کد خبر 296739
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹

وجود مین‌های کاشته‌شده در زمین، در کشورهایی که درگیر جنگ‌های طولانی بوده‌اند، خطری است که جان مردم را در مناطق مختلف به ویژه نزدیک مرزها تهدید می‌کند.

به گزارش مشرق، به تازگی کفشی برای پی بردن به وجود معدن و مین‌های زیر زمین طراحی شده است. با این کفش سربازان می‌توانند یک پیاده‌روی طولانی و بدون درد داشته باشند. این کفش صرفه‌جویی بیشتری نسبت به دیگر ابزار کشف مین دارد.

این کفش برای مناطقی که به مین‌گذاری مشکوک هستند، بسیار مفید است و با علائم هشداردهنده می‌تواند زندگی افراد زیادی را نجات دهد.

برخی کشورها از جمله کشور خودمان با مشکل مین‌های زیر زمینی مواجه هستند. این مین‌ها در کشورهایی که مورد حمله دشمن قرار گرفته یا درگیر جنگ طولانی بوده‌اند، در اطراف مدارس، خانه‌ها و مناطق دیگر کارگذاری شده‌اند.

 کفشی برای کشف مین‌ها +عکس

کار پاکسازی مین ها بسیار خطرناک است و نیاز به تجهیزات ویژه‌ای دارد، به طوری که ممکن است در بهترین شرایط چندین دهه طول بکشد. سربازان تیم‌های خنثی سازی مین، کشاورزان و کل مردم به ویژه در مناطق مرزی، روزانه در معرض کشته شدن و معلولیت بر اثر انفجار مین هستند.

کفش مین یاب از یک ماده رسانا ساخته شده و یک سیم‌پیچ مسطح در آن وجود دارد که با تولید میدان مغناطیسی به تشخیص مین کمک می‌‌کنند. این کفش در فرانسه و سوئیس در حال تولید است.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    0 0
    کسی میدونه تولید میدان مغناطیسی چطور منجر به کشف مین میشه؟ چون بعضی از مینها قطعات فلزی ندارند.
  • reza ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    0 0
    بعدش هم کو کفش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رضا ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    0 0
    خیلی مهم نیست قطعات فلزی داشته باشند. با میدان الکتریکی می توان یک سلف (سیم پیچ) تولید کرد که میدان مغناطیسی اون بسته به قطعه ای که ما بین سیم پیچ قرار می گیره تغییر میکنه و به همین واسطه می توانند بفهمند چیزی در زمین قرار داره یا نه. حال می خواد اون قطعه فلزی باشه یا غیر فلزی. البته میزان میدان مغناطیسی متفاوت خواهد بود. اگر به شکل نگاه کنید ته کفش یه سری سیم پیچ قرار داره. این کار تقریبا شبیه تکنولوژی چراغ راهنمایی هوشمند در چهار راه هاست که با کندن زمین و قرار دادن یک سیم پیچ، زمان را کنترل می کنند. دوستان مخابراتی کی توانند نظر من را تکمیل و اصلاح نمایند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس