کد خبر 295324
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵

در یک بی‌عدالتی آشکار دریافت پول از کارگران به جای پرداخت سود در شرکت‌های تعاونی سهام عدالت اردبیل اسباب نارضایتی را فراهم آورده است.

به گزارش مشرق، همزمان با آغاز به کار توزیع برگه‌های سهام عدالت ویژه کارگران فصلی و ساختمانی در شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستان اردبیل متاسفانه در پی یک رویه غیر‌قانونی به جای پرداخت سود به سهامداران سهام عدالت از هر عضو خانواده کارگران 2 هزار و 900 تومان دریافت می‌کند یعنی از هر خانوار پنج نفری مبلغ 14 هزار و 500 تومان دریافت می‌شود. اقدامی غیرقانونی و مغایر آیین‌نامه طرح توزیع سهام عدالت بوده چرا که قرار بود در ازای واگذاری مدیریت و مالکیت به سهامداران سود عاید مردم شود.

شرکت تعاونی سهام عدالت اردبیل که بیش از 300 هزار نفر سهامدار دارد علاوه بر دریافت منابع مالی از ستاد مرکزی سهام عدالت در طول مدت اجرای طرح واگذاری سهام عدالت  مبالغی از سهامداران اخذ کرده که این موضوع علیرغم جفا به مردم به عنوان سهامداران واقعی نوعی اقدام غیر‌قانونی بوده که متاسفانه هیچگونه نظارتی از طریق ادارات تعاون و اقتصاد دارایی بر این نوع تشکل‌های تعاونی صورت نگرفته است.

قابل توجه اینکه این کارگران به دلیل عدم دریافت حقوق در فصل زمستان و ایام عید به دلیل شرایط سخت آب و هوایی منطقه امکان پرداخت وجه مورد مطالبه برایشان میسر نبوده و ادامه رویه موجود موجب بی‌اعتمادی به موفقیت طرح سهام عدالت در بین مردم است.

جای بسی انتظار است که دستگاه های ذیربط نظارت و جدیت بیشتری در اجرای طرح‌های اقتصادی و اجرایی دولت اهتمام ورزند چرا که در هیچ یک از آیین‌نامه‌های ابلاغی ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت به شرکت تعاونی سهام عدالت چنین اجازه ای داده نشده است و حتی تذکراتی به شرکت‌ها از سوی سازمان خصوصی‌سازی در ارتباط با موضوع یاد شده داده شده است.هر چند مسئولان شرکت‌های تعاونی سهام عدالت اردبیل این اقدام را به عنوان حق عضویت تلقی می‌کنند اما از بررسی‌ها و اظهارات سهامداران چنین برمی‌آید که قبلاً در حین ثبت نام مرحله اول مبلغ یک هزار و 500 تومان پرداخت کرده‌اند و راضی به پرداخت چنین مبالغ غیرقانونی نیستند.

سهامداران سهام عدالت انتظار دارند هیئت مدیره جدید شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستان اردبیل منتخب اداره تعاون دقت و اهتمام بیشتری در رعایت حقوق سهامداران داشته و از ادامه دریافت چنین مبالغ غیر‌قانونی خودداری کرده و گزارشی از عملکرد و تراز مالی شرکت را به اطلاع سهامداران برسانند.

مردم خواستار دخالت دستگاه‌های نظارتی بر موضوع فوق هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد علیرغم گذشت بیش از هشت سال از آغاز اجرای طرح سهام عدالت متاسفانه مجامع قانونی این شرکت برگزار نشده و حقوق سهامداران ضایع شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس