کد خبر 293098
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کمک مالی دولت آمریکا به «رژیم غیرقانونی» اوکراین که رئیس جمهوری قانونی این کشور را سرنگون کرده و به زور قدرت را بدست گرفته، بر اساس خود قوانین آمریکا اقدامی غیرقانونی است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «ایتارتاس» نوشت: مقامات وزارت امور خارجه روسیه بر این عقیده‌اند که دولت آمریکا باید به فکر عواقب حمایت از نیروهای ملی گرای افراطی در اوکراین و ارائه کمک مالی به آنها باشد.

در بیانیه منتشره در این رابطه آمده است: مقامات مسکو سخنان "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهوری اوکرین در جریان پیام خود برای ملت اوکراین در تاریخ 11 مارس را مورد تایید قرار می‌دهند که طرح دولت آمریکا برای ارائه کمک مالی یک میلیارد دلاری به حکومت جدید در کی‌یف برخلاف قانون اساسی ایالات متحده است. بر اساس اصلاحیه‌ای که چند سال قبل در سنای آمریکا در مورد قانون سال 1961 مربوط به کمک‌های مالی خارجی تصویب شد، کمک مالی این کشور به کشورهایی که رئیس جمهوری قانونی آن در نتیجه کودتا و یا هر تصمیم گیری غیرقانونی سرنگون می‌شوند، ممنوع گردید.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: بدین ترتیب هر نوع کمک‌های مالی که به رژیم غیرقانونی اوکراین که از طریق زور قدرت در کی‌یف را بدست گرفته‌اند، بر اساس قوانین خود ایالات متحده، اقدامی غیرقانونی است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه بعید است مقامات واشنگتن با توجه به مواضعشان، این واقعیت را بپذیرند، یادآوری شده است: دولت آمریکا ظاهرا در آینده نیز چشم خود را به روی واقعیت‌های رخ داده در اوکراین و اقدامات خشونت بار نیروهای ملی گرای افراطی در کشور خواهد بست. ولی کسانی که در ایالات متحده تصمیم گیرنده هستند باید به فکر عواقب حمایت کورکورانه خود از این نیروها و ارائه کمک مالی به آنها باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس