شرکت حمل و نقل وئولیا (Veolia) شرکت چند ملیتی فرانسوی سرمایه گذار در شهرک های غیرقانونی رژیم صهیونیستی است که محدوده فعالیتش در چهار زمینه مدیریت و عرضه آب، مدیریت پسماند، انرژی و خدمات حمل و نقل است

گروه گزارش ویژه مشرق - صهيونيسم، نوعي مطالعه دستچين، انتخاب شده و مشخص از تورات را كه مبتني بر انحراف واقعي از دستورات خداوند است، ‌مورد استفاده قرار مي‌دهد و آن را به عنوان پوشش و پرده‌اي براي پنهان كردن مقاصد سياسي‌اش به كار مي‌برد. صهیونيسمي كه امروزه جاي مذهب را گرفته، تبديل به آيين بت‌پرستانه دولت، يعني دولتي كه كشور اسرائيل نام دارد، شده است.
 
شرکای شیطان؛ از ولوو تا موتورولا+ تصاویر
  بولدوزر کمپانی کاترپیلار،راشل کوری را به طرز وحشیانه ای به قتل رساند و پس از آن، دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی، نظامیان صهیونیست عامل قتل این جوان آمریکایی را تبرئه کرد
 
مورخين و تحليلگران مسائل نظامي اسرائيل همواره می کوشند تا میان نبردهاي عبراني‌ها در گذشته بسيار دور و جنگ هاي رژیم اسرائيل در حال حاضر، ارتباط محكمي برقرار سازند، تا قبل از هر كس اين پندار را به خود بقبولانند كه داراي رسالت و مأموريتي الهي هستند. براي اينكه چنين مفاهيمي در وجدان مردم رسوخ كند و پيوند تاريخي ميان گذشته عبراني‌ها و وضعيت فعلي صهيونيست‌ها، برقرار گردد، تأكيد بر اين مسأله را ضروري دانسته‌اند كه زمان حاضر، امتداد و استمرار گذشته به تمام آرزوها و آمال است. جنگ، جبري تاريخي است كه جهت انجام رسالت يهود، توسل به آن اجتناب‌ناپذير مي‌نمايد. قرن بيستم تداوم قرن اول است، پس با ايجاد دولت اسرائيل، تاريخ، شيوه مرسوم خويش را از سر گرفته است. بنابراین فرايند تبيين و تفسير "حوزه جغرافيايي دولت اسرائيل" همواره متأثر از آرمان هاي تفسير به رأي شده تورات بوده است. "جغرافياي توراتي" اسرائيل، ابزاري كارساز در خدمت آرمان هاي بلندپرواز ملي‌گرايانه و نظامي‌محور این رژیم جعلی است. چنانكه "بن گوريون" در سال 1937، مرزهاي اسرائيل را با استناد به تورات، به گونه‌اي ترسيم مي كرد كه پنج منطقه را دربر مي‌گرفت: جنوب لبنان تا رود ليطاني (كه آن را بخش شمالي اسرائيل غربي مي‌نامد)، جنوب سوريه؛ سرتاسر اردن؛ فلسطين (كه آن را سرزمين تحت حمايت انگلستان مي‌شمارد) و شبه‌جزيره سينا. مرز شمالي بايد از عرض جغرافيايي "حمص" (در سوريه) بگذرد، زيرا اين شهر را با "حمات" يكسان مي‌شمارد و آن را به عنوان مرز شمالي كنعان مي‌پندارد. در همين ارتباط برخي از صهيونيست‌هاي تورات‌شناس، مرز شمالي اسرائيل را در تركيه قرار مي‌دهند و يا در پي مطالبه "حقوق تاريخي" اسرائيل بر قبرس برآمده‌اند.

  شرکای شیطان؛ از ولوو تا موتورولا+ تصاویر
ماشین آلات شرکت کاترپیلار برای استفاده در شهرک سازی رژیم صهیونیستی با حمایت دولت آمریکا، مجهز به شیشه ضد گلوله و زره محافظ می گردد و به تخریب منازل فلسطینیان اقدام می کنند
 
  شرکای شیطان؛ از ولوو تا موتورولا+ تصاویر
 
در ادبيات شهرسازي رژیم اسرائيل از همان ابتداي شكل‌گيري در سال 1948 ميلادي برخي از اصول زيربنايي صهيونيسم سياسي، به عنوان مبناي طرح‌ريزي و ترويج افكار عمومي به كار گرفته شد؛ چون اصل "وابستگي به خاك فلسطين"، موجبات ترويج تفكر استقبال از امر كشاورزي و زراعت را فراهم مي‌آورد و در نتيجه موجب برخورداري صهيونيست‌ها از امتيازات و جايگاه‌هاي خاص، در جامعه يهودي مي‌شد. مسلما توسعه امر زراعت، در كنار تحقق اشتغال‌زايي، مي‌توانست باعث دستيابي امت يهود به امنيت و افتخاري شود كه مدت‌هاي مديدي از آن محروم بوده‌اند. يكي ديگر از اصول صهيونيسم، تلاش براي ايجاد جامعه‌اي مستقل از لحاظ اقتصادي در فلسطين و بعدها در كشور مستقل خود يهوديان بود، كه با توسل به آن، زمينه لازم براي تصرف مناطق صحرايي و حاصلخيز نمودن اين مناطق فراهم مي‌آمد.

شرکای شیطان؛ از ولوو تا موتورولا+ تصاویر 
بولدوزرهای شرکت کاترپیلار، با هدف فلج کردن اقتصادی ساکنان فلسطینی در سرزمین های اشغالی، حدود 385000 درخت زیتون، خرما، آلو، لیمو و پرتغال را تخریب کرده است و این اقدام ظالمانه، شرایط بسیار سخت اقتصادی را بر ساکنان این مناطق تحمیل کرده است
 
تلاقي سه محور مذكور (نظامي، جغرافيايي و برنامه‌ريزي شهري) به بهترين نحو در سياست‌هاي مربوط به اسكان يا شهرك‌سازي رژیم صهیونیستی تجسم يافته است. از يك سو، يكي از ابتدايي‌ترين نكات مطرح در استراتژي نظامي اسرائيل، از آغاز مهاجرت یهودیان به فلسطين، همواره "احداث آبادي‌هاي مسلح" به عنوان بخش غيرقابل انفكاك استراتژي‌ دفاع منطقه‌اي (كه بعدها دولت غاصب اسرائيل براساس آن شكل گرفت) بوده است. تأسيس مستعمره‌نشين‌هاي محاصره شده به وسيله خندق هاي دفاعي، پناهگاه‌ها و سيم‌هاي خاردار، نخستين بناهايي بود كه از اين استراتژي مايه گرفته بود. كيفيت تشكيل اين مستعمره‌نشين‌ها از جانب اسرائيل، به نحوي بود كه در خدمت صهيونيسم جهاني مي‌آمد و خطر هرگونه تلاش احتمالي ارتش‌هاي عربي را در جهت پيشروي و درگيري و رويارويي نظامي با اسرائيل، غيرممكن مي‌ساخت. هر يك از مستعمره‌نشين‌ها، نيز نقطه اتكايي محسوب مي‌شد كه قادر بود در هر جهتي از خود دفاع كند و با جمع ديگري از مستعمره‌نشين‌ها، به پشتيباني متقابل و حمايت آتش و حركت بپردازد، و به اين ترتيب، يك منطقه دفاعي كامل، كه توان دفاع چندين روزه را داشته باشد، تشكيل مي‌گرديد.

اسرائيل بعد از شكل‌گيري در سال 1948، براي رفع نقص و جبران عمق استراتژيك لازم، به ايجاد كمربندي از مستعمره‌نشين‌هاي دفاعي به نام "شهرك‌هاي يهودي" همت گماشت. توسعه شهرك‌سازي در سرزمين‌هاي اشغالي به منزله هسته‌هايي است كه به صورت واحدهايي سياسي در اطراف رژيم صهيونيستي رشد مي‌كنند. به اين ترتيب، هرقدر كه مساحت شهرك‌ها گسترش مي‌يابد، به همان اندازه نيز قاعده دموگرافيك به نفع اسرائيل قوي‌تر مي‌شود و پايه‌هاي رژيم صهيونيستي به واسطه تجمع شهرك‌ها در مناطق مختلف، استوارتر مي‌شود.

  شرکای شیطان؛ از ولوو تا موتورولا+ تصاویر
رژیم صهیونیستی در چند سال گذشته از تجهیزات ولوو از جمله بولدزرهای ساخت این شرکت برای تخریب منازل فلسطینی، ساخت شهرک های صهیونیستی و نیز ساخت دیوار حایل استفاده کرده است
 
بدين ترتيب، امر شهرك‌سازي، به مثابه يكي از اولين مقاصد "كميته برنامه‌ريزي ملي" كه در سال‌هاي اوليه تشكيل دولت جعلی اسرائيل شكل گرفت، به عنوان ابزار و سازوكار اصلي، در جهت سه هدف اصولي "توزيع جمعيت"، "جذب مهاجرين" و "فراهم نمودن امنيت و دفاع" به كارگرفته شد.

بر این اساس مهم‌ترین هدف این رژیم تغییر چهره جمعیتی-جغرافیایی و در یک کلام یهودی سازی کل سرزمین های اشغالی است. به عبارت دیگر رژیم صهیونیستی می خواهد در دراز مدت، با افزایش تعداد یهودیان نسبت به مسلمانان، به لحاظ حقوقی به الحاق کامل بیت المقدس و بخشی از آن یعنی مسجد الاقصی جامه عمل بپوشاند.

  شرکای شیطان؛ از ولوو تا موتورولا+ تصاویر
کمپانی ولوو به ارسال بولدوزر به مناطق اشغالی بسنده نکرده و با ساخت اتوبوس های زرهی و مجهز به شیشه ضد گلوله، از آن برای حمل و نقل ساکنان شهرک های صهیونیست نشین استفاده می کند
 
وحشیگری و رذالت، از ویژگی های بارز رژیم صهیونیستی است و این ویژگی در شهرک سازی های این رژیم جعلی نیز کاملا هویداست. به گونه ای که نظامیان صهیونیست با استفاده از بولدوزر به خانه های فلسطینیان حمله کرده و تاکنون هزاران خانه را ویران کرده اند. اما این رژیم اشغالگر، هیچگاه به تنهایی قادر به انجام این اعمال شنیع نیست. در ادامه به معرفی شرکای این رژیم جعلی در شهرک سازی در مناطق اشغالی می پردازیم.

  شرکای شیطان؛ از ولوو تا موتورولا+ تصاویر
ولوو از موثر ترین ابزار کمکی رژیم صهیونیستی برای اشغال سرزمین های فلسطینی است
 
 
شرکت کاترپیلار؛ قاتل راشل کوری
کاترپیلار(Caterpillar) ‏(که معمولأ  CAT نامیده می‌شود) شرکت صنایع سنگین آمریکایی واقع در پیوریا، در ایالت ایلی‌نوی می باشد. این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده ماشین‌آلات سنگین عمرانی، ماشین‌آلات استخراج معدن، موتورهای دیزلی، موتورهای گازسوز، موتورهای درون‌سوز، لوکوموتیوهای دیزلی-الکتریکی و توربین‌های گازی است. 

  شرکای شیطان؛ از ولوو تا موتورولا+ تصاویر
کاترپیلار و ولوو؛شرکای شیطان
این شرکت آمریکایی یکی از شرکای اصلی شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین است. یکی از اقدامات ننگین این کمپانی، قتل وحشیانه "راشل کوری" با بولدوزر است. راشل کوري نام دختر 23 ساله آمريکايي است. راشل که در شهر المپياي ايالت واشنگتن زندگي مي کرد در روز يکشنبه 16مارس 2003 به همراه 8 تن از دوستانش( 5 آمريکايي و 3 انگليسي) از اعضای جنبش جهانی همبستگی با ملت فلسطین با هدف انجام فعالیت های بشردوستانه به فلسطین اشغالی سفر می کند. این گروه در شهر رفح در فلسطين اشغالي، سعي مي کنند از اقدام يک دستگاه بولدوزر نظامي رژيم صهيونيستي(متعلق به شرکت کاترپیلار) در ويران کردن خانه يک فلسطيني، جلوگيري کنند. راشل در برابر بولدوز مي‌ايستد و از سرنشين بولدوزر مي‌خواهد که آن را متوقف سازد. وي که پيراهني نارنجي رنگ به تن دارد و از دور قابل تشخيص است با بلندگوي خود به اقدام راننده بولدوز اعتراض مي کند. بقيه دوستانش نيز در فاصله 15 تا 20 متري راشل با فرياد از راننده بولدوزر مي خواهند که توقف کند. اما بولدوزر همچنان به سوي وي حرکت مي کند، راشل روي يک تل خاک مي‌رود؛ اما بولدوزر به او امان نمي‌دهد و هيولاي آهني 60 تني پيکر راشل را به زير مي‌کشد، تيغه بولدوزر او را در خاک دفن مي‌کند. در همين زمان دوستان راشل فرياد مي کشند و به راننده بولدوزر اشاره مي کنند که توقف کند.

بولدوزر چند متر جلوتر مي‌ايستد. بيل فولاديش را کاملا پايين مي‌آورد و به سمت عقب حرکت مي‌کند تا خوب مطمئن شود که بدن راشل را درهم شکسته است. پس از اين جنايت هولناک، نظاميان اشغالگر هيچ گونه کمکي به راشل نمي‌کنند. چند دقيقه بعد، يک آمبولانس فلسطيني به محل حادثه مي‌رسد و بدنه نيمه جان راشل را به بيمارستاني در رفح منتقل مي‌کند. اما قبل از رسيدن به بيمارستان راشل با شهادت، در راه آزادي مردم فلسطين همراه مي شود.

  شرکای شیطان؛ از ولوو تا موتورولا+ تصاویر
ولوو، یک شرکت سوئدی سازندهٔ خودروهای سنگین و قطعات آن است

شرکت کاترپیلار سرمایه گذاری گسترده ای را در سرزمین های اشغالی فلسطین انجام داده است. ماشین آلات شرکت کاترپیلار برای استفاده در شهرک سازی رژیم صهیونیستی با حمایت دولت آمریکا، مجهز به شیشه ضد گلوله و زره محافظ می گردد و به تخریب منازل فلسطینیان اقدام می کنند. از سال 1967 میلادی، رژیم صهیونیستی با کمک ویژه شرکت کاترپیلار، حدود 7000 خانه ساکنان فلسطین را تخریب کرده است. علاوه بر این، بولدوزرهای شرکت کاترپیلار، با هدف فلج کردن اقتصادی ساکنان فلسطینی در سرزمین های اشغالی، حدود 385000 درخت زیتون و باغ های خرما، آلو، لیمو و پرتغال را تخریب کرده است و این اقدام ظالمانه، شرایط بسیار سخت اقتصادی را بر ساکنان این مناطق تحمیل کرده است.
در سال 2002 میلادی و در پی تهاج نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق فلسطینی نشین، بولدوزرهای شرکت کاترپیلار، 140 منزل را با خاک یکسان کرد.
 
روزنامه اسرائیلی هاآرتص در گزارشی نوشت: "وسی سمیرا"، مدیر عامل شرکت "زوکو شیلوویم"، که کارگزار واردات ماشین‌آلات شرکت کاترپیلار است، می گوید: " ما با ارتش در عملیات سرب گداخته و پیش از آن در جنگ 33 روزه علیه لبنان همکاری بسیار نزدیکی داشتیم و تکنسین‌های ما حتی به صورت داوطلبانه به جبهه‌ها اعزام شدند و به تعمیر ماشین‌ها وتجهیزات جنگی ‌پرداختند.

شرکت ولوو: از تخریب منازل فلسطینیان با بولدوزر تا حمل مهاجران صهیونیست با اتوبوس زرهی

یکی دیگر از شرکای رژیم صهیونیستی در شهرک سازی در مناطق اشغالی، کمپانی ولوو(volvo) ) می باشد. ولوو، یک شرکت سوئدی سازندهٔ خودروهای سنگین و قطعات آن است. از جمله تولیدات این شرکت تریلی، کامیون، اتوبوس، تجهیزات ترابری و سازه‌ای، سامانه‌های پیش‌رانش دریایی و صنعتی، تجهیزات هوافضا و خدمات مالی است.
ولوو از موثر ترین ابزار کمکی رژیم صهیونیستی برای اشغال سرزمین های فلسطینی است.
رژیم صهیونیستی در چند سال گذشته از تجهیزات ولوو از جمله بولدزرهای ساخت این شرکت برای تخریب منازل فلسطینی، ساخت شهرک های صهیونیستی و نیز ساخت دیوار حایل استفاده کرده است. این کمپانی به ارسال بولدوزر به مناطق اشغالی بسنده نکرده و با ساخت اتوبوس های زرهی و مجهز به شیشه ضد گلوله، از آن برای حمل و نقل ساکنان شهرک های صهیونیست نشین استفاده کرده است.

شرکت موتورولا و فعالیت در 20 شهرک صهیونیست نشین
کمپانی موتورولا(Motorola) نیز نقش ویژه ای در گسترش شهرک سازی رژیم اشغالگر قدس ایفا می کند. شرکت "موتورولا سولوشن" اسرائیل، در سال 2005 قراردادی را برای تامین حفاظ امنیتی شهرک‌های اسرائیلی امضا کرد و سیستم‌های ردیابی و رادار این شرکت در دست کم 20 شهرک غیرقانونی اسرائیلی در سرتاسر کرانه غربی نصب شده است. به علاوه، همین سیستم بر روی دیوار حائل اسرائیل که در سال 2004 از سوی دادگاه بین المللی لاهه غیر قانونی اعلام شد، مورد استفاده قرار گرفته است.
 
 
  شرکای شیطان؛ از ولوو تا موتورولا+ تصاویر

شرکت "موتورولا سولوشن" اسرائیل، در سال 2005 قراردادی را برای تامین حفاظ امنیتی شهرک‌های اسرائیلی امضا کرد و سیستم‌های ردیابی و رادار این شرکت در دست کم 20 شهرک غیرقانونی اسرائیلی در سرتاسر کرانه غربی نصب شده است
 
این شرکت همچنین یک سیستم ارتباطاتی سیار را برای ارتش اسرائیل ابداع کرده تا از این طریق سربازان اسرائیلی هنگام خدمت در کرانه غربی، با یکدیگر صحبت کنند. و در نهایت، این شرکت اسرائیلی تا سال 2009، پیش از آنکه بخش خاصی از این شرکت که فیوز تولید می‌کرد، به شرکت "سیستم‌های هوانوردی دفاعی" فروخته شود،‌ فیوزهای الکترونیکی بمب‌های ارتش اسرائیل را تامین می‌کرد.
 
شرکت ریوال؛ دیوار حائل
 
جرثقیل های این شرکت هلندی(Riwal) نیز در ساخت شهرک های صهیونیست نشین و همچنین ساخت دیوار حائل به کار گرفته می شود. این شرکت هلندی در سال 2010 به اتهام معاونت و مشارکت در ارتکاب جرم جنگی و جرایم علیه بشریت به علت کمک به رژیم اسراییل در ساخت دیوار حائل در محاکم داخلی هلند مورد تعقیب قرار گرفت.
 
 
شرکت وئولیا؛ از سرمایه گذاری در شهرک های صهیونیستی تا سفر به ایران
شرکت حمل و نقل وئولیا (Veolia) شرکت چند ملیتی فرانسوی سرمایه گذار در شهرک های غیرقانونی رژیم صهیونیستی است که محدوده فعالیتش در چهار زمینه مدیریت و عرضه آب، مدیریت پسماند، انرژی و خدمات حمل و نقل است. پیشتر این شرکت تحت فشار شش ساله فعالان بین المللی تحریم سرمایه های خود را از خطوط اتوبوس شهرک های غیرقانونی خارج کرد. فعالان بین المللی جنبش تحریم رژیم صهیونیستی پیشتر جزئیاتی از اسناد مشارکت مستقیم شرکت وئولیا در نقض آشکار قوانین بین المللی حقوق فلسطینی ها ارائه کرده بودند. عملکرد نامناسب این شرکت فرانسوی در حالی است که زمستان امسال، روزنامه وال استریت ژورنال نوشته بود که نمایندگان شرکت های فرانسوی از جمله شرکت حمل و نقل وئولیا  در قالب یک هیأت تجاری و به منظور عقد قرارداد به ایران سفر خواهند کرد.

شرکای شیطان؛ از ولوو تا موتورولا+ تصاویر
یوری استارکمن، سمت چپ، و دنیس گاسکوئت، از مدیران ارشد وئولیا،همواره از سرمایه گذاری و همکاری با رژیم صهیونیستی ابراز خرسندی می کنند

شرکای شیطان؛ از ولوو تا موتورولا+ تصاویر 
عملکرد نامناسب این شرکت فرانسوی در حالی است که زمستان امسال، روزنامه وال استریت ژورنال نوشته بود که نمایندگان شرکت های فرانسوی از جمله شرکت حمل و نقل وئولیا  در قالب یک هیأت تجاری و به منظور عقد قرارداد به ایران سفر خواهند کرد
 
  شرکای شیطان؛ از ولوو تا موتورولا+ تصاویر

شرکای شیطان؛ از ولوو تا موتورولا+ تصاویر

شرکت حمل و نقل وئولیا (Veolia) شرکت چند ملیتی فرانسوی سرمایه گذار در شهرک های غیرقانونی رژیم صهیونیستی است که محدوده فعالیتش در چهار زمینه مدیریت و عرضه آب، مدیریت پسماند، انرژی و خدمات حمل و نقل است


حال هرچه از روند بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا می‌گذرد، نگرانی‌های رژیم صهیونیستی نسبت به موجودیت خود در منطقه و آسیب‌های وارده به حصارهای امنیتی و استراتژیك خود بیشتر می‌شود و این نگرانی و هراس از آینده، در رفتار و گفتار صهیونیست‌ها مشهود است. به امید آن روزی که این رژیم جنایتکار و اشغالگر، از صحنه روزگار محو شود.
 
 
منابع:

http://rabbibrant.com/2012/06/24/some-more-thoughts-on-caterpillar-divestment/
http://electronicintifada.net/content/activists-give-caterpillar-boot-central-london-shoe-shops/174
http://electronicintifada.net/content/corrie-v-caterpillar-struggle-justice-continues/5899
http://www.inminds.com/article.php?id=10424
http://www.haaretz.com/business/not-afraid-to-make-money-in-israel-1.412966
http://www.globalexchange.org/economicactivism/campaigns/veolia
http://griid.org/2011/04/04/another-reason-to-oppose-the-privatization-of-grand-rapids-water-system/
http://socialistaotearoa.blogspot.com/2013/05/nakba-auckland-protest-against-veolia.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    1 0
    به همین دلیل ما شرکت جنایتکار ولوو را تحریم می کنیم.
  • عزت ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    خب اونوقت با ولوو و کاترپیلار چیکنیم؟
  • سپهر ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    آی کیو! خب طرف رفته این ماشین آلات رو خریده آورده باهاش این کارا رو می کنه. تقصیر شرکت سازنده چیه؟؟
  • کیارش ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    ببخشید این چرند و پرند چیه نوشتیییییییید؟! همین کامیون و تجهییزات راهسازی ولوو توی این 50 ساله گذشته است که بار ساختن و حمل و نقل رو توی کشور ما بر دوش کشیدند. اگه بلدید بسازید و گر نه حرف از روی هوا و هوس نزنییییید لطفا! مومن عاقلانه حرف میزنه نه جاهلانه.
  • محمود ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    گزارش جامعی بود.در پاسخ به کیارش و سپهر باید بگم که مدیران این شرکت ها با علم به وحشیگری رژیم صهیونیستی و علیرغم اعتراض هموطنانشون، به فروش تجهیزات ویژه به این رژیم اشغالگر ادامه میدن و در حقیقت، شریک جنایات وحشیانه این رژیم غاصب هستند
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    1 0
    دنیا جاییه که واسه پول همه کار میکنن چندهفته قبل خبری منتشرنشد که از داخل اسرائیل قطعه جنگنده برای ایران قاچاق میشده؟اینام فقط شرکت هستن که بدنبال سود بالاتر هستن همینه!فقط پوووووووووول
  • سایپا مطمئن ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    لایک
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    شما احمدی نژاد نیستین؟
  • ابوالفضل ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    خیلی جالبه تو شرکت ما دوسال قبل در اوج تحریمها میخواستند بیل مکانیکی بخرن شرکت کوماتسو گفت تحریمیم و نمیشه به یه شرکت دولتی بیل مکانیکی فروخت اما جالبه که شرکت ما با نماینده کاترپیلار تو ایران البته قاچاقی براحتی صحبت کردن و دوتا بیل خریدن. اونم کاتر پیلار آمریکائی
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    چرا دری وری میگید. اینجوری بخوای حساب کنی اگر وحوش و پرندگان و اسب و قاطر و مرغ و خروس و گوسفند هم برای اینا نفع آور باشن باید مورد تحریم واقع بشن و ما دیگه از اینا استفاده نکنیم. یا مثلا الان صهیونیستها دارن اکسیژن تنفس می کنن پس ما دیگه نفس نکشیم چه طوره ؟ اینا رفتن پول دادن خریدن. مفتی که بهشون ندادن. یا آمریکا پولشو داده براشون سفارش داده خریده. اونکه باید حساب پس بده دولت آمریکا هست. شما الان پول بذار رو مرده بلند میشه برات بشکن میزنه ! اینا که جای خود دارن. در ضمن اگر اینطور استدلال کنی الان همه باید تعطیل کنن برن خونه چون بالاخره تو زندگی روزمره ما هم یک چیزی گیر میاد که در فلسطین اشغالی توسط صهیونیستها استفاده میشه.
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    ولوو چه ربطی به اسراییل داره شیشه ضد گلوله رو هر شرکتی می تونه رو اتوبوس بگذاره باز cat قبول اما این وصله به سوئد که مخالف شهرک سازیه و مقاماتش از تحریم اسرائیل گفتن نمی چسبه
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    هاهاهاهاهاهاهاها........
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    نه دیگه !! تا برادران چینی هستند غمی نیست؟؟؟!!!!!!!!!
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    كاملا ً با حرف شما موافقم اما يك سؤال بسيار ظريف دارم با شركت جنايت كار HOWO چه كنيم كه ايراني هارو مي كشه و اصلا ً با واردكنندگان محترمش چه كرديد
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    بفرمائيد ما باHOWOجنايت كار كه در جاده هاي ما تردد ميكند چه كنيم
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    خودت دری وری میگی. همین کاترپیلار چند سال پیش به بهانه ای اینکه از ماشینهایش برای "دار زدن" در ایران استفاده می شود ما را تحریم کرد. حالا می گویید خبر ندارد از جنایاتی که با مشاینهایشان در فلسطین می کنند؟
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    اونا برای چی پژو را تهدید کردن که به ایران ماشین نفروشه؟ اون که ماشین معمولی بود نه بولدوزر
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    اگه حالیت نیست که میشه با تحریم اونا از سوی تمام جهان اسلام بر رژیم اسرائیل فشار آبروئی آورد که هیچ اگه هم حالیته که خب تکلیفت معلومه
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    اصلا خوندی گزارش رو؟
  • ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    0 0
    در جواب ناشناس سوئدی: آقا شما تو همه زمینه ها فوق دکترا داری هر گوشه سایتو که نگاه میکنم یه اثری از شما دیده میشه
  • ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    0 0
    تو این دنیا فقط پول که روابط رو تعیین میکنه ،مطمئن باشید ولوو و cat عاشق چشم و ابروی اسرائیل نیستند که کیلویی تجهیزات بهشون بدهند حتما یه سودی داشته براشون
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    2 0
    دوستانی که می گویند چه ربطی داره حتما داستان اون کسی رو که شترش رو به دشمنان امام صادق (ع) کرایه داده بود رو نشنیدی وگرنه میفهمیدی که ولوو چه ربطی به اسرائیل داره.
  • شناس ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    0 0
    ببخشید کامیون های نظامی ما هم خیلی هاشون ولوو هست! یه کم چشاتو باز کن عین کورا رفتار نکنی
  • شناس ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    0 0
    ناشناس 22:49 ابله بر رژیم اسراییل فشار وارد می شه یا بر خودمان...اینا بازارشان کل دنیاس با تحریم ما به کجا می رسه؟
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    0 0
    آفـــــــــرین
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    1 0
    حیف اون سلاح های شمیایی سوریه رو باید کلا تو اسراییل میتکوندن تا نسل اون موشها رو قطع میکردن
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    0 0
    با بی تدبیری اینا هنر احمدی نژاد بهتر آشکار می شه ؟
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    میخان ریشه ولوو را تو واردات به ایران بخشکونن .. اینام تا حدی بهانس...!!!!!! لابیه ولوو ضعیفه ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس