گروه فرهنگی مشرق - فيلم هاي اکران نوروزي با استقبال سينماروها مواجه شدند. به گزارش خبرنگار «باني فيلم»، گيشه سينماي ايران در نوروز 93 پررونق بود و فيلم هاي اکران شده در اين ايام به رقم 8 ميليارد تومان در گيشه تهران و شهرستان دست يافتند که نزديک به نيمي از اين رقم متعلق به فيلم «معراجي ها» ساخته مسعود ده نمکي است. البته «معراجي ها» که تقريباً يک ماه قبل از عيد و زودتر از بقيه فيلم هاي اکران نوروزي روي پرده آمده و يک ميليارد و هشتصد ميليون تومان از فروشش مربوط به اسفند ماه سال 92 است. زماني که از نظر کارشناسان ايام مرده اي به اکران محسوب مي شود. فيلم «معراجي ها» در ايام نوروز در شهرستان ها يکه تاز بود و بالاترين ميزان فروش را از آن خود کرد. اين فيلم 50 سالن در شهرستان ها در اختيار دارد و از اين لحاظ نيز ميان فيلم هاي اکران نوروزي رکورددار است.
«معراجي ها» در حالي به فروش بالايي دست يافته که پس از نمايشش در جشنواره سي و دوم فجر، پيش بيني ها از کارکرد متوسط اين فيلم در گيشه حکايت مي کرد. در واقع برخي اعتقاد داشتند با «معراجي ها» نوار موفقيت هاي فيلم هاي ده نمکي در گيشه شکسته خواهد شد. مروري به گيشه «معراجي ها» نشان دهنده اين نکته است که نظر مردم با کارشناسان و اهالي سينما متفاوت است. «با ديگران» کم فروش ترين فيلم اکران نوروزي بود. اين فيلم ديرتر از بقيه به فهرست آثار نوروزي اضافه شد و در شرايطي روي پرده آمد که قرارداد اکران فيلم هاي نوروزي به ثبت رسيده بود و عملا سالني براي اکران اين فيلم وجود نداشت.
رقابت «طبقه حساس» و «معراجي ها»
رقابت اصلي در اکران نوروزي ميان فيلم هاي «طبقه حساس» و «معراجي ها» جريان داشت. اين فيلم ها که در اکران تهران و شهرستان ها تقريبا همپاي يکديگر فروختند، در جدول گيشه فاصله قابل توجهي با بقيه فيلم هاي روي پرده دارند. جالب اينکه فيلم ده نمکي در شهرستان تقريباً دو برابر فيلم تبريزي مي فروشد و در تهران ماجرا کاملاً برعکس است.
«طبقه حساس» با وجود نداشتن تيزرهاي تلويزيوني در تهران بيشتر از همه فيلم ها فروخت. از سوي ديگر «معراجي ها» در گيشه شهرستان ها موفق تر از بقيه فيلم ها عمل کرد.
فيلم تبريزي در تهران در پرديس ها کارکرد بهتري در گيشه داشت و سينماهاي واقع در نقاط مرکزي و جنوب شهر با فيلم ده نمکي رونق يافتند.
افزايش فروش «چ» در روزهاي پاياني تعطيلات نوروزي
علي سرتيپي پخشکننده «چ» درباره آخرين وضعيت فروش آخرين فيلم ابراهيم حاتميکيا بيان کرد: فروش «چ» روز به روز در حال بهتر شدن است و سير صعودي خوبي دارد. اين پخشکننده درباره اکرانهاي دانشجويي «چ» توضيح داد: ما در مرحله اول و در اسفندماه حدود 100 اکران دانشجويي براي «چ» برنامهريزي کرده بوديم که 130 ميليون تومان براي آن بليت فروخته شد. اکنون هم در حال برنامهريزي مرحله دوم اکرانهاي دانشجوييمان هستيم. مرحله دوم اکران دانشجويي «چ» از 20 فروردينماه آغاز ميشود و در اين مرحله تا الان حداقل 100 نمايش دانشگاهي براي فيلم در فروردين و ارديبهشت طراحي شده است. در هر صورت فکر ميکنم فروش «چ» با توجه به بازگشايي دانشگاهها، افزايش قابل توجهي داشته باشد.
سرتيپي همچنين با اشاره به تجهيز بعضي از شهرهاي کوچک براي نمايش آخرين فيلم ابراهيم حاتميکيا توسط موسسه فيلميران گفت: ما اکنون در حال تجهيز بعضي از شهرستانهايي هستيم که سينما ندارند تا فيلمهاي «چ» و «معراجيها» در اين شهرستانهاي کوچک با دي وي دي و به صورت ديجيتال به نمايش دربيايند. تاکنون چنين امکاني در بعضي از شهرها از جمله «ميبد» فراهم شده که فروش آنها را در آمار فروش فيلم لحاظ نکردهايم.
مديرعامل فيلميران در پايان سخنانش با ابراز اميدواري از تداوم سير صعودي استقبال مخاطب از «چ» گفت: از 11 فروردين به بعد فروش «چ» 40 درصد افزايش يافته است و اميدواريم اين روند در روزهاي آتي نيز ادامه داشته باشد.
پيشبيني سرتيپي از ادامه اکران «معراجيها» تا پايان ارديبهشتماه
علي سرتيپي همچنين درباره آخرين وضعيت فروش «معراجيها» به کارگرداني مسعود دهنمکي گفت: فروش جديدترين فيلم مسعود دهنمکي در يک ماه و نيم گذشته از سه ميليارد و 850 ميليون تومان گذر کرده است.
وي در پاسخ به پرسشي درباره اينکه اکران «معراجيها» تا چه زماني ادامه خواهد داشت، تصريح کرد: «معراجيها» به تنهايي در روز 12 فروردينماه، 180 ميليون تومان در تهران و شهرستانها بليت فروخته است. ضمن آنکه فروش سرگروه آن يعني سينما «قدس» فوقالعاده است. با اين روند استقبال مخاطب، فکر ميکنم اين فيلم حداقل تا پايان ارديبهشتماه به اکران خود در سينماها ادامه دهد.
پخشکننده «معراجيها» در پايان با بيان اينکه اين فيلم اکنون 75 سينما در کل کشور (51 سينماي شهرستاني و 24 سينماي تهراني) در اختيار دارد، ابراز اميدواري کرد که فروش جديدترين فيلم مسعود دهنمکي تا پايان جمعه(15 فروردينماه) از مرز 4 ميليارد تومان بگذرد.
تعداد سينماهاي «طبقه حساس» در شهرستان دوبرابر ميشود
حبيب اسماعيلي (پخشکننده «طبقه حساس») هم با ابراز خرسندي از استقبال مخاطب از اين فيلم در ايام نوروز گفت: ما اکنون 30 سينما در تهران و 35 سينما در شهرستانها داريم. البته يکسري از سينماهاي شهرستاني از قبل با «معراجيها» قرارداد داشتند اما از يکي دو روز آينده به جمع سينماهاي اکران کننده «طبقه حساس» ميپيوندند. به طور کلي تعداد سينماهاي اکران کننده «طبقه حساس» در شهرستانها تا هفته آينده به 60 سينما ميرسد.
پخشکننده «طبقه حساس» در ادامه استقبال مخاطبان از اين فيلم در ايام نوروز را فوقالعاده توصيف کرد و گفت: «طبقه حساس» فقط در روز 12 فررودين ماه در تهران 110 ميليون تومان فروش کرد. همچنين در طول ايام عيد، سانسهاي سينماهاي «آزادي»، «زندگي» و بعضي از پرديسهاي ديگر کاملا از صبح رزرو ميشدند و بعضا فيلم در سانسهاي ويژه تا 4 صبح به نمايش در ميآمد.
حبيب اسماعيلي با ابراز اميدواري از تداوم استقبال مخاطبان از فيلمهاي سينماي ايران اظهار کرد: اميدواريم که همه فيلمها فروش خوبي داشته باشند، سينماي ايران سال جديد را با فيلمهاي خوب و استقبال مخاطب شروع کرد و در ايام عيد نوروز سر ريز هر فيلم به فيلم ديگر کمک ميکرد. اميدوارم سالي که نکوست از بهارش پيدا باشد و فيلمهاي بعد از اين پنج فيلم هم بتوانند فروش خوبي داشته باشند.
انتقاد تهيهکننده «خط ويژه» از وزارت ارشاد
منصور لشگريقوچاني در گفتوگويش درباره فروش «خط ويژه» به کارگرداني مصطفي کيايي در طول ايام نوروز عنوان کرد: اگرچه ما تعداد سينماهاي بسيار کمي در مقابل ساير فيلمها در اختيار داريم اما فروش «خط ويژه» بسيار خوب بوده وي ضمن انتقاد شديد از آنچه بيعدالتي در توزيع سالنهاي سينما بين فيلمهاي نوروزي ميخواند، گفت: از ميان 250 سالن سينماي موجود در کشور، فقط 27 سالن به «خط ويژه» اختصاص داده شده است. اين رويه کاملا بر خلاف عدالت است. فعاليت وزارت ارشاد براي معرفي مناسب فيلمهاي نوروزي نبايد فقط به يک گُل دادن به عوامل فيلم ختم شود و فکر ميکنم توضيح عادلانه سالنها نيز برعهده مسئولان سازمان سينمايي بود.
تهيهکننده «خط ويژه» افزود: ما در حال تلاش هستيم که بتوانيم تعداد سالنهاي بيشتري را به نمايش اين فيلم اختصاص دهيم اما سالنها در انحصار يکسري افراد است. حتي فيلم «با ديگران» هم نتوانسته است تعداد سالنهاي مناسبي براي اکران بگيرد.
لشگريقوچاني ضمن انتقاد به عملکرد وزارت ارشاد در اينباره گفت: اميدواريم در سال آينده با توجه به شعار سال، عدالت در فرهنگ برقرار شود. ما رفتار وزارت ارشاد در قبال فيلمهاي نوروزي را خيلي بد ميدانيم و به نظرمان رفتار صدا و سيما در اختصاص تيزر براي فيلمها، بسيار عادلانهتر بود.
تهيهکننده «خط ويژه» درباره تبليغات تلويزيوني اين فيلم نيز خاطرنشان کرد: ما از تبليغات تلويزيونيمان ناراضي نيستيم و به نظرمان رفتار صدا و سيما با «خط ويژه» عادلانه بوده است. البته معتقدم اگر در اختصاص تيزرهاي تلويزيوني به «معراجيها» که محصول شبکه اول سيماست، امتياز خاصي وجود داشته است، مديران ارشد تلويزيوني در جريان اين امتيازها نبوده و نيستند.
سمواتي:آنتن تلويزيون بخشي از بيتالمال است
امير سمواتي گفت: اگر هزينه توليد و تبليغات را با هم جمع کنيم، فيلم «با ديگران» به نسبت ساير فيلمهاي نوروزي فروش خوبي داشته است.
اين تهيهکننده اظهار کرد: «با ديگران» ديرتر از چهار فيلم ديگر از 28 اسفند ماه به روي پرده رفت و سينماهاي کمي در اختيار دارد و توانستيم تنها 30 تيزر براي اين فيلم بگيريم که آن هم مانند قطرهاي در دريا بود که طبيعتا ديده نشد. وي ادامه داد: واقعيتي وجود دارد و آن اينکه تبليغات يک فيلم بخشي از سرمايهگذاري بر روي آن است و نميتوان آن را حذف کرد. من با اينکه آموزش و پرورش بچهها را مجبور به ديدن يک فيلم ميکند و يا نمايش فيلمها در دانشگاهها کاري ندارم اما بايد حجم هزينههاي تبليغاتي که براي برخي فيلمها ميشود مورد توجه قرار گيرد که اين ارقام اصلا قابل قياس با فيلمهاي ديگر نيست.
سمواتي خاطرنشان کرد: هر موقع تلويزيون را باز کرديم شاهد تبليغات برخي از فيلمها بوديم که حتي در برنامههايشان در مورد آنها صحبت ميکردند. کسي هم پيگير نميشود که چرا برخي فيلمها اين قدر تبليغات دارند و ديگران هيچ. اگر آنتن تلويزيون بخشي از بيتالمال است پس سهم ديگران چه ميشود؟
اين تهيهکننده با بيان اينکه در وضعيت فعلي بخش خصوصي فرصت نفس کشيدن پيدا نميکند ادامه داد: يا بايد همه چيز برابر باشد و يا نباشد. با اين شيوه بخش خصوصي از سينما فراري ميشود، اينکه تلويزيون فيلمهايي را اين قدر تبليغ ميکند جاي تشکر دارد اما بايد شرايط براي ساير فيلمها هم برابر باشد. وقتي فيلم در بخش دولتي باشد همه جور حمايت ميشود و عملا به گونهاي ميشود تا برخلاف شعارها، بخش خصوصي نتواند نفس بکشد.
وي با بيان اينکه عملا کسي از اکران «با ديگران» مطلع نيست، ادامه داد: پيشنهاد ميکنم واحد بازرگاني صدا و سيما جدولي از آمار تبليغاتي که براي فيلمهاي اکران نوروزي در تلويزيون داشته است و مبالغي که دريافت کرده را منتشر کند تا مردم، خود قضاوت کنند. در واقع با اين حجم تبليغات هر کالايي را ميتوان فروخت و اين فروشها امتياز خاصي محسوب نميشود.
سمواتي تاکيد کرد: تبليغات بايد به عدل و به صورت مساوي براي همه فيلمها باشد. من امسال دو فيلم ديگر را براي اکران دارم و با اين وضعيت ترس تمام وجودم را فرا گرفته و نميدانم هزينههاي آنها را از کجا فراهم کنم.
*بانی فیلم
«معراجي ها» در حالي به فروش بالايي دست يافته که پس از نمايشش در جشنواره سي و دوم فجر، پيش بيني ها از کارکرد متوسط اين فيلم در گيشه حکايت مي کرد. در واقع برخي اعتقاد داشتند با «معراجي ها» نوار موفقيت هاي فيلم هاي ده نمکي در گيشه شکسته خواهد شد. مروري به گيشه «معراجي ها» نشان دهنده اين نکته است که نظر مردم با کارشناسان و اهالي سينما متفاوت است. «با ديگران» کم فروش ترين فيلم اکران نوروزي بود. اين فيلم ديرتر از بقيه به فهرست آثار نوروزي اضافه شد و در شرايطي روي پرده آمد که قرارداد اکران فيلم هاي نوروزي به ثبت رسيده بود و عملا سالني براي اکران اين فيلم وجود نداشت.
رقابت «طبقه حساس» و «معراجي ها»
رقابت اصلي در اکران نوروزي ميان فيلم هاي «طبقه حساس» و «معراجي ها» جريان داشت. اين فيلم ها که در اکران تهران و شهرستان ها تقريبا همپاي يکديگر فروختند، در جدول گيشه فاصله قابل توجهي با بقيه فيلم هاي روي پرده دارند. جالب اينکه فيلم ده نمکي در شهرستان تقريباً دو برابر فيلم تبريزي مي فروشد و در تهران ماجرا کاملاً برعکس است.
«طبقه حساس» با وجود نداشتن تيزرهاي تلويزيوني در تهران بيشتر از همه فيلم ها فروخت. از سوي ديگر «معراجي ها» در گيشه شهرستان ها موفق تر از بقيه فيلم ها عمل کرد.
فيلم تبريزي در تهران در پرديس ها کارکرد بهتري در گيشه داشت و سينماهاي واقع در نقاط مرکزي و جنوب شهر با فيلم ده نمکي رونق يافتند.
افزايش فروش «چ» در روزهاي پاياني تعطيلات نوروزي
علي سرتيپي پخشکننده «چ» درباره آخرين وضعيت فروش آخرين فيلم ابراهيم حاتميکيا بيان کرد: فروش «چ» روز به روز در حال بهتر شدن است و سير صعودي خوبي دارد. اين پخشکننده درباره اکرانهاي دانشجويي «چ» توضيح داد: ما در مرحله اول و در اسفندماه حدود 100 اکران دانشجويي براي «چ» برنامهريزي کرده بوديم که 130 ميليون تومان براي آن بليت فروخته شد. اکنون هم در حال برنامهريزي مرحله دوم اکرانهاي دانشجوييمان هستيم. مرحله دوم اکران دانشجويي «چ» از 20 فروردينماه آغاز ميشود و در اين مرحله تا الان حداقل 100 نمايش دانشگاهي براي فيلم در فروردين و ارديبهشت طراحي شده است. در هر صورت فکر ميکنم فروش «چ» با توجه به بازگشايي دانشگاهها، افزايش قابل توجهي داشته باشد.
سرتيپي همچنين با اشاره به تجهيز بعضي از شهرهاي کوچک براي نمايش آخرين فيلم ابراهيم حاتميکيا توسط موسسه فيلميران گفت: ما اکنون در حال تجهيز بعضي از شهرستانهايي هستيم که سينما ندارند تا فيلمهاي «چ» و «معراجيها» در اين شهرستانهاي کوچک با دي وي دي و به صورت ديجيتال به نمايش دربيايند. تاکنون چنين امکاني در بعضي از شهرها از جمله «ميبد» فراهم شده که فروش آنها را در آمار فروش فيلم لحاظ نکردهايم.
مديرعامل فيلميران در پايان سخنانش با ابراز اميدواري از تداوم سير صعودي استقبال مخاطب از «چ» گفت: از 11 فروردين به بعد فروش «چ» 40 درصد افزايش يافته است و اميدواريم اين روند در روزهاي آتي نيز ادامه داشته باشد.
پيشبيني سرتيپي از ادامه اکران «معراجيها» تا پايان ارديبهشتماه
علي سرتيپي همچنين درباره آخرين وضعيت فروش «معراجيها» به کارگرداني مسعود دهنمکي گفت: فروش جديدترين فيلم مسعود دهنمکي در يک ماه و نيم گذشته از سه ميليارد و 850 ميليون تومان گذر کرده است.
وي در پاسخ به پرسشي درباره اينکه اکران «معراجيها» تا چه زماني ادامه خواهد داشت، تصريح کرد: «معراجيها» به تنهايي در روز 12 فروردينماه، 180 ميليون تومان در تهران و شهرستانها بليت فروخته است. ضمن آنکه فروش سرگروه آن يعني سينما «قدس» فوقالعاده است. با اين روند استقبال مخاطب، فکر ميکنم اين فيلم حداقل تا پايان ارديبهشتماه به اکران خود در سينماها ادامه دهد.
پخشکننده «معراجيها» در پايان با بيان اينکه اين فيلم اکنون 75 سينما در کل کشور (51 سينماي شهرستاني و 24 سينماي تهراني) در اختيار دارد، ابراز اميدواري کرد که فروش جديدترين فيلم مسعود دهنمکي تا پايان جمعه(15 فروردينماه) از مرز 4 ميليارد تومان بگذرد.
تعداد سينماهاي «طبقه حساس» در شهرستان دوبرابر ميشود
حبيب اسماعيلي (پخشکننده «طبقه حساس») هم با ابراز خرسندي از استقبال مخاطب از اين فيلم در ايام نوروز گفت: ما اکنون 30 سينما در تهران و 35 سينما در شهرستانها داريم. البته يکسري از سينماهاي شهرستاني از قبل با «معراجيها» قرارداد داشتند اما از يکي دو روز آينده به جمع سينماهاي اکران کننده «طبقه حساس» ميپيوندند. به طور کلي تعداد سينماهاي اکران کننده «طبقه حساس» در شهرستانها تا هفته آينده به 60 سينما ميرسد.
پخشکننده «طبقه حساس» در ادامه استقبال مخاطبان از اين فيلم در ايام نوروز را فوقالعاده توصيف کرد و گفت: «طبقه حساس» فقط در روز 12 فررودين ماه در تهران 110 ميليون تومان فروش کرد. همچنين در طول ايام عيد، سانسهاي سينماهاي «آزادي»، «زندگي» و بعضي از پرديسهاي ديگر کاملا از صبح رزرو ميشدند و بعضا فيلم در سانسهاي ويژه تا 4 صبح به نمايش در ميآمد.
حبيب اسماعيلي با ابراز اميدواري از تداوم استقبال مخاطبان از فيلمهاي سينماي ايران اظهار کرد: اميدواريم که همه فيلمها فروش خوبي داشته باشند، سينماي ايران سال جديد را با فيلمهاي خوب و استقبال مخاطب شروع کرد و در ايام عيد نوروز سر ريز هر فيلم به فيلم ديگر کمک ميکرد. اميدوارم سالي که نکوست از بهارش پيدا باشد و فيلمهاي بعد از اين پنج فيلم هم بتوانند فروش خوبي داشته باشند.
انتقاد تهيهکننده «خط ويژه» از وزارت ارشاد
منصور لشگريقوچاني در گفتوگويش درباره فروش «خط ويژه» به کارگرداني مصطفي کيايي در طول ايام نوروز عنوان کرد: اگرچه ما تعداد سينماهاي بسيار کمي در مقابل ساير فيلمها در اختيار داريم اما فروش «خط ويژه» بسيار خوب بوده وي ضمن انتقاد شديد از آنچه بيعدالتي در توزيع سالنهاي سينما بين فيلمهاي نوروزي ميخواند، گفت: از ميان 250 سالن سينماي موجود در کشور، فقط 27 سالن به «خط ويژه» اختصاص داده شده است. اين رويه کاملا بر خلاف عدالت است. فعاليت وزارت ارشاد براي معرفي مناسب فيلمهاي نوروزي نبايد فقط به يک گُل دادن به عوامل فيلم ختم شود و فکر ميکنم توضيح عادلانه سالنها نيز برعهده مسئولان سازمان سينمايي بود.
تهيهکننده «خط ويژه» افزود: ما در حال تلاش هستيم که بتوانيم تعداد سالنهاي بيشتري را به نمايش اين فيلم اختصاص دهيم اما سالنها در انحصار يکسري افراد است. حتي فيلم «با ديگران» هم نتوانسته است تعداد سالنهاي مناسبي براي اکران بگيرد.
لشگريقوچاني ضمن انتقاد به عملکرد وزارت ارشاد در اينباره گفت: اميدواريم در سال آينده با توجه به شعار سال، عدالت در فرهنگ برقرار شود. ما رفتار وزارت ارشاد در قبال فيلمهاي نوروزي را خيلي بد ميدانيم و به نظرمان رفتار صدا و سيما در اختصاص تيزر براي فيلمها، بسيار عادلانهتر بود.
تهيهکننده «خط ويژه» درباره تبليغات تلويزيوني اين فيلم نيز خاطرنشان کرد: ما از تبليغات تلويزيونيمان ناراضي نيستيم و به نظرمان رفتار صدا و سيما با «خط ويژه» عادلانه بوده است. البته معتقدم اگر در اختصاص تيزرهاي تلويزيوني به «معراجيها» که محصول شبکه اول سيماست، امتياز خاصي وجود داشته است، مديران ارشد تلويزيوني در جريان اين امتيازها نبوده و نيستند.
سمواتي:آنتن تلويزيون بخشي از بيتالمال است
امير سمواتي گفت: اگر هزينه توليد و تبليغات را با هم جمع کنيم، فيلم «با ديگران» به نسبت ساير فيلمهاي نوروزي فروش خوبي داشته است.
اين تهيهکننده اظهار کرد: «با ديگران» ديرتر از چهار فيلم ديگر از 28 اسفند ماه به روي پرده رفت و سينماهاي کمي در اختيار دارد و توانستيم تنها 30 تيزر براي اين فيلم بگيريم که آن هم مانند قطرهاي در دريا بود که طبيعتا ديده نشد. وي ادامه داد: واقعيتي وجود دارد و آن اينکه تبليغات يک فيلم بخشي از سرمايهگذاري بر روي آن است و نميتوان آن را حذف کرد. من با اينکه آموزش و پرورش بچهها را مجبور به ديدن يک فيلم ميکند و يا نمايش فيلمها در دانشگاهها کاري ندارم اما بايد حجم هزينههاي تبليغاتي که براي برخي فيلمها ميشود مورد توجه قرار گيرد که اين ارقام اصلا قابل قياس با فيلمهاي ديگر نيست.
سمواتي خاطرنشان کرد: هر موقع تلويزيون را باز کرديم شاهد تبليغات برخي از فيلمها بوديم که حتي در برنامههايشان در مورد آنها صحبت ميکردند. کسي هم پيگير نميشود که چرا برخي فيلمها اين قدر تبليغات دارند و ديگران هيچ. اگر آنتن تلويزيون بخشي از بيتالمال است پس سهم ديگران چه ميشود؟
اين تهيهکننده با بيان اينکه در وضعيت فعلي بخش خصوصي فرصت نفس کشيدن پيدا نميکند ادامه داد: يا بايد همه چيز برابر باشد و يا نباشد. با اين شيوه بخش خصوصي از سينما فراري ميشود، اينکه تلويزيون فيلمهايي را اين قدر تبليغ ميکند جاي تشکر دارد اما بايد شرايط براي ساير فيلمها هم برابر باشد. وقتي فيلم در بخش دولتي باشد همه جور حمايت ميشود و عملا به گونهاي ميشود تا برخلاف شعارها، بخش خصوصي نتواند نفس بکشد.
وي با بيان اينکه عملا کسي از اکران «با ديگران» مطلع نيست، ادامه داد: پيشنهاد ميکنم واحد بازرگاني صدا و سيما جدولي از آمار تبليغاتي که براي فيلمهاي اکران نوروزي در تلويزيون داشته است و مبالغي که دريافت کرده را منتشر کند تا مردم، خود قضاوت کنند. در واقع با اين حجم تبليغات هر کالايي را ميتوان فروخت و اين فروشها امتياز خاصي محسوب نميشود.
سمواتي تاکيد کرد: تبليغات بايد به عدل و به صورت مساوي براي همه فيلمها باشد. من امسال دو فيلم ديگر را براي اکران دارم و با اين وضعيت ترس تمام وجودم را فرا گرفته و نميدانم هزينههاي آنها را از کجا فراهم کنم.
*بانی فیلم