کد خبر 295686
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴

رئیس اتحادیه اروپا از اعمال تحریم های جدید تنبیهی علیه برخی از مقامات روسی و افزایش فهرست تحریم شدگان خبر داد. در همین حال اولاند رییس جمهور فرانسه اعلام کرد اتحادیه اروپا دوازده نفر دیگر را به فهرست تحریم ها ضد روسیه اضافه کرد.

به گزارش مشرق، المیادین نوشت: هرمان وان رامپوی رئیس اتحادیه اروپا گفت: با توجه به عدم اقدام روسیه برای کاستن از تنش‌ها در اوکراین، شورای اروپا تصمیم به افزایش فهرست افراد برای منع روادید و مسدود کردن اموال آنها گرفته است. ما 12 نام دیگر را به فهرست بیست و یک نفره خود که پیشتر روی آن توافق کرده بودیم، می‌افزاییم.

وی افزود: ما همچنین نشست بعدی روسیه- اتحادیه اروپا و نیز دیدارهای عادی دو طرفه را لغو می کنیم. ما این را روشن کرده ایم که شکست در حل و فصل صلح آمیز این مساله و هر گامی که روسیه برای بی ثباتی اوکراین بردارد، پیامدهایی بلند مدت در پی خواهد داشت و این شامل پیامدهایی در حوزه های مختلف اقتصادی خواهد بود. ما از کمسیون و کشورهای عضو خواسته ایم تا خود را برای تحریم های هدفمند احتمالی آماده کنند.

رامپوی در ادامه تصریح کرد: ما باید همه رویه های قانونی برای این کار را دنبال کنیم و COREPER (کمیته نمایندگان دائم) تصمیمی قاطع در این خصوص می گیرند. با این حال می توانم به شما این اطمینان را بدهم که دوازده نام که جز افراد بلند مرتبه نیز هستند، وجود دارد.

رئیس اتحادیه اروپا همچنین اضافه کرد : در هر تحول و هر اقدام تازه، ما ارزیابی های خود را صورت می دهیم. ما همه کارت های خود را روی میز نمی گذاریم و این به عهده ماست که در این خصوص تصمیم گیری کنیم. با این حال، آمادگی های لازم با تخصیص وظایف مرتبط در این خصوص ادامه دارد.

رامپوی متذکر شد: ما خواستار افزایش اختیارات برای هیئت سازمان توسعه و امنیت اروپا در اوکراین هستیم و از نمایندگان می خواهیم طرح های لازم برای نقش آفرینی اتحادیه اروپا برای همکاری با هیئت سازمان توسعه همکاری های اروپا را آماده کنند. در صورت نبودن هیئتی معتبر از سازمان همکاری و توسعه اروپا، اتحادیه اروپا خود اقدام به اعزام هیئتی مستقل می کند.

رئیس اتحادیه اروپا در خاتمه گفت: سخن آخر در خصوص اوکراین اینکه در چنین شرایطی، ما می بایست خونسرد عمل کنیم. هدف کاستن از تنش ها و یافتن راه حلی سیاسی در عین احترام به قوانین بین المللی است.

در همین حال اولاند رییس جمهور فرانسه اعلام کرد اتحادیه اروپا دوازده نفر دیگر را به فهرست تحریم ها ضد روسیه اضافه کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • توحیدپیکام ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    0 0
    درخواست های رییس اتحادیه اروپا از روسیه درست ومنطقی است .واین درحالی است که رییس جمهور اوکراین از قدرت های بزرگ بین المللی درخواست کمک کرده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس