سخنرانی مقام معظم رهبری در نوروز 1393، بار دیگر نشان داد که مواضع نظام جمهوری اسلامی علی‌رغم اظهارات برخی در داخل، همچنان تشکیک در مقوله‌ای است که از بنیان‌های ملت‌سازی صهیونیست‌ها به‌حساب می‌آید.

گروه بین‌الملل مشرقهلوکاست، ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر کشتار 6 میلیون یهودی در جنگ دوم جهانی توسط آلمان نازی یکی از بنیان‌های صهیونیسم بین‌الملل و همچنین یکی از بنیان‌های توجیهی تاسیس رژیم اسرائیل است.

صهیونیست‌ها همواره چنین گفته‌اند که قوم یهود، مظلوم و مورد ستم بوده است و این قوم سرانجام پس از قرن‌ها ستم به سرزمین اصلی خود یعنی فلسطین بازگشته است. اسرائیل از منظر صهیونیست‌ها سرزمین قوم یهود بر اساس مبانی اساطیری است و رژیم اسرائیل دولت یهود است.

جمهوری اسلامی همچنان هلوکاست را به‌رسمیت نمی‌شناسد

در خصوص واقعه هلوکاست حرف و حدیث بسیار است. نوشته‌های «آدولف هیتلر»، پیشوای نازی آلمان در کتاب «نبرد من» بیان‌گر نفرت وی از یهودیان است. با این حال همواره دو سوال اساسی در خصوص هلوکاست وجود داشته است:

اول اینکه آیا کشتار یهودیان در جنگ دوم جهانی یک کشتار سیستماتیک بوده یا کشته‌های یهودی هم بخشی از میلیون‌ها انسان جان‌باخته در جنگ دوم جهانی بوده‌اند؟

دوم اینکه آیا رقم 6 میلیون کشته یهودی در جنگ دوم جهانی می‌تواند رقم درستی باشد؟ برخی از محققین حتی معتقد به کشتار سیستماتیک یهودیان در جنگ دوم جهانی نیز بر این باورند که اساسا در آن دوران 6 میلیون یهودی در اروپا وجود نداشته که بخواهد کشته شود.

از سوی دیگر سوالات جنبی دیگری هم مطرح است. بر فرض که 6 میلیون یهودی در جنگ دوم جهانی کشته شده باشند؛ چرا باید تاوان این کشتار را نه عاملان آن بلکه ملتی دیگر در غرب آسیا بپردازد؟ تنها یهودیان در جنگ دوم جهانی کشته نداده‌اند. آیا دیگر اقوامی که کشته‌های بسیاری در این جنگ داده‌اند هم از حمایت‌های برابر برخوردار بوده یا خواهند بود؟ به‌طور مثال، روس‌ها در این جنگ بر طبق برخی آمارها در حدود 30 میلیون کشته داده‌اند که معادل 5 برابر حداکثر آن چیزی است که صهیونیست‌ها در خصوص کشته‌های یهودی ادعا می‌کنند. آیا در دوران پس از جنگ دوم بین‌الملل آنها نیز مظلوم خوانده شده و مورد حمایت قرار گرفته‌اند یا مورد خصومت‌های بلوک غرب واقع شده‌اند؟ جهان غرب حامی هلوکاست که از اشغال سرزمین فلسطین حمایت می‌کند آیا حاضر است ادعاهای ارضی روس‌ها را هم تحمل کند؟ شواهد و قرائن بالاخص پس از بحران اخیر اوکراین واقعیتی دیگر را نشان می‌دهند.

* اهمیت اساسی هلوکاست برای رژیم صهیونیستی

«ارنست رنان»، فیلسوف و تاریخ‌دان فرانسوی که او نیز به یهودستیزی متهم بوده است، ملت را مجموعه‌ای از انسان‌ها می‌داند که هم ریشه در گذشته دارد و هم ریشه در اکنون. اگر برای ریشه در اکنون، رضایت کافی است؛ برای ریشه در گذشته داشتن، «افتخارات مشترک، ریشه‌های تاریخی مشترک و بالاخص رنج‌های مشترک» نیاز است.

جمهوری اسلامی همچنان هلوکاست را به‌رسمیت نمی‌شناسد

ارنست رنان، فیلسوف فرانسوی

اسرائیل برای ملت‌سازی از مجموعه یهودیان مهاجر به فلسطین اشغالی، از یک‌سو مجبور به تاکید بر اساطیر تاریخی است و از سوی دیگر باید «بر رنج‌های مشترک» تاکید کند. اگرچه شاید بدرفتاری تاریخی اروپایی‌ها با یهودیان و زندگی آنها در «گتوها» بتواند رنجی مشترک و واقعی برای همه یهودیان باشد اما شاید نتوان بر اساس آن سرزمینی دیگر را اشغال کرد و یا شاید نتوان ملت ساخت. برای ملت ساختن از کسانی که ملت نیستند، باید یک رنج بزرگ را مطرح کرد؛ «رنجی در حد دروغ‌های گوبلزی»!

بر این اساس، هلوکاست برای صهیونیست‌ها تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه یک عنصر مشروعیت‌بخش است که در گذر زمان می‌تواند به انگیزه‌ای دائمی برای اجتماع یهودیانی تبدیل شود که خود را قربانی کشتاری ظالمانه می‌دانند. رقم 6 میلیون برای اقناع‌سازی رقم بدی به‌نظر نمی‌رسد.

همان‌طور که رنان بیان می‌کند، ملت بودن به‌منزله همه‌پرسی هر روزه است و بنابراین باید انگیزه‌ای همیشگی برای آن ایجاد کرد. اگر بنیامین نتانیاهو، رئیس کابینه رژیم صهیونیستی از خطر ایران هسته‌ای به‌عنوان خطر هلوکاست دوم یاد می‌کند، قطعا حساب‌شده است.

بر اساس آنچه گفته شد، هلوکاست برای رژیم صهیونیستی اساسا مساله‌ای مربوط به بقا است و بنابراین شوخی‌بردار نیست. از همین روست که متحدان اسرائیل در اروپا و آمریکا هرگز برنمی‌تابند که این واقعه مشکوک تاریخی مورد انکار قرار گیرد یا تحت سوال واقع شود و از همین روست که انکار هلوکاست در اروپا مجازات‌هایی سخت از پی دارد.

* مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص هلوکاست

در شرایطی که پذیرش موجودیت اسرائیل به‌عنوان یک قاعده بین‌المللی مدنظر قدرت‌های بزرگ درآمده است، جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تاسیس با اساس موجودیت این رژیم مخالف بوده است. شعار از بین رفتن اسرائیل را پیش از هر کسی از مقامات جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده‌اند.

به عکس تصور برخی، تشکیک در خصوص هلوکاست تنها به اردوگاه اصول‌گرایان و بالاخص دوران ریاست جمهوری «محمود احمدی‌نژاد» محدود نمی‌شود. «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی»، از چهره‌های نزدیک به دولت یازدهم در آذرماه 1382 و در مصاحبه با «صادق زیباکلام»، چنین گفته است: «آن 6 میلیون یهودی که گفتید در زمان جنگ جهانی دوم توسط آلمان‌ها از بین رفتند درست نیست. عدد واقعی خیلی از این کمتر است. محققان تعداد یهودیان موجود در اروپا را قبل و بعد از جنگ درآوردند و من هم در کتاب سرگذشت فلسطین یا کارنامه سیاه استعمار آورده‌ام. ولی تبلیغات صهیونیست این عدد دروغ را جا انداخته است و تکرار می‌شود.» این مواضع را آقای هاشمی 2 سال قبل از بر سر کار آمدن دولت احمدی‌نژاد بیان کرده است.

جمهوری اسلامی همچنان هلوکاست را به‌رسمیت نمی‌شناسد

با بر سر کار آمدن دولت یازدهم، بالاخص از سوی دستگاه دیپلماسی این دولت، سیاست جمهوری اسلامی ایران در خصوص تشکیک در هلوکاست نقض شد. یکی از مقامات دولت فعلی در شبکه اجتماعی توئیتر و در پاسخ به فرزند یکی از دموکرات‌های سرشناس کنگره آمریکا ضمن تبریک یکی از اعیاد یهودیان، به‌صراحت مدعی شد که ایران هرگز هلوکاست را انکار نکرده و کسی که تصور می‌شد آن را انکار می‌کند، اکنون دیگر بر سریر قدرت نیست.

جمهوری اسلامی همچنان هلوکاست را به‌رسمیت نمی‌شناسد

وی در مصاحبه‌ای دیگر، یکی از مواضع مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص هلوکاست را اشتباه در ترجمه دانسته بود.

سخنرانی مقام معظم رهبری در نوروز 1393، بار دیگر نشان داد که مواضع نظام جمهوری اسلامی علی‌رغم اظهارات برخی مقامات، همچنان تشکیک در مقوله‌ای است که از بنیان‌های ملت‌سازی صهیونیست‌ها به‌حساب می‌آید.

مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه آزادی بدون ضابطه معنی ندارد، به پایبندی شدید مدعیان غربی آزادی به خطوط قرمز خود اشاره و یادآوری کردند: در اروپا کسی جرأت نمی‌کند درباره هلوکاست که واقعیت و چگونگی آن معلوم نیست، ابراز تردید کند، آن‌وقت از ما توقع دارند که خطوط قرمز انقلاب و اسلام را نادیده بگیریم.

جمهوری اسلامی همچنان هلوکاست را به‌رسمیت نمی‌شناسد

به این ترتیب، موضع جمهوری اسلامی ایران همچنان تشکیک هم در واقعیت هلوکاست و هم در چگونگی آن است. این هم از آن روست که اساس و چگونگی این واقعه از نظر تاریخی محل ابهاماتی است و همچنین از آن روست که آنچه هلوکاست خوانده می‌شود به ابزاری برای توجیه یک موجودیت نامشروع و جنایات و اشغال‌گری این موجودیت تبدیل شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیدعلی ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 1
    به نکته "ظریف" و در خور توجهی اشاره کردید
  • ناصر ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 0
    رهبری گفت غربی ها می گن خط قرمز ایران نباید داشته باشه در مورد هیچ چیزی ولی خودشون در مورد هلوکاست اسراییل تسلیحات اتمی خودشون یا شفافیت سازی در مورد شیعه حزب الله و اسلام واقعی در غرب به شدت خط قرمز دارن شما هم که فقط اون چیزی رو که می خواستیم برداشت کردین رهبری گفت معلوم نیست واقعیت داره یا چقدر توش اغراق شده
  • ناصر ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 0
    می خواستین.......
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 0
    خط قرمز غربهای اما و اگر آوردن در هولوکاست است. والا احمدی نژاد هم اصل هولوکاست را انکار نکرد در حالی که رهبری قبلا به صراحت هولوکاست را "افسانه هولوکاست" نامیده بود.
  • بی تدبیری ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 0
    اقا ناصر شما بهتره به مواضع رهبری در مورد قضیه ی هولوکاست در سالهای گذشته مراجعه کنید. در این صورت متوجه خواهید شد که نظر ایشان در رابطه با هولوکاست چیست. موضوع دیگر این است که دولت یازدهم با رویکردی انفعالی سعی می کند تا به حرکت صهیونیست ها و موج سواری روی جریانی منحطی که به راه انداخته اند وجاهت ببخشد. این نکته را به شما یاد اور می شوم که دولت یازدهم به محض روی کار امدن ، دو جشنواره ی ضد صهیونیستی هالیوودیسم و افق نو را توقیف کرد به بیانی خودمانی تر در آنها را تخته کرد!! جشنواره هایی که لرزه به اندام صهیونیست ها انداخته بودند. نتیجه ی این حرکت دولت یازدهم این شد که رسانه های مطرح صهیونیستی نظیر هاارتص ، جروزالم پست ، تایم اسرائیل و امثال اینها به جشن و پایکوبی پرداخته و در خبر خود عکسی را که اقای روحانی لبخند می زند قرار دادند !! مفهوم چنین عکسی این است که دریچه ای جدید در روابط بین ایران و رژیم صهیونیستی توسط دولت یازدهم گشوده شده است!!! و دیپلماسی لبخند مد نظر اقایان اعتدال گرا ! به مذاق صهیونیست ها خوش امده است ! کما اینکه پس از توافق ژنو سران امریکا و وابسته به رژیم صهیونیستی بارها به این موضوع اذعان کردند که امنیت اسرائیل با این توافق بیش از پیش تضمین شد! لذا اقا ناصر بهتره چشم و گوشت رو باز کنی و واقعیت ها رو مشاهده کنی !!
  • هومن ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 0
    درود بر رهبر ...
  • محمد رضا شکیب ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 0
    واقعه ! در متن چندین بار از واژه "واقعه" استفاده شده بود که بار مثبت داره و مخاطب رو مجاب میکنه که قبول که اتفاقی که افتاده واقعا رخ داده و شکی در رخداد اون حادثه نیست برای مثال میگیم : واقعه عاشورا، واقعه تاسوکی و... ولی هرگز نمیگیم واقعه کشته شدن سهراب چرا که جنگ رستم و سهراب ماهیتی افسانه ای داره هرچند که در دنیای واقعی دیده شده که پدری پسر خودش رو بقتل رسونده باشه این ادبیات به حس مظلوم نمایی صهیونیستها کمک میکنه، با توجه به زوایای منتشر شده و ضد و نقیضهای فراوان درخصوص این مسئله و همچنین مطابق سخن رهبری : "در اروپا کسی جرأت نمی‌کند درباره هلوکاست که واقعیت و چگونگی آن معلوم نیست، ابراز تردید کند" ایشان هم نسبت به واقعیت این موضوع ایراد وارد کرده اند پس بهتره نویسنده محترم دقت نظر بیشتری به خرج بدن در شبکه های اجتماعی اصولا افراد دوست دارند جنتلمن تر از اون چیزی که هستند نشون بدن واسه همینه که شما توی فیسبوک و توئیتر و ... هیچ آدم خلافکار یا بدی نمیبینید همه خوشحالند همه موفقند همه حرفای خوب میزنن خوب صحبت میکنن همه دکتر مهندسند و از دانشگاهها خوب خوب فارغ التحصیل شدن و به نظرم حرفای آقای ظریف رو نباید به دل گرفت مخصوصا که آقای ظریف دکتره، از دانشگاه خوب مدرک گرفته، وزیره و اینکه اینگلیسیشم خوبه و مسئول 5+1 هم هست خواهشم از مدیر سایت : اگه بخشی از نوشته من قابل انتشار نیست حذفش کنید و قسمتهای قابل انتشارش رو باصلاحدید خودتون منتشر کنید. باتشکر
  • نوکرسیدعلی ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 0
    سکان این مماکت دست چارتا جوجه دیپلمات نیست ! دست نائب امام زمان سید علی خامنه ایه.کوری چشم دشمناش صلوات
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 0
    درود بيكران بر دكتر احمدي نژاد كه غربي ها و صهيونيستها رو با انجام دو پرسش كليدي در باره ي هولو كاست رسوا و خلع سلاح كرد. درود.
  • بیدار ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 0
    هولوکاست واقعه ای هولناک است که در آن از پنج و نیم میلیون یهودی اروپا شش میلیون قتل عام شدند.
  • حمید ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 0
    یعنی شما واقعاً نمی فهمید که منظور آقای ظریف کاستن از حساسیت ها و آماده کردن فضا برای گفتگوست؟ ضمن اینکه در گفتار همه مقامات نظام، تشکیک وجود داشته نه انکار. پس آقای ظریف دروغ نگفته. یه سوال دیگه: شما میدونید منافع ملی یعنی چه؟!
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 0
    مرگ و ننگ بر صهیونیسم بی ریشه و بیوطن و غاصب و کودک کش اینها مشتی اراذل و اوباش هستند که از زیر بته درامده اند
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 0
    ما انقلاب کردیم که حخساسیت درست کنیم. تا معادلات دنیا را به هم بزنیم. انقلاب را صادر کنیم و... مقدمه قانون اساسی را بخوانید. زمان پهلوی کی روی ما حساسیت داشت؟
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 0
    منافع ملی بر طبق نظر سازه‌انگاران برآمده از هویت ملی است و هویت ما اسلامی است. شما می‌فهمی سازه‌انگاری چیست؟ مکاتب روابط بین‌الملل رو میدونی کیلویی چنده؟ هویت تا حالا به گوشت خورده؟
  • حمید ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    0 0
    این چیزایی که گفتید را تقریباً میفهمم ولی نمیفهمم شما که دم از قانون اساسی و به هم زدن معادلات دنیا میزنید با فیلتر شکن توی اینترنت دنبال چی هستید؟!
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    0 2
    درود بر رهبر...
  • میثم ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    0 0
    خب ما کی هلوکاست را انکار(deny) کردیم؟ ما تشکیک کردیم. ضمنا هلوکاست یهودیان مورد تشکیک است نه هلوکاستی که هیتلر آن را انجام داده است. دوستان! لطفا به "ظرافت" حرف های آقای ظریف توجه بفرمایید...
  • عباس133 ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    0 0
    "اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم"
  • عباس133 ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    0 0
    اراذل و اوباش چیه؟! یه مشت بچه فوفول نهیلیست(پوچ گرا) که با دیدن 2تا موشک سطح چندم فلسطین خودشونو خیس کردن...!!!
  • ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    1 0
    صد حيف و هزاران دريغ كه آن "مرد" رفت
  • سید حمیدرضا نورانی ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    0 0
    بیدار جان،دوستانی که منفی دادن متوجه تیکه باحالی که انداختی نشدن.
  • کریم ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    0 0
    عزیزان! انکار غیر از تشکیکه. اون مسوول ایرانی گفته که ایران انکار نکرده(اما تشکیک سرجاش هست). مقام رهبری هم تشکیک دارند نه انکار.
  • حجت ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    0 0
    اگه روزی هزار نفرم بکشن 15 سال طول می کشیده که 5.5 میلیون نفر آدمو بکشن.
  • هادی ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    0 0
    ببخشید اشتباهی منفی زدم . نکته اینجاست 5/5 میلیون نفر کل یهودیان اروپا ولی 6 میلیون آمار کشته از طرف صهیونیسم تازه یه مقداری از یهودی ها هم زنده ماندند تا شهادت بدهند !!!!! واقعا جالبه
  • عبد اله ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    0 0
    بنا به شواهد وقرائن نیروهای خارجی هنگام اشغال ایران شرایطی (قحطی )بوجود آوردند که نیمی از جمیعت ایران در اثر آن از گرسنگی وبیماری مردند پس فقط جنگ جهانی دوم از یهودیان کشته نگرفته است .نیروهای آمریکایی وانگلیسی وروسی در ایران چه جنایاتی که انجام ندادند ولی ملت مظلوم ایران هیچگاه تا دوران پس از انقلاب به حساب نمی آمدند .عزت کنونی ما مرهون زحمات حضرت امام خمینی ره وشهدای گرانقدرمان است پس آن را پاس بداریم ودر برابر شرق وغرب کوتاه نیاییم
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    0 0
    جناب مشرق نظرات مقام معظم رهبري را بازيچه مسايل جناحي قرار ندهيد
  • عباس133 ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    0 0
    البته منظورم به مسئولین بود و نه حضرت آقا(مدظله العالی)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس