به گزارش مشرق، سی و پنجمین نشست افق رسانه با موضوع «دین در رسانه» و با حضور برنامهسازان و مدیران صداوسیما در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد.
این نشست همچنین با حضور عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان همراه بود.
در این نشست رییس سازمان صداوسیما با اشاره به جایگاه این رسانه در اندیشه و نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری گفت: انتظار جامعه اسلامی از رسانه ملی خود، حرکت به سمت ارزش های متعالی دین و تربیت آحاد مردم بر اساس این آموزههاست.
ضرغامی، هنرمندی در تبلیغ مستقیم و غیرمستقیم، سفارش محوری، درک صحیح از مخاطب انبوه، مرجعیت دینی رسانه ملی نزد مخاطبان، شناساندن صحیح معروف و منکر در جامعه، معرفت افزایی و عمق بخشی به اعتقادات و دانش دینی مردم، استفاده هرچه بهتر از ظرفیتهای تولیدات معارفی در سطح جامعه و مراکز دینی، "اقناع" به جای "اغوا"، مناسک سازی، نوآوری، پدیده سازی و استفاده از پژوهش ها و نظرسنجی های دقیق برای روشن شدن نیازهای واقعی مردم را از جمله موضوعات مهم تبلیغات دینی در رسانه دانست و بر برنامه ریزی جامع و متوازن برای اثربخشی ظرفیتهای سازمانی و برون سازمانی در عرصه دینی تاکید کرد.
رییس سازمان صدا و سیما اجرای موفق مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها را از جمله وظایف اصلی رسانه در شرایط کنونی دانست و گفت: این وظیفه صرفاً به اطلاعرسانی، محدود نمی شود، بلکه آماده سازی افکار عمومی، خنثی سازی عملیات روانی دشمن و برنامهریزی دقیق و هماهنگ با دولت برای اجرای سیاست های مصوب را از جمله اولویت های برنامه سازمان رسانه ملی است. رسانههای مکمل نیز به متن نیز دولت بپردازند و از حاشیهپردازی پرهیز کنند.
ضرغامی «مقاوم سازی» اقتصاد را کلید حل مشکلات معیشتی مردم دانست و گفت: تثبیت و تحکیم اصول و سیاست های اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی و تقویت برنامه ها و اقدامات قوای سه گانه بر عهده رسانه ملی است که باید همه توانمندی در این زمینه اقدام کند.
این نشست همچنین با حضور عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان همراه بود.
در این نشست رییس سازمان صداوسیما با اشاره به جایگاه این رسانه در اندیشه و نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری گفت: انتظار جامعه اسلامی از رسانه ملی خود، حرکت به سمت ارزش های متعالی دین و تربیت آحاد مردم بر اساس این آموزههاست.
ضرغامی، هنرمندی در تبلیغ مستقیم و غیرمستقیم، سفارش محوری، درک صحیح از مخاطب انبوه، مرجعیت دینی رسانه ملی نزد مخاطبان، شناساندن صحیح معروف و منکر در جامعه، معرفت افزایی و عمق بخشی به اعتقادات و دانش دینی مردم، استفاده هرچه بهتر از ظرفیتهای تولیدات معارفی در سطح جامعه و مراکز دینی، "اقناع" به جای "اغوا"، مناسک سازی، نوآوری، پدیده سازی و استفاده از پژوهش ها و نظرسنجی های دقیق برای روشن شدن نیازهای واقعی مردم را از جمله موضوعات مهم تبلیغات دینی در رسانه دانست و بر برنامه ریزی جامع و متوازن برای اثربخشی ظرفیتهای سازمانی و برون سازمانی در عرصه دینی تاکید کرد.
رییس سازمان صدا و سیما اجرای موفق مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها را از جمله وظایف اصلی رسانه در شرایط کنونی دانست و گفت: این وظیفه صرفاً به اطلاعرسانی، محدود نمی شود، بلکه آماده سازی افکار عمومی، خنثی سازی عملیات روانی دشمن و برنامهریزی دقیق و هماهنگ با دولت برای اجرای سیاست های مصوب را از جمله اولویت های برنامه سازمان رسانه ملی است. رسانههای مکمل نیز به متن نیز دولت بپردازند و از حاشیهپردازی پرهیز کنند.
ضرغامی «مقاوم سازی» اقتصاد را کلید حل مشکلات معیشتی مردم دانست و گفت: تثبیت و تحکیم اصول و سیاست های اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی و تقویت برنامه ها و اقدامات قوای سه گانه بر عهده رسانه ملی است که باید همه توانمندی در این زمینه اقدام کند.