کد خبر 297783
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نوید بهره برداری از نیمه شمالی خط 3 مترو ، بخشهایی از خط 7 و نوسازی خط 5 مترو را در سال 93 به پایتخت نشینان داد.

 به گزارش مشرق، سیدجعفر تشکری هاشمی به تشریح برنامه های حوزه حمل و نقل عمومی در بخش توسعه خطوط ریلی پرداخت و گفت: مهمترین فعالیت مدیریت شهری ، توسعه زیر ساخت های حمل و نقل عمومی به منظور ارتقاء وضعیت ترافیکی پایتخت است. از اینرو با توسعه 150 کیلومتر خطوط مترو در برنامه 5 ساله شهرداری تهران ، به سقف 300 کیلومتر مترو خواهیم رسید که بدین ترتیب در رده  5 شهر بزرگ دنیا در توسعه حمل و نقل ریلی قرار خواهیم گرفت .

وی افزود: تهران، کلانشهری است که از دو معضل آلودگی هوا و ترافیک رنج می برد و هرچقدر سوخت فسیلی بیشتری مصرف کنیم به تبع آن ، آلودگی ، بیماری و سرطانهای گوناگون را افزایش داده ایم. به همین سبب در برنامه 5 ساله شهرداری تهران بر توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت توسعه خطوطو ریلی تاکید شده است .

تشکری هاشمی گفت: در سال 93 به منظور ساخت 30 کیلومتر مترو هدف گذاری شده و به یاری خداوند بخش شمالی خط 3 مترو از ایستگاه تقاطعی سهروردی به سمت شهرک قائم به بهره برداری خواهد رسید .
به گفته معاون شهردار تهران با تصویب شورای اسلامی شهر تهران بالغ بر 2 هزار و 100 میلیارد تومان به توسعه مترو در سال 93 اختصاص یافته که با این اعتبار و اعتبار حمل و نقل عمومی در بودجه سال 93 ، 30 کیلومتر خط مترو در سال 93 به شهروندان تحویل خواهد شد.

تشکری هاشمی ادامه داد: خط 7 مترو نیز به طول 12 کیلومتر در سال 93 به بهره برداری خواهد رسید که بخش هایی از خیابان مولوی ، هلال احمر ، بزرگراه نواب و بزرگراه شهید چمران از جمله ایستگاههای خط 7 است که در سال جاری تحویل پایتخت نشینان می شود .

وی تصریح کرد: در مجموع 30 کیلومتر مترو، حدود 19 ایستگاه در سال 93 به بهره برداری خواهد رسید که قطارهای این خطوط همزمان با بهره برداری تامین خواهند شد .

به گفته تشکری هاشمی، همزمان با ساخت و ساز خطوط مترو ، خرید واگنها و سفارش تولید قطعات در دستور کار قرار می گیرد که در زمان بهره برداری با مشکل تامین واگن و قطار در خطوط مواجه نشویم .

معاون شهردار تهران تاکید کرد: خط 5 مترو نیز نیازمند نوسازی است که در سال 93 نوسازی خط 5 مترو نیز آغاز خواهد شد.

تشکری هاشمی تصریح کرد: سال 93 برای ما سالی ویژه خواهد بود. چرا که پایتخت ، آغاز برنامه 5 ساله ای را تجربه خواهد کرد که محور اصلی آن حمل و نقل عمومی است که با توجه به تاکیدات شهردار تهران و اعضای شورای شهر بر توسعه حمل و نقل عمومی ، همکارانم کمر به توسعه مترو و سامانه اتوبوس های تندرو بسته اند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در برنامه 5 ساله شهرداری توسعه 150 کیلومتر خطوط مترو در دستور کار قرار دارد،گفت: تهران پایتخت جمهوری ایران و به عنوان پایتخت کشوری اسلامی در منظر دید جهانی قرار دارد . ما در حوزه مدیرت شهری تمام تلاشمان را می کنیم که ترافیک تهران را در شان شهروندان پایتخت نشین ساماندهی کنیم. از این رو گامهای بلندی را برای توسعه مترو و خطوط اتوبوسرانی برخواهیم داشت.


اگر از سفرهای نوروزی امسال گزارش مکتوب، گزارش تصویری یا فیلم تهیه کرده‌اید به آدرس همیشگی ما یعنی "culture@mashreghnews.ir" ارسال کنید تا به نام خودتان و در سریع‌‌ترین زمان ممکن منتشر شود. به خاطر داشته باشید به بهترین آثار ارسالی که تا پایان فروردین ماه به دست ما برسند، علاوه بر درج اثر آنها در بخش "اخبار ویژه" پنج جایزه نقدی 2 میلیون ریالی از طرف تحریریه مشرق نیوز اهدا خواهد شد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیدنا ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    0 0
    چه فایده ؟؟؟؟؟ با افتتاح هرخطی باید احساس شود که معضل هوا و ترافیک بهبود یافته که اینطور نیست ! باید همراه افتتاح هر خط و پروژه در مبدا و مقصد و در خارج از محدوده ترافیک و اصولا در بسیاری از ایستگاههای خارج از محدوده اقدام به ساخت پارکینگهای طبقاتی بزرگ شود و بعضی از ترمینال اتوبوس ها را در جانب آنها برقرارنمود و طرح زوج و فرد را هم گسترش داد بقطوریکه مثلا اکثریت آنهائیکه از جنوب تهران میخواهند وارد شهر شوند اتومبیلهای خود را در ایستگاه مترو متوقفو با مترو به داخل شهر بروند و نیایند پشت محدوده !!!حتما باید از این تدبیرها نمود . و پهنای محدوده ترافیک را تا سه برابر گسترش داد و در جائیکه هم مترو نیست با بی آر تی و اتوبوس مسیر به خطوط مترو اقدام نمود درغیر اینصورت بیجهت زمین را سوراخ نکنید !!!
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    ببینید هر هزینه ای که برای تهران می شود باعث ناراحتی شهر های دیگر است. به عنوان کسی که پدر پدر بزرگم هم در تهران می زیسته به شهردار محترم تهران پیشنهادی دارم: 1. بعد از هر هزینه که انجام می دهید آمار بدهید که مثلا ساخت این میزان خطوط مترو به چه میزان باعث کاهش مصرف سوخت و واردات بنزین شده و به چه میزان هزینه های دولت را کاهش داده است تا مردم شهر های دیگر از نگرانی خارج شوند. 2. بسیار نیکو است که خیابانها را عریض می کنید و اتوبانهای جدید می سازید اما خطوط مترو چیز دیگری است. ضمن اینکه برای مردم کم درآمد تنها وسیله رفت و آمد است، باعث افزایش امنیت ملی هم می شود. به موازات افزایش خطوط مترو خواهش می کنم که تعدادی خودروی تاکسی الکتریکی کوچک (2-3 سرنشین) را با مشارکت با شرکتهای کوچک داخلی یا شرکتهای بزرگ خارجی وارد شبکه حمل نقل بکنید. این تاکسی ها ضمن اینکه زیر آفتاب شارژ می شوند، حجم کمی از خیابان را اشغال می کنند، حرارت و صدای بسیار کمی تولید می کنند، نیاز بسیار کمی به تعمیرات و قطعات یدکی دارند و در نتیجه باعث افزایش تعداد تردد پاکیزه و افزایش سود تاکسی دار می شوند که در نهایت باعث ثابت ماندن کرایه تاکسی به میزان بیشتر می گردد و نقش بسیار موثری در کاهش واردات بنزین، کاهش تورم و آلودگی هوا و افزایش رضایت مردم دارد.
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    آلودگی هوا ریشه در بی کفایتی دول نهم و دهم دارد
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    با سلام مشکل حمل و نقل ،ترافیک و آلودگی هوای تهران بدون توجه به شهر های اقماری آن حل نخواهد شد لطفا در خصوص امتداد خط 3 به رباط کریم و اسلامشهر پیگیری فرمایید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس