کد خبر 294637
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹

روزنامه الاخبار لبنان از نشست طوفانی مخالفان خارج نشین سوریه در شهر استانبول ترکیه درپی سقوط شهر راهبردی یبرود بدست ارتش سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، یک منبع سوری مخالف در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار فاش کرد: مخالفان خارج نشین سوریه روز گذشته نشستی را برای بحث و بررسی نتایج نبرد شهر یبرود برگزار کردند.

شهر راهبردی یبرود روز گذشته بعد از چندین هفته نبرد بدست ارتش سوریه سقوط کرد. این شهر در اختیار مخالفان مسلح بود که ارتش سوریه بعد از محاصره و چندین عملیات آن را به کنترل خود در آورد. شهر یبرود آخرین محل تمرکز افراد مسلح در منطقه راهبردی القلمون در مرز سوریه با لبنان بود.

منبع سوری مخالف در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار اظهار داشت: نشست دیروز مخالفان خارج نشین در شهر استانبول برای بحث درباره نتایج نبرد یبرود طوفانی بود و این مخالفان انتقادهای سختی از خود کردند.

وی درباره محتوای این انتقادها گفت: تمرکز روی گسستگی جنگجویان مسلح و نبود یک دیدگاه نظامی در نزد "شورای سیاسی" مخالفان بود که در سردرگمی این جنگجویان نقش داشت.

کارشناسان نظامی این موفقیت را پیروزی راهبردی برای ارتش سوریه می‌دانند که تغییرات ریشه‌ای در معادلات نظامی سوریه به همراه خواهد داشت زیرا از این طرف راه تروریست‌ها به صورت کامل بسته خواهد شد و شرایط را برای نبردهای مهم بعدی و در صدر آن نبرد شهر حلب فراهم خواهد کرد.

از سوی دیگر، افتادن کنترل این شهر بدست نیروهای دولت سوریه، جاده ارتباطی دمشق به شهر محاصره شده حمص و مناطق علوی نشین طرفدار نظام سوریه در غرب این کشور را باز کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس