کد خبر 292378
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷

در بحبوحه تنش‌های میان اوکراین و روسیه، وزارت دفاع لهستان اعلام کرد که آمریکا در حال اعزام 12 جت جنگنده F-16 به لهستان به عنوان بخشی از رزمایش آموزشی است.

به گزارش مشرق، ، 300 تن از پرسنل نظامی آمریکا نیز برای حضور در این مانور به لهستان می‌روند. این اعزام تا روز پنج‌شنبه تکمیل می‌شود.

چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا و توماس سیمونیاک، همتای وی درباره این استقرار در جریان یک گفت‌وگوی تلفنی به نتیجه رسیدند.

سخنگوی وزارت دفاع لهستان گفت: 12 جت جنگنده F-16 به همراه 300 سرباز آمریکایی به لهستان می‌آیند. این جت‌ها بنا به درخواست ورشو اعزام شده‌اند.

این مقام مسئول وزارت دفاع لهستان در ادامه گفت: این رزمایش آموزشی در اصل قرار بود محدود باشد اما به خاطر تنش سیاسی در اوکراین تصمیم اولیه تغییر کرد.

استقرار نیروهای آمریکایی به همراه این تعداد جنگنده پس از آن مطرح شد که واشنگتن اعلام کرد چهار جنگنده F-15 را به لیتوانی و برای تقویت نظارت و گشت‌زنی به حریم هوایی بر فراز دریای بالتیک و کشورهای این حوزه اعزام می‌کند.

بنا بر گفته وزارت دفاع لیتوانی، استقرار این جت‌ها واکنشی به مداخله نظامی روسیه در شبه جزیره خودمختار کریمه و افزایش فعالیت‌های نظامی در کالینینگراد، بندری در ساحل بالتیک واقع در اروپای شرقی است.

در حالی که لهستان 48 جت F-16 دارد، کشورهای حوزه بالتیک خود دارای پشتیبانی هوایی قوی نیستند و به همین دلیل به دنبال کمک گرفتن از ائتلاف ناتو برای حریم هوایی‌ خود هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس