کد خبر 292004
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴

منابع خبری اعلام کردند که نشست وزاری خارجه اتحادیه عرب امروز در قاهره برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، پانوراما الشرق الاوسط نوشت: نشست وزاری خارجه اتحادیه عرب امروز یکشنبه (18 اسفند) در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار می‌شود.

نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در حالی برگزار می‌شود که عربستان سعودی، امارات، و بحرین در اعتراض به سیاست‌های قطر، سفرای خود را از این کشور فراخوانده‌اند.

از سوی دیگر دولت عربستان  "اخوان‌المسلمین"، جبهه "النصرة"، و "داعش" را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داده است.

این در حالی است که قاهره  نیز اعلام کرده است که سفیرش به قطر باز نخواهد گشت.

برخی از منابع اعلام کردند که احتمال می‌رود «خالد العطیه» وزیر خارجه قطر  به منظور در امان ماندن از خشم کشورهای عربی از سیاست‌های دوحه، در نشست اتحادیه عرب حضور پیدا نکند و به جای وی، سفیر قطر در قاهره یا نماینده‌ای از سوی دولت این کشور، در این نشست حضور یابد.

قرار است وزرای خارجه اتحادیه عرب در این نشست، درباره برخی از مسائل مهم  از جمله نشست سران کشورهای عربی که قرار است در روزهای 25 و 26 مارس (5 و 6 فروردین) در کویت برگزار شود، تحولات فلسطین، و بحران سوریه بحث و تبادل نظر کنند.

این در حالی است که روز گذشته  «احمد الجربا» رئیس‌ ائتلاف معارضان سوریه با یک هواپیمای متعلق به خطوط هوایی ترکیه وارد قاهره شد.

برخی منابع در ائتلاف معارضین سوریه نیز گفتند که جربا در نشست امروز اتحادیه عرب شرکت می‌کند.

قرار است جربا در مقابل وزرای خارجه عرب سخنرانی کرده و آنها را در جریان آخرین تحولات بحران سوریه و نتایج دو دوره مذاکرات اخیر ژنو 2 با نظام سوریه که طی روزهای 22 و 31 ژانویه و 10 و 14 فوریه برگزار شد، قرار دهد.

پیش بینی می‌شود که وزرای خارجه عرب در این نشست به پیشنهاد تحویل کرسی سوریه به ائتلاف معارضین رأی دهند.

این در حالی است که اتحادیه عرب تا کنون درباره مشارکت جربا در نشست وزرای خارجه عرب و رأی‌گیری درباره تحویل کرسی سوریه به ائتلاف معارضین سوریه هیچ اظهارنظری نکرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس