کد خبر 29477
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۶

مراسم بزرگداشت سومين سالگرد شهيد «عماد مغنيه» فرمانده کبير مقاومت اسلامي لبنان، دوشنبه 25 بهمن ماه از ساعت 15 الي 18 در سالن مرکز فرهنگي سيدالشهداء واقع در ميدان هفتم تير برگزار مي‌شود.

مراسم بزرگداشت سومين سالگرد شهيد «عماد مغنيه» فرمانده کبير مقاومت اسلامي لبنان، دوشنبه 25 بهمن ماه از ساعت 15 الي 18 در سالن مرکز فرهنگي سيدالشهداء واقع در ميدان هفتم تير برگزار مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي «مرکز فرهنگي ميثاق» در اين مراسم که به همت مرکز فرهنگي ميثاق و موسسه فرهنگي رهپويان فرهنگ ايثار و با حضور دانشجويان و جوانان انقلابي برگزار خواهد شد، مهندس سعيد قاسمي، استاد دانشگاه و کارشناس امور فرهنگي، دکتر شيخ الاسلام کارشناس مسائل خاورميانه و يکي از اعضاي دفتر حزب‌الله لبنان در تهران در مورد نقش اين شهيد بزرگوار در کسب پيروزي‌هاي مقاومت اسلامي و همچنين شرايط سياسي حاکم بر منطقه، به سخنراني خواهند پرداخت.
شهيد عماد مغنيه معروف به حاج رضوان معاون جهادي حزب الله لبنان بود، که در بهمن ماه 1386 در منطقه کفرسوسه سوريه به دنبال انفجار يک خوردوي بمب‌گذاري شده، توسط سازمان‌هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي به شهادت رسيد.
مغنيه که در خانواده‌اي پنج نفره متشکل از پدر، مادر و دو برادرش به نام‌هاي «جهاد» و «فواد» مي‌زيست، تحصيلات عالي خود را در دانشگاه آمريکايي بيروت به پايان رساند.
جهاد، برادر عماد، در سال 1363 در عمليات عليه اشغالگران به شهادت رسيد. فؤاد نيز قرباني توطئه سازمان جاسوسي اسرائيل موساد شد و به شهادت رسيد.
عماد از سن 17 سالگي با سازمان آزاديبخش فلسطين همکاري مبارزاتي داشت، مدتي محافظ شخصي ياسر عرفات بود، ولي پس از حمله سراسري ارتش صهيونيستي در خرداد ماه 1361 به لبنان که تا بيروت پايتخت اين کشور پيش رفت، پس از عقب‌نشيني و خروج نيروهاي عرفات از راه بندر بيروت، از اين گروه فاصله گرفت و به جنبش شيعي «افواج المقاومة اللبنانية» که توسط امام موسي صدر و شهيد دکتر مصطفي چمران بنيانگذاري شده بود، پيوست.
استعداد فراوان، از خودگذشتگي و شجاعت که از ويژگي‌هاي بارز او به شمار مي‌آمدند، در هم آميخته و از او شخصيتي انقلابي تمام عيار پديد آورد.
با تشکيل حزب‌الله لبنان در سال 1362، عماد مغنيه نيز همچون حجت‌الاسلام «سيدعباس موسوي»، دبير کل حزب‌الله که بعدها در حمله تروريستي بالگردهاي رژيم صهيونيستي به شهادت رسيد و سيدحسن نصرالله، دبير کل کنوني حزب‌الله، از جنبش امل خارج شد و در مقاومت اسلامي نقش بسزايي ايفا کرد.
شرکت او در سلسله عمليات نظامي و کارساز عليه اشغالگران صهيونيست، باعث شد تا دشمنان از او به عنوان شخص اول در نبرد با مقاومت اسلامي ياد کنند.
آن چه مسلّم است، بر خلاف آنچه آمريکا و رژيم صهيونيستي عليه عماد مغنيه جوّسازي مي‌کنند و او را تروريستي بزرگ مي‌نامند، وي تنها رزمنده‌اي خالص از مقاومت اسلامي لبنان بود که براي نجات کشورش از اشغالگران، تا پاي جان مبارزه کرد و بيش از 26 سال، سازمان‌هاي اطلاعاتي سيا و موساد را به دنبال خود کشاند. جايزه 25 ميليون دلاري پليس «اف.بي‌.آي» آمريکا براي زنده يا مرده عماد، نشان از هراس جنايتکاران و تروريست‌هاي دولتي از هرگونه مقاومت دارد.
از عماد مغنيه به عنوان مغز متفکر به اسارت در آوردن سربازان رژيم صهيونيستي در تابستان سال 1385 و همچنين فرمانده جنگ 33 روزه رزمندگان مقاومت اسلامي عليه تهاجم همه جانبه اسراييل نامبرده مي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس