مواجه بود؛ یکی اهتمام سال‌های اخیر نظام برای مراقبت بیشتر از مناطق مرزی این خطه و دیگری علاقه و دلبستگی مردم آن به انقلاب اسلامی است.

علاقه مردم به نظام اصلی‌ترین عامل خنثی‌کننده توطئه‌های دشمن در این منطقه بوده است. همین مسئله سبب شده که دشمن پس از سال‌ها تلاش و آزمودن روش‌های مختلف و در نهایت ناکامی‌های پی‌درپی نتواند در جلب نظر مردم توفیقی حاصل کند و تنها ماند و ناگزیر شد، تنهایی خودش را با اجیر کردن مزدوران و تروریست‌ها جبران کند و همچنان بر ناامن کردن منطقه اصرار ورزد.

سردار جعفری فرمانده کل سپاه پس از واگذاری این مأموریت خطیر به سپاه با حضور در منطقه و بازدید از یگان‌های تأمین‌کننده امنیت مرزی سپاه به دو نکته اساسی و مهم اشاره کرد: ۱ـ تأکید بر اهتمام سپاه برای مقابله قاطعانه و کوبنده با هر گونه تلاشی که بخواهد امنیت و آرامش این منطقه را به مخاطره بیندازد. ۲ـ آگاهی تروریست‌ها و ضدانقلاب از فقدان پایگاه مردمی و نیز حمایت بیگانگان و سرویس‌های جاسوسی غربی ـ صهیونیستی از آنها.

بر این اساس مشخص است که باید به حوادث این منطقه به عنوان یک طراحی امنیتی ـ سیاسی که دشمنان نظام آن را سازمان داده‌اند نگاه و برای مقابله با آن راهبردی را اتخاذ کرد که بتواند به عمق این طراحی دست یابد و ضمن سرکوب شدید عوامل مزدوری که اجرای آن را عهده‌دار شده‌اند، اساس و بنیاد آن را نیز نابود کند.

هم مردم ایران و هم مزدوران و حامیان‌شان به خوبی می‌دانند که این کار از عهده سپاه برمی‌آید و سپاه همانطور که در مناطقی مانند کردستان و در وضعیت بسیار سخت و طاقت‌فرسا تروریست‌های مستقر در آنجا را به شدت سرکوب کرد، به حول و قوه الهی با سرکوب شدید عوامل دشمن، آرامش و امنیت کامل را در این منطقه حاکم می‌کند. ان‌شاءالله

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    با توجه به تجربه حضور در ان منطقه با جدیت عرض می کنم که برخی فرمانداران محلی و مسئولان ادارات دولتی با اشرار همکاری می کنند . حوزه های علمیه سراوان با اشرار همکاری می کنند و دولت باید روی این دو موضوع حساس باشد
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    درود بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    احتمالا منظور حضرتعالی از حوزه های علمیه سراوان، برخی حوزه های علمیه اهل سنت است
  • mohamad ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    اسلام.رزوي موفقيت وخداقوت براي باسدران
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    0 0
    ضمن تشكر ازسربازان گمنام امام زمان وسپاه پاسداران انقلاب اسلامي،كارهاي جمع آوري اطلاعاتي وزرات اطلاعات و دستگاه هاي امنيتي دراين منطقه بايد از ويژگي خاصي باديگر مناطق كشوربايد صورت بگيرد و مي بايست حلقه اتصال شبكه هاي تروريستي با افراد معاند شناخته شود تا شاهد چنين حوادثي نباشيم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس