کد خبر 293114
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵

رهبران موقت اوکراین گارد ملی جدیدی را با هدف دفاع از کشور تشکیل دادند و از آمریکا و انگلیس خواستند تا در برابر آنچه که تجاوزات روسیه ارزیابی کرده اند به اوکراین کمک و یاری دهند.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: مقام های جدید کیف در حالی اقدام به تشکیل گارد ملی کرده اند که جنگ لفظی بین مقام های اوکراین و روسیه بر سر تحولات اخیر کریمه به شدت بالا گرفته است. نیروهای ارتش روسیه به تازگی شبه جزیره کریمه را تصرف کرده اند. هدف اصلی روسیه از این اقدام حمایت از شهروندان روسی تبار این منطقه اعلام شده است.

بر اساس این گزارش آمریکا و اروپا به شدت نسبت به این گونه اقدامات روسیه در کریمه هشدار داده و خواستار عقب نشینی نیروهای روسی از این منطقه شده اند. پارلمان کریمه قصد دارد ۲۵ اسفندماه همه پرسی سراسری برای پیوستن این منطقه به روسیه را برگزار کند. پارلمان کریمه همچنین استقلال این منطقه را اعلام کرده است. این اقدام برای برگزاری همه پرسی و الحاق کریمه به روسیه لازم و ضروری بوده است. آمریکا و اروپا برگزاری همه پرسی در کریمه را نقض قوانین بین المللی و قانون اساسی اوکراین ارزیابی کرده اند.

پارلمان ملی اوکراین نیز اعلام کرد، در صورتی که این همه پرسی لغو نشود پارلمان کریمه را منحل خواهد کرد. آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر موقت اوکراین که قصد دارد از کاخ سفید دیدن کرده و در نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تحولات اخیر اوکراین و کریمه سخنرانی کند، تاکید کرد، پیمان ۱۹۹۴ که بر اساس آن اوکراین موافقت خود را برای تحویل سلاح های هسته ای اعلام کرده روسیه را ملزم کرده تا نیروهای خود را از کریمه خارج کرده و از قدرت های غربی نیز خواسته است تا از تمامیت ارضی اوکراین حمایت کنند.

آمریکا و اروپا خود را برای اعمال تحریم های بیشتر ضد روسیه آماده می کنند. وزیر دفاع موقت اوکراین تاکید کرد، این کشور آمادگی رویارویی نظامی با روسیه را ندارد. اوکراین تنها ۶ هزار نیروی نظامی فعال در اختیار دارد. این در حالی است که روسیه بیش از ۲۰۰ هزار نیروی نظامی در مرزهای شرقی مستقر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس